-
Мнения
82 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Days Won
1
Ивайло Димов last won the day on Октомври 28
Ивайло Димов had the most liked content!
Обществена Репутация
33 NeutralОтносно Ивайло Димов
-
Ранг
Потребител
- Рожден ден 9.10.1977
Profile Information
-
Кара
Seat Toledo 1.8 20V
-
Пол
Мъжки
-
Място
Шумен
Последни посетители
Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.
-
Факт ,но трябва да се нагаждаме според ситуацията каквато е .Не зависи от нас ,щом сме влезли в ЕС ,тря спазваме определени правила -харесва ли ни или не . Но пък има избор на продукция ,на съответна цена разбира се. Аз лично имам тежка тежка непоносимост към дизелови коли,особено незнайно коя употреба ,на незнайни какъв пробег .Това по същество е бомба със закъснител. Но ако имах дизелов автомобил бих го карал само с АСЕА С2/С3 и в нафтата Keropur D
-
Горивата се обогатяват 🙂,при рафинирането на дизела освен вредните примеси се отстраняват и полезните .Тези ,които спомагат за високото цетаново число,смазването .Налага се в рафинериите да се добавят присадки за подобряване качеството ,съвременните comon rail системи са капризни .Archoil 6900-D max ,Keropur D на BASF ...и други има но се продават в промишлени количества.
-
Добрия тон е запазен 🙂, в мъжки форум ако няма искри и барут ....да се местим у BgMama 😂🤣
-
Този "тънък " разход в цялата картинка ,в дългосрочен план влияе на цялата периферия на ДВГ .Това се опитвам да обясня ,няма проблем да сипеш full saps масло където се препоръчва mid или low но само при форсмажорни обстоятелства.Ако се превърне в практика това е вредно за дюзи,турбо ,ЕГР ,ДПФ .На практика чисто като желязо -КММ,ГРМ ,бутала ,цилиндри може да бъдат смазвани и с M10Д .Това няма да им навреди ,моноградните масла чисто като смазващ фактор имат по-добри качества от 3/4/5 групи.Но заради мръсотията в тях щото са слаборафинирани са вредни .
-
Идеята беше ,че всички твърдят как колите им не горят масло щото квот налеят таквоз точат .Което го няма в реалния живот ,всички изразходват някво количество масло .
-
Към колегата с тубата ,не ставай смешен ,излагаш се с липса на елементарни познания .Съдържанието вода в едно отработено масло е до към 1-3 % ,бензин също долу-горе толкова .Не достатъчно количество ,че да се слезе на дъното (за незнаещите -водата има по-високо относително число от масло,бензин и дизел) Разликите в телгото са много малки и такова % съотношение не може да се прояви в разслоение . Но пък това води до влошаване на общата картина. Примери бол да искаш ,особено актуално е за ДВГ с GDI система за впръскване ,който се ползват в градски къси пробези .Коли със Start/Stop система ,коли с AГУ пропан-бутан ...Влагата в маслото е смърт в дългосрочен план ,наличието на сяра в горивата и самото масло води до образуване на серни окиси в картера .Това сваля експлоатационните характеристики и снижава живота на маслото и респективно на ДВГ . Налял си примерно 5W40 ,хубаво масло но колата се кара всеки ден от дома до работа 5-6 км .Зимата в такъв режим маслото никога няма да стигне работна температура,респективно всички странични продукти(водни и бензинови изпарения) от работата на двигателя не могат да се изпарят напълно . Избора на продукт за конкретен автомобил е съвкупност от много фактори. Нито един дизелов автомобил сGDI, PD или Common rail система за впръскване няма причина да му наливаш full saps масла.Дори и цялата еко периферия да е бастисана .
-
Не е неприязън ,не го приемай лично .Неправилните съвети от непонзнаване на тематиката в дълбочина не значи ,че си недобросъвестен .Но лично аз не приемам да се вкарват в заблуда напълно незнаещи хора ,който питат за да направят правилен избор.Конкретиката в детайлите е важна ,за да се избере продукт който ще е най-подходящ .Нищо лично нямам към ,който и да било но се старая да минимизирам субективния фактор -какво аз предпочитам .Това не е релевантно за питащия и може да не добро за неговия автомобил .Истината трябва да се казва такава ,каквато е за да може лутащия се да намери пътя и да направи информиран избор . Инвестирането във форума е благородно дело ,но това не е индулгенция за даване на неподходящи съвети 🙂🚬☕
-
Е към кой ,ти си местния гуру в маслата 🙂,един юзер се опита да ме изгони споменавайки ,че си имат теб .Като гледам ....познанията ти са повърхностни ....лишени от инжинерна логика ,причинно-следствени връзки и въобще непознаване в детайли на ДВГ и периферията му .
-
Българската нафта тря отговаря на тази в ЕС ,стандарт Евро 5 и съдържание на сяра 0,05 мг на 1 кг ....Ся оставям на експертите да обяснят що с гръцка или немска нафта колите вървят по-добре 😁.Ако не успеят ще се опитам аз ... Давам жокер ...Keropur D ,Archoil ,Infinium
-
И ти твърдиш ,че разбираш от масла и физико-химични и механични процеси в ДВГ 🙂. Това което точиш след определен пробег не е само масло .Има вода и гориво ,доказано в стотици тестове .Това ,че си налял 5 литра свежо масло ,не значи че като източиш същите 5 литра то това е единствено и само отработено масло .Особено за типичен градски автомобил ,каквито а 90% от колите в България .Късите градски режими на работа допринасят за скъсяването живота на маслото и съответно на ДВГ при ненавремена смяна. Така ,че ако някой гледа ниво на щеката и си мисли че тва е масло и вярва ,че колата му не гори дори и минимално количество....аз неам проблем .Децата вярват в Дядо Коледа 🙂😁
-
Всички коли горят някакво количество масло ,дали 200-300 мл или 2-3 литра от смяна до смяна тва е неизбежно като данъците и смъртта .Няма кола ,която да не изгаря определено количество .В дългосрочен план това не е добре за инжектори забити в горивната камера ,а long life C3 маслата превъзхождат A5/B5 и A3/B4 по много показатели.
-
Кът му се "опикаят" дюзите предполагам ще му предложиш да го спонсорираш за нови 😁
-
Хайде стига с този Mobil ESP вече си е обикновен хидрокрекинг на по-висока цена . От 29.11 до 02.12 ще има Black Friday в ATO24.de Да си поръчва една туба Shell Helix 0W30 C2/C3 . Японските дизелови коли не са по стандарта Ilsac ,a JASO DL-1,изобщо full saps масла от типа A5/B5 или A3/B4 нямат място в нито един съвремене дизелов автомобил . Mid saps маслата пазят и инжекторите и турбината,не е въпрос само до EGR и DPF.
-
Изначално колкото по-малко полимерен сгъстител толкова по-добре .Полимерите в маслото са онези ,които задръстват маслени сегмети със шлака и образуват нагари.За това и маслата с високо съдържание на 4 и 5 група държат двигателите чисти .Тези две групи се характеризират с висок вискозитетен индекс и при тях нуждата от полимери е минимална или ненужна .
-
Всички сектанти на определена марка твърдят ,че техните коли са най-надеждните ,най-здравите и т.н. Аз нямам такива психични отклонения и харесвам всички инжинерно и визуално издържани МПС . За Европа почти всички производители залагат подобни напомняния на водача .Дали ще е в км,дни,моточасове .Европейците на са толкова дисциплинирани като японците ,тря им се напомня кога да си сменят маслото 🙂.