Jump to content
Anonimous

Honda Civic 1.4 въпрос за температурата и оборотите

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Радвам се, че от няколко дена мога да се нарека ваш колега. Колата, която купих е хонда сивик аеродек 1.4 90к.с. 2001г. Не е бегачка, но определено засега върши перфектно работата, за която съм я взел. Остана да й пооправя няколко козметични дефекта по интериора и да сменя едни задни накладки, но като цяло на фона на всичките пежота, ренота, ситроени, фолксвагени и всичките щуротии, на които се нагледах по автокъщите и от частни лица, смятам че направих най-добрия избор. Пробвах няколко хонди и определено мога да кажа че са пъргави всичките. Това ми е първият двигател под 100кс, дори и не съм си разгледал документите, не ми е останало време от работа. Вчера й беше бойното кръщене - без климатик по пътя Бургас-Варна по време на който имаше доста отсечки, по които съм карал с не повече от 50-60км/ч защото имаше няколко цистерни ми даде 6.60/100 газ може да се каже смесено, защото доста се въртях във Варна поради простата причина че не можахме да се разберем с приятелите ми къде да се чакаме. На връщане даде 9.40/100 газ с 3ма възрастни, две деца, два големи куфара, един кашон, сравнително лек, два средни сака, детска количка и климатик. Нямам бордови компютър засичал съм я по стария обичай бутилката до горе пълна. Определено губеше мощност по баирите, но смятам, че се справи повече от перфектно. Без да й давам газ работи на около 400-600 оборота без да гасне, което ми е малко интересно, понеже досега всички коли, на които съм се качвал не работят под 900 оборота просто гаснат. Сега и въпросът - стрелката на температурата не се качи над 1/3 от дъгата. Или примерно 2/5, но определено беше през цялото време под средата. Това нормално ли е? Давам контакт, качва малко, паля, вдига се там докъдето си се вдига и си стои без да мърда и без значение дали карам градско, извънградско и т.н., схващате ми идеята... Досега като съм карал градско винаги стрелката е удряла горния край на дъгата. Друг въпрос - 90км/ч ги достигам на около 2750-2800 оборота на 5та скорост, но например за да изпреваря като хората трябва да включа на 4та, да достигна около 3500 /4000-4500 по баир/ оборота, за да изпреваря, така ли трябва да се случват нещата, досега съм превключвал на не повече от 3000 оборота, което на 5та са ми били 110км/ч, а 4000 близо 120+ км/ч. По принцип не съм състезател, но скоро ще се кача на магистралата и не искам да я прегрея нещо. Благодаря ви предварително за отговорите, имам и още въпроси но в момента нямам нагласата да пиша.

 

ПП:Една молба - може ли да ми дадете линк към някакво ръководство за модела на български или английски, защото нямаше такива екстри като я купувах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей

Колега, честито за автомобила и със Здраве да си го ползваш !

Преди време съм снимал (в една от темите за инфоборд- infoboard- може да се потърси и намери темата с търсачката) положението на стрелката на температурата на двигателя. По спомен най- ниско положение на стрелката е до 50 градуса; от 50 до 60 градуса- стрелката "започва да мърда" и подминава буквата "С"; над 70 до около 105 градуса (тези 105 градуса са засечени при използване като охлаждаща течност само вода) стрелката е в едно и също (хоризонтално) положение и не мърда от това положение.

Забравих да поясня: перката при мен се включва при 93,5 градуса, и като изключи- охлажда до около 91 градуса- охлаждащата течност е 50:50 вода- антифриз.  

Оборотите са ти около и над 600-700 (просто показанието на оборотомера под минималната чертичка е около 600-700 оборота)- и показанията на оборотомера чрез положението на стрелката не винаги са съвсем точни. 

Поздрави 

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И едно пояснение от мен.За да върви всяка Хонда,още повече 1.4 двигател комби,и трябват обороти.Хич не я жали ами настъпвай газта до червеното.Може да очакваш вървене между 4 и 6 000 об.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги, днес пак се покефих на стегната возия, имам няколко идейки за тавана и кората на вратата как да ги оправя че са малко провиснали, утре ще сменям накладки, ако имате някакви препоръки казвайте ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...