Jump to content
progrip

Ламбда сонда ?

Recommended Posts

Здравейте . Интересува ме въпроса оказва ли влияние при d16z5 сваления катализатор и това, че колата е на 4-2-1 + генерация на 60 мм ? Ще дава ли корекни стойности самия датчик или ще трябва да се търси друг вариант. Така или иначе ще я сменям да не се окаже така да пръскам пари на вятъра . Другия ми въпрос е става ли едножилна ламбда от д15б2 и 4 жилна от друг двигател тъй като прочетох,че са по-ефективни през зимата ?Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) ще си дава коректни стойности с 4-2-1 и без катализатор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно оказва влияние мястото на което е монтирана . Щях да я сменя но пробвахме с на един колега д15-ката когато е монтирана на тръбата 1 (при 4-2-1) не даваше никакви стойности само 0,04 сложхиме я на самия колектор и закова напрежението на 0,50. Някой може ли да обясни на какво се дължи това или просто е тръгнала за момент ? Интересува ме понеже трябва да се преправят колекторите за да седи там, опира в вентилатора на радиатора .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно от ХОНДА не са помислили за зимата :)Ако имаш 1 сонда то тя е преди катализатора и служи за корекция на гориво/въздушната смес.Ако си с 2 сонди първата е като гореописаната другата е след катализатора и в зависимост от разликите м/у двете ти следи как се представя катализатора. Демек кога е за боклука.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес преправих колектора и вече седи точно на изпускателите всичко за сега е точно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става ясно оригиналната ти сонда къде е била, нито дали е била четирижилна или едножилна. Не става ясно и сега с каква си, и къде точно е монтирана.По принцип има няколко вида ламбда сонди, но най-разпространените са тези, които дават напрежение, колебаещо се около 0.5 волта, като едножилните разчитат на загряване от газовете и от двигателя за да достигнат работната си температура, а четирижилните имат собствено отопление, и затова започват по-бързо да дават коректни показания след стартиране на двигателя. За да работи ламбда сондата й е нужна определена температура.От тези съображения на мен ми се струва логично, щом си сменил генерацията, ламбда сондата да е по-далеч от двигателя, и ако е едножилна, т.е. без отопление, да не може да достигне необходимата си работна температура, и затова да имаш ядове. Тъй че в този случай, ако я замениш с такава с отопление, би трябвало да работи без проблем. За целта е нужно да изведеш захранване 12 волта през реле и бушон от контактния ключ, така че отоплението да се включва при палене на двигателя.Сега, има двигатели с по две сонди, едната преди, и едната след катализатора, за да се следи ефективността на работа на последния, и при премахване на катализатора, светва чека на сондата, понеже между двете няма разлика в показанията. Естествено в този случай се ползват с отопление (четирижилни).При всички случаи ти препоръчвам да не оставаш без ламбда сонда, най-малкото защото ще ти се вдигне разхода с около 3 л/100 км според мои лични наблюдения. И не трябва да кове половин волт, а трябва да се колебае около тази стойност, пробвай при подаване на газ трябва напрежението да се изменя, ако сондата е работеща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сондите трябва да стоят под определен градус и разтояние според зависи какво се иска!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сондата е едножилна смених я пак със едножилна но забелязах нещо което не ми се струва нормално . Когато е откачена от компютъра си подава стойности от 0,40 до 0,70 зависи от оборотите на двигателя така може да си показва и цял ден и чека не свети, когато я закача при задъжане на газта започва да показва да речем 0,60 до 0,70 и когато ми светне чек лампата (около минута на едни обороти) напрежението пада до 0,01 в момента в който изключа от контакт и включа отново се връща в диапазона на 0,60, което ме навява на мисълта, че компютъра прави нещо . Другото което забелязах е, че когато е изключена на пин c16 този който си е за самия сензор когато включи перка компютъра изкарва 0,50v към сондата което не ми се вижда нормално . ECU-то е pm7 030 двигателя е d16z5 сондата е от d15b2 пак едножилна . Мястото и е на самия 4-2-1 колектор на който са предвидили да се закачва а преди беше на тръбата след като се събират към 1 това беше първото което направих след като прочетох за видовете сонди . Ако има някой с такъв комютър ще го помоля да провери дали изкарва 0,5v при изключена сонда и включена перка .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Моят двигател е D16Y3, не мога да ти кажа в момента точно с какво ECU е, но мога да ти кажа, че със сигурност, при откачена ламбда сонда на конектора има 0.5 волта, явно подавани от ECU-то.Щом на моменти ламбда сондата ти дава 0.01 волта, за мен тая сонда е за смяна. И моята така направи наскоро, изведнъж умря, даваше съвсем 0 волта, и като я свалих даже вътре тракаше нещо. Смених я с нова, и сега всичко е на 6.Явно затова ти светва чека, когато напрежението падне твърде много. Интересно, че при мен никога не светна тоя чек, и никаква грешка нямаше в паметта на ECU-то, дори когато сондата даваше 0V.Разхода обаче се вдигна веднага.Та моят съвет е да смениш сондата с нова. Ако вземеш втора употреба, рискуваш да попаднеш пак на някоя издухала, те с времето остаряват, и почват да дават неточни, и забавени показания, наричат ги "мързеливи". И другия ми съвет е да не си и помисляш да купуваш от Бултрако, там на мен ми поискаха 450 лева за ламбда сонда, и то още преди 2-3 години, сега може и по-скъпо да е, за мен това е неоправдано висока цена, както и да го погледнеш. Потърси някъде другаде доставчик, който има оригинални японски части. Дори няма никакъв проблем да вземеш универсална едножилна сонда, продават ги в комплект с тръбичка за кримпване към оригиналния кабел и термосвиваем шлаух за изолация. Но все пак гледай да вземеш нещо свястно, а не тези испанските, които са най-евтини, но не изкарват дълго. Читавите са на цена между 90 и 120 лева горе-долу. Примерно NGK, NTK или Bosch.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази с която съм в момента работи 100% коректно на d15b2на един колега моята също е bosch кримпвана на няколко пъти за да стигне до мястото на което е била сега се очаква да взема 2-ра ръка но сменяна преди 2 3 месеца и се надявам всичко да приключи . Странно ми е защо когато е закачена към компютъра спира да работи а когато не е си дава стойности и по 1 час работа .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато не е закачена, и няма проблеми къде мериш, на самата сонда, или на куплунга за сондата, който води към ECU-то? И какво мериш, напрежение, което излиза от сондата ли или какво?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напрежението излизащо от сондата шари си в диапазона 0,2 до 0,7 според това колко е натиснат педала на празен ход отчита около 0,50 закача ли я за компютъра щом светне чека спира да подава сигнал самата ламбда откачена може да работи и час без никакви проблеми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото ме светнаха разбрах, че ми трябва ламбда от двувалова D серия имам такава но ми свети чека . Търси се някой от Плевен който има ECU PM7 с ламбда (d16z5) да направим 1 проба дали той е виновника

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...