Mkilla 985 #1 Публикувано 13 Декември, 2013 (Редактирано) Почти всеки , който кара прелюд има леко потропване/скърцане при преминаване на неравности дори всичко да е здраво.Зимата т.е когато времето е студено става още по-зле от към шум.Когато смених горните тампони + втулките , тропането стана още по-зле вместо да изчезне.Ето една добра тема точно за нас : http://www.ludegeneration.co.uk/honda-prelude-guides/how-to-cure-the-rear-shock-knock-t739.html Явно това е грешка на HONDA демек Прелюда не е чак толкова перфектен и каквито и части да слагаме , все ще си скрибуца и тропа като дърта каруца докато не се направи това което е написал този човек.Доста се порових по чуждите форуми и там масово се оплакват от точно това почукване и скрибуцане. Превод на част от статията : Many Prelude Owners ( 4-та и 5та gen. ) may have noticed a knocking noise form the rear whell arches when travelling over bumps.This seems to get worse as the weather gets colder.Honda in the US have acknowledged this fault and below is a cheap and relatively simple way of curing an annoying flaw. The fault is caused by inadequate "bushing" in the upper part of the suspension strut ( shock absorber ).This is remedied by adding extra shims ( Halfords body repair washers ) to the upper strut assembly. Много от собствениците на Prelude ( 4-та и 5-та генерация ) може да са забелязали , че имат чукане от задното окачване, когато минават по неравности.Това става по-лошо, когато времето стане студено.Honda в САЩ са признали тази грешка и предлагат евтин и сравнително лесен начин да поправи този досаден недостатък. Повредата е причинена от дефектна втулка в горната част на подпората на амортисьора.Това се коригира чрез добавяне на допълнителни шайби (Halfords каросерийни шайби) към горната разпънка. Нека някой по-добре подготвен с техническата част от мен да преведе стъпките , да качи картинката в темата и да обясни аджаба какво точно се прави от това , което е написал този човечец. P.S Сега зацепвам защо на доста места по чуждите форуми чета , че скъсяват задните втулки и им се решава проблема с шума от задното окачване.Не винаги оригиналната част явно е "перфектна" ако ще да идва от Марс.Когато ходих в сервиз ( аз лично бях в 2 сервиза ) и обясних , че всичко е окей но пак тропа ми отговориха на едното място , че са амортисьори а на другото , да не се вслушвам толкова.Е да де обаче така е най-лесно да отговориш и човек може да откачи и да си подменя старите здрави части до безкрай. Освен това решение намирам и заменяема втулка от Хонда или иначе казано оправили са си "бъга" и са пуснали на пазара по-къса втулка за задните амортисьори на прелюдите.В Европа и по точно в дилъра на Хонда в Лондон , цената е 6.65 евро което значи , че в Бултрако ще е около 12-13 лева бройката. Ето новият номер на втулката която ни трябва : Part NO.: 52728-S30-004 - COLLAR, RR. SHOCK ABSORBER MOUNT Решението за мен е : 1.Скъсяване на ОЕМ втулката която имаме , което ще излезе най-евтино. 2.Добавяне на шайби както е обяснил човека написал статията. 3.Купуване на ОЕМ втулки вече "поправени" от Хонда. Аз лично мисля да резна втулките с около 2мм и ако работата "заспи" значи всичко е точно.Пиша темата , защото има бая колеги при които го има същият проблем при иначе абсолютно здрави коли и се надявам най-накрая да решим веднъж завинаги проблема с досадното потропване и скърцане. Има доста разбиращи хора тук и ако има нещо , което според тях не е така , нека споделят по темата , защото според мен е бая полезна. Редактирано 13 Декември, 2013 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #2 Отговорено 13 Декември, 2013 (Редактирано) Чудесно попадение е това Андро, особено след като и на моя Акорд купе започна да потропва нещо мистериозно при здрава ходова частНо според мен най-рационално е да пробваш с щайбите, защото ваденето на тая втулка значи да махнеш амортесьорите или поне горната гумичка.На място ще се разбере дали купето позволява да издърпаш втулката.Затова май е по-рационално да слагаш щайби като пича в статията.Пробваш с 2 бр. шайби и ако не се излекува добавяш още по 1 бр.Интересно е написаното в края на статията:"NOTE* This really should be seen as a temporary fix until you replace the top mount bushes!"Излиза че ако сложиш пресни тампони не би трябвало да имаш този проблем,а точно ти Андро май го имаш и с новите тампони.Да не ги престягат като ги монтират,че човека говори за 22 ft.lbs. стягане, което е 30 Nm и е горе-долу нежно ( зависи от рамото)Ако се престегнат може да смачкат прекалено гумените втулки. Редактирано 13 Декември, 2013 от prelude Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 985 #3 Отговорено 13 Декември, 2013 (Редактирано) Той човека ги стегна добре но аз ги пренатегнах май последният път при проверката , защото нямам динамометричен ключ и на око ( ръка ) ги стягах след като ги бях разглобил отново за проверка.Със сигурност съм ги пренатегнал обаче при старите тампони имаше само скърцане а при тези новите не само че скърца а и има удар като на метал в метал т.е явно втулката се удря в някоя от шайбите.Да , баш нови ОЕМ тампони сложих + нови втулки и греда , стана по-зле.Това с шайбите е идейно наистина но при мен самата втулка е кажи речи до краят на тампона т.е не се подава извън него и дори да сложа шайби няма да стане работата.Явно втулката трябва да е по-надолу в центъра на тампона т.е да не е до самият му край а да е някаде в средата , за да може тампона да убира ударите а не втулката.Поне аз така си го представям Като стана въпрос за скъсяване , къде в София има стругар ? Работата по скъсяване не вярвам да отнеме повече от 5 мин за 2-те втулки но не знам къде да ида. Редактирано 13 Декември, 2013 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #4 Отговорено 13 Декември, 2013 Какъв стругар бе, ти луд ли си?Палиш флекса и на ръка ще свалиш тия 2мм за около 10 секунди.Иначе с шайбите става цаката дори да не се подава втулката над тампоните.Пича в статията това обеснява , че се попритяга гайката с две шайби за първи опит, като попритегне с почукване с чукче отстрани на шайбите ги центрираш спрямо втулката която вече е почнала да се подава.Като подведеш шайбите на втулката си стягаш на въпросните 30кг и газИначе имам мой човек дето бачка кадърно в Драгалевци зад Фантастико и има струг по случайност в гаража Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове