Rebo_Lude 27 #1 Публикувано 20 Януари, 2013 Здравейте колеги. Позволявам си да пусна тема , която е много близка до всички други свързани с това , как да модифицираме нашите Хонди да вървят колкото се може повече , но никъде не се споменава всъщност , колко вдигаме разхода на гориво. Тъй като много от нас използват колите си всекидневно , но все пак искат и да "спортуват" разхода на гориво е от значение. Аз съм с F20a4 и ако може да давате идеи , как мога да го модифицирам , какви взаимозаменяеми части от други двигатели стават и всичко това в нормите да не вдига разхода на гориво с количества. Разбира се не можем да искаме 5/100л от 200 к.с. , но съотношението вървеж - икономия да бъде средно. Нека да няма абсурдни отговори и спорове! :honda:/>:hondarulez:/>:honda:/>:hondarulez:/>:honda:/> 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #2 Отговорено 20 Януари, 2013 Всмукател от х23,спортен изпускател от х23, чипнато п06/п28/п30,генерация на 55м,еър интейк.... това е базовото.... 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #3 Отговорено 20 Януари, 2013 (Редактирано) Извинявам се , че ще питам за някои глупави неща , но съм нов и ми трябва малко повече инфо. /> Казваш "спортен изпускател" ... аз съм с изпускател от х23 (4-2-1) но като е сток спортен ли е и разлика между спортен за ф20 и спортен от х23 има ли ? Редактирано 20 Януари, 2013 от Rebo_civic 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
respawn 26 #4 Отговорено 20 Януари, 2013 Турбо+ LPG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #5 Отговорено 20 Януари, 2013 Ето отговора на въпроса ти :http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=31288&st=0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Neyqzvimiq 49 #6 Отговорено 20 Януари, 2013 Карам същия двигател. Не мога да те посъветвам за взаймозаменяеми части , но мога да ти кажа, че Прелюда със сигурност не е колата от която да търсиш икономия или нисък разход , още повече след пипане на това онова. Лично се убедих че колата може да харчи 10/100 може да харчи и 17/100.. Не трябва да очакваш след като я направиш примерно 200 коня да дава разход 11/100 примерно. Аз също чета за въпросните преправяния и стигнах до извода че по-добрияТ вариант е SWAP на един H22 .... Не налагам мнение!!!/>!!!!/> Както казах преди това карах 5 хеч д15б2 сравнение с прелюда.....преди съм се возил за без пари!!!/>! Успех и ако почнеш нещо ще го следя с интерес. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #7 Отговорено 21 Януари, 2013 Турбо+ LPG :blink:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #8 Отговорено 21 Януари, 2013 Газовата уредба е най-подходяща за целта, която си поставяш. Когато тунинговаш един мотор или се гони мощност или икономия, двете не са особено съвместими. За повече вървеж трябва повече въздух. От там за да не са бедни смесите идва и повече гориво. Единствените подобрения за увеличаване на мощност и намаляване(подържане) на разхода са- изпускателна система и сгъстяване. Всичко останало работи или в едната или в другата посока. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #9 Отговорено 21 Януари, 2013 Всъщност зависи от настройките...преди да сложа широколентовата,колата на празен ход и на 10-20% отворен дросел харечеше много малко заради бедните смеси 17-18:1 На цялата газ пък беше богата като за турбо 10.5-11:0 . Сега като е настроена,харчи значително повече при леко каране..... Ако я ползвах за извънградско каране,мога да направя икономичен чип при малко газ да не гълта толкова гориво.... но естествено, аз съм също на принципа или газ(до ламарината) или газ(икономийка....) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #10 Отговорено 22 Януари, 2013 ^_^/> първия пост колега "murdera", ми допадна и след като мисля да започна с Bсмукател от h23. C air intake система по натам и дросел h23 дебита на въздуха ще е по-голям и шлайфана глава 0,5mm ще е добре ли за малкия проект и сгъстяването... :)/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #11 Отговорено 22 Януари, 2013 Сгъстявай с бутала,не с шлайф Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #12 Отговорено 22 Януари, 2013 Прочетете темата , където съм я постнал . Човека е сложил глава от Х22 и пише , че е извадил добри резултати . Има и още една в "Проекти " , ама не ми се търси . Даже там блока май беше Ф18ка.Като дадеш днес пари за всмукател , утре за изпускател и т.н. , накрая ще трябва и главата да смениш и електрониката . Най ми се струва рентабилно да боднеш една глава с периферията й . После една генерация , сменяваш компа и газ към дино. Междувременно си сервизираш мотора , ако се налага до нормални стойности . Не ми се струва удачно да се гонят някакви сериозни степени на сгъстяване . Най - малкото от всички горива в България само газта е до някъде читава ... Даже и нея зимата я гаврят . Който иска да разгледа темата , да попита колегата каквото не му е ясно , да събере частите , ако колата си струва и да я вкарва в бокса . Има ли човек частите , парите , желанието и контактите всичко става за 2-3 дни максимум . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #13 Отговорено 23 Януари, 2013 Благодаря човече , за дадената тема на колегата gospod , наистина се вижда доста по-удачно да се смени главата с такава от х22 , както и колектори , ролки , делко и т.н. и дали от всяко х22 пасва така главата , както в неговия случай? Виждам темата добра и идеята също и само да пекне по силно слънце задействам проекта очаквам с нетърпение да видиме какво ще стане. Дай Боже. А за разход , х22 е по-икономичен от ф20 и се надявам да се отрази положително на това с тази глава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #14 Отговорено 23 Януари, 2013 Ми да ти кажа честно на тоя въпрос не мога да ти отговоря , но мисля , че автора на темата няма да ти откаже информация , ако го запиташ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CiviC PoweR 46 #15 Отговорено 23 Януари, 2013 Всяка глава от Х22 ще стане.Ето така трябва да изглежда Х22 главата, за да я сложиш на Ф серия.Там дето са червените кръгчета има оттичане на маслото, което се наварява. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
велизар 172 #16 Отговорено 24 Януари, 2013 Извинявам се за спама ама Х22не е ли двувалов а ф20 едновалов?И ако е така може ли на едновалов мотор да се сложи глава от двувалов?Или аз просто нещо не съм разбрал? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M&M 236 #17 Отговорено 24 Януари, 2013 Всичко може :D/> 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #18 Отговорено 24 Януари, 2013 Е благодаря ви колеги и аз се маех на това , как точно от едновалка става двувалка , но ето , че не било никак невъзможно.Благодаря ти "barsi" за дадената тема на колегата "gospod" , "CiviC PoweR" за снимката и ще видим какво ще излезе надявам се възможно най-скоро. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
велизар 172 #19 Отговорено 24 Януари, 2013 Колега ако направиш нещо драсни некой ред тук. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #20 Отговорено 25 Януари, 2013 Колега ако направиш нещо драсни некой ред тук.Няма никакви проблеми колега , ще информирам теб и всички привърженици на ф20 ... но за сега проекта само го обмислям и събирам финанси. Започна ли да правя нещо , ще го опиша подробно.Благодаря! :cool:/> 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #21 Отговорено 18 Февруари, 2013 Промених си решението с главата. В смисъл след като имам вече изпускателна от х23 от край до край , да продължа с х23 вземките и купих всмукател Нямам дросел , тъй като този от ф20 не пасва , сега търся и мисля , че тея дни ще се сдобия с един от х22. Може малко да го пилна вътрешно на струга и после ще видиме какво ще дойде. Замислям малко преформарс на оригиналната кутия на въздушния филтър , ама да свърша с дросела и в общи линии това е. Сметнах го , тръгна ли към по-големи промени , по-добре х22 да слуапвам и да не се занимавам повече. Останах без работа и сякакви по-скъпи подобрения ще са ми малко трудни. Благодаря за отзивчивостта и ако има нещо , ако може да се допитвам ще съм доволен и благодарен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #22 Отговорено 24 Февруари, 2013 Колеги изникна проблем. Сложих всмукателя и всичко по него изглежда добре дори и вакуумите мисля на 99% са така , но оборотите почнаха да играят от 1100 до 3000 непрекъснато. Всичко е прочистено от боклуци(клапанчета , FITV и т.н.) и остана само да е сензора на дросела нещо. Дайте съвет какво да правя!!! :worthy:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #23 Отговорено 24 Февруари, 2013 Сега попаднах на темата и четейки я, от самото начало бих казал, че едновременно вървеж и икономия няма как да стане. F20 има заслужена репутация на корав, относително икономичен и непретенциозен мотор, така че мисля е по- добре да се ползват точно тези му качества. С разни заемки от Н23 и Н22 ще се понаточи, но мисля нищо не е по- добро от чист суап. Освен, разбира се стоков Н22 Прелюд, което е трудно за намиране на пазара. Накрая да ти кажа направо, колега- не си прави илюзия за нисък разход на гориво, як Прелюд гори яко. Не искам да се оплаквам, колко лапа моята 200- коньовица. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #24 Отговорено 25 Февруари, 2013 Сега попаднах на темата и четейки я, от самото начало бих казал, че едновременно вървеж и икономия няма как да стане. F20 има заслужена репутация на корав, относително икономичен и непретенциозен мотор, така че мисля е по- добре да се ползват точно тези му качества. С разни заемки от Н23 и Н22 ще се понаточи, но мисля нищо не е по- добро от чист суап. Освен, разбира се стоков Н22 Прелюд, което е трудно за намиране на пазара. Накрая да ти кажа направо, колега- не си прави илюзия за нисък разход на гориво, як Прелюд гори яко. Не искам да се оплаквам, колко лапа моята 200- коньовица. Сигурен съм в това колега. Мисълта ми в това заглавие беше , да вдигам примерно леко мощността , но и съобразно да не качвам разхода драстично. Пределно ясно ми е , че няма начин да сваля или запазя този разход при каквито и да са интерференции. За слапа и х22 сток съм напулно съгласен , пък и той х22 до колкото знам , гори по-малко от ф20 и е по-мощен. Благодаря за мнението все пак. Все още очаквам мнения колеги за оборотите , фурсира се от 1100 до 3000 оборота , пада и пак се фурсира (студен,загрял мотор) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SuN`HiGh 20 #25 Отговорено 28 Февруари, 2013 Имах подобен проблем след суап на всмукател от х23,прегледай си вакумите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #26 Отговорено 6 Март, 2013 Проблемът е разрешен със специялна помощ от колегата 4ushi на когото благодаря. Вакуумите колега е трудно да ги объркаш , ако следваш от къде идват и къде са били на стария колектор. След теста съм очарован. Поздрави. ПС: Ако някой прави този слуап да чисти ФИТ клапана и ИАЦ клапана , дросела (болта за празния ход). С ВД 40 изпръсках цял флакон и нищо не стана , с Меглио 3-4 накисвания и изпадаха всякакви л**на. От чиста профилактика. Поздрави!!!:rolleyes:/>:rolleyes:/>:rolleyes:/>:rolleyes:/>:rolleyes:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #27 Отговорено 14 Март, 2013 (Редактирано) Колеги , какво ще постигна с друго ЕЦУ (евентуално да ме посъветвате , към какво ЕЦУ да се насоча ) има ли смисъл и дали е по-добър варианта с чип на оригиналното от ф20ката? Благодаря. То тая тема май стана за "Проекти" , ако модераторите преценят , моля да бъде преместена. Редактирано 14 Март, 2013 от Rebo_civic Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #28 Отговорено 15 Март, 2013 Колега, би ли посочил кое точно и е проектантското на темата, със сменен смукател и изпускател? Ми че то значи всеки хондаджия кара проект. п.с. Обикновено модераторите сами преценят кога дадена тема трябва да бъде преместена, и това със сигурност не е след като 2 страници се говори за икономия. В крайна сметка също не си написал точно и конкретно как се разреши твоят проблем с оборотите, само че трябва да благодарим на колегата 4ushi. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rebo_Lude 27 #29 Отговорено 15 Март, 2013 Да колега , малко взаимозаменяемост не е проект , но много строги забележки ми правиш. Все пак благодаря , че ме поправяш , защото си прав. По повод оборотите , идваше и много въздух и се наложи единия отвор на дросела за празния ход да го запуша. Свалих ФИТВто от дросела , запуших му крайните две дупки през които преминава въздуха и монтаж. След това кротнаха. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове