kazadores 59 #1 Публикувано 21 Август, 2013 (Редактирано) Здравейте колеги,изчетох доста по въпроса,но все пак имам известна неяснота,затова питам тук: Идеята е да се монтира климатик от сивик 5-та ген Д16З6 на сивик Д15 с карбуратор или да го кажем за по-лесно и ясно на Д13-ка (понеже съм сигурен,че повечето фенове тук не са виждали като моя мотор на живо,които е 1.5 с карб без ЕЦУ,ламбда и кавато и да било електроника заводски като на д13-ките).Все пак ако има някой запознат,мотора е Д15Б3.Колата е окабелена заводски за климатик.Цялата инсталация ще се сваля от кола 95-та година (с новия фреон),но при колите с ЕЦУ при работа на климатика,компа автоматично коригира оборотите,като подава газ и не затруднява толкова мотора,докато при мен няма електроника и идеята ми е дали като пусна климатика,колата ще се опита да гасне.Не съм наясно как точно е решено това при Д13-ките.Предполагам (това е мое лично мнение) стъпковото моторче отваря дросела и върши работата на смукач при пуснат климатик...Също не ми е ясен въпроса има ли разлика в алтернаторите между Д13,Д15,Д16 с или без климатик,защото климатика натоварва допълнително ел системата.Ако някой се сеща за други евентуални разлики между системата от Д13 и Д16,нека сподели своя опит.Благодаря на всички отзовали се :)/> Редактирано 21 Август, 2013 от kazadores Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
el niño 4 #2 Отговорено 23 Август, 2013 Не разбрах 5 генерация ли е колата? Защото на 4 генерация с този мотор колата си има ръчен смукач, ако и при теб е така няма как да вдигнеш оборотите по електронен път, защото просто няма какво да го направи освен ръчно. Докато при д13 се води Single electronic carburettor PGM-CARB, е не на всички д13 де. Затова че генератора не играе никва роля. Слагаш климатика, лятото малко по-високи обороти и си ти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kazadores 59 #3 Отговорено 24 Август, 2013 5-та генерация е колата да и си има електрически смукач Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #4 Отговорено 25 Август, 2013 Какво общо има смукача с климатика Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PESHO OT MARS 16 #5 Отговорено 27 Август, 2013 Пиша от опит с други коли. По принцип на инжекционите които са с механичен дросел т.е. с жило към педала допълнителните обороти за осигуряване на натоварването породено от климатика се осигуряват от малък байпасклапан който заобикаля дроеловата клапа и осигурява малко повече въздух. Самия дросел не мърда, при drive by wire системите не съм сигурен там би трябвало да е по-лесно да отвори на една стъпка.При карбураторите може и да има подобен байпас или с електро магнит да отваря леко дросела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kazadores 59 #6 Отговорено 28 Август, 2013 Предполагам тъй като всички 5-ти генерации са окабелени заводски за климатик (явно в онези времена това е било дилърска екстра),са предвидили нещо,което да увеличава оборотите при монтирането на системата.Надявам се и алтернаторите да нямат разлика,защото никъде не прочетох по менюълите,че при монтаж на клима,се сменя и алтернатора... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове