Jump to content
bobby_t

Мини-ме конверсия

Recommended Posts

Здравейте колеги!Предстой ми мини ме конверсия. За момента съм се сдобил със следните части:д16з6 вал оборудван у8 ролка п28 делко д16з6Мотора който предстой да се отваря е д15з6 втек еТа въпросите ми са освен горе изброените части нужно ли ми е нещо друго от д16з6 за да сработи всичкоНезнам как стоят нещата отностно втек клапана монтажа на компа и ламбда сондата 

Ще използвам моята глава само ще пусна другият вал в нея.

Знам само че ще ми трябва преходник обд2а обд1

В момента колата е с 4-2-1 от д16з6.Ще трябва ли да пускам кабели и ако да кой и къде?Компютъра е със сток д16з6 бейсмап, нужно ли е да се чипва или ще върви нормално така ?Моля да бъда извинен ако съм объркал подфорума, но в силов тунинг немога да поствам тема, а съм доста неинформиран и нямам желание да си отворя двигателя и след това да стоя с пръст в уста.

Благодаря предварително !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Трябват ти: 
- разпределителен вал D16Z6
- кобилици D16Z6
- компютър P28 и преходник към OBD1
- раздвижна ролка с шпонка
- инжектори 240cc, ако са от кола OBD1 ще трябва преправяне на буксите
- четирижилна ламбда сонда
 
Делкото от D16Z6 не ти трябва, можеш да си ползваш твоето като му се резнат ушите. Запалването трябва да се настрои на 16 градуса преди ГМТ, а не както е стоково на 12. Това е много важен момент. 
 
Ролката от D16Y8, която имаш е същата като стоковата ти от D15Z6. При мен не се получи с такава ролка и май използването на раздвижна ролка за тоя сетъп е задължително.
 
Тъй като на скоро минах по този път, моя съвет е да не се захващаш с това мини ме. По-добрите варианти според мен са: настройка на икономика със стоковия разпределителен вал или mini me, но със сгъстяване и още по-добре с афтърмаркет разпраделителен вал. Нека се обоснова. Проекта струва не малко, а резултата е следния:
Изчезват приятните ниски, които икономика има заради vtec-e. Оригинално има завидна мощност за бензинов двигател под 2400 оборота. С vtec на тези обороти няма никаква мощност.
Изчезват средите. До ~4500 където при мен се включва vtec, колата е пълен гроб.
Във високите е една идея по-добре, но ефекта е доста слаб и според мен по скоро е от настройката, а не толкова от разпределителния вал.
Редактирано от EmZvr
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъп на темата как се настройва запалването? Относно зацепването на вала, долу го правя на ГМТ горе също но по схемата на д16з6 т.е. зъб и половина предварение от моя маркер. Колата върти както трябва но не иска да запали само леко припалва. С оригиналното делко съм и стоковите инжектори (те са 240 кубикови).Относно делкото кой уши да се резнат ? Само горното не пасва иначе 2те пасват, просто немога да го завъртя напълно в едната посока. Ако имаш снимки на нещата ще е мн добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запалването се настройва със стробоскоп. Режат се ушите, за да дойде запалването на 16 градуса преди ГМТ. Ето снимка как горе долу трябва да застане делкото:

 

Публикувано изображение

 

Стоковите инжектори на D15Z6 са 190сс. 

Редактирано от EmZvr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателният отговор. 
Успях да се оправя с центровката и зацепването на вала и ремъка, все още не съм нагласял запалването, но имам друг проблем.
3 ти инжектор няма ток. Нито на буксата нито на пиновете от вътрешната страна на компа ( под капака). Пробвах с П28 и с оригиналният компютър и в 2та случая инжектора не работи. Пулс липсва. На инжектори 1-2-4 има ток  и пулс на 3ти няма, пробвах доста глупави методи с което се надявам да не съм изпържил driver транзистора или driver circuit-а на п28, защото пробвах да пусна директно на пина към инжектора ток без да е закачен към компа. Глупаво доста. Също пробвах да закача същият този кабел за 3ти инжектор без да е вързан към компа към един от другите инжектори - никакъв ефект. Преди да сложа оригиналните инжектори, колата беше сглобена с такива от д16а8, който в последствие разбрах, че са нискоомни. При единствената проба с тези инжектори, центровката не беше правилна и колата въобще не вървеше както трябва, трудно палене, давене в ниските (евентуална работа на 3 цил) и тотална загуба на мощност  след 5000 и много силен и притесниелен звук откъм интейка. Пробата не продължи повече от 5-6 минути. След това вече разбрах, че инжекторите нестават и можеби съм направил голяма беля, но за момента центровката и правилното зацепване на ремъка бяха с приоритет. Сега изниква друг проблем. До последно си мислих, че инжекторите си работят в ред. Но днес с правилно зацепен ремък, се оказа че като дръпна буксата на 3ти инжектор, няма никаква промяна при работата на мотор ( все си работи на 3 цилиндъра). Та въпросат ми е, възможно ли е да съм изпържил транзисторите на 2та компютъра на 3ти инжектор, с използването на нискоомните дюзи за не по малко от 5-6 минути на п28 и само запалване и изгасяне на стоковият. Също така как мога да разбера дали е заминал транзистора, ако няма видими щети и могат ли да се сменят тези резистори. Също тъка какви инжектори бихте ми препоръчали, че се изръсих 60лв за тези от д16а8 и в момента са ми излишни.
Само да уточня, че при едната проба със старият комп инжектора тръгна, тръгнах да изкарвам колата от гаража и имам лека гърбица, като я преминах директно се усети, че заработи на 3 цилиндъра. Като боксер ...
Чека не гасне, но си мисля че е заради Втек прешър датчика, който д15з6 няма, а п28 очаква сигнал от него. Разбрах, че ВТС кабела се сплайсва и се мости към пина на прешър датчика за да се излъже компа.
Също искам да разбера коя ламбда сонда трябва да ползвам, защото оригиналната ми е с 1 жило а тази от д16з6 е с 4 жила. Имат ли разлики и какви са, и съответно как и къде се връзва тази 4 жилна сонда.

Редактирано от bobbee

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това дето няма ток на 3-ти инжектор не мога да помогна. Иначе търси 240сс инжектори от d16y8/d16w4 и т.н. ако не искаш да сменяш буксите.

 

Прочети грешките и виж какви са. Намери си и един чип за P28-цата. С него лесно ще ти махнат търсенето на pressure sensor-a без да се занимаваш допълнително.

 

Ламбда сондата трябва да е 4-жилна. Ето как да я навържеш:

 

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак с малко напредък, вече съм с 4 жилна ламбда правилно закачена, замостен ВТМ за втек сензора, дюзи от д16з6 си намерих, но ще ги получа към края на месеца. ПО КОМПОВЕТЕ НЯМА СЛЕДИ ОТ ИЗГОРЯЛО И ОТ 2те СТРАНИ, САМИТЕ ТРАНЗИСТОРИ СА ДОБРЕ НАДПИСИТЕ ИМ СЕ ЧЕТАТ БЕЗ ПРОБЛЕМ, НО ТОК НА 3ТИ ИНЖЕКТОР НЯМА ?!?! Сега, чека ми светва точно след като чатне маин релето, преди да сменя ламбдата и да оправя втек-а светваше малко по късно след 3-4 сек. Тази вечер ще пробвам оригиналния комп на един приятел на икономика и ще замеря дали има ток на 3ти цил. Защото при мен няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт, колата е със стокова ролка зацепена на стокови белези, отрязал съм делкото. Сложих 4 жилна ламбда и 240 кубикови дюзи. Пали и върви, но чека свети и не ми святка лампата за втек-а. Също студения старт е малко труден, гасне сама , а ако и дам газ директно незнам дави ли се или е другаде проблема. Сега ще отивам на стробоскоп да наглася запалването. Интересно ми е дали заради втек-а свети чека или заради ламбдата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

коя грешка вади

кой номер

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо , ще попитам как да разбера номера на грешката.Сега накратко с колата всичко е наред, липсва и чип и настройка, че върви доста богата. (Мисля да, смъкна няколко стотни от главата)Втек-а си работи, чека светка от време на време, но като врътна ключа и запаля пак, не свети. Мисля, че е от ламбдата.(От HR-V d16w e) Понякога святка като я закрепя 120, понякога като я изцедя 1-2-3. В общи линий върви доста по-добре от преди и в ниските, и във високите. На 5000 хитва , до 7800. Малко дълга идва кутията на икономика, но пък на 2ра прави 120.  Eдна s20 кутия трепне в очакване, само да остана малко по-свободен.Търся си чип кит за P28. Трябва и лънч и смесите да се бутнат на Crome.Съжалявам за късният отговор, но не ми остава време за PC.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те точно лънча ще опраи нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казвам какво искам  и какво мисля, че трябва да се направи по-колата. Не разбирам иронията ти. Колата си върви доста добре, след конверсията съм навил 10 000км. безпроблемни, със сток д16 п28. Ако имаш по-добро предложение, сега е момента да го споделиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В краката на пасажера, около компютъра, търси двупинова синя букса. Окъси я, дай на контакт и преброй миганията. Едно дълго го смяташ като 10, едно късо като 1, сумираш и гледаш примерно тук какво означава грешката: http://www.fastjapcars.com/mod-subjects-printpage-pageid-1-scope-all.htm

 

Без настройка и върви повече в ниските ? Това ми звучи супер странно. Би ли конкретизирал за кои обороти става на въпрос, до 2500, до 3000 или до 4000 примерно ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...