Jump to content
Dominiko

Как се сменя атифриз и какъв може да изпозваме

Recommended Posts

Итересува ме смяната на антифриза но количката ми , но т.к. опита ми е на ниво 0 би било разумно да попитам компетентни лица. Не че не мога да си я закарам в сервиз но искам да се науча да се оравям сам. :yes: а колата е хондикус праим 92г 1.4 75к.Това е за начало : :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лека поправка колата е 97 година но използвам една програма която ми помага при игричките , че стана малко объркване :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега малко хора обръщат внимание на антифриза,а той е много важна част от течностите в автомобила!Не само не трябва да замръзва защото това е една част от нещата които требва да върши! Най-важното трябва да играе ролята на смазка! да не съдържа много свободни гликогени(неща които под високата темп.полепват по системата и е възможно да се запуши)и още много но за да не се объркаш ще ти кажа само купувай от 6 лева нагоре концентрат!!! хондицата требва да поеме към 3-4 литра демек заслужава си:kiss: успех аз ползвам coolant plus na basf(omv) много е як! и е до животен за автомобила ако нямаш течове,повечето съвременни и хубави антифризи са за пробег от минимум 150 000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При истинал мотор развиваш кранчето на радиатора такова едно като на бъчва за вино,когато изтече всичко завиваш .Наливаш новия антифриз в радиатора до горе ,след това палиш и пускаш парното на топло ,където големия маркуч от радиатора влиза в блока има един мунщук развиваш го и излизат балончета докато се обезвъздуши и стискаш мъркучите които ислизат от термостата и от парното да изгониш въздуха,през това време доливаш по малко през радиатора ,когато спре да излиза въздух завиваш капачката на радиатора и това на блока за обезвъздушаването.Почваш да следиш температурата на уреда на таблото и маркучите горния и долния.Ако всичко е на ред стига до средата итваря термостата стоплят се и двата маркуча и след още малко вреем трябва да се включи перка и парното да бичи топло. Дано да съм го обяснил разбираемо! !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доволно братя по коли ще я атакувам този уйкенд,ще пиша какво сум направил благодаря много !!! хайде на работа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В упътването за експлоатация на Honda HR-V изрично пише, че антифриза който ще ползваме трябва да не предизвиква корозия в елементите на охладителната система. Има ли такъв антифриз, който се продава тук по бензиностанциите, за който да има сигурност (би следвало някъде да пише), че не предизвиква корозия ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да си наистина спокоен - Хонда антифриз Тип 2. Туба от 5 л. е 60 лв., а 4 бр. по един литър са пак толкова (така че няма смисъл, освен за доливане). Или пък MOTUL Inugel Optimal. Той е с цена 47.50 лв. за 5 литра. Издържа (поне така пише) до -30 градуса по Целзий, а този на Хонда до -36. В книжката на моята кола, относно антифриза пише: "Да се сменя на 5 години или 100,000 км., което настъпи първо". Така че преди 2 години го смених с MOTUL-а, сега съм си взел на Хонда и ще го сменя с него. Иначе по принцип, тези дето те вълнуват и се водят за алуминиеви радиатори са червени/розови на цвят (на Хонда е зелен и дори малкото останало от него в охладителната система при смяната е придало такъв цвят на оранжевия иначе MOTUL).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявям се че питам в на колегата темата ама неможе ли да се налее само концентрат (на-60градуса) .Защото аз за него не съм на сто процента сигурен колко е качествен(нали все пак се продава в бг) пък за разреден не ми се и мисли.

Редактирано от велизар

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този на Хонда е добър избор, както и червен синтетичен, изработен специално за алуминиеви блокове (качествен обаче, без компромиси:censored:) Ако не се знае какво се купува, по-добре да се заложи на препоръчвания от производителя.

 

Но......какъв е в момента стария? Не си споменал, но има някакво значение. Просто не е добре да се смесват различни типове антифризи, а ако се точи само от кранчето на радиатора, то винаги остава доста от стария.. Ако случайно, или не случайно е син, наистина не е зле преди това да се направи една промивка само с вода на място за няколко минути (не във обороти) преди да се сложи антифриз от друг тип. Има и добавки, които се сипват преди да се източи стария, с цел по-добро прочистване, но там нещата са нож с две остриета (слаби места по системата е възможно да припомнят за себе си, но ако всичко е изрядно няма как!!) така че ползването на такава добавка - по преценка и желание, и поне на истинска марка.

 

Скоро сменях стария, неподходящ за колата - източих "мизерията", прекарах на два пъти само дестилирана вода, източих, но не само от кранчето на радиатора, налях 2 литра добър концентрат, останалото дестилирана вода, обезвъздушаване (не че пак няма да се обезвъздуши) и повече не мислиш за това десетки хиляди километри ........

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз със сигурност ще си сложа някакъв хубав антифриз,ама мисълта ми беше дали ще има някакъв проблем да си сложа само концентрат.Той сега е или син или зелен не съм сигурен на сто процента но мисля че е зелен.И ако има някой да удари още едно рамо и да ми каже колко литра ми събира системата на F20Z1 ще съм ви благодарен.Мерси предварително и сори ако нещо не сме се разбрали правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно и по твоя въпрос...тук може и да намериш данни колко ти събира системата (наш колега се е потрудил това да го има тук) : http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=51421

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз със сигурност ще си сложа някакъв хубав антифриз,ама мисълта ми беше дали ще има някакъв проблем да си сложа само концентрат.Той сега е или син или зелен не съм сигурен на сто процента но мисля че е зелен.И ако има някой да удари още едно рамо и да ми каже колко литра ми събира системата на F20Z1 ще съм ви благодарен.Мерси предварително и сори ако нещо не сме се разбрали правилно.

До колкото знам, не е добре на концентрат. По-високата устойчивост на замръзване е свързана с по-лошо провеждане на топлината, а цел номер едно на антифриза е да охлажда мотора през радиатора.Пък и къде в България -60? Ходи да ти го замерят в някой сервиз, каква му е температурата на замръзване след определено разреждане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз лично да ви кажа си купих от лукойл 5литровите туби белите които са не помня цената беше около 15лв мисля и за 3та година няма проблеми и зима и лято се кара с този антифриз перфектен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък сложих антифриз от Хонда - продават го в 5л туби готов за употреба, син на цвят. В сервизното пише да не се ползва друг антифриз...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам има ли пробка за източване на антифриза от блока и ако има наистина ли е такъв голям филм да си източа всичкия антифриз.Защото тези в сервиза искат да ми източат този от радиатора който сигурно е само половината.И примерно ако неискат да го источат от блока след промивка на стария антифриз със дестилирана вода в блока трябва да остане само вода ще стане ли после ако налея само концентрат,той дали ще се смеси с водата както трябва.И дали може да се получи по този начин.Мерси предварително за отговорите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не може да си сигурен какво е останало в блока и дали ако се смеси с концентрат ще се получи добра пропорция. Най-малкото после трябва да изтеглиш проба и да я провериш с уредче, което показва до колко градуса издържа (или да я сложиш в камерата на -18 и да видиш дали замръзва).Тапа за източване на антифриз има на блока при Сивиците, надали при Акордите са я пропуснали. И за мен източването от тая тапа е голям уй, защото веднъж свалена, после преди да се завие трябва да се подсуши добре и да се намаже с течен уплътнител (liquid gasket) - иначе после може да капе от там. Незнам откъде може да се намери тоя течен уплътнител на Хонда, дали обикновен силикон върши същата работа... Може би трябва да е от тоя червения (високотемпературния)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...