Jump to content
Guest semionov

Минимален разход

Recommended Posts

Guest Ивайло Петков

И аз съм така. (един от най-слабите мотори с едно от най-големите купета)

100 на 5та - 3000

А искам така ;) .

...а аз се кефя на S40 скоростите, в комбинация с D15-ката и на 3000 оборота със 120 км/ч. на 5-та...

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bobo21

Ааа колега ако си ги сменял на 3000 оборота ще свалиш още разхода ако ги сменяш на и малко над 2000 с F20B6.

Направих следния експеримент.Покарах известно време моя Акорд в ръчен режим. Сменях предавките на около 3000 об. и използвах мотора за спиране. Мога да заявя на 100%, че разхода ми се смъкна значително, отколкото в автоматичния режим. Градско 10/100 (преди 12-14/100), смесен режим 8,5 (преди 9,5-10).Обаче все пак ме глождат съмнения: не е ли опасно за кутията и ремъка използването на мотора за спиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

И аз съм така.

 

100 на 5та - 3000

А искам така ;) .

...а аз се кефя на S40 скоростите, в комбинация с D15-ката и на 3000 оборота със 120 км/ч. на 5-та...

Последния път като пътувах на дълъг път заредих газ и тръгвам и понеже съм си

свикнал с 3000 да ми вдига 105км/ч, по едно време гледам 3000 с 120км/ч ;)

викам си мама му стара нещо ми се бъгна електрото обаче си ги поддържаше

поне 100 - 150 км и после си минах пак на 3000 105км/ч, сигурно ГАЗ-та е била бомбастична

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ееее стига бе, качеството на газта предавателните числа ли ти променя ;) или размера на гумите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

ееее стига бе, качеството на газта предавателните числа ли ти променя ;) или размера на гумите ;)

И аз бях изумен ;) , но факта си е факт а си имам и свидетел ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chavdu

 

И аз съм така.

 

100 на 5та - 3000

А искам така ;) .

...а аз се кефя на S40 скоростите, в комбинация с D15-ката и на 3000 оборота със 120 км/ч. на 5-та...

Последния път като пътувах на дълъг път заредих газ и тръгвам и понеже съм си

свикнал с 3000 да ми вдига 105км/ч, по едно време гледам 3000 с 120км/ч ;)

викам си мама му стара нещо ми се бъгна електрото обаче си ги поддържаше

поне 100 - 150 км и после си минах пак на 3000 105км/ч, сигурно ГАЗ-та е била бомбастична

... ;) ти и твоя свидетел .. трябва да дадете и ние да го пробваме, тва дето го взимате ... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

Абе не знам кво взимат и ква гас сипват, ама отдавна наблюдавам показания едно към гьотере по таблото ;) та требва да се покопа и по тоя въпрос ;) п.п. Емо, дай да спретнем тестерче, имам няколко идеи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

в този крачол и аз да вмъкна - оборотомера ми показва 300 оборота в повече ;) на оборотомера отчита 1000 на празен ход, а на най-добрия стенд в града в същото време 700 , което си е и верното показание, защото двигателя работи спокойно ;) как се коригира това и може ли изобщо? Не че е нещо проблем де, ама не съм свикнал да ми показва 1000 оборота на място ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Обаче все пак ме глождат съмнения: не е ли опасно за кутията и ремъка използването на мотора за спиране.

За скоростната кутия: Наистина, зъбите се натоварват наопаки при намаляване, но това не значи че ги скапваш. Те са си изчислени и оразмерени за натоварванията, освен това принципно като се смятат зъбни предавки, максималното допустимо натоварване в двете посоки е еднакво, особено като правиш предавки които се знае че може да работят в двете посоки ;)Но нещо не зацепвам, какъв е този ръчен режим? с автоматик ли си?
Именно за автоматик (типтроник) става въпрос. В автоматичния режим, не смъква предавките при спиране и е възможно спиране с помощта на двигателя да не е предвидено в изчисленията на кутията.

Ааа колега ако си ги сменял на 3000 оборота ще свалиш още разхода ако ги сменяш на и малко над 2000 с F20B6.

Ами в автоматичния режим с плавно подаване на газ се сменят предавките някъде на около 2000 об., но се оказа, че харчи повече в този случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Именно за автоматик (типтроник) става въпрос. В автоматичния режим, не смъква предавките при спиране и е възможно спиране с помощта на двигателя да не е предвидено в изчисленията на кутията.Няма начин да не е предвидено.Но все пак това е хидротрансформатор, няма механична връзка и по-не се усеща толкова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_mi6o

в този крачол и аз да вмъкна - оборотомера ми показва 300 оборота в повече :D на оборотомера отчита 1000 на празен ход, а на най-добрия стенд в града в същото време 700 , което си е и верното показание, защото двигателя работи спокойно :D как се коригира това и може ли изобщо? Не че е нещо проблем де, ама не съм свикнал да ми показва 1000 оборота на място :P

станахме двама, то4но по същата схема, мотора мърка и показава 1000 оборота,понякога дори 1050, пак на стенд го гледаха и показа 700 оборота. Аре де,на кое да вярвам П.С.Може японците да си ги виждат на 700 :D ,ще пробвам утре ,като се събуда,веднага непрогледнал,дърпам о4и4ките и...... :D:D:D:D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

в този крачол и аз да вмъкна - оборотомера ми показва 300 оборота в повече :D на оборотомера отчита 1000 на празен ход, а на най-добрия стенд в града в същото време 700 , което си е и верното показание, защото двигателя работи спокойно :D как се коригира това и може ли изобщо? Не че е нещо проблем де, ама не съм свикнал да ми показва 1000 оборота на място :P

станахме двама, то4но по същата схема, мотора мърка и показава 1000 оборота,понякога дори 1050, пак на стенд го гледаха и показа 700 оборота. Аре де,на кое да вярвам П.С.Може японците да си ги виждат на 700 :D ,ще пробвам утре ,като се събуда,веднага непрогледнал,дърпам о4и4ките и...... :P:D:D:D:D
Нека да станем 3-ма. При мен само че е обратното. На празен ход ми показва 500, а на стенд е 830. Не съм проверявал на по-високите обороти дали има отклонения, но мисля че не е болка за умиране :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Antony

в този крачол и аз да вмъкна - оборотомера ми показва 300 оборота в повече :D на оборотомера отчита 1000 на празен ход, а на най-добрия стенд в града в същото време 700 , което си е и верното показание, защото двигателя работи спокойно :D как се коригира това и може ли изобщо? Не че е нещо проблем де, ама не съм свикнал да ми показва 1000 оборота на място :)

в този крачол и аз да вмъкна - оборотомера ми показва 300 оборота в повече :D на оборотомера отчита 1000 на празен ход, а на най-добрия стенд в града в същото време 700 , което си е и верното показание, защото двигателя работи спокойно :D как се коригира това и може ли изобщо? Не че е нещо проблем де, ама не съм свикнал да ми показва 1000 оборота на място :)

станахме двама, то4но по същата схема, мотора мърка и показава 1000 оборота,понякога дори 1050, пак на стенд го гледаха и показа 700 оборота. Аре де,на кое да вярвам П.С.Може японците да си ги виждат на 700 :lol: ,ще пробвам утре ,като се събуда,веднага непрогледнал,дърпам о4и4ките и...... :D:huh::lol::lol::lol:

в този крачол и аз да вмъкна - оборотомера ми показва 300 оборота в повече :D на оборотомера отчита 1000 на празен ход, а на най-добрия стенд в града в същото време 700 , което си е и верното показание, защото двигателя работи спокойно :D как се коригира това и може ли изобщо? Не че е нещо проблем де, ама не съм свикнал да ми показва 1000 оборота на място :)

станахме двама, то4но по същата схема, мотора мърка и показава 1000 оборота,понякога дори 1050, пак на стенд го гледаха и показа 700 оборота. Аре де,на кое да вярвам П.С.Може японците да си ги виждат на 700 :lol: ,ще пробвам утре ,като се събуда,веднага непрогледнал,дърпам о4и4ките и...... :P:huh::lol::lol::lol:
Нека да станем 3-ма. При мен само че е обратното. На празен ход ми показва 500, а на стенд е 830. Не съм проверявал на по-високите обороти дали има отклонения, но мисля че не е болка за умиране :)
И при мен беше така. Оказа се че предишния собственик е махал срелките и после не ги е сложил като хората. След като ги нагласих ( на оборотомера и на горивото) :D всичко си стана ОК. ;):PМисля си обаче, че е малко вероятно и при тримата проблема да се корени в това. Мисля си дали не е възможно да има някъкво изместване на ротора на който е закрепена стрелката. Самата стрелка е закрепена много яко и е почти невъзможно да е от нея. Ако има някъква промяна във фазата на магнитно поле на статора с корекция на стрелката би трябвало да се оправи. Успех Редактирано от Antony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

споко бе пичове, оборотомера е пословично неточен особено в ниските обороти. не мисля, че става дума за някаква повредаа пробвали ли сте показанията на оборотомера на 2000, 3000, 6000 оборота - верни ли са?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

Ц :D Просто си мисля, че и там ще лъже с толкова, понеже не е възможно да ми държи почти еднакви обороти при еднакви скорости със сивика, който е 1400 кубика само :D А стрелките не са пипани а и акорда не е каран от рейсъри за късмет, та да барат по таблото, понеже това обикновено става при монтиране на цветни километражи, но в този случай си е няква досадна неточност вероятно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

Не е Майна :) Сигурен съм че е проблем електрически ;) Моя оборотомер си работи нормално, само понякога послъгва ;) И това в всъщнаст най ме вбесява, щото като реша да го поправям и той си работи. А бензиномера кви ги върши лелеее ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

отплеснахме се май ,а ? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

отплеснахме се май ,а ?

Да :) Извинявам се ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o


Добре де както и да го въртите и мислите разхода варира в границите плюс
минус 10 :( 20 :) 30% :) както и да се кара колата, даже ако
добре поддържана границата от 20% не може да я мине каквото да и правите,
какво ви пука говорим за някви 2-4 лева на 100 градско или 1-2 лева извън-градско

Аз лично въобще не се вживявам и си карам според настроението ми
е разбира се и след като е заковала 90 по Целзий

П.С. Всичко това се отнася за така наречените СТОК - коли, като моята:
няма да забравя как като отидох на месечната среща и като вдигнах капака
(понеже имах проблем с бензиновия филтър) и сите хонда-джии пред моята
кола след като видяха че няма ТУНИНГ демек е СТОК след 5 сек. нямаше вече никой :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

аз да се похваля :( свалих на 11газ извънградско :) и още ще сваля ... това е софия кърджали през асеновград ... 160-170 по магистралата ,после 100-140 пловдив до село тополово и накрая 40-100 през планината ,че имаше доста лед по северните завои ... не съм бързал , но не съм се и бавил - средна скорост към 110км/ч със много ускорения и спирания ....мисля че е прилично като разход особенно като се има предвид ,че колата беше настройвана с грешка от ламбдата и след като отстраних проблема се обърках да рестартирам компютъра преди да тръгна и колата никак не вървеше ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Asenski

Тук май ми е за пръв път да пиша.НО........... няма значение всичко си има първи път....... та по темата!Аз карам д14а4 засичал сам я как ли не:Градско в режим на работа под 3000 оборота(постоянно 1=>2;2=>3; и тн.)6.5,7л.(газта се натиска плавно)Градско в режим лютеница над 5500 до 6900 оборота 8.8л 9.5л(газта се натиска на ламарина)Градско в същия диапазон обороти(5500 до 6900) 7.7 8.5л (газта се натиска плавно)Извън градско 100,130-40 5.4 (при достигане на тази скорост няма ускорение,испреварване и др)-( т.е. натискане на гаста и преминаване на по ниска редавка)Извън градско 100,130-40 6.5-6 (при постоянно мацане с лютеница 4=>3;3=>2;2=>3;3=>2 и тн.)Извън градско 160-190 7.5лП.С. това съм го засичал лятото на 2006г.А сега при по ниска температура разхода ми се качва доста ако реша да отпусна крачето.Моят личен рекорд за висок разход е 15-16л(при няма такъв тормоз над колицата)рекорда ми за най нисък разход е 6л градско с А95 горе долу на границата между ниските и средните обороти. :P:P;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

всички цифри отговарят на моите наблюдения със сивика, но това 15-16л от де го измъкна :P и моята съм я изнасилвал многократно, но и 9/100 не съм стигал бре!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

всички цифри отговарят на моите наблюдения със сивика, но това 15-16л от де го измъкна :huh: и моята съм я изнасилвал многократно, но и 9/100 не съм стигал бре!!!

:/ продължавай да опитваш ... На всеки светофар като правиш чист старт и ще видиш от де :) мисля че и до 25 мога да я докарам ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest J&D

ами на сивика ми въртящия момент е на 4800

Блаженни са вярващите :)само втеците са с пик на въртящия момент над 5000а за 1.3 направо незнам... но и те ме съмняват да са над 3500
1net, не разбирам. И за моя D14A8 за максимален въртящ момент пише 120/4800 - в руски сайтове.Подвеждат ли ме?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

да се отчета с първи резултати, след прилагане на съветите в тази тема - разход на газ около 9.2 на 100 (а преди 11 ;) ). То вярно че смених и въздушен филтър (преди смяната няправи 12-12.5 :lol: ), но определено мисля че и съветите помогнаха ;) Разходът на бензин ще отчета по-късно, сутринта не ми се бъркаше в джоба за 30л бензин ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

1net, не разбирам. И за моя D14A8 за максимален въртящ момент пише 120/4800 - в руски сайтове.Подвеждат ли ме?

не мога да гарантирам, но според мен е нереално да е на 4800. Пак казвам за д14 това е ЛИЧНО мнение докато не измеря някоя такава. Много е просто след като на д15 дават 4500 а реално е на 3000, защо трябва да вярваме?но нека не размиваме темата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Asenski

всички цифри отговарят на моите наблюдения със сивика, но това 15-16л от де го измъкна :D и моята съм я изнасилвал многократно, но и 9/100 не съм стигал бре!!!

Виж при теб не знам как седи момента с обувките ама при мен е много дебела работата ;);) Много често ми се случва да се пробвам с какви ли не автомобили по сфетофарите.Аз съм ентусиаст който винаги е готов за KICK-DOWN независимо срещу какво съм изправен. ;);)

всички цифри отговарят на моите наблюдения със сивика, но това 15-16л от де го измъкна ;) и моята съм я изнасилвал многократно, но и 9/100 не съм стигал бре!!!

;) продължавай да опитваш ... На всеки светофар като правиш чист старт и ще видиш от де :) мисля че и до 25 мога да я докарам ...
До 25 аз лично не мога въпреки че не съм пробвал с ХОНДА-та но преди това карах един Seat IBIZAКойто си харчеше и с него най-много съм стигал от сорта на 20-21л ;););) Редактирано от Asenski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest yasen78

Не знам дали тук е място да питам, но ще го направя. Какъв е нормалния разход на гориво на Хонда Акорд 93-00 година модела. Май се водеше Акорд 5-та генерация. Питам за двигател 1.8 (115кс по памет) и нормално каране. Освен това някакви характерни проблеми за този модел ако има, ще се радвам да споделите. Че много ми лови окото, макар че е скъпичка. Но в Германия и за под 2500 евро се намират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 4efo82

Мойта D16Z2 си харчи градско 10-12/100км при нормално каране и около 16-17 ми е рекорда при продължително натискане :( , а когато е дадох на баща ми на извънградско вкара 7-8/100км :D Зависи много от начина на шофиране ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest apple_jack

Определено малко любители има на CRV във форума доколкото забелязвам, а ме интересува разхода на тези коли. Моята харчи точно 14 л/100км (100% градско) и се чудя добре ли е или не.Нови филтри масло и свещи, бензин А95 от Шел. Вярно карам я най често по 5 км/trip и загрява на около 1км от потеглянето.Карам я около 3000 оборота, често използвам моторна спирачка. Като я купувах я гледаха със софтуер и казаха че ламда сондата си работи (изменяше някакво напрежение и ми казаха, ч е ако беше заспала нямаше да има тези пулсации). Двигателяt е 2l 16V 125 HP. Много ми се искаше разхода да е към 10-12 :), постижима цел ли е това ако посетя сервиз или да я изследвам още малко...първа кола ми е и не мога да преценя много ли е малко ли е за такъв тип автомобил... Ако карах сивик или ЦРХ щях да имам много база за сравнение :) във форума теми бол...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest benji_crx

Определено малко любители има на CRV във форума доколкото забелязвам, а ме интересува разхода на тези коли. Моята харчи точно 14 л/100км (100% градско) и се чудя добре ли е или не.Нови филтри масло и свещи, бензин А95 от Шел. Вярно карам я най често по 5 км/trip и загрява на около 1км от потеглянето.Карам я около 3000 оборота, често използвам моторна спирачка. Като я купувах я гледаха със софтуер и казаха че ламда сондата си работи (изменяше някакво напрежение и ми казаха, ч е ако беше заспала нямаше да има тези пулсации). Двигателяt е 2l 16V 125 HP. Много ми се искаше разхода да е към 10-12 :angry:, постижима цел ли е това ако посетя сервиз или да я изследвам още малко...първа кола ми е и не мога да преценя много ли е малко ли е за такъв тип автомобил... Ако карах сивик или ЦРХ щях да имам много база за сравнение :) във форума теми бол...

спри да зареждаш на ШЕЛ и ще го постигнеш желания от теб разход :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Paleca

Определено малко любители има на CRV във форума доколкото забелязвам, а ме интересува разхода на тези коли. Моята харчи точно 14 л/100км (100% градско) и се чудя добре ли е или не.Нови филтри масло и свещи, бензин А95 от Шел. Вярно карам я най често по 5 км/trip и загрява на около 1км от потеглянето.Карам я около 3000 оборота, често използвам моторна спирачка. Като я купувах я гледаха със софтуер и казаха че ламда сондата си работи (изменяше някакво напрежение и ми казаха, ч е ако беше заспала нямаше да има тези пулсации). Двигателяt е 2l 16V 125 HP. Много ми се искаше разхода да е към 10-12 :o, постижима цел ли е това ако посетя сервиз или да я изследвам още малко...първа кола ми е и не мога да преценя много ли е малко ли е за такъв тип автомобил... Ако карах сивик или ЦРХ щях да имам много база за сравнение :D във форума теми бол...

спри да зареждаш на ШЕЛ и ще го постигнеш желания от теб разход :D
Хахахах напълно прав си, а и на ОМВ 95-цата го скапаха, Лукойл според мен е най-добре. А я кажете как се държи колата като вървене и разход с по готин бензин, че аз си сипах от 100-ца на ОМВ и ми се струва че върви повече и харчи по-малко (карам колата от скоро и може да се заблуждавам :D)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest charlie

Като цяло мога да каже, че минимален разход не се постига туку така. Не само за Хонда, ами каквато и да е кола. Това е доста обстоен преглед на цялосното състояние на колата като свещи, кабели, запалване, входящи/изходящи потоци и т.н. Ако имате възможност да пипнете и по компа още по добре.Но да не развивам теории ами ето ви нещо много просто което може да си контролирате карането. Като цяло се нарича Визуален Ламада контрол (това за колите с ламда, а който нямат да си сложат не е сложно) . По нета ги има тези "часовничета", но сумите им са над 60 $ и надали си заслужава за изтънял джоб.Та ето за какво говоря:http://www.dvariysky.com/Preluda/Lamda_control.AVIТова е просто устройство за измерване на волтаж от 0 до 1 Волт. За запознатите с електроника ето и схемата: http://neomontana.dir.bg/kit37.htm струва 3.50 лв.Та как би действало на практика за икономия. Ами прави се в различни цветове - примерно при мен при бедна смес са 4 червени светодиода, 4 за добра смес - зелени, и там останали жълти за богата смес. Като карате се стремите да бъдете в зоната на червените и зелените светвания. Вярно че компютъра прави корекции спрямо движението на колата, но всичко зависи и от как карате.Един вид имате нещо като визуален икономаизер...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest JoroHondata

здравейте фенове на ХондаОт 7-8 месеца и аз се наслаждавам на една японка: Д14А4- 1,4 IS от 97г.Относно разхода- често пътувам до Стара Загора (от София) и обратно...При едно от пътуванията ми по магистралата през Декември миналата година реших да не надвишавам 100 км/час (80-90 км/час), и обороти- около 2500- 3000, като се стремях да използвам 4 и 5 предавки. При това изминах около 170 км, и когато напълних резервоара до горе(гориво А95 от Лукоил), разхода ми беше 4,9 литра на 100 км- но да го кажем 5л/100км !!! Можело значи :) Досега не бях получавал такъв разход- обикновенно на градско max e 10л/100 км, а извънградско- max 7л/100 км(при средна скорост при извънградско- 140км/час).Моето мнение е, че ДА, ще спестим 1-2 литра гориво на 100 км(това са някъде 3 лева), но заслужава ли си да шьофираме с 90км/час, все едно караме бараки... Според мен не си заслужава- човек трябва не само да шьофира разумно, но и да се кефи от това ;)Благодаря за вниманието, и приятно пилотиранеЖоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest charlie

Именно в подкрепа на последното мнение е така дали си залужава, но само при условие че говориме за бензин. Пускали сме две три коли на да карат на метанол. При метанола положението при инжекциите доста лесно да се конвертира. По принцип метанола суотношението гориво / въздух е около 7~8 , а другия момент е че е антидетонат и октановото чисо е над 100 -ка. Има и един друг момент че отнема топлината при горене, но това и и добре и зле. Примерно с карбуратор може да се заледи и е нужно да се направи водна риза на карбуратора. Та какво излиза на практика - при инжекциите се променят дюзите с малко по-голями (смятат се в зависимост кобатурата) и се прави аванс процесор който да лъготи малко основния компютър. С Апекси модул е най-лесно, но пак и сумата за Апексито си е добра. Като гледам Хондите са яко твуйгнати от страна на компютри, така че минаваме само с промяна на дюзите. В този дух сме карали Вектра(двигател 2.5 и компересор) с метанол над 2000 км и равносметката е че се постига около 12~15 лв. на 100 км при цена на метанола 0,65 лв. , а при бензина ~22 лв. на 100 км при цена на бензина 1,65 лв. Като цяло можете да си карате на бензин или на метанол само дето трябва да се промие резероара защото метанола чисти всякви боклуци от горивната ситема. И цялата тази магария без промяна на начина на каране и следене на икономии. Лошата новина е че промениха цената на метанола и сега е над 1,15 лв.(ЗАЩО ЛИ?, метанола не е нефтен субпродукт) за литър и не си заслужава далаверата. Другия кофти момент за БГ е че трябва да се запасите с метанол ако се кара на дълъг път защото няма от къде да се купи, освен вде три места, поне който аз знам. Не че Ви откривам "топлата вода", но цяла Бразилия джитка от години на метанол. В Щатите са полудели по еко горива и влагат милиарди за да си променят колите само и само да спестят некоя стинка, а нали тука сме в Европа положението е "бабината му трънкина". Газови уредби простотии ...Ох пак стана ферман горното, но доста може да се раздува по темата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest apple_jack

Това в коя бензиностанция трябва да се зарежда няма да го коментирам ;)... явно ще ги пообиколя ;) и ще разследвам ;). Това което казва Чарли за визуалния икономайзер ми хареса ;), даже се разтърсих за някакъв ПС симулатор в нета (неможе да няма), предполагам, че ако покараш малко с такъв ще усетиш кога с каква смес се караш и после няма да се нуждаеш от него.Чарли, това чудо от 3.90 лесно ли се монтира.. откъде се захранва и каква е вероятността да се прецака нещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

вчера случайно ми попадна тази руска статия в "За Рулем" :http://www.zr.ru/arch49796.htmlМосква -Ленинград -Москва, 1500км с 3.8л/100 (дизел), то ясно че набините за пестеливо каране са едни и същи... ама тоя е луд за връзване... 11 часа в едната посока, после в другата ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest charlie

apple_jack : ако сте навити поне 3-4 ма ще Ви направя джаждата. С кабели около 1 -2 метра. Само Вие си измислете кутииките щото аз ползвам една кутия за DVCam касетка ама може и много по тарикатска кутика да се нагласи. Иначе ако държите добре поялника поръчвате си от http://neomontana.dir.bg/ китчето и само трябва да му сложите един стабилизатор за 12 В. на входа, защото ще мецне. След това единия кабел отива на маса на колата, единия на +12 В захранване от компа (първата лампичка винаги свети и може да се ползва като контрола за +12 В след Главното реле - ако то направи ония номер със спойките веднага се разбира къде е проблема) и един кабел се връзва на входа в компютъра където Ви е вход Ламда. И това е. Има и един потенциометър където настрийвате чувствителност на показанието. В най-добрия случай отивате някъде на диагностика на двигателя и искате да ви мернат Точната Ламда на ниски обороти. Тогава нагласяте с вашта контролка точно кой светодиод да Ви показва ламда = 1 и готово. Всичко под е бедно, всико над е богато.Випросната джаджа не бих казъл че е иконамахзер ами визуална контрола на игорелия кислород от автомобила - което е дефакто Ламда сондата. Особедно важен парамеър за колите НЕ атмосферки, защото ако караме на бедна смес с примудително пулнене се получава "оксидженче" там при буталцето - и после накой си викат: "Да бе то само сегмент се е счупил" - Да, Да, ама НЕ!Нищо не може да се прецака по двигателя, защото това е само още един датчик закачен за таблото. Никава намеса на правите към двигателя. А кото говориме за икономайзери, навремето се продаваха едни вакум часовничета и се връзват на входящия колектор и следите вакума в колектора. Пак там с жълта зелена и червена зона. Още на първата ми кола (една ЗАС-ка 968А - еххх ) имах такова и пак вършеше работа, но там е доста относително.

Редактирано от charlie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

а в момента пък продават бууст метри ;) което си е направо икономайзер... само дето хората го слагат само на турбо коли и ги интересува само колко налягане показва. Никой не гледа зоната на вакуума, където се крие икономията ;)AFR meter-a ( диодна скала за ламбдата) е доста интересно уредче. Показва ви кога ЕЦУ-то е в режима с обратна връзка (closed loop) кога кара само по таблици и кога гаси инжекторите. Готина джиджафка, само дето отвлича вниманието ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

А кото говориме за икономайзери, навремето се продаваха едни вакум часовничета и се връзват на входящия колектор и следите вакума в колектора. Пак там с жълта зелена и червена зона. Още на първата ми кола (една ЗАС-ка 968А - еххх ) имах такова и пак вършеше работа, но там е доста относително.

аз имам точно такъв - доста едричък - е като старите будилници ;) но не съм сигурен че ще свърши работа, понеже е разработван навремето за старите карбураторни автомобили ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...