Димитър Коев 66 #1 Публикувано 10 Октомври, 2009 Здравейте, колеги. Напоследък често получавам запитвания за обяснение и помощ с поправката на 4WS системата на Прелюд. Тъй като преди време аз получих помощ от колега, реших, че е добре традицията да продължи и ще се опитам да помогна като преведа оригиналното обяснение. Ако модераторите решат че темата е добра за "Избрани" могат да я сложат с подходящо за търсене заглавие. Източник: www.honda-tech.com Автор: Altilude "Здравейте, Аз оправих моя днес, така че реших да добавя малко снимки за тези, които се затрудняват и се страхуват да скочат с главата напред. Няма нужда да казвам, че щеше да е невъзможно (поне аз нямаше да се справя) без насоките и обясненията на wstef - ето защо той заслужава най-много благодарности. Надявам се, че поне за някои от вас снимките ще са полезни. Няма да навлизам в големи подробности за демонтажа на самия компютър (голяма мъка е, или поне на мен ми се стори като трън в задника), защото ако не можете да разберете как се сваля и да го направите сами, значи е по-добре изобщо да не се хващате с този ремонт сами. Както и wstef препоръчва, първата важна стъпка е да разкачите акумулатора. Накрая, но не на последно място -не поемам отговорност за начина по който сте разбрали и използвали тази информация, ако объркате нещо и това за вас се превърне от спасяващо презапояване в кошмар. Необходими инструменти 10mm глух ключ (с удължител - много помага) Кръстата отвертка Пялник и тинол Голяма книга и вестник (или подобни помагала, които не задържат статично електричество) Лупа (не е задължително, но помага) СЛЕД като сте откачили акумулатора: 1) Извадете модула/компютъра от колата. Няма да на влизам в големи детайли, но трябва да махнете задната лява седалка, за да получите достъп до него. Информация относно демонтажа на седалките има в книжката на колата на страница 20-41. Тук ще ви помогне 10мм-ия ключ. 2) След като сте свалили модула/компютъра, поставете го на удобно за работа пространство с охлаждащите ламели нагоре (както е на снимка 1) и поставете книгата от лявата му страна. Аз избрах книга с почти същата дебелина като компютъра. Препоръчвам ви да направите същото - скоро ще разберете защо. 3) Развийте шестте болта от снимката маркирани в червено - тази снимка за съжаление не се отваря и в оригиналната статия, но на първата снимка се виждат 6-те болта. 4) Внимателно "отгърнете" капака (отдясно на ляво като корица на книга) и го поставете да се подпре върху книгата която сложихме до компютъра. Зелената стрелка показва хартиената проводникова лента - трябва да сте много внимателни - да не я прекъснете. Червените кръгчета показват следващите 5 болта, които трябва да развиете. Този в дясно е с различен размер от останалите! 5) Отстранете топлинния щит... опс - още електроника. 6) Развийте маркираните в червено 25 винтчета. С различни размери са, но лесно се познава кое за къде е, така че няма как да ги объркате после. Жълтите стрелки показват проблемните релета (или поне точките им на запояване), заради които системата отказва да включи. 7) Подложете вестник или нещо друго анти-статично върху първата платка. Отново отгърнете като книга - обърнете "страницата" така че долната страна на релетата да е отгоре. Запомнете - внимавайте с хартиената проводникова лента. Ако "загубите" ориентация - отбелязал съм проблемните спойки с червено. Ето ви още една снимка на "сандвича" 8) Презапоете тези спойки и би трябвало всичко да е ОК. Внимавайте да не се изгорите с поялника, както направих аз. НАИСТИНА боли! 9) Сглобете устройството по обратния ред 10) Монтирайте в колата и свържете кабелите 11) Свържете отново акумулатора 12) Разкършете 4ВС-а, както в деня вкойто сте го купили! КРАЙ " Това е момчета. Надявам се да съм ви бил полезен! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове