PeXa 0 #1 Публикувано 27 Октомври, 2011 (Редактирано) Здравейте Колеги, имам голям проблем с парното на Сивик-а 8 генерация. Смених термостата и колата все още загрява трудно. сутрин като тръгна за работа оставям колата да работи около 5 -10 мин, после чак след около 10-15 км стрелката вече е в нормалния диапазон, но парното все още духа леко топло! А се движа по магистралата с около 100 км/ч. Чак след 20 км вече купето е затоплено. В града много рядко усещам топъл въздух от парното. Проверих термостата, но работи без проблем, звъннах в сервиз на хонда и ми казаха : "попринцип този двигател (2.2 i-CDTI) има бавно загряване и е нормално" ама на мен не ми се вижда нормално от Варна до Девня парното да не е стоплило купето. Някой има ли същия проблем >? П.С Имам и сивик 6 ген. , а той загрява за секунди Редактирано 27 Октомври, 2011 от PeXa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #2 Отговорено 27 Октомври, 2011 Аз карам този двигател в Акорд 2006. И дори имах тема с подобен въпрос. Оказа се, че двигателя заграва наистина много по бавно от бензиновите двигатели. Причината е неговата ефективност. С две думи ще се опитам да обясня тъй като четох много по темата: При бензина КПД-то е по-ниско и причината да е така е по голямото количество на отделяна топлина, която не се впряга в реална работа. При дизела по-голяма част от изгарянето на нафтата се превръща в работа и по малко в топлина. Дори в Ауто Билд преди няколко години имаше тест, коя кола загравя от минус еди колко си градуса до нормална температура и там дизелите се представиха най-зле и дори беше обяснено, че в Скандинавските страни повечето по обемни каросерии като ванове например са оборудвани с електрически реотани или печки за подпомагане на подгряването на купето.До тук с теорията, която съм чел.Факт е обаче, че като падна първия сняг във Варна от Левски до Метро колата си беше загряла нормално и си духаше топло и то доста топло (това малко преди Метро става загряване и стопляне - но все пак). До Девня ще стане баня направо. Не е нормално толкова километри да не може да стопли купето дори и с този двигател.Да не би да си сменял примерно антифриз и нещо да има въздушна тапа към радиаторчето в купето или да е задръстено? И да не би някоя от клапите отговарящи за подаването на топлия въздух от радиатора в купето да не е превключила и да не пропуска тоя въздух към купето? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marty 3 #3 Отговорено 11 Януари На 27.10.2011 г. at 8:48, PeXa написа: Здравейте Колеги, имам голям проблем с парното на Сивик-а 8 генерация. Смених термостата и колата все още загрява трудно. сутрин като тръгна за работа оставям колата да работи около 5 -10 мин, после чак след около 10-15 км стрелката вече е в нормалния диапазон, но парното все още духа леко топло! А се движа по магистралата с около 100 км/ч. Чак след 20 км вече купето е затоплено. В града много рядко усещам топъл въздух от парното. Проверих термостата, но работи без проблем, звъннах в сервиз на хонда и ми казаха : "попринцип този двигател (2.2 i-CDTI) има бавно загряване и е нормално" ама на мен не ми се вижда нормално от Варна до Девня парното да не е стоплило купето. Някой има ли същия проблем >? П.С Имам и сивик 6 ген. , а той загрява за секунди Здрасти Колега. Намерили решение на проблем? Че и аз съм в същата ситуация ☹️ на по дълъг път се усеща парното, но вътре в града . Почти го няма. Духа сякаш е нагласено на 20 градуса. Смених антифриз, термостат, промиха радиаторчето ( оказа се че Антифриза който изтече беше много бистър и си имаше дебит при промиването) но промяна няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marty 3 #4 Отговорено четвъртък в 08:36 На 11.01.2025 г. at 22:34, Marty написа: Здрасти Колега. Намерили решение на проблем? Че и аз съм в същата ситуация ☹️ на по дълъг път се усеща парното, но вътре в града . Почти го няма. Духа сякаш е нагласено на 20 градуса. Смених антифриз, термостат, промиха радиаторчето ( оказа се че Антифриза който изтече беше много бистър и си имаше дебит при промиването) но промяна няма. Открих проблема. Оказа се, че моторчето и рамото са си напълно здрави. Проблема е идвал от това, че макар и температурата да е нагласена на HI клапата не се затваряше до край. Над зъбното колело на клапата има метална пластина, която явно играе ролята на стопер и притиска въпросната зъбчатка, когато достигне крайно положение. Леко я изкривих на горе и сега вече клапата се затваря и от варя на макс. Не мога да повярвам, че Хондата има такова парно в момента ☺️☺️☺️ 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
thelastbonbona 72 #5 Отговорено четвъртък в 09:05 Здравей, страхотни новини! Може ли да уточниш точно къде се намират тези дивотии и как си стигнал до тях? Снимки ако имаш, цена няма да имаш! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marty 3 #6 Отговорено преди 3 часа Здравей, разбира се . За да достигнеш зъбните колела, е необходимо да демонтираш конзолата по средата между двете седалки, след това като отвориш шофьорската врата от ляво на таблото има една малка кора като капаче, трябва и него да свалиш, после демонтираш кората под волана и едва тогава сваляш паста от конзолата която е около скоростният лост и под касетофона . На това клипче можеш да видиш и придобиеш представа как става. На снимката се виждат зъбните колела и как горното, не е затворили до край (2-3 зъбчета е по на зад). Пре тях се намира стъпковото моторче а под тях се виждат тръбите на радиаторчето. Едната е полу открита а другата е защитена с пластмасова кора държаща се на 4 болта. За да я махнеш трябва да демонтираш и педала на газта, който се държи на две гайки, но внимавай с Буксата. Общо взето е това . Разглоби и огледай и провери хубаво . Ако има нещо пиши. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове