Jump to content
Guest japan

Кои двигатели са по високо оборотни дву или четири

Recommended Posts

Guest japan

Кои двигатели са по високо оборотни дву или четири тактовите ...вазникна един спор тука...за двигатели на мотори става въпрос.Моля кажете теоритично и на практика...имало и ниакакжа теоритична граница за оборотите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Еми 2-тактовите са по-оборотни.100% има няква теоритична граница и тя зависи от скороста на горене на бензина.При дизелите е около 5000рпм в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

Според мен границата не зависи от скоростта на горене,а от невазможността да се контролират ротационно и транслационно движещите се маси.затова при дизелите на около 5200мин-1 се говори за обороти на разрушаване,а не за обороти за невъзможно изгаряне.просто зависи с какви материали са изработени двигателите.ако вземете един Голф ГТЙ и се опитате да го развърите до 9000мин-1 както си е стандартен-ще му се пръсне сърчицето.така са и повечето съвеменни коли,но това не значи че 9000мин-1 е ъглова скорост при която вече не може да се осъществява горенето.доказателството че сам прав е ВТЕК-а на Хонда.как той работи на и над 9000мин-1 със същото гориво?просто е въпрос на материали.затова и вапроса на тази тема е малко некоректен или недоразбран.ако се вкарат много пари можеш да си позволиш технологии за много високи обороти.при МОТО ГП 4-тактовите двигатели достигат сигурно и до 30 000мин-1.Хонда през 1968 година ако не се лъжа се е састезавала с 4-тактов двигател срещу 2-тактови и е развъртала до 23 000 - 26 000мина-1 без проблем;)а що се отнася за 2-тактовите-ами теоритично те трябва да могат да работят на обороти по-високи от 4-тактовите машини по простата и чисто конструктивна причина, че нямат гориворазпределителен механизъм.за хората които не могат да си го преведат все още-това е/са разпределителен/лни вал/ове,клапани,палнителен тръбопровод и т.н.при 2-тактовите машини това като конструкция просто го няма,а от там следва че двигателят е значително по-лек(още преди да заговорим за материали) и може да се разварта до по-високи обороти;)малко дълго стана но поне е ясно;)

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...