honda_lv 107 #1 Публикувано 18 Декември, 2012 Здравейте колеги, днес си пуснах самодиагноситката на свика да видя какви грешки ми вади компютъра и ето резултата:12 - EGR - exhaust gas recirculation lift valve14 - IAC (EACV) - idle air control valve21 - VTEC spool solenoid valve41 - Primary oxygen sensor heaterТака колата е с блок d13b2, кода на главата е pm3-3 9/4 което май е д15б2, ецу-то е P1G Uk по инфо в нега би трябвало да е d15z3. Колата е пълна инжекция от д15б8 направена с втек компютър, но не е втек за това и предполагам грешка 21 е напълно обяснима. За другите грешки 12 - клапан за рециркулация на изгорелите газове къде да го търся и ремонтира ли се или се сменя директно? 14 - превеждам си го контролер за въздуха на празния ход или нещо подобно и за него въпроса ми е същия, дали се ремонтира, чисти или се сменя? и накрая за 41 - Този сензор мисля че бях чел тема, че точно заради него колата ми не пали от първия път, ами от 2-рото 3-тото завъртане като е много студено и май и той не се поправяше а се сменяше. Благодаря предварително за информацията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #2 Отговорено 18 Декември, 2012 (Редактирано) Относно грешка 14 My link. За грешка 21 си си отговорил.Грешка 41 повреда подгрева на ландасонда.Не се ремонтира и се сменя сондата.Не знам с каква сонда си при тази конфигурация,но за да ти дава тази грешка трябва да си с четирижилна. Редактирано 18 Декември, 2012 от tony-asa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #3 Отговорено 18 Декември, 2012 Разрових се малко, открих че 41 е подгряването на ламбда сондата и не може да се оправи, въпроса ми там е може ли да се кара така и какъв ще е проблема ако се кара так и трябва ли да я сменя тази ламбда или да си карам с нея? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #4 Отговорено 18 Декември, 2012 Добре за грешка 12 разрових в нета и гледах снимка на този филтър и къде трябва да е и точно там под моя капак няма нищо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EmZvr 225 #5 Отговорено 18 Декември, 2012 Грешка 12 няма как да я оправиш, защото ако си с ЕКУ от D15Z3 ще търси ЕГР, а ти нямаш.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #6 Отговорено 18 Декември, 2012 Разрових се малко, открих че 41 е подгряването на ламбда сондата и не може да се оправи, въпроса ми там е може ли да се кара така и какъв ще е проблема ако се кара так и трябва ли да я сменя тази ламбда или да си карам с нея?Ще харчи повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #7 Отговорено 18 Декември, 2012 Колеги IACV-то като го свалих и от едното маркуче потече малко вода, както и от самата машинка. Това нормално ли е и трябва ли после да се обезъвздушава нещо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #8 Отговорено 18 Декември, 2012 Нормално е,това е охлаждащата течност.Почисти го и го изсуши.Монтирай го и послеси закачи маркучите и не се обезвъздушава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #9 Отговорено 18 Декември, 2012 Добре, изчистих го почти до блясък и го монтирах наново. Изчистих грешките със 7.5 амперовия бушон и запалих колата да поработи малко. Поработи и я загасих и пуснах пак накъсо буксата и този път изкара само 21 и 41 грешки Надявам се това да е добра новина, утре ще покарам малко да видя как се държи колата и ще пиша как е и дали има други грешки Благодаря много за помощта на колегата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #10 Отговорено 18 Декември, 2012 Относно грешка 14 My link. За грешка 21 си си отговорил.Грешка 41 повреда подгрева на ландасонда.Не се ремонтира и се сменя сондата.Не знам с каква сонда си при тази конфигурация,но за да ти дава тази грешка трябва да си с четирижилна.Ами интересно, защото е само с 1 кабел ламбдата, възможно ли е компютъра да си търси ламбда с 4 жила и заради това да вдига тази грешка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fero 9 #11 Отговорено 18 Декември, 2012 (Редактирано) Щом не ти пали от първия път това за мен е ясен признак за НЕ работещ нагревател на ламбдата.Като дадеш на контакт тоя въпросния нагревател загрява доста, т.е. ламбда сондата влиза в работна температура, а именно да измерва количество кислород в изгорелите газове.А дали я търси или не в твоя случай компа нямам си на идея.Но ест причината за не паленето може да е съвсем друга! Поздрави Редактирано 18 Декември, 2012 от Fero Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FuckHonda 20 #12 Отговорено 18 Декември, 2012 (Редактирано) мисля, че да P1GUK работи с подгревна ламда 4 жилна, би трябвало и инсталацията да ти е такава конектора за ламбдата да не е 2 жици като на "простите" сонди ;)/>ПС не се радвай за грешка 14 тя май се натрупва като покараш малко Редактирано 18 Декември, 2012 от маймуната Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #13 Отговорено 18 Декември, 2012 Два от кабелите на четирижилната сонда са + и - за подгрева.Щом ЕКУто ти е за управление на витек то не вижда подгреваи показва грешка.Поне при мен на р28 ЕКУ е така.Това ЕКУкоето ползваш не ми е познато,но да каже някой компетентен.Какъв ти е разхода?От кога ти е грешка 41? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #14 Отговорено 18 Декември, 2012 (Редактирано) Колата я карам на газ, с обикновена газова уредба е, не с газова инжекция. Грешката не знам от кога е, защото когато купих колата и реших да сменям таблото открих, че крушката за чека я няма. Сега я сложих и свети постоянно заради тези грешки и предполагам, че и предишния собственик заради това я е махнал. Иначе утре като покарам ще видя за другите грешки дали ще се появят пак. Иначе гледах ламбдата и ми е само с 1 кабел и конектора и е кръгъл. Предполагам, че просто не е за този модел и на предишния собственик не са му се давали пари. Имам и още един въпрос, като закачах iacv-то открих че виси едно маркуче, което не е закачено никъде. маркучето тръгва от едно черно цилиндърче, което седи в дясно горе на смукателния колектор, а на иацв-то има скобичка, която предполагам трябва да го държи.Ето снимки на ламбдата:http://store2.data.bg/minigonzo/honda/DSC04766.JPGhttp://store2.data.bg/minigonzo/honda/DSC04767.JPGЕто и на маркучето за което говоря:http://store2.data.bg/minigonzo/honda/DSC04768.JPGhttp://store2.data.bg/minigonzo/honda/DSC04769.JPGЗабравих да кажа за разхода, в началото ми се струваше много добър и даваше под 10, но в последствие изведнъж скочи много , стигна до 15-16 газ. Ходих 2 пъти на газаджии, настройваха колата и почна да харчи около 12-13, което пак ми се струва много. Ходих 10 пъти на сервиз и така и не можаха да установят от какво е. Колата често мирише много силно на газ в купето преди да излизам, ходих и я пръскаха по снадки това онова и не можаха да хванат да издиша от някъде въпреки миризмата... Редактирано 18 Декември, 2012 от honda_lv Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #15 Отговорено 18 Декември, 2012 41 е точно подгрева на сондата,който ти нямаш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #16 Отговорено 19 Декември, 2012 Този клапан е от системата на канистъра.Клапана е електрически и единия извод посредством маркучвлиза в смукателния колектор(късо маркуче) а другия(дълъго маркуче) минава под iacv-то и е свързанза канистъра.До него имаш друг маркуч,които излиза от канистъра и отива до дросела.Относно грешка 41,не знам защо е направена така колата,но концепцията е грешна.Когато ти дава тази грешка 41 ЕКУ то ти пуска богати смеси и от тук ти е голям разходаи усещаш миризма на гориво.Аз бих потърсил друго ЕКУ ,примерно от д15б2,б7 коетоработи с едножилна сонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #17 Отговорено 19 Декември, 2012 Този клапан е от системата на канистъра.Клапана е електрически и единия извод посредством маркучвлиза в смукателния колектор(късо маркуче) а другия(дълъго маркуче) минава под iacv-то и е свързанза канистъра.До него имаш друг маркуч,които излиза от канистъра и отива до дросела.Относно грешка 41,не знам защо е направена така колата,но концепцията е грешна.Когато ти дава тази грешка 41 ЕКУ то ти пуска богати смеси и от тук ти е голям разходаи усещаш миризма на гориво.Аз бих потърсил друго ЕКУ ,примерно от д15б2,б7 коетоработи с едножилна сонда.Екото от б2 може ли да управлява пълна инжекция? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #18 Отговорено 19 Декември, 2012 Със Еку от д15б2 запалихме д15б2 мотор на коийто му сложихме пълна игла от д16а6 за проба ипървоначално запали на два цилиндъра.Взехме и раздвоихме кабелите за инжекторите понежемоното е с два инжектора и заработи,но сменихме после ЕКУто с това от д16.Има преправяне.Пускат се кабели до делкото и се разменят други на ЕКУто,не се сещам вече трябва да имам схема някъде но не я намирам.Не слагай от б2 ЕКУ,сгрешил съм.Просто трябва да уточниш как ти е направенаколата,с каква игла,делко и да избереш ЕКУ за този сетъп.п.п.Нямам идея как би се държала колата с ЕКУ от б2,просто експериментирахмеи за мое учудване заработи,но не сме я карали така и за това сложихме рм6 ЕКУто. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #19 Отговорено 19 Декември, 2012 Еми инсталацията изглежда като оригиналния d15b8 мотор с пълната инжекция и колекторите. Делкото как да го разчета какво е, защото ми изглежда като оригиналното на б2 ама не знам дали е то или е сменено да работи на тоя двигател. Май ще е най-добре б7 комп да му търся Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #20 Отговорено 19 Декември, 2012 Не бързай да купуваш,по добре намери за проба от някои и виж как ще се държиколата.Няма да го прецакаш ако го сложиш на колата си.Случая ти е с многонеизвестни,нямам точна рецепта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #21 Отговорено 19 Декември, 2012 Интересно ми е на компютъра ли се дължи това, че колата е мудна в ниските обороти и се развърта на 3000 оборота. Днес я карах и пак проверих грешките и пак са само 21 и 41. Проблема ми предимно е големия разход, не съм се вглабил в светенето на чека, защото колата върви много добре след 3000 оборота, но ми е много да ми харчи 12-13 газ, предполагам и на бензин ще е доста стабилно... А и забелязах че я има до 5500 оборота и после е умряла работа. Ако не събера скоро пари ще заложа сигурно на една изпитана формула с d16z6 кратуна и п28 комп Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #22 Отговорено 19 Декември, 2012 Започни от второто.Чипваш го и забраняваш подгрева,ако не ти се сменя сонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #23 Отговорено 19 Декември, 2012 Трябва да отида при някой дето се занимава и да отвориме компютъра и да видим какво се случва вътре, защото ако не е чипван този компютър как ще търкаля тази конфигурация ми е много интересно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #24 Отговорено 19 Декември, 2012 Започни от второто.Чипваш го и забраняваш подгрева,ако не ти се сменя сонда.За колко пари г/д говорим е чипването или нямаш идея? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #25 Отговорено 20 Декември, 2012 Зависи от майстора който ще го чипва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #26 Отговорено 20 Декември, 2012 А с чип ще може ли да се оправи и грешката за витека или ще е по-добре нов комп направо да търся? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #27 Отговорено 20 Декември, 2012 Някой ще ме посъветва ли какъв ще е най-добрия и евтин вариант да оправя тези неща или да търся направо в сервиза този отговор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #28 Отговорено 28 Декември, 2012 Здравейте колеги, качихме на колата компютър от d16y3, защото ме посъветваха такъв или от d15b7 но намерих първия. Сега колата спря да дава каквито и да е грешки, но на бензин никаква я няма. Грам не и се върви и не държи ниски обороти, предполагам трябва да мине някаква настройка и да разбере компютъра, че храни 1.3 блок, а не 1.6 Да ме посъветвате кой може да ми я настрой? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #29 Отговорено 29 Декември, 2012 Ако има начин и сам да я настроя моля някой да ми сподели защото много ми се иска всичко да си стане като хората Весело посрещане на празниците колеги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове