Jump to content
Sign in to follow this  
Guest boko

Автоматични светлини (drl)

Recommended Posts

Guest boko

Здравеите всички фенове,моита колица няма DRL (Day Running Lights) затова не се изкефих много от новия закон.Все пак измислих как да реша проблема.Всички които ги интересува могат да го видат.Това е принципната схема (с червено са моите добавки):homemade-DRL-honda-schema.JPGТова е начина на свързване:homemade-DRL-honda.JPGцялата работа струва 5 левавсеки може да си го направине е нужно да се промения нищо по оригиналната схема всички функции се запазват фаровете светват автоматично при положение 2 на ключа - работещ двигателФаровете не светият при положение 3 на ключа - стартиранеСтава дума за англииски Д14А2 ама мисла че ще стане и на доста други модели.ако няма IGN2 може да се използва кабела за управление на светлината на таблото и/или радиото

Edited by Tino

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ASRacing

Хубаво би било да се свърже така, че като върти стартера да изключва фаровете.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest koki

Фаровете не светият при положение 3 на ключа - стартиране

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ASRacing

Трябваше да си сложа очилата :cool::P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest metal

Здравеите всички фенове,моита колица няма DRL (Day Running Lights) затова не се изкефих много от новия закон.Все пак измислих как да реша проблема.Всички които ги интересува могат да го видат.Това е принципната схема (с червено са моите добавки):homemade-DRL-honda-schema.JPGТова е начина на свързване:homemade-DRL-honda.JPGцялата работа струва 5 левавсеки може да си го направине е нужно да се промения нищо по оригиналната схема всички функции се запазват фаровете светват автоматично при положение 2 на ключа - работещ двигателФаровете не светият при положение 3 на ключа - стартиранеСтава дума за англииски Д14А2 ама мисла че ще стане и на доста други модели.ако няма IGN2 може да се използва кабела за управление на светлината на таблото и/или радиото

би ли дал малко пояснения? - IGN2 предполагам дава верига когато работи двигателя - а когато е просто на контакт ? - дали би могъл да дадеш описанието на използваните бушони? При моя Сивик94, като че ли номерацията върви по друг начини накрая един глупав въпрос - каква е ролята на релето на дългите? виждам че оттам се затваря веригата за да светят късите, но не разбирам защо трябва да се намесват дългите в случая ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boko

би ли дал малко пояснения? - IGN2 предполагам дава верига когато работи двигателя - а когато е просто на контакт ? - дали би могъл да дадеш описанието на използваните бушони? При моя Сивик94, като че ли номерацията върви по друг начини накрая един глупав въпрос - каква е ролята на релето на дългите? виждам че оттам се затваря веригата за да светят късите, но не разбирам защо трябва да се намесват дългите в случая ;)

пояснения: ИГН2 изкарва 12 волта когато ключа е вратнат в положение 2 - на моя модел това е когато колата е на контакт /и се предполага че двигателя работи иначе за к'во да я държиш на контакт/ ако немаш ИГН2 мойе да се използва кабела които вклучва светлината на касетофона но тои при различните модели си има различно поведение- за бушонте ако искаш да ти кажа точно ходи на IceLord-oveteи ми прати точниа линк с документациата за твоиа модел аз ще го вида и ще ти кажапри мен 21 и 22 са си бушоните на касите а 9 и 10 са за далгитеаз използвам 22 и 10 но може и с 21 и 9 например (погледни внимателно схемата и ще видиш че бушоните имат обща точка)второто реле е за да се изключват касите когато минеш на далгиако искаш може да го махнеш и тогаз сте светиш кат светулка ;) но може да ти се прецака фасонката щото ватовете стават 60+55 в стандартня случаи Edited by boko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest metal

оопс, като погледнах схемата ми същата е ;), явно паметта ми изневерява ;) (22 и 10 са левите къси/дълги, 21 /9 са десните нали?)Питах за "на контакт" понеже в началото колата стои на контакт за 2-3 секунди за да се подкачи гориво ;)Виждам че си в час - според тебе колко по-трудна би била реализацията на DRL с използване на дългите вързани последователно?

Edited by metal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boko

... дългите вързани последователно?

последователно на кое?при последователните схеми обикновенно се касат връзки за да влезе новия елемент - демек ще требе да се режат кабели пак тва не ми допада

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ивайло Петков

Доста полезно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest japan

Здравеите всички фенове,моита колица няма DRL (Day Running Lights) затова не се изкефих много от новия закон.Все пак измислих как да реша проблема.Всички които ги интересува могат да го видат.Това е принципната схема (с червено са моите добавки):homemade-DRL-honda-schema.JPGТова е начина на свързване:homemade-DRL-honda.JPGцялата работа струва 5 левавсеки може да си го направине е нужно да се промения нищо по оригиналната схема всички функции се запазват фаровете светват автоматично при положение 2 на ключа - работещ двигателФаровете не светият при положение 3 на ключа - стартиранеСтава дума за англииски Д14А2 ама мисла че ще стане и на доста други модели.ако няма IGN2 може да се използва кабела за управление на светлината на таблото и/или радиото

Я кажи дали ти се занимава да го направиш на друга Хонда и за колко парици.Колата е английски сивик '98 Д15З9

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hronos

И аз се интересувам от монтаж на Акорд-97г. и Прелюд-95г.Сам не мога да се оправя а съм завършил Промишлена електроника.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slus4o


Аз пък въобще нищо не разбирам ама неможе ли да се окабели и да се върже на отделен бутон щот освен H4 ще почнат крушчиците от таблото да изгарят а тогава мамата си е е*ало

П.С. Принципно идеята на Day Light -a не е ли да светят дългите ама на 6 волта :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boko

Аз пък въобще нищо не разбирам ама неможе ли да се окабели и да се върже на отделен бутон щот освен H4 ще почнат крушчиците от таблото да изгарят а тогава мамата си е е*ало

 

П.С. Принципно идеята на Day Light -a не е ли да светят дългите ама на 6 волта :P

това не е точно DRL а е моито парво приближение :P

 

Мисла да го нарека Автоматични Къси След Стартиране на Автомобила - АКССА :P

 

по таблото нищо не свети освен разбира се ако не завартиш превключвателя на габарити, къси или дълги тогава схемата си работи както си е стандарно.

 

а пак за Н4 че ще изгарят - ми то и в момента ще ти изгарят щото според закона требе да караш на къси ;)(

 

Може да се направи схема в която дългите /или късите/ да се свържат последователно /може би метал-а т'ва имаше в предвид некаде по-горе/ и тогава те ще работят на 6 волта, ама тази схема ще по сложна ше се наложи да се прекъснат някои връзки да се добавят кабели и други компоненти за това и не си давам много зор , ама ако много искаш аз ще ти нарисувам схемата /утре/ а пак ти си експериментираи.

 

 

За всички дето питат да ли ще им го направя отговора е НЕ. Ако го направя за някои от вас ще требва после и за всички останали - да не се разсърдят - а нема да имам време.

 

Така, че печатаите схемите и отиваите при първия жичкаджия , би трябвало да ви го направи в рамките на 30 минути за 10-на лева

 

За Акорда и Прелюда на Хронос обещавам утре да погледна да ли се нуждае от промяна и ще ви кажа.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boko

И аз се интересувам от монтаж на Акорд-97г. и Прелюд-95г.Сам не мога да се оправя а съм завършил Промишлена електроника.

Добрата новина е че и на двете коли - ключа на запалването е сащия като на сивика така че на него си има ИГН2 макар и да не е изведен на некви допалнителни клеми.Лошата е че и на двете схемата е малко по-различна и директно нема да стане тва дет си го мислехще ми требе малко време за анализ и медитация :cool:е тук са двете схеми дето сам намерил и ми служат за изходен материал ако некои има по-добри да даде знак. Акорд Прелюд Схемата за Прелюд която намерих е за Канадски и Американски модел. Мисла че твоя е като Американския но все пак ако имаш друга схема без ДРЛ даи да я вида /маи се повтарям/Има и друга добра новина - като ги гледах тиа схеми ми хрумна как може да стане палноценно ДРЛ за Сивика без да се касат кабелите /6 волта последователно връзване и т.н./ :cool: /на Метал-а и на slus4o ще им хареса/ Ще го пробам и после ще ви дам материали. Edited by boko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hronos

Медитирай и дано го измислиш скоро колега а ще видим кой ще е изпълнитела на схемата.Кичо и той действа в тая насока но с електронна схема и резисторна кутия за 6 волта на дългите светлини+изкл.на фаровете когато колата е на ръчна.Копие на Канадската схема.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boko

Ето го и резултата от моита медитация:Тук е схемата а тук са съответните нива на напрежението в интересните точки от схемата :)От каде се взимат сигналите Lo, Hi и IGN2 ще стане ясно от монажната схема, която ще е различна за различните модели (то и сега си е ясно от превключвателя на светлините и ключа на запалването).Треба да ви кажа, че още не сам я пробвал но мислия, че ще стане както за Сивик така и за Акорд и за Прелюд - просто монтажа ще има некви разлики.Монтажа за Сивик ще баде доста лесен и ще е възможен без да се късат кабели - само на единия фар ще требе да се извади средната клема на фасунката.Две от релетата които използвам в Акорда и Прелюда си ги има, така че нема да се купуват :)Тези които имат Сивик ще харесат следните неща (при Акорда и Прелюда си ги има и сега кат гледам): 1. Фаровете ще минават през релета и ще могат да сложат по големи крушки :) /да не се прекалява че да нема стопени фасонки после - макс 90 вата / 2. Фаровете ще изгасват когато изключат автомобила /Незнам още как ще се държи зумера ама наи-много да писне докат си затворите вратата от вън ;)/Своиства които на някои може да не му харесат: 1. ако карате на каси нема да можете да мигате лесно на далги - ще требе да превключите на далги и тогаз на каси (на мен така си ми харесва) 2. Рачната спирачка нема да гаси фаровете - аз завоите на рачна ги вземам и неискам да ми гаснат фаровете :huh: 3. Има доста релета - чети най-долу 4. Монтажа требе да е железен - релетата требе да са здраво закрепени - да не мардат - да има добри контакти - клемите требе да са перфектни , кабелите требе да са направени в снопове и да са добре окрепени зада вибрират вазможно най-малко.Имам никои идеи (смятам добри) за монтажа ама ще мога да ги пробвам чак другата седмица.За монтаж на Акорд и Прелюд май наи-добре ще е ако ги разгледам наживо дет се вика.Ако Хронос обещае едно кракче с Прелюда може да го навестя та да го огледам :) /утре например/Сащата схема може да се получи с по-малък брой релета и допълнителни електронни компонненти - ама ще е по трудна за изпълнение - ще требе да се правят платки и т.н. с две думи - не ми се занимава. Ако некои има интерес да пише тук ще му обясния идеата си.

Edited by boko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest johnyboy

Не схващам смисъла да ми светят мижаво фаровете ( ако въобще светнат ) и да харчат толко колкото си светят нормално без всичките тия релета :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hronos

Нямаш проблеми.Кеф ти кръгче кеф ти квадратче,но до понеделник следобяд ще е с резервната гума/патерицата/че си срязах едната гума снощи,в една дупка.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boko

Не схващам смисъла да ми светят мижаво фаровете ( ако въобще светнат ) и да харчат толко колкото си светят нормално без всичките тия релета :(

абе маи и да има смисал - удалжава се живота на крушкитеобикновенно горят касите щото се ползват повече, а сега като са постоянно включени още повече ще горят

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Restless

 

Не схващам смисъла да ми светят мижаво фаровете ( ако въобще светнат ) и да харчат толко колкото си светят нормално без всичките тия релета :(

абе маи и да има смисал - удалжава се живота на крушките

 

обикновенно горят касите щото се ползват повече, а сега като са постоянно включени още повече ще горят

 

Примерно на едни нормални 60Вт лампи им дават 200-300 часа живот при 12В, при 6В (дълги посмедователно), животът им би трябвало да се удължи... доста, може би двойно. И бонуса, че ще изгорят дългите... след което можеш да си караш спокойно през деня на къси :(

Абе далавера... и най-вече тръпката че си "пипнал" колата, тунинг един вид :(

 

2 boko релетата колко амперови да бъдат?

и Lo/Hi сигналите от къде ще е най-подходящо да се вземат на Сивик - директно от превключвателя на светлините?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slus4o

Ето го и резултата от моита медитация:

Тук е схемата а тук са съответните нива на напрежението в интересните точки от схемата :(

Бравос boko, хвала на такива колеги кат тебе :(

и сега к'во отивам при някой алармаджия

давам му схемата и той я почва така ли ;)

 

А всъщност сам дали мога да си я спретна?

Каде се намира въпросната джаджа дет трябва да се върже схемата?

 

П.С. Сега ако кажеш как може да стане за сивика (хеч)

като е пусната задната чистачка да лапа ток от релето

на предната и ако предната е на таймер и задната да го ползва :(

Edited by slus4o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boko

Предлагам още да не барзате да правите схемата без да сам я тествал на практика /Слушчо и Рестлесс/.Тази седмица сам доста зает. Утре летя за Будапеща в петак се вращам. В сабота ще пробам схемата на моита кола и в неделия ще ви дам палноценна монтайна схема с куплонги, пера, клеми и т.н.Таман и на Хронс гумата ще стане и тогаз ще го вида и него.За сивика всички сигнали могат да се вземат от бушоните под таблото .Ako nekoi ima nekwi releta 20-30 ampera i e sklonen da gi dade za eksperimenta da swirka.

Edited by boko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r2d2

Значи аз имам идея която със сигурност може да се реализира но мен ме мързи.Сори ако някой вече я е писал!Фаровете са нужни само при работещ двигател нали?При работещ двигател динамото зарежда и кру6ката на таблото изгасва.(може да се ползва кру6ката и за маслото но аз не бих!Вместо кру6ката се слага реле с превкл. контакти. На единия контакт подава на кру6ката на зареждането, на другия контакт подава на светлините. след ключа.По този на 4ин 6те светят само при запален двиг.!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ивайло Петков

Та си разсъждавах вчера по темата и ми хрумна нещо по-просто:

1. Включването си става ръчно

2. Има зумер, който се задейства с И/ИЛИ от клемата за работещ мотор и бушоните за къси и дълги.

 

Т.е. звъни когато:

('клемата за работещ мотор') AND NOT( 'бушон за къси' OR 'бушон за дълги')

 

или ако приложим закона на ДеМорган ще стане:

'клемата за работещ мотор' AND NOT'бушон за къси' AND NOT'бушон за дълги'

 

 

Дали не се забърках нещо тука, а? :lol:

 

boko, дай някаква такава схема И/ИЛИ ако се сетиш.

Edited by Ивайло Петков

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dj_freak

Своиства които на някои може да не му харесат:1. ако карате на каси нема да можете да мигате лесно на далги - ще требе да превключите на далги и тогаз на каси (на мен така си ми харесва)Мисля че гледайки схемата ще можеш да примигваш без да превключваш щото подаваш захранване на дългите през passing контакта. Колкото до схем,ата това с дългите може да се направи през доварни съпротивления както е показано на оригиналната схема на Канадския вариант т.е. http://forums.hondabg.com/index.php?act=mo...si&img=2722R=1,6 Ohm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Restless

Колкото до схем,ата това с дългите може да се направи през доварни съпротивления както е показано на оригиналната схема на Канадския вариант т.е. http://forums.hondabg.com/index.php?act=mo...si&img=2722R=1,6 Ohm

линкът не работи :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dj_freak
http://forums.hondabg.com/index.php?act=mo...si&img=2723Може би така би трябвало да изглежда въпреки че вече стават 3 релета плюс съпротивленията но пък всичко ще е както трябва, защото ако ти изгорят дългите ще имаш фарове за да се приберешАз като го стартирам тръгва. Как да го пльосна директно като снимка в съобщението а не като линк :pirate:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest milen77

Много ценна схема.Благодаря за идеята, смятам да я осъществя.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slus4o

http://forums.hondabg.com/index.php?act=mo...si&img=2723

Аз като го стартирам тръгва. Как да го пльосна директно като снимка в съобщението а не като линк ;)

Защото като си си направил Фото Галерията си задал ограничен достъп само ти имаш право да си гледаш снимките ако искаш така да си остане просто я пасни като снимка, горе в дясно имаш едно дърво в рамка кликни на него това е снимките, ако не се справиш свиркай ;) , айде че нямам търпение да видя колко съм лев в ръцете ;)

 

П.С. Аве хора гледам че чатка те електрото що не спретнем малко Ел.Тунинг:

 

(1) Задната чистачка да и боцнем някво реле ли или там к'вото кажете за да се включва през 5-10 секунди

(2) Плафона да гасне след 3-5 секунди след затваряне на вратата

 

и т.н.

Edited by slus4o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dj_freak

 

http://forums.hondabg.com/index.php?act=mo...si&img=2723

Аз като го стартирам тръгва. Как да го пльосна директно като снимка в съобщението а не като линк ;)

Защото като си си направил Фото Галерията си задал ограничен достъп само ти имаш право да си гледаш снимките ако искаш така да си остане просто я пасни като снимка, горе в дясно имаш едно дърво в рамка кликни на него това е снимките, ако не се справиш свиркай ;) , айде че нямам търпение да видя колко съм лев в ръцете ;)

 

П.С. Аве хора гледам че чатка те електрото що не спретнем малко Ел.Тунинг:

 

(1) Задната чистачка да и боцнем някво реле ли или там к'вото кажете за да се включва през 5-10 секунди

(2) Плафона да гасне след 3-5 секунди след затваряне на вратата

 

и т.н.

Сори пич ама не знаех сега май махнах да са само private галерия. Сега мисля че може да се разглежда и от вас

 

 

Колкото до това за чистачката и плафона става лесно с едно време-реле или един електронен таймер от Конрад, идеята е релето за чистачката да се гаси от време-релето през избран от теб интервал. Става лесно е, а пък е много удобно. Лично аз имам много идеи за леки тунингчета с ел. характер, но нямам време да ги реализирам, нямам нито гараж, нищо ;). Ако искаш ще го начертая само дай оригиналната схема.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dj_freak

Пичове аз ще мисля схемите нека някой ми помогне да ги реализираме имам инструменти ама ми трябва духовна помощ и терен в София разбира се.Ето и бонусчето за плафониерата на тавана:http://forums.hondabg.com/index.php?act=mo...si&img=2725

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dj_freak

Имам идея да направя следното при включване на задна предавка, страничните огледала да се навеждат леко надолу за по-лесно паркиране това ще е удобно от моч гледна точка. Моля ако имате впечатления от това решение да споделите, в това число плюсове и минуси за екстрата. Утре ще седна да помисля по този въпрос

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pancho

Тоя закон е приет до Март.Няма смисъл да си правиме колите канадски вариянт.По хубавото е схема която автоматично да гаси фаровете при излизане от колата ,както на по новите коли

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Restless

Тоя закон е приет до Март.Няма смисъл да си правиме колите канадски вариянт.По хубавото е схема която автоматично да гаси фаровете при излизане от колата ,както на по новите коли

e, нали за това са пищялките, трябва много бързо да изкочиш от колата за да не ги чуеш.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boko

Тука сам отново дет се вика.Е момчета аз само постнах моита си схема за автоматични къси пак то кво стана - даже и за огледала гледам сте писали. Радвам се че се забавлявате.Видех схемата на ДЙ-Фреек струва ми се че ще работи. Аз сащо си помислих за нещо подобно не не ви го предложих по следните причини:1. ЗАда се реализира трябва да се прекаснат връзки тук-таме пак аз се опитвах да нагодя цялата работа без да се късат кабели. /Ако се коригира малко може би сте стане и без да се касат/2.съпротивления. предимство на на схемата със съпротивлениа е че като изгори едната крушка-далги другата сте си работи, но съпротивлениата ще се нагряват доста за това монтажа им трябва да е в по специална кутиа с подходщяо охлаждане и т.н. - всяко от съпротивлениата ще отделя полвината от мощноста на фара например: 60В крушка - 30В съпротивление - еми то тва сие един малък поялникПак и те сапротивленията също изгарят е например моита резисторна матрица за духалката на парното и в момента даже е изгорела и мирише доста неприатно :blink:3. релетата които се използват не са точно от типа които е шир потреба в автомобилната индустрия - може да се окажат по-скапи /това не е сигурно де/. Контактните клеми на авто релета обикновенно са три, като контакта е между средната и останалите две - в сехмата обаче релетата са с по 4 или повече клеми.Но като цело схемата не е лоша.Предлагам ДЙ-Фреек да ми се обади 0898503355 и да се поразходим по магазините за компоненти та да видим дали нема измислим нещо друго.

Edited by boko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slus4o

............Тоя закон е приет до Март..........

Е еее супер :huh: , аз останах с убеждението че у КАТ ептем са изкофели :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MonsterOOD

ЕЕЕЕеее Иво ти направо изби рибата батка! Браво! Аз мога да споделя и магазин за такива джаджи ако ви интересува. Гледам и темата стана много популялна а и времето през кието ще караме на фарове изтича такаче реализирайте хора. Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Restless

ЕЕЕЕеее Иво ти направо изби рибата батка! Браво! Аз мога да споделя и магазин за такива джаджи ако ви интересува. Гледам и темата стана много популялна а и времето през кието ще караме на фарове изтича такаче реализирайте хора. Поздрави

не се срамувай, няма нужда от специална покана :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×