swartalf 241 #1 Публикувано 2 Март, 2014 Привет Имам един сутрешен проблем, който все повече се обостря - а именно, дави се сутрин докато не позагрее докъм 40-50 градуса. Прави го както на газ, така и на бензин, като понякога дори като се опитам да тръгна и гасне. Понеже го прави и на двете горива ме навежда на мисълта, че е проблем в запалителната система. Другия вариант е да се е прецакало нещо по газовата (инжекцион) и да смесва двете горива, но тогава като загрее защо спира? Стъпковото моторче беше първото набедено нещо за проблемацията и беше надлежно почистено - ефект нямаше никакъв... Също прегледах две от свещите (е домързя ме да вадя всичките), бяха образцови. Разпределителна капачка? Идеи поемам 'секакви Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xtremeracer 1 #2 Отговорено 3 Март, 2014 Подгрев на ламбда сонда! За да работи коректно и е нужен подгрев докато двигателя направи работна температура.Премери двата бели кабела на самата сонда имат ли съпротивление! В случая когато датчика е студен ,обогатява сместа и дави(смърди на бензин) а като загрее няма никакви проблеми. Все пак това е само предположение. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swartalf 241 #3 Отговорено 4 Март, 2014 Мислех, че докато е студен двигателя ECU-то изобщо не обръща внимание на ламбдата? Съпротивление между двата бели или между бял и корпус да меря? Отзад смърди доста на бензин, да, но то е нормално като е студена понеже обогатява... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xtremeracer 1 #4 Отговорено 7 Март, 2014 Двата бели са подгрев без значение + - между тях трябва да има съпротивление 8-9 Ом стандартно.Може да премериш също идва ли напрежение до тях но не по малко от 11V. Другите два кабела: черен-сигнал и сив-маса. Успех и поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swartalf 241 #5 Отговорено 7 Март, 2014 Поразрових в нета и се оказа, че при подобни симптоми в общия случай диагнозата е FITV за почистване - клапана за Fast Idle Throttle Valve демек. Утре ще разглобя и почистя и ще съобщя резултатите за стъкмистиката ако друг има подобен проблем. Впрочем допълнителни симптоми са "клатене" на празния ход (даже при загрял двигател) и нисък празен ход дори като загрее. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swartalf 241 #6 Отговорено 8 Март, 2014 И тъй, почистих и регулирах FITV-то и нещата заспаха Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xtremeracer 1 #7 Отговорено 8 Март, 2014 Поздравления за резултата! Имаше ли много мизерия вътре? Бях се замислил за датчика на охлаждащата течност,но щом с FITV се е получило Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swartalf 241 #8 Отговорено 9 Март, 2014 Всъщност не беше особено мръсен, но по някаква причина се беше разцентровал, така да се каже. След като му развих клапана няколко оборота за да пуска въздух на студено, проработи както трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове