Jump to content
honda_lv

Грешки при сивик 5г

Recommended Posts

Здравейте колеги, днес си пуснах самодиагноситката на свика да видя какви грешки ми вади компютъра и ето резултата:12 - EGR - exhaust gas recirculation lift valve14 - IAC (EACV) - idle air control valve21 - VTEC spool solenoid valve41 - Primary oxygen sensor heaterТака колата е с блок d13b2, кода на главата е pm3-3 9/4 което май е д15б2, ецу-то е P1G Uk по инфо в нега би трябвало да е d15z3. Колата е пълна инжекция от д15б8 направена с втек компютър, но не е втек за това и предполагам грешка 21 е напълно обяснима. За другите грешки 12 - клапан за рециркулация на изгорелите газове къде да го търся и ремонтира ли се или се сменя директно? 14 - превеждам си го контролер за въздуха на празния ход или нещо подобно и за него въпроса ми е същия, дали се ремонтира, чисти или се сменя? и накрая за 41 - Този сензор мисля че бях чел тема, че точно заради него колата ми не пали от първия път, ами от 2-рото 3-тото завъртане като е много студено и май и той не се поправяше а се сменяше. Благодаря предварително за информацията :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно грешка 14 My link. За грешка 21 си си отговорил.Грешка 41 повреда подгрева на ландасонда.Не се ремонтира и се сменя сондата.Не знам с каква сонда си при тази конфигурация,но за да ти дава тази грешка трябва да си с четирижилна.

Редактирано от tony-asa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разрових се малко, открих че 41 е подгряването на ламбда сондата и не може да се оправи, въпроса ми там е може ли да се кара така и какъв ще е проблема ако се кара так и трябва ли да я сменя тази ламбда или да си карам с нея?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре за грешка 12 разрових в нета и гледах снимка на този филтър и къде трябва да е и точно там под моя капак няма нищо... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка 12 няма как да я оправиш, защото ако си с ЕКУ от D15Z3 ще търси ЕГР, а ти нямаш.. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разрових се малко, открих че 41 е подгряването на ламбда сондата и не може да се оправи, въпроса ми там е може ли да се кара така и какъв ще е проблема ако се кара так и трябва ли да я сменя тази ламбда или да си карам с нея?

Ще харчи повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги IACV-то като го свалих и от едното маркуче потече малко вода, както и от самата машинка. Това нормално ли е и трябва ли после да се обезъвздушава нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е,това е охлаждащата течност.Почисти го и го изсуши.Монтирай го и послеси закачи маркучите и не се обезвъздушава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, изчистих го почти до блясък и го монтирах наново. Изчистих грешките със 7.5 амперовия бушон и запалих колата да поработи малко. Поработи и я загасих и пуснах пак накъсо буксата и този път изкара само 21 и 41 грешки :) Надявам се това да е добра новина, утре ще покарам малко да видя как се държи колата и ще пиша как е и дали има други грешки :) Благодаря много за помощта на колегата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно грешка 14 My link. За грешка 21 си си отговорил.Грешка 41 повреда подгрева на ландасонда.Не се ремонтира и се сменя сондата.Не знам с каква сонда си при тази конфигурация,но за да ти дава тази грешка трябва да си с четирижилна.

Ами интересно, защото е само с 1 кабел ламбдата, възможно ли е компютъра да си търси ламбда с 4 жила и заради това да вдига тази грешка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не ти пали от първия път това за мен е ясен признак за НЕ работещ нагревател на ламбдата.Като дадеш на контакт тоя въпросния нагревател загрява доста, т.е. ламбда сондата влиза в работна температура, а именно да измерва количество кислород в изгорелите газове.А дали я търси или не в твоя случай компа нямам си на идея.Но ест причината за не паленето може да е съвсем друга! Поздрави

Редактирано от Fero

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля, че да P1GUK работи с подгревна ламда 4 жилна, би трябвало и инсталацията да ти е такава конектора за ламбдата да не е 2 жици като на "простите" сонди ;)/>ПС не се радвай за грешка 14 тя май се натрупва като покараш малко

Редактирано от маймуната

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два от кабелите на четирижилната сонда са + и - за подгрева.Щом ЕКУто ти е за управление на витек то не вижда подгреваи показва грешка.Поне при мен на р28 ЕКУ е така.Това ЕКУкоето ползваш не ми е познато,но да каже някой компетентен.Какъв ти е разхода?От кога ти е грешка 41?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я карам на газ, с обикновена газова уредба е, не с газова инжекция. Грешката не знам от кога е, защото когато купих колата и реших да сменям таблото открих, че крушката за чека я няма. Сега я сложих и свети постоянно заради тези грешки и предполагам, че и предишния собственик заради това я е махнал. Иначе утре като покарам ще видя за другите грешки дали ще се появят пак. Иначе гледах ламбдата и ми е само с 1 кабел и конектора и е кръгъл. Предполагам, че просто не е за този модел и на предишния собственик не са му се давали пари. Имам и още един въпрос, като закачах iacv-то открих че виси едно маркуче, което не е закачено никъде. маркучето тръгва от едно черно цилиндърче, което седи в дясно горе на смукателния колектор, а на иацв-то има скобичка, която предполагам трябва да го държи.Ето снимки на ламбдата:http://store2.data.bg/minigonzo/honda/DSC04766.JPGhttp://store2.data.bg/minigonzo/honda/DSC04767.JPGЕто и на маркучето за което говоря:http://store2.data.bg/minigonzo/honda/DSC04768.JPGhttp://store2.data.bg/minigonzo/honda/DSC04769.JPGЗабравих да кажа за разхода, в началото ми се струваше много добър и даваше под 10, но в последствие изведнъж скочи много , стигна до 15-16 газ. Ходих 2 пъти на газаджии, настройваха колата и почна да харчи около 12-13, което пак ми се струва много. Ходих 10 пъти на сервиз и така и не можаха да установят от какво е. Колата често мирише много силно на газ в купето преди да излизам, ходих и я пръскаха по снадки това онова и не можаха да хванат да издиша от някъде въпреки миризмата...

Редактирано от honda_lv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

41 е точно подгрева на сондата,който ти нямаш ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този клапан е от системата на канистъра.Клапана е електрически и единия извод посредством маркучвлиза в смукателния колектор(късо маркуче) а другия(дълъго маркуче) минава под iacv-то и е свързанза канистъра.До него имаш друг маркуч,които излиза от канистъра и отива до дросела.Относно грешка 41,не знам защо е направена така колата,но концепцията е грешна.Когато ти дава тази грешка 41 ЕКУ то ти пуска богати смеси и от тук ти е голям разходаи усещаш миризма на гориво.Аз бих потърсил друго ЕКУ ,примерно от д15б2,б7 коетоработи с едножилна сонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този клапан е от системата на канистъра.Клапана е електрически и единия извод посредством маркучвлиза в смукателния колектор(късо маркуче) а другия(дълъго маркуче) минава под iacv-то и е свързанза канистъра.До него имаш друг маркуч,които излиза от канистъра и отива до дросела.Относно грешка 41,не знам защо е направена така колата,но концепцията е грешна.Когато ти дава тази грешка 41 ЕКУ то ти пуска богати смеси и от тук ти е голям разходаи усещаш миризма на гориво.Аз бих потърсил друго ЕКУ ,примерно от д15б2,б7 коетоработи с едножилна сонда.

Екото от б2 може ли да управлява пълна инжекция?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със Еку от д15б2 запалихме д15б2 мотор на коийто му сложихме пълна игла от д16а6 за проба ипървоначално запали на два цилиндъра.Взехме и раздвоихме кабелите за инжекторите понежемоното е с два инжектора и заработи,но сменихме после ЕКУто с това от д16.Има преправяне.Пускат се кабели до делкото и се разменят други на ЕКУто,не се сещам вече трябва да имам схема някъде но не я намирам.Не слагай от б2 ЕКУ,сгрешил съм.Просто трябва да уточниш как ти е направенаколата,с каква игла,делко и да избереш ЕКУ за този сетъп.п.п.Нямам идея как би се държала колата с ЕКУ от б2,просто експериментирахмеи за мое учудване заработи,но не сме я карали така и за това сложихме рм6 ЕКУто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми инсталацията изглежда като оригиналния d15b8 мотор с пълната инжекция и колекторите. Делкото как да го разчета какво е, защото ми изглежда като оригиналното на б2 ама не знам дали е то или е сменено да работи на тоя двигател. Май ще е най-добре б7 комп да му търся :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай да купуваш,по добре намери за проба от някои и виж как ще се държиколата.Няма да го прецакаш ако го сложиш на колата си.Случая ти е с многонеизвестни,нямам точна рецепта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е на компютъра ли се дължи това, че колата е мудна в ниските обороти и се развърта на 3000 оборота. Днес я карах и пак проверих грешките и пак са само 21 и 41. Проблема ми предимно е големия разход, не съм се вглабил в светенето на чека, защото колата върви много добре след 3000 оборота, но ми е много да ми харчи 12-13 газ, предполагам и на бензин ще е доста стабилно... А и забелязах че я има до 5500 оборота и после е умряла работа. Ако не събера скоро пари ще заложа сигурно на една изпитана формула с d16z6 кратуна и п28 комп :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започни от второто.Чипваш го и забраняваш подгрева,ако не ти се сменя сонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да отида при някой дето се занимава и да отвориме компютъра и да видим какво се случва вътре, защото ако не е чипван този компютър как ще търкаля тази конфигурация ми е много интересно :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започни от второто.Чипваш го и забраняваш подгрева,ако не ти се сменя сонда.

За колко пари г/д говорим е чипването или нямаш идея?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от майстора който ще го чипва ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с чип ще може ли да се оправи и грешката за витека или ще е по-добре нов комп направо да търся?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ще ме посъветва ли какъв ще е най-добрия и евтин вариант да оправя тези неща или да търся направо в сервиза този отговор :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, качихме на колата компютър от d16y3, защото ме посъветваха такъв или от d15b7 но намерих първия. Сега колата спря да дава каквито и да е грешки, но на бензин никаква я няма. Грам не и се върви и не държи ниски обороти, предполагам трябва да мине някаква настройка и да разбере компютъра, че храни 1.3 блок, а не 1.6 :D Да ме посъветвате кой може да ми я настрой?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има начин и сам да я настроя моля някой да ми сподели защото много ми се иска всичко да си стане като хората :unsure: Весело посрещане на празниците колеги :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...