Jump to content
Emo1234

Мотул Компетишан или Бардал 20-50

Recommended Posts

90% от Хондите го имат,но Д13-ката май не,ако не се лъжа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането малко от малко се корегира като си сипиш малко повече масло от заводските стойности (в зависимост от големината на кулера) иначе загубата в налягането не е толкова фрапантна! Въпроса е като си в режим да не падне рязко, а не колко е било в началото! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.bardahl.b.../product/a/4275Това не е масло, но щом става дума за пазене на мотора е добра идея. Аз съм много доволен

С това нещо си стопих едно Type R-ско буталце ... не мога да бъда сигурен дали добавката е виновна, но със сигурност е спомогнала доста! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май бъркаш налягане с дебит

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност дебита и налягането до известна степен имат общо, поголямо налягане - по голям дебит , и обратното няма как да си сложиш маслен радиатор и да пълниш картера с количеството дадени заводско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искате да кажете,че ако слагам повече масло и ще вдигам налягането???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D/>:D/> Принципно не :D/> Изкам да кажа ,ако не налеем още литър масло в картера заради масления радиатор, може да падне налягането при не достатъяно количество масло в картера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така съм съгласен,но като го бяхте написали излизаше,че повече масло в картера ще повиши едва ли не налягането :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това имах предвид което написа колегата Емо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те хората от Хонда затова са ви сложили щеки на маслото с маркери.Палиш,чакаш лампата на маслото да угасне и гледаш къде ти е нивото.С или без кулер, няма значение.Доливаш при нужда и караш.И този кулер ако събира 50гр. ще е събитие, вие се готвите за литър отгоре.....Ще подскажа какво съм направил аз, макар и в последствие.Критичните моменти за двигателя са най-вече при спиране, както и при рязка смяна на посоките.Тогава често оборотите са високи,а маслото се плиска в картера и има най-голяма вероятност помпата да засмуче въздух за миг.Слава Богу Хонда от завода са добре проектирани, това да е сведено до минимум, но аз за всеки случай си направих нещо като двойно дъно на картера.Една ламарина точкована за картера, която до голяма степен ограничава празното пространство за плискане на маслото и го задържа около всмукателя на маслената помпа.Естествено са предвидени отвори по стените на картера , през които маслото да може свободно да се стича и да пълни ниската част. Все пак идеята не е да ограничим маслото и в двете посоки,а само в едната.Нямам снимка на тази дивотия но определено съм по-спокоен като карам откакто я имам.Евтино и ефикасно е според мен, вместо да мислите с колко литра да пълните повече моторите.Хаха,аз като се замисля тая мойта Н22-ка доста направи си сам е отнесла и бих казал към добро:)Тази модификация дето ви я казвам наистина е супер, само внимавайте с дизайна на ламарината да не спрете оттичането в картера.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука яко глупости се пишат от бивши аматьори-сегашни про-та.Не знам как можете да прецените,да препоръчате масло,да застанете зад него..да гарантирате безпроблемна работа?Двигателя,автомобила и задкормилното устройства са толкова комплексно нещо,че темата е за коша.Маслата се доказват при пистовите мотори,в часност ,може и при бъгита.За най кратко време се троши мотор от калпаво масло.И пак не бих казал тая Марка и тоя модел ми строши мотора! 90% от хората дето се юркат не знаят реда на палене на двигателя,камо ли кво прави мазилната система.Та донесете ми 2 литра 300V-менте да го изпия!Наздраве!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Не че се обиждам от написаното( пък и не разбрах за кои глупости точно говориш,иначе е нормално да има градация от аматьор към про) :lol: , но според теб еднакво ли е да си купиш М10Д и Repsol?Сигурно не е еднакво и точно затова е тази тема тук.Съгласен съм че мотор се чупи от много неща, но тук се дискотира маслото.Какво лошо има да напишат хората кой от какво е доволен?Това за ментетата е добре познат риск на потребителите, та с какво ти помогна в темата чрез поста си?И понеже даваш пример за удачно МПС за тест на масло,а именно - мотоциклетите,наясно ли си че няма как да сипеш автомобилно масло на мотор и да го тестваш на пистовия мотор примерно?Освен ако не го тестваш на прекъсвач на место :D/> В Русе разбрахме че не ядете доматите с колците, но поне ни отворете очите малко и на нас тук.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Prelude, това с ламарината в картера от давна съм го замислил. Вероятността да засмуче въздух на писта си е доста голяма Публикувано изображение/>

 

Скъпи ми Маркони ти сигурно си роден ПРО от про вещества, ама преди да се правиш на инженер задаи си следния въпрос. Според теб дали не си пазим моторите щом гледаме кое е наи доброто за тях в натоварени условия. И как да си стартираме по добре двигателите, даги заливаме с гореща вода ли? или да направим ел, маслената помпа преди старт да омажем всичко (това си е идея де Публикувано изображение )

Редактирано от Emo1234

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палиш,чакаш лампата на маслото да угасне и гледаш къде ти е нивото.

Колеги, ако позволите, това ли е верния начин за гледане на нивото за евридейка? Питам , защото досега винаги съм гледал при загасен двигател и то най-вече сутрин когато хубавичко се е стекло долу.А очевидно има известна разлика в двата начина на отчитане. :) Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Палиш,чакаш лампата на маслото да угасне и гледаш къде ти е нивото.

 

Колеги, ако позволите, това ли е верния начин за гледане на нивото за евридейка?

Питам , защото досега винаги съм гледал при загасен двигател и то най-вече сутрин когато хубавичко се е стекло долу.

 

А очевидно има известна разлика в двата начина на отчитане. Публикувано изображение

 

По твоя начин няма да има ядове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палиш,чакаш лампата на маслото да угасне и гледаш къде ти е нивото.

Колеги, ако позволите, това ли е верния начин за гледане на нивото за евридейка? Питам , защото досега винаги съм гледал при загасен двигател и то най-вече сутрин когато хубавичко се е стекло долу.А очевидно има известна разлика в двата начина на отчитане. :)/>
Колега, не си ме разбрал - аз говорех за уточняване на нивото на маслото при първоначално палене след смяна,с или без добавяне на маслен охладител(защото се говореше за нужда от различно количество масло поради добавения охладител).Иначе най-важното е да си мериш нивото , когато колата е наистина хоризонтално( да не е под наклон нанякъде). Сутрин става, както става и да го мериш на бензиностанция.Докато си сипеш горивото, би трябвало добре загрятото масло да се е стекло в картера и да отчетеш правилни стойности.Но винаги бърши щеката и замервай след това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъпи ми Маркони ти сигурно си роден ПРО от про вещества, ама преди да се правиш на инженер задаи си следния въпрос. Според теб дали не си пазим моторите щом гледаме кое е наи доброто за тях в натоварени условия. И как да си стартираме по добре двигателите, даги заливаме с гореща вода ли? или да направим ел, маслената помпа преди старт да омажем всичко (това си е идея де Публикувано изображение )

 

Поста ми беше свързан с начина на сравняване,каквото е заглавието на темата,не дали съм про или не.Сравняване се прави при еднакви условия.Нещо,което трудно се постига... цитирах преден пост :)

Нямам нищо общо вече със спорта и неща да имам,освен бъгито на Бойко ,което човъркам от време на време,но в него няма нищо от Марката.Та да се върнем в началото ...как сравнявате маслата и избирате по-доброто.

 

МОже би в тая тема трябва да пишете и питате.

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=80733&st=0

 

След текста:Преди няколко дни започна да ми мига маслената лампа,отворихме картера и в маслената помпа беше пълно със стружки от затегнали биелни лагери,беше заминал вала и блока .....

 

Иначе в Русе... отдавна съм на зехтин ,че няма холестерол...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Условията са си едни НАТОВАРЕНИ НА ПИСТА. Примерно лагерите ти са заминали имаш си контролни уреди температура и налягане на масло и да речем ,че по време на каране с уредите всичко е било ок, но лагерите превартяли. Няма ли да е от маслото. За мотула са ми разправяли такива случки. Няма смисал да вземаме по 5л масло от всяка марка и на което масло издаржи мотора значи то е. Ама имаш ли финансите да потрошош 10 мотора :) Затова е форума да си помагаме!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,така да бъде!При еднакви условия.Д15Б2 ,Нови портвани лагери,к.вал,нова маслена помпа.6 метра медна тръба.Мотул,Репсол,Q8,Бардал.На 110градуса почти еднакво налягане+/-5%.Махаме охладителя тестваме при 130 градуса.Само Q8 издиша с 10 %.ПРИ 155 градуса няма разлика между 3-те маркиНагоре не съм пробвал.Тест от преди 2-3 години.На практика няма как да докажа кое масло е по-добро.Като следя температура спрямо налягане.Не могат да се сравнят и добавките като работа в период на експлоатация.С оглед на опита ми Мотул досега не ме подвел, за 15-20 мотора да кажем.Но не мога да кажа нишо лошо за Бардал след като не съм пробвал във времето.Отделно съпорта за мен е важен,щото се навъдиха извратени мотори с по 18 катализатора,филтри а твърди частици и като не знаеш какво да налееш питаш...Мотул.Тук не става въпрос за писта, а ежедневни стокови мотори.Нещо от сорта дето си чувал за Мотул....кой сглоби мотора,как го сглоби,как го стегна,как шлайфа вала,как го портва,как го измери....Не мога да очерня марка от това което съм чувал.Майстори много.Мотора на Хонда не е сложен.И пак има тънкости при сглобяването.Вложените материали като резервни части са по-важни от марката на маслото.Това не пречи примерно в Мотула да налееш добавка Бардал :)Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е ясно че никои неможе да ми каже кое масло е наи добро за моя двигател и стила на каране. Идеята е да се спре човек на някаква алтернатива с което да удължим живота на двигателя. Всеки двигател си има тънкости при зглобяването без индикаторен лувтомер, микрометър и динамометричен ключ си е палачорска работа. За ежедневните условия наливаш с даден визкозитет от производителя и няма ядове :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината с други марки автомобили имам проблеми.Мисля си че за любимата марка вечно се престараваме,но практиката доказва ,че не толкова претенциозна към маслото.Виж любимия ми Авенсис си иска Мотул и всичко друго прави неномарлни разходи.Нямам практика с дизелови Хонди,мненито ми се базира само на бензинови двигатели.Като се замислиш с механично регулиране на клапаните няма как и да хванеш проблем по-навреме,докато с хидравлични повдигачи.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да наистина всяка кола си изка неиното :D някои масла си го гори с други не, чука не чука, луда работа си е :D И да ти кажа това наи ме кефи в японските коли опростени мотори и държът на бои :D Моита д15-ка като я отворих беше с язви по цилиндрите и блока беше крив 2 десети пък за елипсата в цилиндрите дане ти казвам :D :D :D и си се стряскаше за 1.5 :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...