DIGIGI 0 #1 Публикувано 19 Август, 2007 (Редактирано) Здравейте колеги Имам един въпрос към технически запознатите.По какъв начин се развива болта на коляновия вал заедно с шайбата която е за хидравликата, климатика и динамото?Въпросът ми е точно нормална ли е резбата му или е обратна? След като се развие болта шайбата на коляновия вал на шлици ли е или на шпонка?Прилагам и снимка на шайбата, като искам да кажа, че има приспосбление с което да законтря шайбата(външната). На самата шайба има външен шестограм в който се вкарва такава тръба с шестограм и се законтря лесно(вижда се на снимката)http://www.snimka.bg/profile.php?edit_phot...hoto_id=3746249Ще се радвам ако някой технически запознат с Хонда-ДВГ ми отговори на въпроса ;)P.S. Снимката не се показва ако нямаш регистрация в snimka.bg! Sorry, но не разбрах как да я постна директно тук... Редактирано 19 Август, 2007 от DIGIGI Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r2d2 6 #2 Отговорено 19 Август, 2007 Болта е с нормална резба!Шайбата е на шпонка.Развива се трудно(поне моя бе6е бая стегнат). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIGIGI 0 #3 Отговорено 19 Август, 2007 Мерси колега, много се чудех дали е с нормална резба, защото при всичките напъни с три рамена(за да излезе от калника) и накрая сложена и тръба не се мърдаше! И един майстор дори ми каза че била обратна резбата, което всъщност не ми се вярва много. Но пък ми го каза майстор все пак, който дори скоро точно това беше правил... Пък и аз с моя скромен опит от три коли не съм развивал досега шайбата на коляновия вал наобратно... Колега "r2d2" сигурен ли си че на моя мотор е с нормална резба? Да знам на къде да напъвам утре поне Дали всички мотори на Хонда са с еднакво закрепване на шайбите? Или има разлики - например някои са на шпонка а други на шлици? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #4 Отговорено 20 Август, 2007 Резбата на болта е нормална. Развиваш обратно на часовниковата стрелка. Усилието си е сериозно, но ако ключа ти е читав и добре пасва на болта няма да имаш проблеми. Аз лично моя го развих с късо рамо на ключа, седнал на земята под предницата на колата и рязко натискайки ключа с крак. Естествено в канала под колата имаше приятелче, което ми държеше контра на вътрешния шестостен на шайбата. Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIGIGI 0 #5 Отговорено 20 Август, 2007 Естествено в канала под колата имаше приятелче, което ми държеше контра на вътрешния шестостен на шайбата. Благодаря и на теб колега!Аз за контра съм направил "специална" тръба накрая с заварен шестостен и после един метален прът към земята. Така че контра добра имам, но само дето много мъчно ми се стори. Ама вечерта ще го напъна яко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest r2d2 #6 Отговорено 20 Август, 2007 Естествено в канала под колата имаше приятелче, което ми държеше контра на вътрешния шестостен на шайбата. Благодаря и на теб колега!Аз за контра съм направил "специална" тръба накрая с заварен шестостен и после един метален прът към земята. Така че контра добра имам, но само дето много мъчно ми се стори. Ама вечерта ще го напъна яко Точно като твоя мотор не съм правил но съм развивал на няколко Д15 и Д16 и определено е така.Но усилието определено е сериозно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DJ Tymbi 2 #7 Отговорено 20 Август, 2007 Здравейте колеги Имам един въпрос към технически запознатите.По какъв начин се развива болта на коляновия вал заедно с шайбата която е за хидравликата, климатика и динамото?Въпросът ми е точно нормална ли е резбата му или е обратна? След като се развие болта шайбата на коляновия вал на шлици ли е или на шпонка?Прилагам и снимка на шайбата, като искам да кажа, че има приспосбление с което да законтря шайбата(външната). На самата шайба има външен шестограм в който се вкарва такава тръба с шестограм и се законтря лесно(вижда се на снимката)http://www.snimka.bg/profile.php?edit_phot...hoto_id=3746249Ще се радвам ако някой технически запознат с Хонда-ДВГ ми отговори на въпроса :PP.S. Снимката не се показва ако нямаш регистрация в snimka.bg! Sorry, но не разбрах как да я постна директно тук...Резбата си е нормална, развива се наляво ,но както казаха колегите, усилието си е сериозно..........аз тези болтове ги развивам с въздушен гайковерт на 600 нютона усилие и компресора на 12 атм. налягане щото няма развиване..........не си прави експерименти да правиш контри и т.н. ,преди време на една Хонда Сивик и счупих маховика, щото извадих стартера и чрез него държах контра............ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIGIGI 0 #8 Отговорено 21 Август, 2007 Резбата си е нормална, развива се наляво ,но както казаха колегите, усилието си е сериозно..........аз тези болтове ги развивам с въздушен гайковерт на 600 нютона усилие и компресора на 12 атм. налягане щото няма развиване..........не си прави експерименти да правиш контри и т.н. ,преди време на една Хонда Сивик и счупих маховика, щото извадих стартера и чрез него държах контра............ Личи си колега, че си монтьор Имам приятел със сервиз, който така обича да плаши клиентите колко било трудно и колко време щяло да отнеме и колко неща трябвало да се свалят... Чак дори и аз се вързвам някой път ... толкова е убедителен, ама като го направя и излиза че не е толкова трудно... Да не се обидиш сега Иначе аз извърших успешно поредната смяна на ангр. ремък и ролката. Колегата Емод беше прав че е по-лесно с късо рамо(здраво!) и по-здрав камък, че бях сложил едно рамо което се усукваше от усилието! Иначе с по рязко и здраво натискане се отвива.Колега "DJ Tymbi" контрата която бях направил беше перфектна и въобще не мърдаше! В самата шайба за пистовите ремъци има външен шестостен(както каза Емод) който е направен точно затова и логично погледнато няма начин от къде другаде да държиш яка контра освен от там!Единсвеното което се учудих на Хондата е това че за да свалиш горния предазен капак на ангренажния ремък трябва да свалиш и алуминиевия капак на главата и после или трябва да имаш нова гарнитура или да намажеш с черен силикон(както и направих) при обратното монтиране.Абе иначе няма спор, че си имаше доста разглобяване - помпата на хидравликата, трите ремъка, два тампона на ДВГ-то, капака на главата, ама поне не е като на някои дизели два ангренажни ремъка с четири ролки! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
323f-fan 4 #9 Отговорено 21 Август, 2007 (Редактирано) Браво за успешната операция,но явно не си виждал как може да не се развие въпросната гайка,дори след като 120кг мъжага напъва така че да вдигне колата,не се разви и след интервенция с пневматичен гайковерт на 600НМ,чак след като докарахме камионджийски гайковерт на 1200НМ се предаде тая тъпа гайка.Та мисълта ми е че колегата dj TYMBI не те плаши излишно,просто се случва Редактирано 21 Август, 2007 от 323f-fan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest emod #10 Отговорено 21 Август, 2007 (Редактирано) Я кажи колега при обратното (стягането на болта на шайбата на коляновия вал) имаше ли проблем, че аз там малко се поозорих Редактирано 21 Август, 2007 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest DIGIGI #11 Отговорено 21 Август, 2007 На обратно нямах проблеми, защото просто обърнах този лост който бях направих за случая за контра, той се опира директно в земята и така получавам много добра контра и после просто натегнах колкото може повече и това е!Какъв проблем имаше ти с натягането? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest emod #12 Отговорено 21 Август, 2007 (Редактирано) При мен (д15з8), а мисля, че и при теб (д14а8) момента на стягане на болта е -> 1 етап 20 Нм; 2 етап завъртане на още 90 градуса. Аз лично на можах да го докарам това допълнително затягане на 90 градуса (стигнах някъде около 65 градуса) и спрях, щото напъна ми се видя зверски и главата на болта започна да не издържа (почна да се заобля) Редактирано 21 Август, 2007 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest emod #13 Отговорено 21 Август, 2007 Колегата micro е прав - има шпонка на коляновия вал и "дозатягане" от въртенето на мотора не е възможно (поне докато шпонката е цяла) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIGIGI 0 #14 Отговорено 21 Август, 2007 Колегата micro е прав - има шпонка на коляновия вал и "дозатягане" от въртенето на мотора не е възможно (поне докато шпонката е цяла) Хааа, вярно голяма глупост наистина казах, ама това баща ми го предположи снощи и аз го приех веднага... (отървах се от излагацията ) Бе както и да е толкова много затягах че незнам дали ще мога да си го отвия някой ден... Шпонката си я сложих аз иначе досега сигурно щеше да стане мазало на половината клапани... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest nikolai_fox #15 Отговорено 21 Август, 2007 Здравейте колеги Имам един въпрос към технически запознатите.По какъв начин се развива болта на коляновия вал заедно с шайбата която е за хидравликата, климатика и динамото?Въпросът ми е точно нормална ли е резбата му или е обратна? След като се развие болта шайбата на коляновия вал на шлици ли е или на шпонка?Прилагам и снимка на шайбата, като искам да кажа, че има приспосбление с което да законтря шайбата(външната). На самата шайба има външен шестограм в който се вкарва такава тръба с шестограм и се законтря лесно(вижда се на снимката)http://www.snimka.bg/profile.php?edit_phot...hoto_id=3746249Ще се радвам ако някой технически запознат с Хонда-ДВГ ми отговори на въпроса :DP.S. Снимката не се показва ако нямаш регистрация в snimka.bg! Sorry, но не разбрах как да я постна директно тук...иди на вулканизатор да го лашнат и си готов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 323f-fan #16 Отговорено 21 Август, 2007 Тва синьото е лепило-осигурител за резби на ЛОКТАЙТ.Скъпо е ама върши работа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DJ Tymbi 2 #17 Отговорено 22 Август, 2007 .......................Еееее колега хвана се на закачката ми... Не казвам че е лесно, дори си беше зор ама става не е невъзможно! Ако внимателно се пипа и без да се бърза става. Аз си поиграх с електрожен и стари водопроводни части да направя един шестостен за контра, имам здрави инструменти защото имах и не толкова здрави и се поогънаха . Та това искам да кажа, че ако не се бърза и се пипа внимателно и спокойно не може да се скапе нещо(шайбата например). Просто съм се нагледал на бързи и много сигурни в себе си майстори които първо действат и после мислят как да поправят стореното и затова съм малко така настроен. И предпочитам да си поиграя сам, но да си го направя както трябва.А пък иначе признавам че не знаех на колко нютона се затяга, но след като знам вече много скоро ще проверя с динамометричния на колко съм стегнал - да си видя каква ми е силицата... предпочитам да си поиграя повечко, отколкото да му покривя на човека шайбата, нали така............. абе то много хубаво че така правиш ама ако и повечето са като тебе може ипо често да тръгна по майстори P.S. Точно се обадих на авера със сервиза и той ми каза че ги стягал на 12 килограма с гайковерта - май там ще отида при него за по-сигурно Такива важни болтове не се навиват с гайковерт, щото може да "завлече" и после ..............ела ми виж как се сваля колянов вал долу.......... не че е станало при мен , но са ставали такива случаи........... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SOHC VTEC-E 0 #18 Отговорено 22 Август, 2007 Аз сам го развивах ... с нормална реезба е ама се развива мн трудно ... махнах стартера натикак една отверка после дадах на 4-та и така 3-4 човека с общи усилия го развихме Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIGIGI 0 #19 Отговорено 23 Август, 2007 Айде готов съм, леко дозавиване с гайковерта - малко мръдна само. Пък после като му дойде време за развиване дано да не съм аз, пък ако съм аз може поне сам да си се псувам... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DJ Tymbi 2 #20 Отговорено 23 Август, 2007 Рядко има колега който се занимава с коли и да помага и да дава съвети така! Повечето монтьори(визирам случаи от един друг форум) просто те понаплашват и не казват и думичка да ти помогнат!Влез във форума на Мицубиши..................ще останеш изненадан Аз също не съм монтьор,но се замислям за сервиз вече - като гледам какви ми идват , първо обиколят всички сервизи, като всеки му потроши колата по малко и му вдигне рамене , после идва при мен и аз сърбам попарата........ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIGIGI 0 #21 Отговорено 23 Август, 2007 Влез във форума на Мицубиши..................ще останеш изненадан Имаш предвид, че там се помага повече от колегите монтьори ли? Междудругото визирах форума на Форд. Преди време имах дизелов форд и като си сменях тогава двата ангр.ремъка с четирите ролки там един колега така само плашеше и не искаше да помогне да каже къде се слагат едни шплентове за предварително блокиране на коляновия и разпределителния вал. Е аз така или иначе ги открих...Аз също не съм монтьор,но се замислям за сервиз вечеПредполагам че не си завършил училище да ДВГ например и затова казваш че не си монтьор Щото и моя приятел със сервиза е завършил дървообработване пък сега има вече за 7-8 години сервиз с повдигачи и т.н. И също така предполагам, че си имаш някакъв гараж или малък сервиз в който извършваш такива услуги. Та с тези познания няма как да не си монтьор... P.S. Sorry малко OFF стана темата... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DJ Tymbi 2 #22 Отговорено 23 Август, 2007 Влез във форума на Мицубиши..................ще останеш изненадан Имаш предвид, че там се помага повече от колегите монтьори ли? Междудругото визирах форума на Форд. Преди време имах дизелов форд и като си сменях тогава двата ангр.ремъка с четирите ролки там един колега така само плашеше и не искаше да помогне да каже къде се слагат едни шплентове за предварително блокиране на коляновия и разпределителния вал. Е аз така или иначе ги открих...Аз също не съм монтьор,но се замислям за сервиз вечеПредполагам че не си завършил училище да ДВГ например и затова казваш че не си монтьор Щото и моя приятел със сервиза е завършил дървообработване пък сега има вече за 7-8 години сервиз с повдигачи и т.н. И също така предполагам, че си имаш някакъв гараж или малък сервиз в който извършваш такива услуги. Та с тези познания няма как да не си монтьор... P.S. Sorry малко OFF стана темата... Точно така, МЕИ съм завършил и съм инженер по автоматизация, но малко я практикувах, после станах комп. спец, ремонт на хардуер, после комуникационен инженер..............ноооо........винаги в главата са ми били колите и моторите.Що се отнася до знанията, много сериозно чета менуелите ,имам литература на всичко ппо японските коли.......освен това имам сериозна практика зад гърба си.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest johnyboy #23 Отговорено 23 Август, 2007 А имаш ли желание да научиш правилата на форума Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DJ Tymbi 2 #24 Отговорено 23 Август, 2007 А имаш ли желание да научиш правилата на форума Охо, гледам че вече ме заплашват.......... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове