progrip 1 #1 Публикувано 5 Юни, 2012 Здравейте . Интересува ме въпроса оказва ли влияние при d16z5 сваления катализатор и това, че колата е на 4-2-1 + генерация на 60 мм ? Ще дава ли корекни стойности самия датчик или ще трябва да се търси друг вариант. Така или иначе ще я сменям да не се окаже така да пръскам пари на вятъра . Другия ми въпрос е става ли едножилна ламбда от д15б2 и 4 жилна от друг двигател тъй като прочетох,че са по-ефективни през зимата ?Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pipon4o87 84 #2 Отговорено 6 Юни, 2012 ще си дава коректни стойности с 4-2-1 и без катализатор! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
progrip 1 #3 Отговорено 8 Юни, 2012 Явно оказва влияние мястото на което е монтирана . Щях да я сменя но пробвахме с на един колега д15-ката когато е монтирана на тръбата 1 (при 4-2-1) не даваше никакви стойности само 0,04 сложхиме я на самия колектор и закова напрежението на 0,50. Някой може ли да обясни на какво се дължи това или просто е тръгнала за момент ? Интересува ме понеже трябва да се преправят колекторите за да седи там, опира в вентилатора на радиатора . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #4 Отговорено 9 Юни, 2012 Явно от ХОНДА не са помислили за зимата Ако имаш 1 сонда то тя е преди катализатора и служи за корекция на гориво/въздушната смес.Ако си с 2 сонди първата е като гореописаната другата е след катализатора и в зависимост от разликите м/у двете ти следи как се представя катализатора. Демек кога е за боклука. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
progrip 1 #5 Отговорено 10 Юни, 2012 Днес преправих колектора и вече седи точно на изпускателите всичко за сега е точно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #6 Отговорено 13 Юни, 2012 Не става ясно оригиналната ти сонда къде е била, нито дали е била четирижилна или едножилна. Не става ясно и сега с каква си, и къде точно е монтирана.По принцип има няколко вида ламбда сонди, но най-разпространените са тези, които дават напрежение, колебаещо се около 0.5 волта, като едножилните разчитат на загряване от газовете и от двигателя за да достигнат работната си температура, а четирижилните имат собствено отопление, и затова започват по-бързо да дават коректни показания след стартиране на двигателя. За да работи ламбда сондата й е нужна определена температура.От тези съображения на мен ми се струва логично, щом си сменил генерацията, ламбда сондата да е по-далеч от двигателя, и ако е едножилна, т.е. без отопление, да не може да достигне необходимата си работна температура, и затова да имаш ядове. Тъй че в този случай, ако я замениш с такава с отопление, би трябвало да работи без проблем. За целта е нужно да изведеш захранване 12 волта през реле и бушон от контактния ключ, така че отоплението да се включва при палене на двигателя.Сега, има двигатели с по две сонди, едната преди, и едната след катализатора, за да се следи ефективността на работа на последния, и при премахване на катализатора, светва чека на сондата, понеже между двете няма разлика в показанията. Естествено в този случай се ползват с отопление (четирижилни).При всички случаи ти препоръчвам да не оставаш без ламбда сонда, най-малкото защото ще ти се вдигне разхода с около 3 л/100 км според мои лични наблюдения. И не трябва да кове половин волт, а трябва да се колебае около тази стойност, пробвай при подаване на газ трябва напрежението да се изменя, ако сондата е работеща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
respawn 26 #7 Отговорено 13 Юни, 2012 Сондите трябва да стоят под определен градус и разтояние според зависи какво се иска! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
progrip 1 #8 Отговорено 13 Юни, 2012 Сондата е едножилна смених я пак със едножилна но забелязах нещо което не ми се струва нормално . Когато е откачена от компютъра си подава стойности от 0,40 до 0,70 зависи от оборотите на двигателя така може да си показва и цял ден и чека не свети, когато я закача при задъжане на газта започва да показва да речем 0,60 до 0,70 и когато ми светне чек лампата (около минута на едни обороти) напрежението пада до 0,01 в момента в който изключа от контакт и включа отново се връща в диапазона на 0,60, което ме навява на мисълта, че компютъра прави нещо . Другото което забелязах е, че когато е изключена на пин c16 този който си е за самия сензор когато включи перка компютъра изкарва 0,50v към сондата което не ми се вижда нормално . ECU-то е pm7 030 двигателя е d16z5 сондата е от d15b2 пак едножилна . Мястото и е на самия 4-2-1 колектор на който са предвидили да се закачва а преди беше на тръбата след като се събират към 1 това беше първото което направих след като прочетох за видовете сонди . Ако има някой с такъв комютър ще го помоля да провери дали изкарва 0,5v при изключена сонда и включена перка . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #9 Отговорено 13 Юни, 2012 Моят двигател е D16Y3, не мога да ти кажа в момента точно с какво ECU е, но мога да ти кажа, че със сигурност, при откачена ламбда сонда на конектора има 0.5 волта, явно подавани от ECU-то.Щом на моменти ламбда сондата ти дава 0.01 волта, за мен тая сонда е за смяна. И моята така направи наскоро, изведнъж умря, даваше съвсем 0 волта, и като я свалих даже вътре тракаше нещо. Смених я с нова, и сега всичко е на 6.Явно затова ти светва чека, когато напрежението падне твърде много. Интересно, че при мен никога не светна тоя чек, и никаква грешка нямаше в паметта на ECU-то, дори когато сондата даваше 0V.Разхода обаче се вдигна веднага.Та моят съвет е да смениш сондата с нова. Ако вземеш втора употреба, рискуваш да попаднеш пак на някоя издухала, те с времето остаряват, и почват да дават неточни, и забавени показания, наричат ги "мързеливи". И другия ми съвет е да не си и помисляш да купуваш от Бултрако, там на мен ми поискаха 450 лева за ламбда сонда, и то още преди 2-3 години, сега може и по-скъпо да е, за мен това е неоправдано висока цена, както и да го погледнеш. Потърси някъде другаде доставчик, който има оригинални японски части. Дори няма никакъв проблем да вземеш универсална едножилна сонда, продават ги в комплект с тръбичка за кримпване към оригиналния кабел и термосвиваем шлаух за изолация. Но все пак гледай да вземеш нещо свястно, а не тези испанските, които са най-евтини, но не изкарват дълго. Читавите са на цена между 90 и 120 лева горе-долу. Примерно NGK, NTK или Bosch. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
progrip 1 #10 Отговорено 13 Юни, 2012 Тази с която съм в момента работи 100% коректно на d15b2на един колега моята също е bosch кримпвана на няколко пъти за да стигне до мястото на което е била сега се очаква да взема 2-ра ръка но сменяна преди 2 3 месеца и се надявам всичко да приключи . Странно ми е защо когато е закачена към компютъра спира да работи а когато не е си дава стойности и по 1 час работа . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #11 Отговорено 14 Юни, 2012 Когато не е закачена, и няма проблеми къде мериш, на самата сонда, или на куплунга за сондата, който води към ECU-то? И какво мериш, напрежение, което излиза от сондата ли или какво? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
progrip 1 #12 Отговорено 14 Юни, 2012 Напрежението излизащо от сондата шари си в диапазона 0,2 до 0,7 според това колко е натиснат педала на празен ход отчита около 0,50 закача ли я за компютъра щом светне чека спира да подава сигнал самата ламбда откачена може да работи и час без никакви проблеми Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
progrip 1 #13 Отговорено 24 Юни, 2012 До колкото ме светнаха разбрах, че ми трябва ламбда от двувалова D серия имам такава но ми свети чека . Търси се някой от Плевен който има ECU PM7 с ламбда (d16z5) да направим 1 проба дали той е виновника Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове