Jump to content

Recommended Posts

Привет на всички,

 

Нов съм във форума и това е първата ми тема. Благодаря на всички, които ще изчетат следното:

 

 

Информация за автомобила

  • Марка: Honda
  • Модел: FR-V
  • Година на производство: 2005г.
  • Гориво: Бензин
  • Двигател: K20A9
  • Серия: 6MT | 2.0Comfort, 2.0Executive

Проблем

  • Педала на спирачките е доста мек. Кракът ми трябва да натисне педала с около 2-4 сантиметра повече, за да приложа нужното спирачно усилие.
  • Без голямо усилие се натиска до долу (мокета), при запалена кола, на място.
  • Има голям празен ход.
  • Може би е проблем: На празен ход, загряла кола, напомпвам спирачката. Оборотите се вдигат от 750-800 на 1000-1100 за секунда и пак се връщат на 750-800.

История

  • Преди 6 месеца
    • заден десен спирачен апарат задържа. Механик (т.н. майстор) сервизира и всичко беше наред.
  • Преди 2,5 месеца
    • смяна на същия заден десен спирачен апарат с употребяван, в добро състояние.
    • смяна на спирачен маркуч, заден десен с употребяван, в добро състояние.
  • Преди 2 месеца
    • Педала на спирачките потъва и е нужно кракът ми да прави по-голям ход, за да спира колата, така както трябва. Стана доста зле, налагаше се да спирам с напомпване. Тогава напомпването действаше, но само за конкретното натискане.
    • При оглед от механик не се намериха течове. Открил е въздух при обезвъздушаването. След процедурата педалът се държа добре, стегнато. Потъването бавно прогресираше и за 10 дни, отново същото. Следващите 20 дни обезвъздушавах 2 пъти и сменях цялта течност 2 пъти (BF Ultra DОТ4). Отново кратка промяна и пак същото.
  • Преди 2 седмици
    • Решихме, че е спирачната помпа и я подменихме с нова, както съм описъл по-горе.

      (Мое наблюдение: чаках спирачната помпа около месец, ден преди да я сменя, ми се стори, че педала леко се беше втвърдил, сякъш беше малко по-добре, хващаше долу, но не се налагаше да спирам с напомпване.)

    • Спирачката се подобри чувствително, не се налага да напомпвам, за да спирам добре. Но дори и след смяната, веднага пробвах и пак можех да натисна педала до долу (на празен ход).

Текущо състояние

  • Педала бавно, прогресивно омекна. Да, много по-добре е след смяната, но не както трябва да бъде. Сравних със същата хонда преди няколко часа.
  • Колата спира.
  • ABS се задейства когато трябва.
  • VSA системата се задейства, когато трябва.
  • Няма светещи лампи по таблото, които да индикират проблем.
  • Подравняването на педала е в нормите
  • Имам разпечатка от резултатите на спирачното усилие на всички колела (измерено на пункт за годишни прегледи). Всичко е в норми.
  • Няма течове по системата.
  • Нивото на спирачната течност е винаги едно и също (малко под максимума).
  • Предни дискове(45251-S7A-E10) и предни накладки(45022-SJF-E00) - сменени пред 1 година (нови, оригинални, Honda).
  • Задни дискове - оригинални Honda (не са нови).
  • Задни накладки - сменени преди 1 година (нови, Ferodo).
  • Спирачна помпа (Break Master Cylinder) - сменен преди 14 дни (нова, оригинална, Honda).
  • Не се втвърдява при напомпване.
  • Не потъва, когато стоя на светофар и държа спирачката продължително.
  • Механникът не е забравил уплътнението на старта помпа, като е монтирал новата (да се получат 2 уплътнения и удължен път на буталото).
Моля за помощ, тъй като моят механник не може да ми помогне.

Благодаря!

СК

 

-----

На тези, на които им е нтересно: http://simeonkartov.com/man/workshopmanual/HONDAESM.HTML

Работи само през Internet Explorer.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е въздух в спирачната система!

Имай в предвид, че системата се обезвъздушава доста трудно (упорито), заради блока на ABS-а, и задължително със специална машина, която подава спирачна течност под налягане в казанчето на помпата! Иначе е почти невъзможно...

Блокът на ABS-а задържа въздух и докато не се изкара тоя въздух от там, педалът ще потъва, оборотите ще играят и т.н.

Аз го играх това "хоро" миналата година, когато смених спирачните маркучи.

Успех!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Проблемът е решен .

Благодаря на @dandilov!

Обезвъздушиха упорито и педала отново е твърд, и както трябва.

Поздрави!

СК

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...