buleka vti 5 #1 Публикувано 27 Юли, 2013 Някой наясно ли е как да направя самодиагностика и къде точно се намира буксата.Също и табличката с кодовете за грешки ако на някой му се е мяркала може да я сподели. Аз съм набедил някоя от 3 - те ламбд. сонди но да сменям на слука ще ми излезе скъпичко :blink:/> Колата не е карана близо година и просто си светна. Преди това е нямала подобен проблем.Някакви идеи какво може да е станало?От слаб акумулатор възможно ли е? Иначе колата си пали върви и няма проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #2 Отговорено 28 Юли, 2013 Буксата се намира над лостовете за отваряне на предният капак и бензина като се наведеш отдолу и ще я видиш, буксата е OBD 2 за самодиагностика не знам как става.За моята си взех диагностичен куплунг ELM 327 и грешките ги открива и отчита много точно.А какво е станало докато е стояла можеш само да гадаеш, най напред изключи акумулатора за десетина минути и ако пак се появи бягай на диагностика в някой сервиз.Пиши каква грешка сте открили .Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buleka vti 5 #3 Отговорено 28 Юли, 2013 Буксата се намира над лостовете за отваряне на предният капак и бензина като се наведеш отдолу и ще я видиш, буксата е OBD 2 за самодиагностика не знам как става.За моята си взех диагностичен куплунг ELM 327 и грешките ги открива и отчита много точно.А какво е станало докато е стояла можеш само да гадаеш, най напред изключи акумулатора за десетина минути и ако пак се появи бягай на диагностика в някой сервиз.Пиши каква грешка сте открили .УспехКакъв е този диагностичен куплунг за самодиагностика? От къде мога да си го взема?Сервизи не обичам понеже в Търново всичките ги знам що за стока са и само могат да ми разбутат колата.Предпочитам сам да си поправя това което мога но ме притеснява липсата на информация.Това с акумулатора го знам но аз искам да разбера какъв е проблема а не да го изключа временно и като тръгна да пътувам да ме изненада.Благодаря за инфото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest #4 Отговорено 28 Юли, 2013 Най-вероятно колегата говори за това: ELM 327 CAN OBDII USB/ Bluetooth Interface v1.4а. Иначе аз вчера се разтърсих по твоя въпрос, но не можах да открия нищо със сигурност, така че не писах. Споменаваше се, че трябва да дадеш "на късо" 4-ти и 9-ти извод на OBD II куплунга, но няма яснота. Може да стане, може да не стане и в по-лекия случай да гръмне бушон, а в по-лошия - ECU-то. Read the Diagnostic Trouble Codes Without an OBD2 Code Reader- Locate the 16-pin data link connector. Connect the jump wire to terminals 4 and 9 of the connector. Turn the key to the "On" position without starting the engine.- Watch the "Check Engine" light. This light will begin to flash in specific patterns to indicate a 1- or 2-digit Diagnostic Trouble Code. The flashes will be long for the first digit, short for the second digit and blank if the digit is 0.- Record all the codes given. The "Check Engine" light will display the codes in sequence and then keep repeating them in order. Refer to your repair manual to check for the meaning of the codes.Има логика да са пин 4 и 9, защото (според тези) 4-ти е маса, а 9-ти и точно SCS (Service Check System) - diagnostic codes. Но пак казвам - няма никаква гаранция по въпроса. На мен check-а ми е светвал два пъти. Първият път след като смених оригиналният акумулатор Yuasa с Honda (това си пише на него, не знам кой го е призвел за тях), а вторият път беше втората ламбда сонда (след катализатора). Става въпрос за Civic 7-ма генерация. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #5 Отговорено 29 Юли, 2013 В началото и аз така пробвах с кламер и един бушон ми изгоря така че не рискувай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buleka vti 5 #6 Отговорено 29 Юли, 2013 Честно казано не смея да слагам все още кламер след като няма на 100% яснота. Днес махнах минуса на акумулатора за 30 мин. Поставих го и всичко си беше ОК до като не постопли и като я форсирах няколко пъти пак светна чека. После пак я махнах но не съм чакал да загрее и я прибрах в гаража че трябваше да тръгвам. Направи ми впечатление ,че и двата пъти като махах клемата и стартирах мотора и двата пъти не запали от първият път (става въпрпос да чукнеш и да запали)а сякаш припука и изгасна. Вторият път като запалих отидох отзад до ауспуха и за около 5 сек. се чуваше как сякаш някоя свещ или бубина не работи (чуваше се как пука от ауспуха)после се оправи. Вадих бобините евентуално да проверя за конденз но само на една от тях имаше леко изпотяване.Свещите не съм ги вадил. Гледах че съм с 3 сонди. Едната веднага след изпуск. колектор , втората преди катализатора а третата след него. Да ги сменям и трите на посоки или да играя на тото :huh:/> а ако не е от тях? Бобина дали може да е? Да не среботва от време на време и чека да ме известява за проблема. Иначе колете си върви и работи чудесно.Може би една идея става по тромава като светне чека. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #7 Отговорено 29 Юли, 2013 Колега не мога да те разбера отиди на диагностика 20 лева струва ще ти кажат точно какво е на автомобила.Разбирам да си от някое затънтено родопско село та да няма сервизи. :rolleyes:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buleka vti 5 #8 Отговорено 30 Юли, 2013 Не ми е до парите.Просто няма кой да ти направи диагностика или поне аз не познавам такива.Намирам се в Габрово в момента и колата е тук при мен.Склонен съм да платя пътя и диагностиката на някой да си направи една екскурзия до Габрово но ДА СИ РАЗБИРА ОТ РАБОТАТА И ДА ЗНАЕ КАКВО ПРАВИ. Днес при изкарване от гаража директно запали на 3 цилиндъра. Дръпнах буксата на 2-ри цилиндър и никаква промяна. Размених бубините на 2-ри и 3 - ти но тя пък взе че позатопли и се оправи. Чекът беше занулен и не ми е светвал при неработещата и извадена бубина. Възможно ли е да е причината в бубина? Има ли опция в таблицата с кодовете за неправилно работеща бубина и светва ли чека. Или в крайна сметка проблемът ми е комплексен бубина + още нещо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #9 Отговорено 30 Юли, 2013 Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ammcho 1 #10 Отговорено 31 Юли, 2013 колега на мен също ми светеше и отидох до моя майстор ,при който си ходя,и точно когато ми каза да вкарам колата за да направи диагностика и чека изгасна и повече несветна ,та все пак човека направи диагностика и ми каза ,че някъде около ауспуха имало датчик,който отчител богата смес,но каза,че ако не се появи пак ,не е страшнодано съм бил полезенлек ден Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buleka vti 5 #11 Отговорено 31 Юли, 2013 Днес установих че не е бубината а свеща на 3 - ти цилиндър на моменти не сработва при студен двигател. Извадих ги и 4 - те и бяха явно оригиналните :blink:/> имаха 1.8 разстояние ,коригирах ги на 1.1 поставих ги и цял ден бръмках напред и назад и не ми е светвал чека..............дано да е било от това.Може би е имала лошо изгаряне и сондата да не е харесвала това и затова да е светвал.Ако светне пак ще пиша. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
list 2 #12 Отговорено 3 Август, 2013 Не светва заради лошо изгаряне, а заради това , че ти прекъсва цилиндъра.Не съм сигурен, но мисля колата засича по датчика на хол на коляновият вал.Съответно ако я закачиш на компа ти показва кой точно цилиндър е прекъсвал и оттам отиваш обикновенно на свещ или бобина Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buleka vti 5 #13 Отговорено 3 Август, 2013 (Редактирано) За бубина съм съгласен да разбере ,че не сработва но за свещ едва ли компа знае дали се пали цилиндъра или не и пак ме свежда мисълта че някоя от ламбда сондите хваща евентуално лошото непълно изгаряне и съобщава за проблема. По пътя на логиката когато се махне катализатора на някои автомобили светва чека защото се изравняват стойностите на сонда преди и след катализатор. Това е мое мнение :rolleyes:/> Редактирано 3 Август, 2013 от MIYAMOTO Не цитирай предходно мнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #14 Отговорено 3 Август, 2013 Хваща и заради свещ и заради бубина Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #15 Отговорено 14 Август, 2013 (Редактирано) E ако окъсите ОБД - може да стане беля ! Особено ако не уцелиш />/> Има една синя букса - двойна търси се около ОБД или висяща там в краката е някъде отляво, даваш на късо , даваш контакт и броиш грешката кой номер е ! За изчистване на грешка що се борите с акумулатора ? Дърпате едно бушонче от пред в кутията и се занулява грешката за 10 секунди. По принцип тези двигатели имат по 2 ламбди и при кофти гориво веднага може да ти светне чека. За диагностика с ELM купуваш един за 10 тина или малко повече долара с блутут и си пееш. Работи перфектно./> Пък и ако имаш GSM с андроид можеш и на телефона да си ръчкаш /> Редактирано 14 Август, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buleka vti 5 #16 Отговорено 8 Септември, 2013 Буксата за диагностика и буксата за SRS AIRBAG една и съща ли е?В ляво на шофьора до дръжките за отваряне на капака и резервоара откривам само една и на нея има стикер SRS AIRBAG показва се от едно прозорче в най ниската част на таблото. Друга не откривам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buleka vti 5 #17 Отговорено 10 Септември, 2013 Буксата за диагностика и буксата за SRS AIRBAG една и съща ли е?В ляво на шофьора до дръжките за отваряне на капака и резервоара откривам само една и на нея има стикер SRS AIRBAG показва се от едно прозорче в най ниската част на таблото. Друга не откривам :huh:/>Полезно като информация:Понеже колегите със Стрийм имащи информация не я споделиха аз да кажа ако някой в бъдеще търси къде е буксата.Ами намира се точно долу в ляво над педала на съединителя в най ниската част на таблото - прозорче от което се показва буксата,а под него си пише SRS AIRBAG или с една дума буксата е една и съща за диагностиката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове