Japancars 0 #1 Публикувано 9 Април, 2012 Привет колеги! Имам регистрация във форума от доста време, но досега не съм имал Хонда. Преди това имах Тойота Карина, след това Тойота Авенсис, после Мазда 626, а последно Субару Импреса... Досега съм имал все бензинови коли, но сега се случи така, че харесах Хонда с дизелов двигател и от седмица съм подкарал една Хонда ФР-В, 2.2, 140к.с. Първоначалните впечатления от колата са ми отлични, имах притеснения от комфорта, породени от третата седалка отпред, но всичко се оказа напразно. Съвсем удобно ми е и разположението на шофьорската позиция и приборите са преценени достатъчно добре, така че да не се чувства някакъв проблем, породен от пространството, отредено за средната седалка отпред. Ако има съфорумци, които притежават тази кола би било добре да споделяме опит от поддръжката на тези модели на Хонда, които не са често срещани по пътищата ни... Като начало ми предстои обслужване и моля за съвет по отношение на маслото, което се препоръчва за този дизелов двигател, а също така къде се намира поленовият филтър за купето/климатика, понеже книжката ми е на италиански и нищо не мога да разбера от нея!Пожелавам безаварийно шофиране на всички съфорумци! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #2 Отговорено 9 Април, 2012 Масло само 0W-30 и нищо друго(Мобил,ако питаш мен).Филтъра за купето(2броя) е зад жабката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Japancars 0 #3 Отговорено 10 Април, 2012 (Редактирано) Благодаря за отговора! А проблем ли е да се сложи 5W-30? Редактирано 10 Април, 2012 от Japancars Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #4 Отговорено 10 Април, 2012 Сигурно няма да е проблем и 10в40 да сложиш,но питаш какво трябва да е маслото и аз ти отговарям....какво ще налееш си е твоя работа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Japancars 0 #5 Отговорено 11 Април, 2012 (Редактирано) Виж, аз питам по друга причина... Когато взех колата маслото вече беше сменено с Кастрол 5W-30 за дизели, като човекът, който го е сменил е доверен и му вярвам на 100%, че е точно така. Той твърди, че маслото е от Германия и не е ментак, а аз сега се чудя дали да си карам колата така, или да го сменям с 0W-30, както препоръчвате!... Редактирано 11 Април, 2012 от Japancars Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ive 0 #6 Отговорено 25 Април, 2012 здравей колега.аз също съм скорощен притежател на fr-v нобензин.и аз като теб се двуомях за маслото но според мен не е проблем5w30 не е нова кола.така че дерзай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Коев 66 #7 Отговорено 25 Април, 2012 (Редактирано) Аз карам акорд със същия двигател. Съвета на Миямото не е за пренебрегване! Каквото и друго масло да сложа освен 0W30 веднага колата става по-шумна, появяват се вибрации и т.н.Много е неприятно да даваш по 36-38 лв. за литър масло, но истината е, че този мотор си иска своето.Другото с което не бива да правиш компромиси е горивния филтър. Стой настрана от МАН! и обикновен БОШ. Търси оригинален БОШ за първоначално вграждане. Разликата МАН-оригинален БОШ е 50 лв. Има един модел на БОШ, който се води оригинален, но е с около 30 лв. по-евтин. Не ти го препоръчвам. С него колата веднага става по-мудна и се замисля като настъпиш педала. Уж са еднакви, но като срежеш единия (honda original parts) и другия (БОШ от 65 лв.) се вижда че не са еднакви.Отиди при читав майстор за пълна диагностика и преглед. Да се ослуша за веригите (щото ако стане фал филма е голям) и да ти види съединителя, щото може да приплъзва само на 4-а и 5-а, но това разбива демпферния маховик и ако се налжи да сменяш и него и съединителя - билета за филма скача от 800 на 2500-3000 лв.Ако колата е над 100 000 км. ти препоръчвам да направиш почистване на EGR-а и всмукателния колектор. Шанса да не си познаеш колата (по отношение на вървене и разход) е огоромен.Още един съвет - този мотор си иска регулярно продухване. Не се притеснявай от време на време да го настъпиш до край за малко.Другото е като на всяка кола и като на всеки модерен дизел.Още нещо много важно - филтъра за купето! Търси филтър за Хонда Ледженд! Същия е но цената е над 2 пъти по-ниска. Редактирано 25 Април, 2012 от Димитър Коев Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Japancars 0 #8 Отговорено 26 Април, 2012 Благодаря за съветите, ще ги имам предвид! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Japancars 0 #9 Отговорено 15 Април, 2013 (Редактирано) Дойде време за смяна на маслото и тази година мисля вече да сложа от препоръчаното масло на Mobil 0W-30. Въпросът ми е има ли значение кое точно да бъде, понеже срещнах 2 вида: MOBIL 1 FUEL ECONOMY FORMULA 0W-30 и MOBIL 1 ESP 0W-30 ? Редактирано 15 Април, 2013 от Japancars Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Japancars 0 #10 Отговорено 26 Април, 2013 ОК, както и да е, вече е решено, слагам MOBIL 1 FUEL ECONOMY FORMULA 0W-30 . Ще видим как ще е колата с него...Успех на всички и безаварийно шофиране! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FRV 0 #11 Отговорено 19 Юни, 2014 Здравейте, не знам дали е тук мястото ..виждам че и темата е стара , но не намерих никъде информация за решението на бензиново FR-V и смяната на горивния филтър,коментар видях че е някъде към резервоара,но лесно ли се сменя ,наистина на снимки го гледах -ако е било това че е по-странен от стандартното, за маслото видях че се препоръчва или 0W30 или 5W30 Ще се радвам да дадете акъл на новия си съфорумник Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове