Jazz2002
Фен-
Мнения
16 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Days Won
1
Jazz2002 last won the day on Февруари 24 2021
Jazz2002 had the most liked content!
Обществена Репутация
11 NeutralОтносно Jazz2002
-
Ранг
Начинаещ
Profile Information
-
Пол
Мъжки
-
Място
Пловдив
Последни посетители
1184 профилни разглеждания
-
Здравейте, Продавам 1 брой чисто нов катализатор за Хонда Джаз 2002, 1339сс, в оригиналната опаковка и с прилежащите му крепежни елементи. На снимките се вижда модела и производителя - JMJ1091664. Продавам го за колкото го купих - 250лв. А го купих, защото един авто-сервиз първо ми казаха да купя нов, защото моят бил за смяна, а после заявиха, че не е нужна смяна и сега имам излишен катализатор. Намирам се в Пловдив, ж.к. "Христо Смирненски". Тел: 0878 38 41 81 Тодор angelov.todor@yahoo.com
-
Здравейте колеги, През септември 2016 купих Джаз 2002, 1339сс, от Австрия, уж на 160 000км. 7 години по-късно колата вече е на 327 000км, но през всичките тези години не ми дава мира мисълта, че километражът е превъртян. След доста ровене в нета разбрах, че на Джаз, Фит или Сити от този период се сваля инструменталното табло, включва се на определен софтуер и се манипулира. При мен пластмасите там са видимо размествани. Опитвам се да намеря човек, който се занимава с това, за да му платя да провери реалните км и да ги възстанови. В смисъл такъв, ако се окаже, че е на 465 000 или 523 000км, например, да ги върне на таблото. Хубаво е да е от Пловдив или София. Предвид колко автокъщи има в Горубляне и Труд, няма начин да няма такъв, но никой не пуска обяви за това в нета. Ако познавате някого, пратете ми координати на ЛС, моля!
-
Оставих колата в сервиз миналия четвъртък сутрин. Днес, понеделник, 15 часа, отидох да видя какво става с колата и ми заявиха, че първо, по колата още нищо не е направено и второ, СГРЕШИЛИ СА, на катализатора нищо му няма. Една ламаринка тропала, махнали я! Сега си имам 2 катализатора - нов и оригинален (респективно единият е излишен) и второ нямам кола, защото за три работни дни нищо не е направено по колата...
-
Благодаря, колега. Всъщност това правих вчера. Свързах се с фирмата, която изкупува катализатори до Бриколаж, предложи ми 410лв (да видим дали ще ми ги дадат, когато го занеса). От там отидох до един магазин за авточасти в кв. "Каменица 1", на ул. "Богомил" до хотел "Норис", собственикът кара Сивик и е много готин пич. От него си купих нов катализатор за 252лв, за да не се чудя какво да правя с ламбда сондата, когато махнат стария, плюс маншони за външните карета с грес, водна помпа, пистов ремък, паразитна ролка и антифриз за общо 440лв. Така че ако наистина ми купят стария катализатор за 410лв, общо взето ще платя само труда в сервиза, но да видим.
-
Здравейте отново, колеги. Реших, че е редно да споделя какъв се оказа проблемът, за да знаете и вие, ако ви се случи. След 2 неуспешни опита някой майстор или сервиз да ми обърне внимание, накрая отидох в сервиза, където през 2021 ми правиха реглажа на клапаните, в Пловдив. Там установиха, че причината за шума е в катализатора. Питата в него се е начупила и тропа, а при подаване на газ се увеличава налягането в катализатора и не се чува тропането. Разбрахме се, в удобен за тях и мен ден, да я закарам да отстранят проблема, както и да сменят пистовия ремък, паразитната ролка и водната помпа, че им е време, отново. Освен това да сменят маншоните на каретата, че са скъсани отново, за 4-ти път от септември 2016 и да сменят тампоните на Макферсъна, отново, защото пак са разбити. А след това и на реглаж. Подозирам, че за проблема с катализатора съм си виновен аз, защото миналия четвъртък, в София, минах през едно "мини езеро" до стадиона на 4-ти километър, защото имах работа в комплекса на БАН. Колата, респективно катализатора, бяха много загрели и като минах през водата, усетих водата под пода на колата и предполагам, че от шоковата разлика в температурата съм направил тази беля, но каквото станало, станало. Това е от мен. Дано на никой от вас не му се случва, но ако все пак се случи, поне да знаете от какво е!
-
Здравейте, колеги. Колата е Джаз от 2002, 1339cc, ръчна кутия, 315 000 км на километраж (не знам колко са реалните), японска сглобка. Притежавам я от 16.09.2016. Обслужване - масло Репсол 10W40 на всеки 6-7 месеца или 15 000км, заедно с филтри; свещи NGK 2756 на всеки 40 000км; течност на скоростна кутия - Хонда, на всеки 40 000км (вече 4 или 5 пъти); спирачна течност сменяна 2 пъти с машина в сервиза на Дунев, до Арена Армеец; реглаж на клапаните последно преди 50 000км, преди реглажа падаха оборотите и гаснеше, сега работи, като часовник; 2 пъти сменян антифриз; 2 пъти чистене на ЕГР клапан и пътища; 2 пъти чистене на дроселова клапа; 3 пъти сменяни пистов ремък с водна помпа и паразитна ролка; накладки на всеки 30-40 000км - за друго обслужване не се сещам. Ремонти - отпред почти всичко по окачването е сменяно - биалетки, тампони на макферсън, амортисьори, лагери, маншони на карета, стабилизираща щанга, някои неща по 2 пъти. Отзад са сменяни амортисьори и лагер-главини. Сменяни са двата радиатора - охлаждащ и на климатика, поради дупки и течове. Сменян е разширителния съд, защото се спука. Сменян е датчика на коляновия вал. Сменян е стъклоповдигача на шофьорската врата. Ремонтирана е скоростната кутия през септември 2022 или преди 23 000км - лагери, шарнири и нов съединител. Не сме сменяли верига още, защото всеки път майсторите ме уверяваха, че веригата е стегната и е наред. Днес ме изненада с шум, който до сега ня бях чувал. Не е лагер на скоростната кутия, минал съм през това. Не е за реглаж на клапаните, минал съм през това. Не са лагери на предни или задни гуми, защото и през това минах и знам как звучи. Новият шум е нещо средно между стържене и тропане, чува се опред в двигателния отсег или под скоростния лост. Шумът е само и единствено на празен ход - без значение дали двигателят е студен или е топъл. Шумът не се влияе от натискане и отпускане на съединителя или от включване на скорост. Шумът изчезва при докосване на педала на газта. Щом подам дори съвсем малко газ и оборотите се повишат, например до 1000 - край, шум няма. Направих видео, с цел да се чуе шумът. Когато отворя капака, шумът се чува сякаш отзад и отдолу на двигателя. Четох тук, във форума, теми за шумове - говори се за биелни лагери, тампони на двигателя или смяна на верига, но шумовете се описват различно. Ако някой, след като чуе видеото, има идея, нека сподели, моля. Тъй като колата е вече на над 20 години, на много км, има ръжда и се чудя дали да влагам още пари в ремонт на двигателя, ако такъв е необходим, или да я дам за скрап. Това е еиднствената кола в семейството, кара се умерено много - 30-35 000 на година и ако я изхвърлим, поради евентуални огромни разходи по двигателя, трябва да търсим алтернатива. Благодаря предварително на отзовалите се с менение! Ето видеото: https://www.youtube.com/shorts/Pio0Twb0wLk
-
Здравейте, колеги. Точно 2 месеца и около 5000 км по-късно, най-после ремонтираха скоростната кутия на нашия Джаз. Реших, че е коректно, след като съм питал тук, да кажа какво се случи. Оказа се, че намирането на майстор или сервиз е много сложо - или не ремонтират ръчни трансмисии, или са в отпуска. Обиколих доста сервизи и майстори в Пловдив, Пазарджик, Хасково, Харманли и накрая стигнах до една Фейсбук страница "Ремонт скоростни кутии", чийто собственик се подвизава във Варна. Видях на снимки, че вече е ремонтирал няколко Дажаза и му се обадих. Каза ми, че това е работа за ден и половина, каза че работи също и в събота и се разбрахме да закарам колата на 26.08 (петък) сутринта, в 9:00, във Варна и ще си я взема в събота. Това се случва с 2 седмици предварителна уговорка. В понеделник, преди очаквания ремонт, се обадих за потвърждение и потвърдихме приемането на колата. В петък, в 8:45 сутринта бях пред сервиза. Дойде господинът и ми заяви, че в гаража има две недовършени коли, като в допълнение се е уговорил с още един клиент с Волво С30 и практически няма как колата да я ремонтира в уговорения срок и не може да я вземе. Не ми стана приятно, пих една студена вода и с тракаща скоростна кутия се върнах в Пловдив. Намерих сервиз в Харманли, където ме увериха, че могат да я ремонтират, но в момента в сервиза тече обновяване и трябва да чакам неопределено време. В отчаянието си започнах да звъня на сервизи за ремонт на автоматични кутии. Един от тези сервизи ми даде номера на техни колеги, които ремонтират ръчни кутии. Обадих се и си уговорих час за след 1 седмица. Закарах колата в сервиза в понеделник сутринта, на 19.09.2022, взеха я и казаха, че ще ми се обадят. Във вторник преди обяд ми се обадиха и ми казаха, че има за смяна лагери, семеринги и съединител, като ми казаха цена от 790лв, включително труда и течност "Хонда". Аз се съгласих и след още 24 часа, т.е. 2 дни и половина, след като оставих колата ме извикаха да си я взема. Платих 790лв, взех си колата и ми казаха да отида друг ден, за да ми дадат документ какво е правено по колата и кое колко струва. Още като подкарах колата ми направи впечатление, че 3-та скорост включва и изключва доста трудно, но реших, че е нормално, тъй като всичко е ново. Тръгнах на път извън Пловдив. След около 40-50км нещо започна да свири, спрях, излязох от колата и видях, че левият подкалник се е откачил, ветрелее се и свири въздухът, който минава през него. Закрепих го с щипки и свински опашки, които си носех в багажника и докато го закрепях с изненада установих, че пластмасовата кора, под двигателния отсег я няма. Днес, 5 дни по-късно, отидох в сервиза, за да си взема документа. Попитах за проблема с 3-та скорост, защото вече 600-700км по-късно 3-та скорост продължава да включва по-трудно, особенно, когато колата е студена, но ми казаха, че нещата ще се напаснат с времето. Приемам, че е така и ще чакам да се оправи. Попитах дали случайно не са забравили да ми сложат кората под колата, те ми заявиха, че няма Хонда Джаз с кора под двигателния отсег и явно моята е единствена Хонда Джаз с кора отдолу, но кора няма при тях. Благодарен съм им, че приеха колата и я направиха, надявам се трета скорост да се оправи, но ми стана тъпо, че реагираха така за кората. Под колата ясно се виждат остатъци от старата кора, която някъде е изчезнала. Но НЕ ги обвинявам тях, защото не съм бил там, не съм видял нищо с очите си, така че щом казват, че я няма при тях, значи я няма при тях. Вярвам им и съм длъжен да го приема. Сега, проблемът е, че когато мина през локва и няма кора, пръска вода върху ремъка и той свири, така че трябва да търся с какво да реша проблема, още повече, че нова кора е 84лв без доставката, с доставката сигурно ще ударя 100лв. Колата е на 20 години и на 300 000км на километраж (един бог знае колко са реалните км), но нямаме алтернатива и я поддържаме - сега е с нови носачи, нови биалетки, нови тампони, нови задни амортисьори, нови лагер-главини отзад, нови накладки, а сега и с ново-ремонтирана скоростна кутия, затова трябва да измисля какво да сложа отдолу.
-
Благодаря, ако не намеря в Пловдив, ще го потърся. От сервиза във Варна ми предложиха да сваля кутията и да я изпратя по куриер, но не знам дали е уместно.
-
Здравейте колеги, колата ми е Хонда Джаз от 2002, с двигател 1339 кубика, механична скоростна кутия. Купихме я през 2016, вече 6 години е при нас, стана на 20 години, навъртяхме й 140 000км (на километража пише 293 000км, но колко са реално не знам) и до сега не е имала проблеми със скоростната кутия, но от 2 седмици започна познатото ви тракане/виене между 1ва и 3та скорост, явно е първичният лагер, но със сигурност е за ремонт. Маслото съм го сменял 2 пъти с такова на Хонда - първият път преди 60 000км, а вторият път миналата седмица, но без резултат. Въпросът ми е: Бихте ли ми препоръчали майстор или сервиз в Пловдив или региона (Пазарджик, Стара Загора, Хасково, Кърджали), може и в София, който някой от Вас е ползвал конкретно за такъв ремонт и е доволен? Аз за сега съм намерил един сервиз във Варна и ако не намеря нещо по-близко, ще я закрам до там, но ми се искаше да е някой сервиз в региона. Благодаря предварително на отзовалите се!
-
Здравейте колеги, Пиша чак сега, защото сега ремонтираха колата. Реглаж на клапаните и смяна на гарнитура и чистене на ЕГР и пътищата му и смяна на гарнитури. Полза няма, колата се държи по идентичен начин, като преди, гасне студена на бензин и щом стигне 60*С на антифриза всичко се оправя. Ако отстраня някога проблема, ще пиша. Благодаря за съветите на всички отзовали се до сега!
-
Маслото на скоростната кутия го сменям вече 2 пъти на всеки 50 000км. Спирачната течност също я смениха на машина в сервиза на Дунев в София. Регулярно сменям свещи. Масло 2 пъти годишно ми се пада да сменям, заради карането. Сменях антифриз, с промиване на системата вече 3 пъти за тези 100 000км. Накладки 3 пъти, дискове не съм. Сменял съм 2 предни амортисьора, тампони на Макферсън, биалетки сменях също. Лагер в дясно сменях. Каквото ми кажат сменям. Обаче за реглажа и ЕГР-а никой майстор не е казал, при положение, че първоначалното обслужване беше при един майстор, който се занимавал основно с Хонди (име умишлено няма да спомена), там ме прати човек от фен клуба на Хонда, обаче и този майстор нищо не каза за клапани и ЕГР-а. Благодаря Ви за съветите, щом има подобрение, ще пиша!
-
Да, вината е моя, но се надявам да не е твърде късно. Първите 44-45 000 км бяха само на бензин, а останалите 55 000 км основно на газ. Вече ще го имам предвид и ще правя реглаж минимум веднъж годишно. Благодаря за съвета, дано след реглажа спре да гасне.
-
Здравейте колеги, колата е 2002 Джаз, 1339 кубика, ръчна скоростна кутия. Преди 3 години сложихме АГУ на колата и всичко си беше наред до тази зима. Първоначално, на ГАЗ, докато е студена, колата започна да гасне на свободна. Оборотите се сриват, щом изключа от скорост, на светофар например, и тя гасне. Щом загрее, всичко се оправя. Газаджиите казаха свещите, сменихме ги, обаче пак гасне. Газаджиите казаха изпарителят е виновен, сменихме го, но пак гасне. После сложиха изолационна вата на изпарителя, но пак гасне. Закачиха я на дисгностика, колата не дава никакви отклонения. Вдигнаха температурата, на която да преминава от бензин на газ и О, чудо! колата спря да гасне! 3 седмици по-късно колата започна да гасне на бензин. Отново по същия начин - студена е, тръгвам, стигам светофар или кръстовище, освобождавам от скорост, за да спра и оборотите се сриват и тя гасне! Прочетох тук, във форума, че трябва да се почисти дросела и IACV, почистиха ми ги, настина бяха мръсни, имаше нагар, чистиха ги с препарати, сега блястят, обаче разлика няма - гасне! Пак тук във форума прочетох да се почисти МАП сензора, чистиха го, но полза няма, пак гасне! Попитах ги дали може да е от стъпковия мотор, казаха ми - не! Попитах дали може да е от датчика на коляновия вал, казаха ми - не! Един майстор каза, че от газта се е натрупал нагар на клапаните и докато са студени, заради нагара не затварят и не отварят нормално, губи компресия и гасне, трябвало добавка за бензина - сложихме добавка, казах 600-700км на бензин, но полза няма! После сложиха друга добавка, карах още 1000км на бензин, полза няма! Закачаха я 3-4 пъти на диагностика, колата не дава грешки и отклонения в нормалните работни параметри! Аз си купих ELM OBD 2, закачих я и видях, че щом стигне 60-65*С температура на двигателя спира да гасне. Прочетох, че трябвало да се прави реглаж на клапаните, което не сме правили, въпреки че вече й навъртяхме 100 000км. Сега това е наред, но в случай, че и това не помогне, какво може да бъде? Караме колата ежедневно и сравнително много, около 2500-3000км на месец и наистина ни е необходима, затова е важно да опитаме да я оправим. Благодаря на всички, които ще се отзоват, а ние ако някога успеем да отстраним проблема, ще напиша как сме го направили, за други колеги, които може да имат подобен проблем!
-
Здравейте, колеги. Извинявам се, че пиша чак сега, но едва сега оправих проблема и споделям, в случай, че някой друг има подобен проблем. След като ходих на сервиз за климатика и ми казаха, че всичко е наред, а после и на още няколко "майстори", които твърдяха, че на колата нищо й няма, въпреки, че чуваха как свири, когато завива, когато пусна климатика и когато пусна парното. Реших да взема нещата в свои ръце - след доста ровене, чететене и гледане, попаднах на видео на един американец, който обяснява, че при Хонда Фит / Джаз ремъкът задвижва ролката на алтернатора, ролката на климатика и ролката на серво помпата и ако колата свири/вие, когато е пуснат климатика, когато е пуснато парното или когато завива на ляво или на дясно, то означава, че ремъкът е отпуснат твърде много и при извършване на едно от тези действия се приплъзва по някоя от изброените ролки и свири. Този господин обаче не обясни как да го обтегна. На по-късен етап попаднах на друго видео, в което обясняват, че в горната част на алтернатора има един много дълъг болт, който е именно с цел обтягане на ремъка. Той е лесно достъпен, върти се с ключ 10-ка и чрез навиването му се мести алтернатора, а от там ролката му и се обтяга ремъка. Опитах да го навия, но не помръдваше. Това, което беше пропуснал да каже този влогър беше, че първо трябва да се отхлаби горния закрепващ болт на алтернатора (с ключ 12-ка), след това да се натегне дългия обтягащ болт и накрая отново да се затегне горния закрепващ болт на алтернатора. Направих го и спря да свири при каквото и да е положение - завиване, климатик, парно, промяна на обороти, край! Как разбрах колко да го обтегна? Ами на проба - грешка. Пробвах малко, свиреше, после още малко, пак свиреше и на третия път вече спря да свири. Оттогава за 5 дни минах 800км извън и в града, с и без климатик, парно и т.н., с цел да я провокирам, но вече не свири! Дано съм помогнал на някого.
-
Благодаря за отговорите и на трима ви. Ролката, която смених мисля, че се нарича паразитна или водеща ролка. А иначе виенето се чува при пуснат климатик или при пуснато парно. Щом изключа вентилатора на парното или спра климатика и виенето спира. Сега, първо ще сваля вентилатора и ще опитам да го смажа, а ако не се оправи, ще отида в сервиз за климатици, за да я погледнат. Дано, ако се окаже, че е въпросната шайба на компресора, не е много скъпа. Благодаря на отзовалите се, отново. Щом реша проблема, ще пиша тук, за да знаят другите, които имат подобен проблем.