Jump to content
borko 30

Питанка за егр клапан и претрисане

Recommended Posts

Значи днес сменихме предния тампон на двигателя който се държи за гредата под радиатора ,понеже беше скъсан и мислехме че от него тресе мотора при палене и гасене ,понеже и майстора на диагностиката каза че сигурно е от него ,ама с новия здравия пак така претриса бетер от дизел!Един майстор днес ми пусна мухата че можело да е от егр клапана :huh: и аз се учудих ама де да знам-преди 10 дена пак ходих на диагностика на друг тестер и пак ми излезе грешка на егр клапана понеже ми светва чека на всеки 20 километра, но майстора каза че не било за него такъв ремонт и си тръгнах.Питанката ми към вас е какъв може да е проблема евентуално в егр-а че да претриса мотора ако това въобще е възможно да е от него-иначе държи стабилни обороти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,Ако ти свети check-а за EGR-а беж да ти го чистят..., а и не само него ами целият всмукателен колектор.Ето ти един линк да видиш за какво иде реч: My link Само трябва да си направиш регистрация.Моя, барабар с всмукателният колектор го чистиха вчера. Тръбите за въздух бяха наполовина запушени. Сега чакам да стане понеделник и да отида да ми го изключат софтуерно, че да не ходя пак за тая процедура след 25к-30к километри.поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега би ли пояснил какво ще ти изключат софтуерно, че нещто не разбрах, а мисля да я правя тая процедура с чистенето. Oтказах се от бмв и си помислих че сам избягал от тия работи Публикувано изображение

някой ако може и да каже ремап нещо или някви ъпдеити на софтуер трябва ли да се прави на тая машина?? и ако трябва в хонда ли го правят, и някакви ориентировачни цени ако може да каже някои направо ще ви целувам краката Публикувано изображение

ааа сащо така да попитам пеперуди трябва ли да се махат на тая машина ???

Редактирано от MIYAMOTO
Цитат на предходно мнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ти тресе от ЕГР клапана при тръгване,изчистете го

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега би ли пояснил какво ще ти изключат софтуерно, че нещто не разбрах, а мисля да я правя тая процедура с чистенето. Oтказах се от бмв и си помислих че сам избягал от тия работи Публикувано изображение

някой ако може и да каже ремап нещо или някви ъпдеити на софтуер трябва ли да се прави на тая машина?? и ако трябва в хонда ли го правят, и някакви ориентировачни цени ако може да каже някои направо ще ви целувам краката Публикувано изображение

ааа сащо така да попитам пеперуди трябва ли да се махат на тая машина ???

 

Здравей,

 

Ами като шунтираш EGR-a хардуерно :D - т.е. да го затапиш или му дръпнеш вакумчето което го управлява и веднага почва да ти свети check-а на компютъра.

Отидох да го шунтира Богомил, Adler нещо си, и ми я чипна на ново - т.е. преправя първото, нескопосано чипване.

Както писах като като дръпнеш маркучето което прави вакумч т.е.го управлява, check-а почваше да свети веднага и като си сложиш пръста на маркучето усешташ как вакума ти го дърпа. През това време тоя пич гледаше на компютъра и ми каза че в тоя момент показанията на дебитомера се качват над 430 и по това комп.-а се усеща че нещо не е наред след като е дал на EGR-а да седи отворен. след това барна нещо по софтуера и после махаш слагаш маркучето няма никаква индикация и вакума вече не смучеше.

Реално софтуерното шунтиране представлява да кажеш на соленоида да седи постоянно спрян.

Пеперуди като при BMW тази кола няма, но е за препоръчване да си изчистиш всмукателният колектор ако е зле. А как да познаеш дали е зле, ами като разглобиш EGR-a и ако там е яко мръсотия значи и във всмукателния не е по добре.

Като разкарах EGR-а и ми изчистиха колектора трябва да ти кажа че колата в ниските обороти е осезаемо по добре. Набира по добре и върви по мазно.

 

Ремап аз и правих, както писах, два пъти като първият път ми я направи Владо от http://www.vimaxtuning.com/ ама доста нескопосано. Беше я направил от 140к.с. 150к.с, като обаче при 2300-2400 оборота с въртящ момент 440н.м. и това ме караше да си мисля че върви страшно. Та при тия обороти вървеше ама след тях си беше като заводска. Не го бях забелязал това щото аз някъде до тия обороти карам. Обаче като дойде време да се разправям с EGR-а му звънах уж се уговорихме за след 2 денна. От там се почна едно неистово мотане и не дигане на телефона, а като когато му звънна от друг и дигаше пак се уговаряме и пак иако мотане. Бая се бях изнервил и се присетих че миналата година бях ходил при въпросният пич Богомил в Годеч. Та тогава той, свали оригиналният софт. от ECU-то и като се опита да влезе в диагностиката не стана поради нещо в софтуера с който работеше и ми отказа. Каза че може да направи нещо ама ще е на сляпо без да знае какво е сътворил и не му се ще така да е. Каза ми да кацна края на годината, а и тогава ще си е монтирал dyno-то та ептен ще е ясно какво е свършил.

Та звъннах му и му обясних за какво иде реч, EGR и да потърси дали случайно не ми пази софт.а. След няколко часа писа на мейла че има някакъв софт. дето подозира че е от моята кола ама трябва да кацна там да я закачи на комп-а или да ми го прати и аз да си се оправям. След два денна излетях натам и като му споделих че искам да разкарам EGR-a и че подозирам че тоя предипният чипар не си е свършил работата как требе ми каза "Ама тоя на dyno качва ли те? Диагностика прави ли и след това? Кара ли с тебе поне 10мин с компа в краката?" ми викам "не". И Богомил.. "Абе пич, то на сляпо и аз можех да ти я бъзна" Както и да е, вече се бях преебал поне исках да я качи на dyno-то да знаеме какво е точно положението и като я качихме се разбра макс 438н.м. и 150к.с.. След това прегледа модифицираният софт от Владо и се разбра че е надул яко турбината, а горивото почти не е барал - т.е. направил е нещо ама нещо като нищо. Пак се пробвахме да влеземе в диагностиката за да видим какво ще правиме с EGR-a и пак нещо не стана. Каза "ела другата седмица ще пиша на германците да купя новата версия на софт.а за диагностичният комп. и с него ще пробваме. А през това време си мисли дали искаш да и оправяме ремап-а" Мислих една седмица по въпроса...главно щото оправянето на ремапа си е ново чипване и си струваше като такова, ама му звъннах и измислихме комплексна цена за ремап-а и EGR-a. Кацнах в уговорения ден, пипнахме EGR-a, после зареди новият софт. за ECU-то, покарахме 10мин из някакви пътища из Годеч, да видиме пуши ли и той да си гледа там нещо в комп.а и после я закачихме на dyno-то. Направи и 4 ръна като после графиката която извади беше коренно различна, а и аз още докато я карах с него наляво на дясно усетих че по друг начин се държи колата.

 

Та това е моята история с ремап-а и EGR-a

 

поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за изчерпателният отговор колега, извинявам се предварително, но ще задам един лаишки въпрос: този клапан като се премахне задължително ли е да се направи ремап??и оказва ли някакво отрицателно въздействие премахването му, доколкото знам този клапан е сложен с цел екология, но няма ли някои положителни действия като например да обогатява горивната смес?, не е ли по добре да се чисти на няколко години заедно с всмукателният колектор??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за изчерпателният отговор колега, извинявам се предварително, но ще задам един лаишки въпрос: този клапан като се премахне задължително ли е да се направи ремап??

Не. Аз си я чипнах щото исках повече от 140 коня

и оказва ли някакво отрицателно въздействие премахването му, доколкото знам този клапан е сложен с цел екология, но няма ли някои положителни действия като например да обогатява горивната смес?, не е ли по добре да се чисти на няколко години заедно с всмукателният колектор??

Отрицателно въздействие оказва...на околната среда.+ за теб е че турбината се развърта една идея по-бързо, повече въздух влиза в двигателя на ниски обороти и можеш вече да караш на 1400~1500 оборота спокойно - без да тресе.Дали е по добре да се чисти на няколко години.....спорен въпрос ако караш предимно градско и то по много, EGR-a ще трябва да го чистиш два пъти в година, а колектора.....пак според зависи, предполагам на всеки 3-4 чистения на EGR-а

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...