Jump to content

THA2016

Фен
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

THA2016 last won the day on February 24

THA2016 had the most liked content!

Community Reputation

7 Neutral

About THA2016

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Хонда Джаз 1.4
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Пловдив

Recent Profile Visitors

182 profile views
  1. Маслото на скоростната кутия го сменям вече 2 пъти на всеки 50 000км. Спирачната течност също я смениха на машина в сервиза на Дунев в София. Регулярно сменям свещи. Масло 2 пъти годишно ми се пада да сменям, заради карането. Сменях антифриз, с промиване на системата вече 3 пъти за тези 100 000км. Накладки 3 пъти, дискове не съм. Сменял съм 2 предни амортисьора, тампони на Макферсън, биалетки сменях също. Лагер в дясно сменях. Каквото ми кажат сменям. Обаче за реглажа и ЕГР-а никой майстор не е казал, при положение, че първоначалното обслужване беше при един майстор, който се занимавал основно с Хонди (име умишлено няма да спомена), там ме прати човек от фен клуба на Хонда, обаче и този майстор нищо не каза за клапани и ЕГР-а. Благодаря Ви за съветите, щом има подобрение, ще пиша!
  2. Да, вината е моя, но се надявам да не е твърде късно. Първите 44-45 000 км бяха само на бензин, а останалите 55 000 км основно на газ. Вече ще го имам предвид и ще правя реглаж минимум веднъж годишно. Благодаря за съвета, дано след реглажа спре да гасне.
  3. Здравейте колеги, колата е 2002 Джаз, 1339 кубика, ръчна скоростна кутия. Преди 3 години сложихме АГУ на колата и всичко си беше наред до тази зима. Първоначално, на ГАЗ, докато е студена, колата започна да гасне на свободна. Оборотите се сриват, щом изключа от скорост, на светофар например, и тя гасне. Щом загрее, всичко се оправя. Газаджиите казаха свещите, сменихме ги, обаче пак гасне. Газаджиите казаха изпарителят е виновен, сменихме го, но пак гасне. После сложиха изолационна вата на изпарителя, но пак гасне. Закачиха я на дисгностика, колата не дава никакви отклонения. Вдигнаха температурата, на която да преминава от бензин на газ и О, чудо! колата спря да гасне! 3 седмици по-късно колата започна да гасне на бензин. Отново по същия начин - студена е, тръгвам, стигам светофар или кръстовище, освобождавам от скорост, за да спра и оборотите се сриват и тя гасне! Прочетох тук, във форума, че трябва да се почисти дросела и IACV, почистиха ми ги, настина бяха мръсни, имаше нагар, чистиха ги с препарати, сега блястят, обаче разлика няма - гасне! Пак тук във форума прочетох да се почисти МАП сензора, чистиха го, но полза няма, пак гасне! Попитах ги дали може да е от стъпковия мотор, казаха ми - не! Попитах дали може да е от датчика на коляновия вал, казаха ми - не! Един майстор каза, че от газта се е натрупал нагар на клапаните и докато са студени, заради нагара не затварят и не отварят нормално, губи компресия и гасне, трябвало добавка за бензина - сложихме добавка, казах 600-700км на бензин, но полза няма! После сложиха друга добавка, карах още 1000км на бензин, полза няма! Закачаха я 3-4 пъти на диагностика, колата не дава грешки и отклонения в нормалните работни параметри! Аз си купих ELM OBD 2, закачих я и видях, че щом стигне 60-65*С температура на двигателя спира да гасне. Прочетох, че трябвало да се прави реглаж на клапаните, което не сме правили, въпреки че вече й навъртяхме 100 000км. Сега това е наред, но в случай, че и това не помогне, какво може да бъде? Караме колата ежедневно и сравнително много, около 2500-3000км на месец и наистина ни е необходима, затова е важно да опитаме да я оправим. Благодаря на всички, които ще се отзоват, а ние ако някога успеем да отстраним проблема, ще напиша как сме го направили, за други колеги, които може да имат подобен проблем!
  4. Здравейте, колеги. Извинявам се, че пиша чак сега, но едва сега оправих проблема и споделям, в случай, че някой друг има подобен проблем. След като ходих на сервиз за климатика и ми казаха, че всичко е наред, а после и на още няколко "майстори", които твърдяха, че на колата нищо й няма, въпреки, че чуваха как свири, когато завива, когато пусна климатика и когато пусна парното. Реших да взема нещата в свои ръце - след доста ровене, чететене и гледане, попаднах на видео на един американец, който обяснява, че при Хонда Фит / Джаз ремъкът задвижва ролката на алтернатора, ролката на климатика и ролката на серво помпата и ако колата свири/вие, когато е пуснат климатика, когато е пуснато парното или когато завива на ляво или на дясно, то означава, че ремъкът е отпуснат твърде много и при извършване на едно от тези действия се приплъзва по някоя от изброените ролки и свири. Този господин обаче не обясни как да го обтегна. На по-късен етап попаднах на друго видео, в което обясняват, че в горната част на алтернатора има един много дълъг болт, който е именно с цел обтягане на ремъка. Той е лесно достъпен, върти се с ключ 10-ка и чрез навиването му се мести алтернатора, а от там ролката му и се обтяга ремъка. Опитах да го навия, но не помръдваше. Това, което беше пропуснал да каже този влогър беше, че първо трябва да се отхлаби горния закрепващ болт на алтернатора (с ключ 12-ка), след това да се натегне дългия обтягащ болт и накрая отново да се затегне горния закрепващ болт на алтернатора. Направих го и спря да свири при каквото и да е положение - завиване, климатик, парно, промяна на обороти, край! Как разбрах колко да го обтегна? Ами на проба - грешка. Пробвах малко, свиреше, после още малко, пак свиреше и на третия път вече спря да свири. Оттогава за 5 дни минах 800км извън и в града, с и без климатик, парно и т.н., с цел да я провокирам, но вече не свири! Дано съм помогнал на някого.
  5. Благодаря за отговорите и на трима ви. Ролката, която смених мисля, че се нарича паразитна или водеща ролка. А иначе виенето се чува при пуснат климатик или при пуснато парно. Щом изключа вентилатора на парното или спра климатика и виенето спира. Сега, първо ще сваля вентилатора и ще опитам да го смажа, а ако не се оправи, ще отида в сервиз за климатици, за да я погледнат. Дано, ако се окаже, че е въпросната шайба на компресора, не е много скъпа. Благодаря на отзовалите се, отново. Щом реша проблема, ще пиша тук, за да знаят другите, които имат подобен проблем.
  6. Здравейте колеги, Колата ми е 2002 Джаз 1339 кубика. Притежавам я от 4 години и съм минал с нея 86 000 км, от които първите 44 000км на бензин, а останалите 42 000км на газ. Обслужвам я стриктно и всичко по колата е ок. От известно време, обаче, започна странно свирене/виене отпред, в дясно, единствено когато е пуснат климатика. Реших, че е пистовият ремък и го смених, заедно с ролката и водната помпа, но свиренето/виенето, при включен климатик продължи. Реших, че проблемът е в компресора или нещо друго свързано с климатика, но колата ме изненада. Оказа се, че свиренето/виенето се появява и когато е включено само парното, без да е пуснат климатика. И в двата случая, обаче, свиренето/виенето спира на секундата, щом изключа климатика или парното. Ако не са включени, не свири/вие. Реших, че единствената връзка между климатика и парното е само вентилаторът който вкарва въздуха в системата. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблен и имате ли някаква идея къде може да бъде проблемът? ПП: Свиренето започва, когато са пуснати климатикът или парното и се променят оборотите, например при смяна на скоростите. Ако поддържам постоянна скорост на магистралата и респективно постоянни обороти свиренето/виенето спира.
  7. Здравейте, колеги! Колата ми е Джаз 2002, 1.4 бензин, 83 к.с. Купих колата преди 2 години, обслужих я - ролки, ремъци, свещи, масло, филтри и то при един майстор в кв. Кършияка в Пловдив, който се слави с това, че работи основно Хонди. 5 дни след ходенето при този майстор, колата започна да хлопа отпред, отидох при други майстори, без претенции, те казаха предни амортисьори с тампони, смениха ги и така 2 години и 30 000 км по-късно ни вопъл, ни стон, колата си работи нормално, тихо и спокойно. Преди месец започна да хлопа отпред , в ляво. Отидох пак при майсторите, които 2 години по-рано ми смениха амортисьорите и те ми казаха, цитирам: тампони на Макферсън, биалетка в ляво, маншон на каре в ляво с грес към него и в допълнение ги накарах да ми сменят накладките, защото минах 30 000км с тези, а не знам преди мен колко хиляди са минали с тях. Взех си колата от майсторите и пак всичко си беше тихо и кротко. Но сега, 1 месец и 1500км по-късно, при навиване на волана на пълен ляв, подчертавам ляв, защото на пълен десен няма проблем, на пълен ляв и в студено състояние се чува едно скърцане, все едно се трие метал в метал. Не е свирене, знам как свири например ремък, това е звук от триене на метал в метал, само на ляво, само в крайно положение и само при студена кола (сутрин или ако не е карана поне час). Бихте ли ми дали насоки какво може да е и евентуално какъв майстро следва да търся? Благодаря ви предварително!
×
×
  • Create New...