Jump to content
Seaman

Омасляване на маркуча след турбото

Recommended Posts

Здравейте колеги,има масло там където вентилацията от капака влиза във маркуча след турбото.Възможно ли е от там турбото да изпуска или да засмуква повече въздух,отколкото е отчел дебитомера.Симптомите са че изпушва  дори и при по леко натискане на педала,а при пълна газ отзад става димна завеса,при каране със 100-110 си припушва леко,щом го виждам в огледалото.Другото е че имам повишен разход поне според мен,под 6.5 извън градско трудно я свалям,в града 9-10.Двигателя е 2.2 дизел в Акорд 7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега, можеш ли да покажеш със снимка точно къде е омасляването? Може би за едно място говориш и ти и аз, но то е преди турбото. След турбото въздуховодът е цял и влиза в интеркулера през метална тръба. Има един маркуч от капака, който отвежда част от картерните газове, но той влиза точно преди турбото. Там налягането е атмосферно (може и малко под него да е, но не е над със сигурност. Трудно ще засмуче някакво забележимо количество въздух ако там е отворено, но дори и да засмуче - дебитомерът ще отчита по-малко и компютърът ще подава по-малко гориво, а не повече. От там ако изобщо може да засмуче въздух, това с пушенето ще е най-малкият проблем. По-голям е възможното влизане на песъчинки и едър прахоляк. 

 

Да не би колата да е с чип/ремап, или нещо подобно? Щом при 110 го виждаш в огледалото, значи изобщо не е леко това припушване. Има си проблем. За сравнение - цялата магистрала от Сф до Бс я минавам със 140 настроено на круз-контрола, разходът по борд е 5.5. Седан е моята. 

 

Трябва с диагностичен софтуер да се сравнят стойностите на желаното и реалното количество на въздуха, както и стойностите на мап-сензора. Трябва да се види и изходния сигнал от дебитомера какво показва.  

 

Ред.: При голямо натоварване чуваш ли отнякъде необичайно свистене, съскане? Провери всички скоби, поне които виждаш, по въздуховода след турбото към интеркулера и след интеркулера към колектора дали са на място и дали държат стегнато въздуховодите да не мърдат. Огледай самите въздуховоди за пробиви. Светни с фенер през отвора за интеркулера и го огледай да не би някое камъче да го е пробило челно. Самият интеркулер огледай дали е външно омаслен - признак за пробив.

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е маркуча и наистина съм се объркал при първия оглед,че излиза от турбото.Това е пластмасовата тръба,идваща от филтъра и както се вижда е доста омаслена,а има масло и малко по-нагоре на коляното преди самия филтър.Явно трябва да я сваля и огледам.Може ли,ако има пробив да бърка смесообразуването и от там да пуши повече и този завишен разход.иначе колата си върви нормално,турбото го усещам около 1800-2000 об.започва да дърпа,не съм чул свистене от спукан маркуч.
На диагностика в Апостолов Бургас техника каза,че всичко е в норми и работи,само една дюза дава завишени стойности за компенсация на друга с ниски.Според тях този пушек идвал от проблем с дюзите.0dd2f78f6f00886e24779fdfe981ae89.jpg

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там влизат картерните газове от капака на клапаните, по този вертикалния маркуч. Ако почистиш и подмениш скобата, и я стегнеш, най-вероятно ще спре да омаслява, стига да не се е прокъсал самият маркуч. Често срещано явление е точно този маркуч да се къса или скобата му да пропуска. 

 

Турбото ти е като граница между високото и атмосферното налягане. Всяко постъпване на въздух преди турбото, но след дебитомера, ще води до това да има повече въздух, отколкото е отчел дебитомерът, а компютърът да подава толкова гориво, колкото е необходимо за измерения въздух. От това следва, че не би трябвало да пуши, ако случайно отнякъде след дебитомера и преди турбото засмуква въздух. След турбото налягането е над атмосферното (ако не си с много ниски обороти), и всеки пробив би означавал загуба на въздух, който вече веднъж е бил измерен от дебитомера, а после не влиза в двигателя. От това следва, че е възможно колата да припушва, защото влиза гориво за измерения въздух, а реално постъпилия в цилиндрите е по-малко заради евентуалния пробив. Само че при по-голямо натоварване, ако някъде има малък процеп, ще се чува свистене, а ако е голям пробивът - колата ще е доста по-спъната, защото няма да може да поддържа налягането на въздуха.

 

Има ли някаква намеса по горивните карти, за която знаеш? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...