Jump to content
NPN

Ремонт на предно окачване

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте!Писано е доста по темата, но тук споделям конкретно едно решение. Може да е полезно за някой друг с Акорд.Днес преминах през всички описани и в други теми перипетии с разбити шарнири, лагери, спирачни апарати и т.н.Накратко: Каква кола карам я има в описанието. От известно време при движение по павета се появи един много неприятен шум. Отидох в сервиз да направят огледа на окачването като цяло. Оказа се разбит преден ляв лагер. При внимателен оглед беше установено, че долните шарнири са също поразбити. Реших да сменям всичко докато съм в отпуск. Лагер взех на SNR - зная, че са ОК.Предложиха ми горни шарнири на SWAG, долни на 555 и на една корейска фирма (забравих инициалите). Продавачите ме познават и ме посъветваха да се доверя на корейските, нищо че са с няколко лева по-евтини. Взех и тампоните за горните носачи от същата корейска фирма. Всичко е ОК с изключение на горните шарнири. Очевидно, както пишат колеги има 2 или 3 различни размера на коничната част, която се набива в носача. Оказа се, че тия на Swag (Има стоков номер на Хонда на него и ако някой го интересува ще пиша по-късно)са с диаметър по-малък от необходимия за мен (32.25 mm на моя акорд). По всяка вероятнот те са за друг Акорд (например английска сглобка). Върнах болтовете и вземах корейски на гореспоменатата фирма. Оказаха се 32.65 mm. За да избегна всякакви излишни напрежения в носача се наложи да ги дам на стругар да ги намали до 32.25. Срещу 5 лв всичко стана ОК.Спирачните апарати - тракат и четирите. Лесно се свалят, но на фрезист (или стругар) се носи не частта със спирачните цилиндри, а супорта (държателя). Наистина там вследствие на износване отворите на щифтовете се разбиват. Райбероват се до точен цилиндричен отвор и се изработват нови щифтове. Цена - 5 лв на отвор, което за 4-те апарата прави 40 лв и няма хлопане, а иначе е направо изнервящо. Някои колеги препоръчват рециклиране на шарнирни болтове. Аз лично не си падам по подобни БГ начинания, колкото и да се твърди, че са успешни. Успешни за колко ?- 2, 3 5000 км, а и Тодор Колев (Бог да го прости) в негов филм каза знаменита реплика:"Икономията е майка на мизерията". В случая може да се интерпретира по малко по-различен начин. Ямите, с които се боря всяка седмица ще им вземат живота и за 100 км. Дано съм бил полезен за някой.

Редактирано от NPN
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...