CARPERA 1540 #1 Публикувано 30 Декември, 2018 (Редактирано) Първо проблемът: Нещо хлопа, трака, но едва доловимо. Не винаги, при малко по-големи неравности, даване назад и при мен - карам :HONDA CR-V 1 Gen 147 автоматик при потегляне, като давам по рязко газ и после спирачка, с цел да накарам двигателя да се размърда и усуче. Вече година ходене по диагностики на предница и всичко по окачването - сменям това, сменям онова, къде за смяна, къде частите свалени направо нови, винаги взимам това което са свалили да видя защо и нужно ли е било ... Така преди 2 месеца три пъти в един сервиз. Първия път всичко ок, след седмица сменям летни гуми и какво да видя - маншон дълъг накрайник скъсан та свети, от там втори път смяната и на двата маншона и след по-обстоен преглед сменям шарнир и носач. Карам така 1 седмица - да, но нещо пак не е ок и пак на преглед, и настояване да се види точно този тампон и ооооо тампон №3 двигател Ето го и тампон номер 3: Този тампон №3 крайно смачкан и прокъсан в единия край, тампон отговарящ точно за успокояване на двигателя при запалване и при вибрации, тампонът е купен, но поради трудния му достъп и нужда от канал изчаква майстора. След разглеждане на доста ръководства, четене на теми и разгадаване на схеми взех решение да се огледат и тампони 1 и 2 от снимката. Да, но на майсторите един среден пръст - гледате, но нищо не виждате. И двата тампона в окаяно състояние, единият напълно скъсан (номер 2), другият прокъсан и спекла гума тампон. Номер 2 Номер 1 И решавам - ще ги сменя сам, ето как: За да видите тампон номер 2 (това е от шофьорската страна) завъртате волана максимално наляво и гледате през дупката в кората отбелязана със стрелка. Вижда се като се светне с фенерче, а за да се огледа по-добре може да се свали кората чрез отвъртане на посочените с кръгчета пластмасови болтове-щипки. След моята инспекция и резултатът е скъсан тампон № 2, дефакто неизпълняващ функцията си. Ето го и другия тампон 1 (откъм пасажерската страна). Завъртате волана в крайно дясно положение и гледате по същия начин там, има само един пласмасов болт-щипка, може да го свалите. И ето смяната им: За да излезе и да се свали тампон № 2 трябва двигателят да пропадне с 1 см надолу, това става като се отвъртят двете гайки на основния тампон намиращ се до казанчето за хидравлика: Но за да достигнете гайката, посочена на снимката, трябва да се свалят двата болта на хидравличния маркуч завършващ с глава с два болта: Не вадете главата, ще протече хидравлична течност. Леко бутате настрани, отхлабвате гайките докато се изгуби резбата на шпилките и двигателя пропада. Тампонът се сваля като отвъртите два болта и една гайка: Важно! Под голямата гайка има шайба, която не е кръгла отвътре и се стопира от шпилката, преминаваща през тампона, така че първо фиксирайте нея и после стягайте гайката. Това важи и за двата тампона. За тампон № 1 забравих да кажа, че се сваля предпазната кора, за да ви е по лесно да достигнете и до двата: Тампон номер 1 се сваля по-лесно - там рамото се държи на два болта, отвъртат се те и после голямата гайка и двата болта на тампона и се сменя: Снимайте преди да свалите, за да знаете посоката на тампоните. При добрите марки тя е указана на самия тампон. Резултът: Намаляване на вибрациите на двигателя. Очаквам това да се подобри и след смяната на тампон № 3. Това нямяше да се случи без любезните напътствия на @fenabg, благодаля ти още веднъж! Необходими инструменти: - Ключ тип лула номер 17 за болтовете на рамота на тампон № 1 - Гедоре/тресчотка с тези номера от 10 до 19. Избраната от мен марка тампони YAMATO Тампон номер 2 е "как да им вярваш на майсторите" п.п. Може да не съм намерил точно техническите наименования. Могат да бъдат коригирани от някой модератор Редактирано 5 Януари, 2019 от dindin Измъчих се ... 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 30 Декември, 2018 Имат водещ отвор ,този който остава свободен той оказва посоката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #3 Отговорено 30 Декември, 2018 (Редактирано) Искаш да кажеш свободния отвор остава напред посока бронята .На свалените това беше оказано с стрелка . Може да е обърнат този така ли,свободния отвор сочи задницата на колата.Това е стария тампон така беше сложен Редактирано 30 Декември, 2018 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #4 Отговорено 31 Декември, 2018 Като гледам снимката не е. Свободния отвор съвпада с този на купето и на него има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #5 Отговорено 12 Януари, 2019 От руския форум с доста обяснения и снимики за тампоните http://forum.crvclub.ru/index.php/topic,77649.0.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове