Jump to content
charlie

Моторче празен ход!

Recommended Posts

Та както някой от форума знаят на Прелюда b20a5 двигател подкарах с Мегаскуирт. Вече понастроих някакви прилични данни и даже на мегистралата с 40 % дросел отворена дросел клапа понагласих 170-180 км/ч, но трябва да правя предница и за тва... кротко.Та проблем ми се появи в моторчето за празен ход. Оказва се, че на Хондите моторчето се управлява с промяна на съпротивлението (един вид пад на напрежение се получава) от ЕКУ-то където моторчето е закачено на постоянни 12 в към маса. В даните на Прелюда съпротивлението е около 8-10 ома. Грубите данни са при отворено 10 в. при затваряне около 4-5 в(това го получих експериментално на място с леко товарене на място на двигателя). От друга страна с Мегата има възможност само да се управлява моторчето за празен ход само по честота. Такива са повечето Бошови моторчета на доста вида коли. Но на Прелюда не се получава читаво и бръмчи като щуро а имам много малък толеранс за промяна. Може би въпроса ми е повече към 1net - дай малко инфо за оригиналния начин на управление на моторчето. Нещо като схема или каквото знаеш за него. Мисля си че би трябвало да си направя някакъв честотно волтов преубразувател за да докарам читаво управление. Ама и такава схемичка ми трябва щото по проектирането ич ме няма... Някави идеи колеги!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:cool: имаш една малка грешка... погледни си поста и замени думата "моторче" с думата "електромагнитен клапан" и ще разбереш защо не ти се връзват нещата :cool:

 

Хондовото ЕЦУ управлява IACV-то със ШИМ ( широчинно импулсна модулация) а не с честота.... с честота за съжаление си мисля че хич няма да стане.

 

Мегата няма ли ШИМ ( Pulse Width Modulation) ?

млъквам щото съм сигурен че си включил защо не става. Но ако нещо не си ме разбрал, свиркай да пояснявам.

 

УСПЕХ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest charlie

Ох че съм дърво, ама Мегата именно с широчинно импулсна модулация действа демек с Pulse Width Modulation, но проблема ми е че не знам някакви оригинални стойности при Хондите на ШИМ-а. По мой експерименти май доста голяма е носещата честота.Нали за това говориме:http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm#pwm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по-точно при мен се води като Electronic Air Control Valve (EACV) - каквото и да значи това - две жици - една към Еку-то другата към +12 В. Та къв сигнал иска тва чудо, щото на осилоскифа си е чист волтаж от 4-5 в. до 8 - 10 в. ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по-точно при мен се води като Electronic Air Control Valve (EACV) - каквото и да значи това - две жици - една към Еку-то другата към +12 В. Та къв сигнал иска тва чудо, щото на осилоскифа си е чист волтаж от 4-5 в. до 8 - 10 в. ???

Би трябвало да си е 12 волта.ШИМ с носеща честота в килохерци над чуваемата естествено.Ако те интересува подробно,да закача осцилоскопа и да проверя колко е точно?Опа в Аутодата осцилограмата е 100 херца носеща честота Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest charlie

Оправих проблема! Слага се един диод (нещо по-мощно) дирекно на EACV (IACV) към 12 В за изглаждане на обратнната индуктивност и гасене на пулсациите.Сега съм с носеща около 200 Херца за да не бучи много и да имам над 200 стъпки на регулиране.На 100 Херца ми са около 100 стъпки. Бира за 1net и Markony!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Markony

Оправих проблема! Слага се един диод (нещо по-мощно) дирекно на EACV (IACV) към 12 В за изглаждане на обратнната индуктивност и гасене на пулсациите.Сега съм с носеща около 200 Херца за да не бучи много и да имам над 200 стъпки на регулиране.На 100 Херца ми са около 100 стъпки. Бира за 1net и Markony!

Мда диода е седи до транзистора в блока,ама би трябвало фабрично да си е там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony: Да така е, но трасето на 12 в за празния ход, ЕГР-а и още един клапан са на допълнително трасе от 12 В през бушон. Предпочитам на всеки един от оправляващите вериги да слагам диотче, ако е нужно, но както и да е благодарско за помощтта.И пак да не пълня друга тема с мойте глупости по Прелюда - колеги трябва ми горивна таблица и таблица за аванса за някаква Хонда(не втек) 2000 кубика, 4 цилиндъра и бенз 95 примерно 140 коня на 5500 оборота...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много на кратко:диоди винаги се ползват :)не винаги ШИМ-а ще го видиш на осцилоскоп... ако е с филтър, ще видиш постоянно напрежение.. все пак ШИМ-а си е един вид ЦифровоАналоговПпреобразувател.А за таблица ако не се оправиш както ти бях писал, прави я от 1.5 до 12-15 милисек по диагонала.... 16градуса аванс на празен ход и около 25 на WOT. Не че това което ти казвам е добра идеиа... ужасна е, но от опита ми, хондовите двигатели са адски непретенциозни откъм гориво и предверение. Оттам нататък е финна настройка, но до колкото усещам, на теб бейс-мап-а ти е проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз разбрах, че не са чак толкова претенционни. Аз че направих таблица , кват ми е кеф направих и съм на ниво финна настройка.И ме вълнува да гледам като на картинка оригинални стойности и тези който аз настройвам при мен от логовете. Ако си имах личенен диностент надали щеше да ми трябва толкова... , ама нямам !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...