movx2000 40 #1 Публикувано 12 Юли, 2018 (Редактирано) Здравейте, Опитвам се да си шлайфам клапаните, взех си шлайф паста - едра и фина, в комплект с гумено вакуум смукало на дървена дръжка. Но ми е трудно да преценя дали и кога да ползвам първо едрата паста, както и как да установя кога да спра, и как да проверя крайният резултат. В ютюб гледах няколко клипа как се прави. Едни го претриват с две ръце както се пали огън с въпросният дървен инструмент със смукалото, други слагат смукалото на някаква бормашина и въртят с нея, като повдигат и натискат пак клапана към леглото му. За равномерност ползват някаква паста, наречена пруско синьо, която в България май не се продава, поне аз не намерих. За проверка за теч и хемретичност на клапана видях странна методика със сапунена вода налята откъм челото на клапана, и отдолу сякаш надуват с компресор, но не се вижда ясно точно как го правят. Някакъв друг начин без компресор? И като се надува, трябва ли да е монтирано всичко заедно с пружината? Колко гладко и лъскаво трябва да стане? Как да преценя кога да спра с шлайфането? От един момент нататък не забелязвам никаква разлика. Редактирано 12 Юли, 2018 от movx2000 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 281 #2 Отговорено 12 Юли, 2018 (Редактирано) "Kато въртиш клапана - оборот напред, леко отваряш, и пак 1 напред.... шлайф пастата "бяга" и търкаш на сухо ако само въртиш. Не е необходимо на високи обороти с дрелката, даже подходи малко мазохистично - нанижи едно маркуче на опашката на клапана и другия край на маркучето между двете длани и 1 напред отваряш и 1 назад. Ако си мислиш че ти е гадно - представи си какво е да ги правиш на V8 с по 4 клапана на цилиндър - целта е да постигнеш "белезникава" - шлайфано светла ивица широка около 2 мм, непрекъсната, и между нея и ръбчетата на упл. повърхност да има поне по 1 мм." Непрекъсната ивица както на леглото, така и на клапана. Не знам по ръководствата за Хонда дали има на кой двигател колко точно трябва да е размера на широчината на ивицата. Наливаш газ за осветление и чакаш 2-3 часа. Проличава от теча как си паснал клапаните - не трябва да има теч. Тестът се прави при "монтирано всичко заедно с пружината". Ако няма язви - едрата паста не е необходима. Редактирано 12 Юли, 2018 от s.s.d.d. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове