Jump to content
Miramax

Една d14ка как да се позасили ? Малко съвети

Recommended Posts

Здравейте колеги !

Карам d14a4 . Двигателя ми е доста запазен и вървим почти на хикс с d15z6 (114то коня 6та генерация хеч). Но исках да я позасиля малко и реших да и сменя смукателния колектор от d16 z6. Използвах си моите инжектори и моя дросел. Има разлика във високите. Сега следва да и сменя изпускателния колектор пак от d16 с генерациика малко по-широка на 50/55.  Ще сложа и един интейк, че сега ми дърпа въздух директно от двигателя :D.

Какво може да се направи още : Компютъра от д16 кога е необходим да се смени, глава , скоростна кутия от d13 разправяха, че ставала доста по-бърза при старт.

Да се сменя ли изобщо скоростната кутия или да се потърси глава с комп ? 

Дайте някой друг съветец. благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Първо - по темата е писано мноооого.

Второ - наблюдавам, че много рядко някои добавя буквичката "в" в думата "всмукателен" и често се пише "смукателен".

 

По темата:

Подходите за модификация на тоя двигател, а и по принцип двигателите с вътрешно горене са адски много. Всеки един подход има своята силна и слаба страна. В случая ти трябва да прецениш сам какво търсиш от двигателя:

Висока пикова мощ, висок пиков въртящ момент, "пъргавина" на двигателя, висока ефективност на двигателя, висока издържливост на двигателя, нисък разход на гориво, ниски емисии  и така нататъка може да се изброява още. 

Тъй като си изредил модификации, които са по-скоро характерни за атмосферно пълнене предполагам, че и натам ти е насоката.

Ако е така тук също има много подходи. Ако търсиш вървеж направо, то тогава още с всмукателния колектор е редно да си купиш и компютър, който да може да бъде манипулиран.

За да извлечеш потенциала от подобреното "дишане" на двигателя с новия всмукателен колектор, изпускателен колектор и евентуално глава, то задължително ще трябва да можеш да променяш много аспекти от контрола на горивоподаване.

С други думи компютъра ти трябва да има възможност за настроика на гориво-въздушните смеси. 

Д14А4 е с P3Y компютър, който поне аз не мисля, че може да бъде "пипан" без допълнителни модификации по него.

А като почнеш с компютъра трябва да промениш и окабеляването, ако ползваш OBD1 компютър. Тук обаче нещата не са много ясни за мен и са малко противоречиви.

Отностно скоростната кутия принципа е абсолютно същия- подходи колкото щеш. На практика едно от най-големите подобрения по колата ти могат да дойдат от скоростна кутия и олекотяване. Всъщност, ако олекотиш колата си с да кажем 100 кг и скъсиш всички предавки пропорционално вероятно подобрението в ускорението ще е същото като да добавиш 40 конски сили без олекотяването и модификациите по скоростната кутия.

Скоростната кутия има много голям аспект в цялостното поведение на колата. За различните цели - различни предавателни числа. Както във всяко едно нещо в живота тук е важен много баланса и хармоничната работа с двигателя.

Приказките ми са общи, ти сам трябва да си прецениш какво търсиш и как ще го направиш.

Редактирано от ACID BURN
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...