Jump to content
Anonimous

Смяна на запалителни свещи и кабели - на топъл или студен двигател?

Recommended Posts

Здравейте колеги. Има много мнения по темата като търся в гугъл по другите форуми и всички са различни - едни казват че се сменят на топъл двигател, а други на студен... Няма проблем с развиването, просто не знам на топъл или на студен да се сменят и дали има някакво значение и толкова ли е важно че като гледам големи дискусии се водят... Предния път ги смених на топъл защото седя пред блока и се почесвам минава един приятел тъй тъй свещи ще сменям - давай на топъл нищо им няма, да не мислиш че по сервизите чакат да изстине колата за едни свещи -  и ги смених. После си говорим с друго приятелче има сервиз вика на студен трябва да се сменят...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Има много мнения по темата като търся в гугъл по другите форуми и всички са различни - едни казват че се сменят на топъл двигател, а други на студен... Няма проблем с развиването, просто не знам на топъл или на студен да се сменят и дали има някакво значение и толкова ли е важно че като гледам големи дискусии се водят... Предния път ги смених на топъл защото седя пред блока и се почесвам минава един приятел тъй тъй свещи ще сменям - давай на топъл нищо им няма, да не мислиш че по сервизите чакат да изстине колата за едни свещи -  и ги смених. После си говорим с друго приятелче има сервиз вика на студен трябва да се сменят...

Свещите се сменят на студен двигател поради причината, че при топъл двигател някоя свещ може да хване на криво и после се сещаш как се прави нова резба...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на отзовалите се, смених ги на студен както препоръчахте. Почистих и дистрибуторната капачка и палеца. Имаше страхотен нагар или там както се казва беше станало като камък но го почистих с дремела и сега светнаха. Моля мнение за свещите след като ги свалих - забелязвате ли някакви аномалии по тях или всичко е нормално? Малко ме притеснява тази тъмнокафявата е видимо различна от другите. Колата я карам на газ.

Редактирано от Anonimous

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кой модел двигател си колега?

1-ва свещ е видно, че не работила толкова добре, колкото останалите, но пък не е опушена или омазнена, което е успокоително.

За газ си трябват свещи за газ. Все пак газта е по-особено гориво от бензина и си иска своето. Пък и разстоянието между електродите за свещите за газ е по-малко (0,8 мм) в сравнение с нормалните свещи (1.1 mm). Също така (не съм напълно сигурен) мисля, че и топлинното им число е различно.

https://www.ngk.de/en/products-technologies/spark-plugs/spark-plug-technologies/lpgcng-spark-plugs/

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. 

Надявам се да съм снимал каквото трябва, това е на изкуствена светлина. Двигателят е D14Z4, MB8. Свещите са ZFR5F-11 препоръчани са ми във форума. По принцип ми казаха да си слагам свещите които са ми предписани по данни на производителя и евентуално да ги сменям по-често. Тези са над 30хил км. По принцип тресеше колата и смених свещите, почистих дистр капачка и палеца и сега да чукна на дърво не се усеща да тресе както преди разбира се има нормални вибрации от работещ мотор. Остана ми като проблем един постоянен глъхнещ звук като подам газ около 1000-1300 оборта... Всички гърнета са проверени не е от там, уплътних резонаторната кутия да няма луфтове. Нещо е пукнато ми се струва и от там се чува. Днес беше студено и вдигнах капака на загрят двигател се вижда пара около рейката от задната страна на двигателя. Чудя се дали там някое маркучле не се е нацепило. И още нещо да добаявя - датчика на коляновия ми вал е срязана гофрираната тръбучка защото се търкаше на един ремък /изобщо не са го закачили след посещение в един сервиз/. И така си остана. Чудя се това притрисане и игра на оборотите от време на време дали не може да е и от там и как да го сваля въпросния датчик да го изолирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с D14Z4, макар да съм с Fastback (Англичанка).

Правилно са ти препоръчали тези свещи за D14Z4. Това са свещите по данни и от NGK, но за бензин!:

https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/HONDA/CIVIC%205T%C3%9CRER/ZFR5F-11/5899/

За газ и D14Z4, NGK дават:

https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_LPG/HONDA/CIVIC%205T%C3%9CRER/LPG%206/5899/

Прави впечатление, че за бензин са с топлинно число 5 (по-топли), а за газ са с топлинно число 6 (средно топли).

Въпреки това провери и кабела в гофрираната тръбичка дали е здрав!

При мен се беше откачила гофрираната тръбичка при преминаване през една висока трева. Ремъкът беше прерязал гофрето. И не само, а и част от кабела вътре. Кабелът е с екранирана оплетка, свързана към минуса. Светна ми лампата за двигателя ("Check engine") на таблото и отидох в сервиз на "електричар", за да ми възстанови кабела. Човекът си разбираше от работата и оправи проблема.

При теб, заради газовата уредба, може би ти свети постоянно и не ти е направило впечатление.

Задължително възстанови този кабел, защото подава важна информация на ЕКУ-то за работата на двигателя!

Други възможни причини за неравномерна работа на двигателя, в твоя случай (със цвета на свещите) е недобре регулирани или нагар на всмукателни клапани (или легла им), особено на 1-ви цилиндър (където е червената свещ).

Другото, което може да е - износен палец и/или дистрибуторна капачка, въпреки, че си ги почистил.

Може да е съвкупност от всичките изброени неща заедно...

 

П.П. Има и по-бюджетни свещи от NGK, които съм сложил на колата на жена ми (Honda Jazz). BRISK IRIDIUM PREMIUM +

Вече 6 години кара без проблем. Минала е 60 000км, а производителят им дава 90 000км пробек.

За газ и D14Z4, типът свещи на Brisk е DR17YS-9, серия Silver, code 1463.

 

Моля, нека и по-опитните колеги да си кажат мнението...

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега и аз карам на газ с такива свещи на d16a9 и свещите са доста по бели вапреки разхода на масло който имам в момента,но просто нямам време да спра колата за ребилд на двигателя,което ще направя лятото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, свещите се сменят на студен двигател !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, предстои ми смяна на свещи тези дни, но се чудя какви да купя. 

Колата е англичанка 99г. , с мотор D14Z4. Със сегашните свещи (NJK BKR6E-11) колата се кара почти 50 000км и нямам проблеми, но им е време за смяна. 

Въпросът ми е:

дали да сложа свещи отново NJK BKR6E-11 (които са оригиналните, според ауто дата) или NJK ZFR5F-11, (които препоръчвате от форума)?
Колата се кара на бензин 100 октана, само градско каране и много рядко я тормозя до 6000 оборота. 

Благодаря предварително!

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам да се довериш на производителя на свещите, а именно: https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/HONDA/CIVIC%205T%C3%9CRER/ZFR5F-11/6162/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, момчета, ще ви се доверя и ще взема NJK ZFR5F-11.

И все пак, някой може ли да поясни каква е причината да има такова разминаване между производителя на колата и производителя на свещите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите на газ и бензин са абсолютно еднакви! Глупости от сорта на "свещи за газ" не съществуват. Газта е по-претенциозно гориво, но ако свещите работят добре, то няма никакъв проблем. Да, ако свещите почват да се прецакват, проблемите се усещат в пъти повече на газ, отколкото на бензин, но го приемайте като индикатор, че трябва да си купите нови вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Свещите на газ и бензин са абсолютно еднакви!

 

Производителите на свещи казват друго...

 

Колега SystemError, "англичанката" не е за 100 октана, освен ако не й е модвано нещо...

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителите на свещи казват друго...

Колега SystemError, "англичанката" не е за 100 октана, освен ако не й е модвано нещо...

 

Ми да, нали пари трябва да вадят. Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой замисля ли се, че пламната температура на различните горива е различна?! А?

Ха сега си отговорете сами, защо свещите за газ и за бензин са с различно топлинно число!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че темата отиде в друга посока!

Питането беше за свещи за бензин, което е изрично упоменато, а вие разтягате локуми за свещи за газ.

Dandilov, би ли се обосновал защо "англичанката" не е направена за 100 октана? Това е като да твърдиш, че не трябва да се слага газ на нито един автомобил.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой замисля ли се, че пламната температура на различните горива е различна?! А?

Ха сега си отговорете сами, защо свещите за газ и за бензин са с различно топлинно число!

Да, замислихме се, даже сме го написали по-горе. Хайде да не спамим темата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...