Jump to content

Ивайло Димов

Фен
  • Мнения

    11
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

13 Neutral

Относно Ивайло Димов

  • Ранг
    Начинаещ
  • Рожден ден 9.10.1977

Profile Information

  • Кара
    Seat Toledo 1.8 20V
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Шумен

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

  1. За кои "нови " двигатели е по подходящ VHVI ? Да, PAO базата ако е без AN или Ester-и няма много смисъл от подобно масло .90-те години почти всички големи компании имат масла с по 60,70,80 % PAO база .И когато се появяват на нашия пазар марки като Тотал ,Кастрол ,Шел,Ени,Елф -синтетични масла ,хората ги наливат в стари съвецки автомобили .ДВГ текват като лейки защото всички гумени гарнитури,семеринги са предвидени за минерални масла.PAO има два основни недостатъка -свива гумени изделия и няма полярност. И от онези години тръгва гаражната митология ,че на стар двигател не се налива синтетично масло ,която се предава и до днес. За мен идеалната рецепта би изглеждала - 40% PAO,40% GTL ,10% VHVI ,5% AN ,5 % Ester. Не съм фен на Равенол но правят продукти ,които се търсят и има пазар за такива масла. Моят автомобил му наливам микс от 4 масла ,едно от които е 4Т Елф 10W60 .
  2. Собственост на Shell ,Penzoil и quaker state са техни брандове в Северна Америка.GTL база ,същото като Shell Helix Ultra
  3. Тва са 4-те основни производители на пакети присадки .Аз говоря за петролни компании със развойни екипи от учени ,огромни лаборатории и финансови ресурси . Exxon Mobil и Shell са взаимно собственици на Infinium ,Chevron на Oronite. Total ,Amsoil,Petronas ,Eneos,Idemitsu ....все компании можещи да си позволят сами да изработват рецептури и да си платят изпитанията и сертифицирането. Но безпорните лидери са Exxon Mobil ,всички останали в бранша се учат от техния многогодишен опит.
  4. Не са чак толкова скъпи ,4 литра туба по VW 504/507 може да бъде намерено за 65-70 лева .И то присъстващо в API и Erwin approved oil list .Дори маслото в Кауфланд ,което се прави в немския град Анкум от Mitan oil . Цените в ЕС и Азия са извратено надути ,в САЩ пазара е съвсем различен . Тук в Европа като си купи човек туба масло в цената са включени и последващи разходи за рециклиране на тубата ,утилизация на отработеното масло ,маркетинг . Но да ,принципно всички рецепти които са официално одобрени са скъпи .Всички масла по отделен вискозитет ,за да получат печат "одобрено" минават по много скъпи процедури от тестване и сертифициране. За това много блендери ,етикетници и секви прекупвачи предпочитат да пише на тубите им recommended . Компаниите ,които могат да създават нови рецептури и да си платят цялата процедура по изпитания и сертифициране се броят на пръстите на ръцете.
  5. Количеството изразходвано гориво се увеличава според обема на картера,има коли с 8-9 литра масло в ДВГ .Има и такива с 2,7-3 литра.Всичко зависи от конкретния двигател -коли убийци на масло с малоформации от родилното още .Анализи от подобни двигатели показват сработило масло на 150 моточаса или 4 хил км ,без значение от обема на картера и произход на базата( минерално или синтетично).И не се взирайте толкова в алкалното число на маслата,практиката показва че low saps ACEA C1/C4 карат и имат ресурс и след 300 моточаса .В тия масла TBN е 5-6.По принцип на пазара в момента най-издържливите масла са ACEA C3 VW 504/507 ,BMW LL-04,MB 229,52 -официално сертифицирани от API,ACEA и автопроизводителите .Т.н. long life ,при които интервала за смяна може да е 20-30 хил км ,в Азия и САЩ няма такива сервизни обслужвания. Дори самите дилъри там за конкретни автомобили препоръчват смяна на масло 5-7 мили в зависимост дали колата се ползва в тежка или лека среда .В Европа при тези редки сервизни интервали към маслата има високи изисквания за издържливост ,добавят се сукцинимиди,фенолни ,аминни антиокислители .Съвременния автопарк от последните 15-20 години стана много сложен от към периферия ,олекотяване на карантията в ДВГ .След всяко покачване на евро стандарта се добавят нови и нови екологични възли ,които имат нужда от все по-добри ГСМ продукти. Ако един собственик на автомобил иска да го поддържа дълготрайно доста трябва да преди да го купи и в последствие специфики на интервали за обслужване. Идеалното масло е свежото и наличието му в картера ,останалите фактори са подробности от пейзажа .
  6. Никакъв проблем не са масла тип 0W20 ,5W20. За типично градски автомобил ,който се кара по 5-6 км в посока дори е по-добе защото маслото загрява по-бързо.Лесно се изпарява конденза в картера ,но при бензинови мотори с директно впръскване е много важно инжекторите да работят отлично .
  7. Тези 5-7 хил са много условни ,ако са в градски пробег предимно -в кой град .Щото в София е едно ,в Асеновград друго - 5 хил в София може да са над 350 моточаса.Най- добрия показател са моточасовете или по изразходвано гориво .На всеки литър масло в картера по 150-180 литра гориво ,колкото по-голямо е количеството масло толкова по-бавно се окислява,по-добре се охлажда . Виждал съм анализ на Ravenol VMP 5W30 от Audi 3.0 TDI -95% магистрала в Германия .След 25 хил маслото имаше ресурс поне още 6-7 хил .
  8. Колеги ,тези oil selector-и на различните компании хич не ги гледайте .Забелязал съм ,че имат несъответствия за доста автомобили .Четете какво препоръчва производителя и на тая база си избирайте масла .Важни са спецификациите по API ,Ilsac за бензинови и ACEA за дизелови ,препоръчания визкозитет от кораба-майка и не на последно място местообитание,начин на употреба ,специфики на населеното място . Специално за бензинови джапанки Ravenol DXG 5W30 е най-доброто на тая фирма ,разбира се ако не се изисква 0W20 или по-нисък визкозитет .Последно като му гледах анализ го даваха между 7-9% естери .
  9. Злите езици говорят ,че за да получат BMW LL-04 approved официално от Exxon Mobil са сменили рецептите си .Това е легенда разбира се ,но на практика топ сериите ESP и FS са тотално кастрирани в новите си рецепти .GTL и PAO липсват ,естерите са хомеопатична доза но пък цените им са непроменени .Към момента Amsoil,Motorex,Ravenol ,Millers oil,Yacco ,Redline ....май това останаха що годе известните производители с 4 и 5 та групи синтетични масла .
  10. Добра вечер ,моя позната държи на Хонда Джаз 1.4 и търси се първо поколение фейсова защото за второ не стига бюджета или са доста огрухани .Та въпросите ми са няколко ,по чужди форуми четох че някои са сменяли верига превантивно на 80 000 мили някои на 100 хил км ,а някои и след 300 хил км нямат проблеми .Никъде не открих пропоръка от производителя /кораба-майка/ ,че има такъв интервал за замяна ,прочетох и за нуждата от реглаж на клапани ,течаща 5-та врата заради уплътнението ,проблем с радиото и скъпите бобини .Маслото в мануала го дават ACEA A5/B5 5W30 0W30 но се допуска и А3/B4 във всичките му вариации 0W40/5W40/10W40/5W40 ,антифриза Type 2 ,маслото в скоростна кутия MTF-3 75W80 .Свещите NGK или Denso .Ако нещо пропускам казвайте ,интересува ме лесно ли понасят газ тези коли ,през какъв интервал се регулират клапаните .Доколкото четох имат проблем с първа скорост но е рядкост .Благодаря на отзовалите се.
×
×
  • Създай нов...