-
Мнения
279 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Days Won
5
Ивайло Димов last won the day on Март 12
Ивайло Димов had the most liked content!
Обществена Репутация
168 GoodОтносно Ивайло Димов
-
Ранг
Потребител
- Рожден ден 9.10.1977
Profile Information
-
Кара
Seat Toledo 1.8 20V
-
Пол
Мъжки
-
Място
Шумен
Последни посетители
Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.
-
Нямат изгода чисто икономически да я чистят, сярата не е еко проблем по-скоро влияе лошо на моторното масло и катализаторите. Азотните окиси и въглеродния диоксид са тези за които квичат от ЕК. Някога когато АГУ все още ползваха медни тръби във филтърите се събираше черно, меко и мазно вещество. Легендите твърдяха, че тва било графит , всъщност е меден сулфит- съединение на мед и сяра. И последен факт, колите с АГУ при къси градски пробези зимата трупат една бяла емулсия по гърловината и капачката за наливане на масло, чист бднзинов автомобил също има но значително по-рядко и малко количество.
-
Един лоботомит от ИААА беше се изцвъкал на въпрос на журналист защо тук е така разбираш ли " Ние не сме сигурни, че лицето собственик на подобен автомобил ще го кара на газ" ...Смятай кво е нивото на тия по върховете на държавната администрация.
-
Винаги когато предоставям някаква информация се старая да съм я проверил от 3 независими един от друг източници. И не, не се е разводнила темата защото вида гориво и неговото качество има непосредствено влияние на маслото и това колко ще бъде замърсена една проба. Пропан-бутана и метана "цапат" много по-малко със сажди в сравнение с бензина и дизела. Поради тази причина от много години в Европа( Франция,Италия,Холандия,Полша) автомобилите с АГУ се считат за екологични по-чисти, с по-ниски данъци и такси. Контрола спрямо бензиностанциите относно еврокатегориите на горивата е много строг. Лично аз съм виждал поне 5 пъти как се взимат проби от всяка колонка и се запечатват с пломба и печат. Друг е проблема на бг горивата, мисля че сме го коментирали в темата за маслата.
-
100% вярно , пропан-бутана е с най-високо съдържание на сяра от всички горива произведени от нефт. Количеството не е опасно за хората при използване за домакински нужди, не е токсично.
-
Карал си го 4 месеца декември до април когато се трупа най-много влага в картера. Пропан-бутана е гориво с най-високо съдържание на сяра, която неминуемо попада в картера и в съчетание с водата се повишава окисляване на маслото. Капковите проби са като късата пола на хубава жена-показват нещо но нищо съществено. Виждал съм масла черни на катран след 20 хил но лабораторни анализи показват, че маслото има запас за безопасно ползване поне 5 хил км. Пропана при изгаряне отделя в пъти по-малко сажди от бензина и за това едно на вид леко потъмняло масло, изглеждащо чисто на вид и бистро реално може след подобен пробег да е напълно сработило.
-
След 15 хил км съдейки по сезона на ползване това масло според мен отдавна е с понижен вискозитет. Капковите проби при ДВГ на LPG/CNG могат да бъдат много подвеждащи, маслото може да е леко потъмняло и без следи от сажди но и да е убито по TBN,TAN. Енеос-а в случая си е чист крекинг 3-та група, според мен го сменяй.
-
Има един нюанс- къде е разположен датчика, който мери температурата,дали в картера или некъде по маслената магистрала. Но е факт, че има грешно разчетени ДВГ, които от поточната линия са маслоубийци точно заради прегряване не маслото, което в дългосрочен план води до много къс живот на мотора. Особено при long life интервали и масла на минерална база.
-
Suprime Synthetic , имаше промоция от Тайтън Машинари пролетта. Взех 2 по 5 литра туби, 5W30 и 5W40 за 108 лева. Маслото беше с дата на производство 2021 ...явно за това и цената е ниска. Произведено в Холандия. Аз тази кола я следя от две години вече 5-та смяна, предишни масла Елф, Cyclon, Tamoil ...разхода варира 7-800 мл от смяна до смяна.Само Шела се представи зле.
-
Отзив за маслото Petro Canada Supreme 5W40 ACEA C3 след 4000 км,автомобил Дачия Сандеро 1.4 mpi газ/бензин. Градско-извънградско 70/30, често агресивно шофиране, обем на картера 3.3 литра. Сипано на максимум отметка, в момента 1мм под нея, около 200 мл +/- липсват, което е напълно нормално. Предишно масло Shell Helix Ultra 5W40 се представи зле, купено от Германия АТО24, колата "изяде" 1,5 литра от смяна до смяна(10 хил). Сандерото е купено ново от магазина и в момента е на 220 хил км.
-
Има една доказана взаимовръзка-при градски условия маслото държи по-ниска работна температура от антифриза, извънградско ситуацията е обратно. При поддържане дълго време на 3-3500-4000 оборота маслото може и да подмине 130-140°, но пък свежо и с термостабилна база това не е критично. При такава температура се изпаряват всички вредни примеси(влага и гориво) За това човек трябва да познава автомобила си с всичките му нюанси и да го обслужва и използва съгласно познанията си.
-
https://fakti.bg/avto/990298-zapoznaite-se-s-novata-honda-prelude Хонда възражда Прелюд
-
Стандарти трябваше да е в кавички 🤣, за съжаление съвременният автопарк няма нищо общо като качество от преди 25-30 години. Автопроизводителите отдавна не предлагат автомобили, а луксозна мобилност. Обръща се внимание на глезотиите в автомобила,, не се търси дълготраност така или иначе първият собственик едва ли ще държи колата повече от 5-6 години. Прибавяме и интервали на обслужване 15-20, че дори и 30 хил км, намаляване на обема на ДВГ и увеличаване на мощността, използване на олекотени метали. И в крайна сметка като отвориш user manual вътре някой юрист надлежно е описал "автомобилът може да изразходва до 1 литър масло на 1000 км" . Това е норма при почти всички автопроизводители, колите слизат от конвейра маслояди. Този 1 литър на 5 хил км е бел кахър. Народа е казал "На здрава глава бинт не се слага", за това при такъв разход не бих отварял ДВГ
-
В съвременните стандарти 1литър за 5 хил км не е много, щото ако тоя пробег е предимно градски може да са и над 250 моточаса. Пробваш със синтетично масло и наблюдаваш кога има нужда ог доливане, след какъв пробег. Лично аз не бих отварял мотор при тоя "проблем".
-
Важното е да не пада под средата, особено ако се пътува планинско или маршрут с изкачвания и спускания, да не остане шнорхела в положение та да не подава достатъчно масло. 2-3 мм над макса също не е критичен проблем, по груби сметки това са + 200-250 мл.
-
На бензиностанции Шел съм срещал единствено масло на GTL база, внос от Германия,Италия,Испания,Турция като комшиите само го бутилират. Шел Ултра по сайтовете е с различен цвят туби и етикети, чист хидрокрекинг.