Jump to content
Tas4o

Дневни Светлини на Stream и FRV

Recommended Posts

Днес монтирах модул за автоматично включване на светлините на Stream и реших да споделя с Вас начина на монтаж, за да е полезен на някой, който реши да се захване сам. Предполагам, че на Сивик 7ген. преди фейслифта, инсталацията е същата, но може да им разлиза в цветовете на кабелите. Модела на модула е CarDRL 4. Има 2 начина за монтаж! При единия светят или късите или дългите на процент (в зависимост от това в коя позиция е ключа за включване на дългите). Другия вариант е да светят само дългите на процент, без значение от позицията на ключа.
Аз съм го монтирал по първия начин.
Прекарват се 2 кабела до кутията с предпазители и релета в двигателни отсег. Прекарах ги през гумена тапа зад жабката. Свързват се към Червен и Червен/Жълт кабел. Кабелите се свързват към 2та жълти кабела на модула.
Червения кабел от модула се свързва към Бял/Червен дебел кабел от кутията с бушони под волана.
Синия кабел от модула се свързва към Черен/Жълт тънък кабел от кутията с бушони под волана. (Може от който кабел си искате, който има напрежение след контакт)
Белия кабел на модула се свързва към Червен/Черен кабел от буксата на копчето за регулиране на огледалата. (просто беше по удобно, отколкото да търся правилния кабел от кутията с бушони, който иска, може да си търси кабела от кутията с бушони).
Сивия кабел към модула се свързва към някой от 2та жълти кабела от модула.
Черния кабел избирате къде да го свържете към маса. Има достатъчно болтове под таблото.

2рия вариант е същия като 1вия с тази разлика, че се прекъсва Червен/Бял кабел от лоста за включване на фаровете и се монтира Превключващо реле, втория извод на което се прикача към Червен/Син кабел от лоста за светлините. Самото реле се управлява от кафевия кабел на модула. Плюс за релето може да вземете от дебелия Бял/Червен кабел. Така реализиран монтаж, когато заработи модула, релето ще прекъсне масата към късите и ще я прехвърли към дългите. Когато включите габарити релето се затваря и възстановява масата към късите. 
Ако монтирате модула по 1вия начин го настойте на 35-40% сила на светене, а при втория начин на 25-30%.

Прилагам 2 снимки: Първата е 40% къси, втората е 40% дълги светлини. 
Публикувано изображение
Публикувано изображение


Поздрави! Станимир Мангъров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, грамотно и ясно... :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не забравяйте: Схемата показва, а пробната лампа доказва! Така че проверявате кабелите преди монтаж, защото може да има разминаване понякога! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо днес гледах модулите на тази фирма,видях че предлагат 2 модела за управление по ''+'' и по ''-''  и щях да гледам на Fr-v - то как е за да знам какъв да взема. До момента немога да намеря схема на тоците. 

Не мисля че е проблем монтажа до кутията с бушоните която е при мотора, единственото което че няма да се чува при програмиране, но не виждам нужда от такова ,защото по подразбиране е настроено както трябва на 30% на дългите ....днес видях кола с такава настройка и беше супер. 

А имате ли идея какво става ако кабела който е за ''+'' след подаване на контакт и служи за измерване на напрежението на инсталацията е свързан към другия който е за постоянен ''+'' за захранване на модула и съответно фаровете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото който му е интересно ето схемата за свързване по минус. Като гледам не е нужно да се прекъсва или преправя нищо , нито монтаж на допълнителни релета.

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се свърже Синия кабел, заедно с Червения, ефекта ще е такъв, че веднъж активиран модул, няма да изгасва, до изключване на акумулатора. Няма проблем да се монтира в кутията с релета в двигателния отсег, стига да е достатъчно прахо и влаго защитен. Монтирал съм на 2 Тойоти Ярис 2012г. модулите в тези кутии и засега нямат проблеми. Минусов модул не върши работа, защото крушките в изключен режим, нямат нито Плюс нито МИНУС!. Единствено късата светлина има постоянен МИНУС! Ако се монтира минусов модул на минусовия кабел на дългите с допълнително реле, което да пусне +, ще светне и късата светлина на 100%, така, че този вариант е неприложим. Най-простия вариант е първия, който съм описал. Светят късите или дългите в зависимост, накъде е бутнат лоста на дългите! Поздрави! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,прав си че фаровете няма да изгаснат така! Прилагам изчистена схема на модула с управление по минус. Прав си че лоста като не е бутнат на крушката няма нищо. Но модулите за управление по минус затова се правят,за коли на които ключа пуска маса към фара. И целта на модула е да работи всичко като забравиш за лоста си за фарове на каква позиция е и единсвено когато ти трябват вечер ми пускане на габарите да елиминира действието на модула и да ти запали лампите на цялата кола. 

Това което са показали производителите е доста ясно , единственото което трябва да се направи е да си пуснеш ''+'' до двете крушки (с бушон към всяка), а модула пуска ''-'' за да тръгнат. А което е още по лесното е че като пускаш кабел до крушките си го пускаш двоен за ''+'' и ''-''  .... и забравяме да търсим кои са кабелите в инсталацията. В заключение стана супер лесно според мен , трябва ни да свържем захранване и маса към акумулатора,едното кабелче към габарита който също е под ръка и най-трудното което да намерим ''+'' след контакт при тая кутия с бушоните която е при мотора. Модула ще се намира до акумулатора така че винаги можеш да си цъкаш със сивия кабел ако се наложи програмиране. 

Ето схемата вече изчистена и ме поправи ако греша нещо , като цяло нищо не разбирам от тоци ,но всичко си е по схемата им и изглежда добре.

Публикувано изображение

 

 

А ето и такава букса ще улесни нещата доста да не си акаме по оригиналните букси , вързваме си тука + през бушон и - и си свиркаме

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам! Оригиналната схема поне на Сивик и Стима, крушките имат 1 плюс и 2 минуса, като единия по дефоулт е постоянен. Или минуса е към късата светлина или към дългата. Ако се подаде плюс към крушките през прекъсване на минусовия кабел, то крушките ще светят на 100%, в зависимост накъде е бутнат лоста! Минусов модул съм монтирал на 2 Хюндая, но там крушките имат  2 постоянни плюса, а минуса се управлява от лоста за фаровете. При Хонда е обратно: Има 1 плюс и 2 минуса за къси и дълги, като лоста за дългите играе превключвател. Монтаж в двигателния отсег е възможен и няма никакъв смисъл да се слагат прехоници на буксите, а всичко се запоява на кабелите под кутията с предпазители, но няма смисъл. Реално към моторния отсег е необходимо да се прекарат 2 кабела, а всички останали връзки се правят при кутията с бушони в купето. Ако релетата за фаровете бяха в купето, дори нямаше да се налага да се прекарват кабели до коша. Оригиналната инсталация е непокътната, като кабелите на модула се запояват за оригиналната инсталация, без да се реже, а само заголва кабела. Поздрави! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни монтирах и на Honda FR-V. Монтажа е идентичен със Stream с леки изключения. Прекарват се отново 2 кабела до кутията с предпазители в коша. Кабелите, които трябват в кутията с предпазители са Зелен на бели точки (един от двата) и кафяв на бели точки. В купето за постоянен плюс използвате един от 2та дебели кабели (син и зелен). Сигнал за габарити от буксата за реглаж на фаровете има СИВ кабел. Плюс след контакт има голям избор от удобни кабели, които са забучени в таблото с бушони. Маса има удобен болт под таблото със закачени на него няколко други кабели. 
ВАЖНО! Някои FR-V-та имат някаква предварителна подготовка за нещо свързано с фаровете (може би дневни светлини). Има едно миниатюрно реленце, което не е силово, а управляващо, което започва да жужи, след като заработят дневните светлини. Това реленце не е свързано с нищо, което работи по автомобила, затова го премахнах. Ако много държите да не го махате, може да си вземете модул, който може да управлява външно реле. Взимате едно нормално отворено реле и прекарвате управлението на това малкото реленце през допълнителното, макар, че няма абсолютно никакъв смисъл! Изпробвано е всичко по колата и си работи с или без това миниатюрно реленце. Това реленце се вижда, когато се свалят корите около волана, закачено е в група с още 4 реленца на основната тръба под таблото.

35% Къси:
Публикувано изображение
35% Дълги:
Публикувано изображение

п.п. Някой модератор, може да добави в заглавието и FR-V. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарение наTas40 още едно FRV с дневни светлини.

 

4a893aa0e5716c6ac429a987b978f843.jpgb6ccdd62574b6e97541bafd9ae7a289e.jpg

 

Изпратено от моят GT-I9505 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето което ,мъжди под кората на волана е за включване на задните фарове за мъгла. Може да се добави още едно реле което да се захранва от сигнала за габаритните светлини и то да включва релето за задния фар за мъгла. Така няма да загубите тази полезна функция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...