Jump to content
Димитър Коев

Полезно - 4ws ремонт

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

 

Напоследък често получавам запитвания за обяснение и помощ с поправката на 4WS системата на Прелюд. Тъй като преди време аз получих помощ от колега, реших, че е добре традицията да продължи и ще се опитам да помогна като преведа оригиналното обяснение.

 

Ако модераторите решат че темата е добра за "Избрани" могат да я сложат с подходящо за търсене заглавие.

 

Източник: www.honda-tech.com

Автор: Altilude

 

"Здравейте,

 

Аз оправих моя днес, така че реших да добавя малко снимки за тези, които се затрудняват и се страхуват да скочат с главата напред. :) Няма нужда да казвам, че щеше да е невъзможно (поне аз нямаше да се справя) без насоките и обясненията на wstef - ето защо той заслужава най-много благодарности. Надявам се, че поне за някои от вас снимките ще са полезни.

 

Няма да навлизам в големи подробности за демонтажа на самия компютър (голяма мъка е, или поне на мен ми се стори като трън в задника), защото ако не можете да разберете как се сваля и да го направите сами, значи е по-добре изобщо да не се хващате с този ремонт сами. Както и wstef препоръчва, първата важна стъпка е да разкачите акумулатора. Накрая, но не на последно място -не поемам отговорност за начина по който сте разбрали и използвали тази информация, ако объркате нещо и това за вас се превърне от спасяващо презапояване в кошмар.

 

Необходими инструменти

 

10mm глух ключ (с удължител - много помага)

Кръстата отвертка

Пялник и тинол

Голяма книга и вестник (или подобни помагала, които не задържат статично електричество)

Лупа (не е задължително, но помага)

 

СЛЕД като сте откачили акумулатора:

 

1) Извадете модула/компютъра от колата. Няма да на влизам в големи детайли, но трябва да махнете задната лява седалка, за да получите достъп до него. Информация относно демонтажа на седалките има в книжката на колата на страница 20-41. Тук ще ви помогне 10мм-ия ключ.

 

2) След като сте свалили модула/компютъра, поставете го на удобно за работа пространство с охлаждащите ламели нагоре (както е на снимка 1) и поставете книгата от лявата му страна.

 

Публикувано изображение

 

Аз избрах книга с почти същата дебелина като компютъра. Препоръчвам ви да направите същото - скоро ще разберете защо.

 

Публикувано изображение

 

3) Развийте шестте болта от снимката маркирани в червено - тази снимка за съжаление не се отваря и в оригиналната статия, но на първата снимка се виждат 6-те болта.

 

Публикувано изображение

 

4) Внимателно "отгърнете" капака (отдясно на ляво като корица на книга) и го поставете да се подпре върху книгата която сложихме до компютъра. Зелената стрелка показва хартиената проводникова лента - трябва да сте много внимателни - да не я прекъснете. Червените кръгчета показват следващите 5 болта, които трябва да развиете. Този в дясно е с различен размер от останалите!

 

Публикувано изображение

 

5) Отстранете топлинния щит... опс - още електроника. ;)

 

Публикувано изображение

 

6) Развийте маркираните в червено 25 винтчета. С различни размери са, но лесно се познава кое за къде е, така че няма как да ги объркате после. ;) Жълтите стрелки показват проблемните релета (или поне точките им на запояване), заради които системата отказва да включи.

 

Публикувано изображение

 

7) Подложете вестник или нещо друго анти-статично върху първата платка. Отново отгърнете като книга - обърнете "страницата" така че долната страна на релетата да е отгоре. Запомнете - внимавайте с хартиената проводникова лента. Ако "загубите" ориентация - отбелязал съм проблемните спойки с червено.

 

Публикувано изображение

 

Ето ви още една снимка на "сандвича" ;)

 

Публикувано изображение

 

8) Презапоете тези спойки и би трябвало всичко да е ОК. Внимавайте да не се изгорите с поялника, както направих аз. НАИСТИНА боли! :D

 

9) Сглобете устройството по обратния ред

 

10) Монтирайте в колата и свържете кабелите

 

11) Свържете отново акумулатора

 

12) Разкършете 4ВС-а, както в деня вкойто сте го купили! ;)

 

КРАЙ

"

 

 

Това е момчета. Надявам се да съм ви бил полезен!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...