-
Мнения
240 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Мнения публикувано от victor_xtz
-
-
Хаха, 6 години по-късно все още помага темата. Много се радвам, при мен веднъж на 2-3 години си правя манипулацията с огледалата.
- 1
-
Едно доста умерено ревю за новата 10та генерация. Отбелязва се значителния напредък от към окачване и шаси, пространството вътре (както винаги) и системите за сигурност. Също така и напредъка в интериора. Друг въпрос е колко хора ще харесат външния вид .
Набляга се на това, че колата е доста по-ниска, с независимо (и адаптивно) окачване, добър 1.5 турбо двигател с 182 bhp.
Colourful character in a muted part of the market
For: Chassis, 1.5 engine, space, safety kit
Against: Its nose and tail design are polarising
Overview
This is a nose-to-tail, top-to-toe overhaul of the Honda Civic. It’s much better to drive – close to class best in many ways – and sleeker with it. Yet the space of the old Civic has survived intact, if not perhaps its cabin versatility.
Most noticeably, it’s far lower than before, which makes it feel more lithe to drive. Lowering it has also reclined the passengers, so it’s longer.
The chassis now has a multi-link rear suspension so as to combine handling precision with better comfort. Adaptive dampers appear on upper-spec versions.
Two new petrol engines power the first Civics on sale. The old 1.8 natually aspirated engine has gone. In its place comes a 1.0 three-cylinder turbo, making a healthy 129bhp. Want zestier performance? Pick the 1.5 four-cylinder turbo of 182bhp. You can have either of them with a new six-speed manual transmission, or a CVT automatic.
There’s no diesel yet, but towards autumn the previous Civic’s 1.6 diesel will reappear, but with as-yet unspecified enhancements. There’s no mention of an estate.
The most exciting missing model is the Type-R. That hits the road in autumn 2017. It’ll field a 2.0-litre engine with about 330-340bhp. We’re salivating.
Exterior styling of all new Civics is busy with lines and angles. Huge pentagonal fake grilles dominate the front and rear corners. Sill and bumper extensions cling to the perimeter. Inside, you’re faced with a more logical and better-assembled dash than before. It’s still extrovertly styled compared with the German opposition though.
The old Civic’s famous ‘magic seat’, an upward-folding rear bench, has gone. It depended on the fuel tank being below the front seats, which is why the previous car ended up so tall. Now it’s in the conventional place below the fixed rear cushion. So you can’t have a footwell-to ceiling load space. On the other hand, that forward fuel tank always robbed rear passengers of foot space, so we’ll accept the trade.
It’s admirable that Honda fits a wide-ranging active safety suite to every single Civic model. That includes collision warning and auto city braking with pedestrian recognition, and active lane keeping. It uses the same cameras and radar for its cruise control, which doesn’t just adapt to the speed of the car in front, but also tries to predict when someone will cut in ahead of you and slows down more gently ahead of time. It’ll also change your speed as you pass limit signs. Blind-spot warning tech and a reversing camera come if you step up to the upper-middle trim.
This Civic is engineered with Europe very much in mind. But for the first time in several generations, the Civic sold here also sells with little modification in the Americas and Asia (they used to get their own very different cars.) In fact Swindon is only the factory in Honda’s worldwide network building the five-door version. It’s exported worldwide too. Good for Wiltshire.
Driving
Sitting lower than in the old Civic, or indeed many rival hatches, makes you feel connected to the road. It’s not just an illusion; the Civic traces a precise and quick-witted path to follow your orders.
The high-geared steering would feel nervous if the car’s actual reactions weren’t so progressive. It rolls less than most rival hatches, and just gets on with the job of steering round the arc you set. There’s not a lot of steering feel, but the general chassis confidence makes up for it. It copes well with mid-corner bumps too.
No surprise then that the ride is relatively taut, but it never gets harsh over small bumps, and on big intrusions it usually finds something in reserve. The adaptive damper system is nice to have, but not transformative.
The engines aren’t quite such a success. The 1.0 certainly has enough urge to get the car up hills, making a distinctive triple-cylinder chatter as it goes. But because it needs high boost to make its power and torque, there’s definite lag across the rev range, especially below 3,000rpm. Also the rev limit is just 5,600rpm, and we kept bouncing against it. Most unlike high-revving Honda engines of old.
The 1.5 will rev higher, to 6,500rpm, and lags less. Even so, you can’t help the feeling Honda pulled back on the tech. How much more responsive would it have been with VTEC and a twin-scroll turbo? (The VTEC Turbo badge is a dummy – there’s no VTEC here.) Still, let’s not bicker - for a relatively mainstream hatch, this is impressively lively. On boost it does 0-62 mphin the low-8-second range, depending on transmission and tyres.
The manual transmission has a well-oiled notchy lever action and wisely chosen ratios. The optional CVT is decently predictable in light driving. But if you press on, or take control using the paddles to choose between the seven virtual ratios, it slurs annoyingly.
The brake pedal is progressive and nicely firm and the Civic pulls up true. But the pedal box was a bit cramped on the left-hand-drive cars we tested, getting in the way of heel-and-toe shifts. If you’re into that sort of thing.
Road noise doesn’t bother you most of the time, but it works its way up on coarse surfaces. Wind rustle gets audible at high motorway speeds too. It’s no biggie, but overall silence falls short of a VW Golf’s.
On the inside
Layout, finish and space
The main instrument cluster consists of a TFT screen with a half-moon tacho wrapping around a digital speedo and lots of selectable ancillary info. The graphics are clear enough if not especially beautiful. On either side are bar-graph fuel and temp gauges.
The main central touch screen measures seven inches on upper spec versions, and five on the lowest. The bigger one features Honda Connect, linking you to web-based apps and traffic, and enabling Aple CarPlay and Android Auto. Response time and touch smoothness of the screen are first rate.
You can quickly adjust temperature with actual knobs on the dash, but if you want to redirect the air flow or change fan speed, you’re into the screen.
Lying below all that, the central spine of the Civic is vastly accommodating. A two-level tray holds a phone or three. A conduit takes a USB cable from the low-mounted slot to the upper-level tray. That’s thoughtful. This upper tray can also act as a wireless charger if your phone takes it. Behind that is a big armrest-cubby-cupholder setup with dozens of possible arrangements.
The back seat is fine for legroom, if tight for tall heads. Behind that, the boot is big anyway, and even deeper if you can live without the optional spare wheel. Instead of a rigid boot cover that’s a pain to store when you fold the seats, there’s a roller blind that brilliantly goes side to side. Rolled up, it’s little more than the size of a telescoping umbrella. Still some clever touches to admire then, even without those magic seats.
Outward vision isn’t great. Much of the apparent glass area in the rear three-quarters and back window is just glossy black paint. You’ll want the reversing camera.
Owning
Honda has a history of strong reliability and residuals, so a Civic is a safe buy. Honda estimates 83 per cent of Civics will go to retail – actual humans spending their own money, not company fleets. Good residuals mean lowish PCP rates.
Buying on the company could be tax-efficient though, as the 1.0 petrol scores a nifty 106g/km for the CVT. But if you can’t bear that, it’s 117g/km for the manual.
Just as well it’s economical: the fuel tank is a meagre 46 litres. If you want max mpg, though, you’ll have to wait some months for the diesel.
The active-safety kit does play well with some insurers, so that’s another cost the Civic should be able to suppress.
Verdict
The Honda Civic brings some welcome colour to a sensible part of the market. Not perfect, but very interesting.
After the soft and vague ninth-generation Civic, version ten comes out rejuvenated.
Its low silhouette speaks the truth about its sharp driving manners. Quick steering and a taut chassis put it at home on B-roads. But it’s well-judged enough not to mess up the main duties of a family hatch: it’s stable at a cruise, and the ride comfort in towns and suburbs is perfectly acceptable.
Performance is lively versus rivals, whichever of the new turbo engines you get. But the 1.0’s lag sometimes takes the shine off it. The 1.5 keeps a lid in that problem, and feels semi-sporty. It’s a good match for the athletic cornering.
Despite the low roof and seats, it’s still roomy, but only by virtue of being a fair bit longer than most rivals – check it fits your garage.
Perhaps because Honda hasn’t over-complicated the engines, there was money left over to serve up impressive equipment lists, especially the active safety setup.
Last time around, you barely felt any common ground between the pin-sharp Type R and the mushy rump of the Civic range. This generation, the mainstream versions feel like they have some R blood in their veins. It all bodes well for the hot hatch itself.
- 1
- 1
-
-
-
-
-
-
Здравейте,
продавам оригинални предни амортесьори от Хонда сивик 2007 (бензин, 1.8) на 100 хил. км. Предния ляв е без проблеми, предния десен имаше съмнения за лека кривина, но като се свали се оказа, че е май е окей (така или иначе вече бях взел нови та ги смених). Десният е каран 5 хил. км с тези съмнения и не е протекъл или създавал каквито и да е проблеми.
Обявата е за София. Цена 120лв. за 2та. Може и по отделно, но нз какъв е смисъла и все пак.
За контакт на лично или О887 девет девет 77 76
-
Аз съм за LFA и след него Aventador, то по една снимка не може да се съди много добре. LFA е лудницата с тези движещи се екрани
-
За какъв ремък и ролка става въпрос, като колата е с верига? Обслужването в Ю би ко е 30-40лв надолу.
-
Радвам се, че е помогнала темата ми :)/> И при мен оправеното се прибира по-добре от другото - просто защото и то здава багажа :D/> Ще се разглобява и то скоро.
-
Веси, това не е много точно. Червените (оранжеви?) точки са за оборотите (REV), просто показва като на състезателните коли, че трябва да превключиш на следващата предавка. Така няма нужда да сваляш погледа към оборотомера. не е до това дали си на баир или не, а просто в какви обороти си. Почва там след 6к оборота и на 6700 светват всичките.2. Индикатора е за икономично - зелено, натоварено - червено, шофиране; ако пуснете без газ - 6 зелени, с яко газ на баир - 6 червени.
- 1
-
Здрасти1) Скърцането на желязо най-често се получава от металните протектори на дисковете. Свиват и разширяват се от температурата и понякога опират или пукат.2) Еко - показва колко икономично караш - колкото повече зелени точки, толкова по-малко бензин използва.3)и 4) нямам идея.
- 1
-
мойте могат още малко да изкарат ... а съм на 95к
-
Нормално е. Тя колата е 1300кг, а не 950 пък и да не говорим, че спира много по-добре от 5чка. По чуждестранните форуми можеш да видиш, че сменят дисковете между 70 и 100 хил. км. в зависимост как се кара колата.
-
Рейката не я рециклирай, поне не сега. Тропането е от друго - има една метална част - не съм сигурен точно къде. В края на рейката, към гребена. Обира се луфта по тази част и спира тропането. Могат да ти обяснят в Ю Би Ко какво точно се прави. Не слушай какво те лъжат - нова рейка е 3000 лв. Рециклирането не знам дали ще помогне.Бордовия компютър винаги си лъже, при мен с около 0.8 литра. Причината е, че колата лъже и в скороста (нормално, направено с цел от производителя). Обсъждано е в темата вече, ако не се лъжа.
-
Тази тема е за триене, то бива селяния ама съвсем излагане става тука. Ползваш нещо и не плащаш ... много яко.И не, не става. Аз съм се опитвал да вляза в МОЛ с мотора и сензора не ме засича изобщо - съответно не ми пуска билетче.
- 1
-
Аз винаги съм карал със 17ките. И лято и зима, нямал съм проблеми, драпа колата, но пък и не съм я карал в кой знае какви условия (с малки изключения, където си се справи супер). Както каза Марто, препоръчително е климатика да работи на Auto. Аз никога не го ползвам така, винаги ръчно си го нагласям и регулирам. Не е имало проблеми досега. Зимата, както Веси, го пускам само при запотени прозорци и за профилактика.
-
Ехее, супер, браво. Радвам се, че темата ми толкова бързо влезе в работа. Както четох, дефектиращият предпазител има цикъл на живот от около 100-200 цикъла та вече повечето 8ми генерации трябва да го имат този проблем.
-
Здравей,както вече е споменато, продават се в повечето магазините за ел. части. Може да нямат налични в самия магазин, но може да се поръча. Аз лично мойте ги взех от едно малко магазинче близо до пазара на Красно село след 1 седмица изчакване на поръчката.
-
Да Марто, същата работа и при мен ама ми се виждаше, че го мъча все едно и ме хвана страх да не си отиде електромоторчето. Иначе и в Юбико не знаеха, че може да се оправи или да се смени прекъсвача.Единствено забравих да спомена за смолата. Нужно е да се разтопи и обикновено се ползва пистолет, за да се постави. Аз тъй като нямам просто жертвах една метална лъжичка и нагрях малка част в нея. Бързо се изсипва около предпазителя, че стяга за отрицателно време. При мен стана малко мърляво както се вижда на снимката, но си е на 100% функционално.
-
Най накрая се наканих и направих пълна DIY - направи си сам тема за това как се оправя проблема с неприбиращи се ел. огледала. Много съм щастлив, щото вече мойто си бачка
Как да си ремонтираме страничното ел. прибиращо се огледало за 1 левче - 8ма генерация Сивик
- 4
-
Първо да уточня, темата е оригинално от полски форум и в последствие пусната в civinfo.com. Тъйкато обаче е съответно на полски/развален английски и реших да го пусна на български с мои снимки и опит, че наистина може да си спестим доста кинти.
Реално проблемът е следния: Ел огледалата след определен момент почват бавно да се прибират, с времето отказват да се прибират докрай и накарая изобщо спират да работят. При мен го докарах до момента, че дясното се прибира наполовина и реших да действам.
1ви вариант - Цена 300лв В сервиза казаха, че не може да се отремонтира и трябва да се смени цялото огледало - около 300лв ако не се лъжа.
2ри вариант - Цена 80лв С малко ровене открих, че има бюлетин от Хонда UK, за проблема и се сменя shut off устройство. Серийният номер е “76209-SMG-E01", може да се поръча и струва около 70-80лв, като питах преди няколко седмици. Това е най-бързия и лесен вариант.
3ти вариант - Цена 1 лев. В това shut off устройство има предпазител, който има определен цикъл на живот. След време се пуква/изгаря (както се вижда после на снимките) и не функционира. Техническите данни са 300 mA 72V MF-R030 MULTIFUSE D=7.4mm (BOU) RoHS и може да се намери из магазините за ел. части. Аз си го поръчах, че нямаха налични и дойде след 1 седмица. 1бр струва 90ст.
Нужни инструменти - 3-4 прави отверки, предпазител, силикон на пръчка (непровеждащ електричество - 0.25лв от магазина) и малко сръчност с поялника. Отнема общо около 1-2 часа.
Първото което трябва да се направи е да се разглоби огледалото.
1) Поставяте стъклото в най-крайна вътрешна позиция (виждате си само колата в него) и подпъхвате с пръсти в отвора. Самото стъкло се държи на пластмасови щипки. Внимателно почвате да дърпате към себе си и след всяко изщракване подпъхвате по-навътре.
Така изгледжа отделено стъклото. Може да се извадят двете бели пластмаси които държат жиците закрепени за него, но трябва да се внимава, че са доста чупливи, а металните "обувки" в тях обикновено заяждат.
2) Следващата стъпка е да се премахне капака на самото огледало (този в който е вграден мигача). Той се държи на 4 щипки. 3 от тях са видими (оградени в червено) и една е скрита. Това става с пъхането на по 2 прави отверки в горните две за да се освободи захвата. За долната дясна се полза само една отверка. След като трите са освободени внимателно се издърпва капака навън, за да се освободи и последната щипка. Просто не трябва да се насилва много, за да не се счупи.
Маха се конектора към странични мигач и вече виждаме самият shut off (прекъсвач?).
3) за изваждането на самият прекъсвач аз използвах отверка, но може и нещо не толкова твърдо. Подпъхва се между него и пластмасата която го държи, натиска се наляво и същевременно се дърпа. Аз се поозорих с това малко, че е доста стегнато.
На следващата снимка се вижда как е почернял и се е напукал предпазителя.
А ето го и новият:
4) След това просто откачаме прекъсвача от двете букси държащи го за огледалото.
5) За да заменим изгорелият предпазител с нов е нужно да се изстърже малко в смолата около него, колкото да може да се запои новата горна част. Няма смисъл да се дълбае надолу да се сменя целия, защото то вече си е хванато към нужните части. Отрязва се само жълтата част до края на изолатора.
След това се отрязват част от крачетата на новият предпазител и се запояват за старите.
Залива се със смола - задължително да е тип който не провежда електричество и сме почти готови
6) По обратният ред се сглобява всичко и вече трябва да имате прибиращо се странично огледало.
Като резултат при мен, дясното огледало вече се прибира бързо,чевръсто и плътно. Всъщност ми направи впечатление, че вече се прибира по-бързо от лявото. Явно и то е на път. Добре, че купих два предпазителя.
В крайна сметка ако не ви се занимава или просто нещата се оплескат трагично ползвате вариант две и за 80 кинта сте готови
- 3
- 14
- 2
-
Първо да уточна. Темата е оригинално от полски форум и в последствие пусната в civinfo.com. Тъйкато обаче е съответно на полски/развален английски и реших да го пусна на български с мои снимки и опит, че наистина може да си спестим доста кинти.
Реално проблемът е следния: Ел огледалата след определен момент почват бавно да се прибират, с времето отказват да се прибират докрай и накарая изобщо спират да работят. При мен го докарах до момента, че дясното се прибира наполовина и реших да действам.
1ви вариант - Цена 300лв В сервиза казаха, че не може да се отремонтира и трябва да се смени цялото огледало - около 300лв ако не се лъжа.
2ри вариант - Цена 80лв С малко ровене открих, че има бюлетин от Хонда UK, за проблема и се сменя shut off устройство. Серийният номер е “76209-SMG-E01", може да се поръча и струва около 70-80лв, като питах преди няколко седмици. Това е най-бързия и лесен вариант.
3ти вариант - Цена 1 лев. В това shut off устройство има предпазител, който има определен цикъл на живот. След време се пуква/изгаря (както се вижда после на снимките) и не функционира. Техническите данни са 300 mA 72V MF-R030 MULTIFUSE D=7.4mm (BOU) RoHS и може да се намери из магазините за ел. части. Аз си го поръчах, че нямаха налични и дойде след 1 седмица. 1бр струва 90ст.
Нужни инструменти - 3-4 прави отверки, предпазител, силикон на пръчка (непровеждащ електричество - 0.25лв от магазина) и малко сръчност с поялника. Отнема общо около 1-2 часа.
Първото което трябва да се направи е да се разглоби огледалото.
1) Поставяте стъклото в най-крайна вътрешна позиция (виждате си само колата в него) и подпъхвате с пръсти в отвора. Самото стъкло се държи на пластмасови щипки. Внимателно почвате да дърпате към себе си и след всяко изщракване подпъхвате по-навътре.
Така изгледжа отделено стъклото. Може да се извадят двете бели пластмаси които държат жиците закрепени за него, но трябва да се внимава, че са доста чупливи, а металните "обувки" в тях обикновено заяждат.
2) Следващата стъпка е да се премахне капака на самото огледало (този в който е вграден мигача). Той се държи на 4 щипки. 3 от тях са видими (оградени в червено) и една е скрита. Това става с пъхането на по 2 прави отверки в горните две за да се освободи захвата. За долната дясна се полза само една отверка. След като трите са освободени внимателно се издърпва капака навън, за да се освободи и последната щипка. Просто не трябва да се насилва много, за да не се счупи.
Маха се конектора към странични мигач и вече виждаме самият shut off (прекъсвач?).
3) за изваждането на самият прекъсвач аз използвах отверка, но може и нещо не толкова твърдо. Подпъхва се между него и пластмасата която го държи, натиска се наляво и същевременно се дърпа. Аз се поозорих с това малко, че е доста стегнато.
На следващата снимка се вижда как е почернял и се е напукал предпазителя.
А ето го и новият:
4) След това просто откачаме прекъсвача от двете букси държащи го за огледалото.
5) За да заменим изгорелият предпазител с нов е нужно да се изстърже малко в смолата около него, колкото да може да се запои новата горна част. Няма смисъл да се дълбае надолу да се сменя целия, защото то вече си е хванато към нужните части. Отрязва се само жълтата част до края на изолатора.
След това се отрязват част от крачетата на новият предпазител и се запояват за старите.
Залива се със смола - задължително да е тип който не провежда електричество и сме почти готови
6) По обратният ред се сглобява всичко и вече трябва да имате прибиращо се странично огледало.
В крайна сметка ако не ви се занимава или просто нещата се оплескат трагично ползвате вариант две и за 80 кинта сте готови
- 7
Всичко за civic 8 / Технически дискусии
в Civic 8ма ген. (2006-2011)
Отговорено · Редактирано от victor_xtz
Хах, нямаш проблем. Аз също се чудех преди доста време по този въпрос, но пробвай да затвориш външният въздух и ще видиш как "духането" ще спре. Всъщост като си пуснал външен въздух и шофираш директно вкарва в купето от радиатора и затова се усеща леко. При повечето коли е така, при тази се усеща повечко, не знам защо.
btw Веси има 2018 мнения през 2018та