atanasoff 13 #1 Публикувано 1 Април, 2012 Здравейте колеги.Въпросът ми е мога ли да сложа масло(MOTUL) 15w40 Минерално на VTI EK4(B16A2)? Дали ще навредя на мотора с такова минерално масло? Кажете си мнението и опита тъй като аз не съм компетентен.Мисълта ми беше да сложа по-гъсто тъй като 10w40 ми го гори доста и за това реших да пробвам с по-гъсто 15w40 mineral.Дали ще е проблем? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #2 Отговорено 1 Април, 2012 По-добре отвори мотора, сложи едни нови оригинални сегменти и гумички и няма да ти гори и 5W40.Че както си го подкарал ми е интересно дали мотора ще умре преди да стигнеш 75W90 диференциално масло. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Doomwisher 164 #3 Отговорено 2 Април, 2012 (Редактирано) Колега когато един мотор е каран примерно с полу-синтетика и минеш на минерално масло износванията стават в пъти по-големи и това ще влоши още повече здравето на мотора! Когато караш мотора с полу-синтетика може да се мине на пълна синтетика, но после също не е хубаво да се минава пак на полу-синтетика ... като цяло низходящия процес е нездравословен за двигателя! Още повече че, минералното масло попринцип си заминава по-бързо от полу и пълната синтетика и ще доливаш 2 пъти повече!Мога да ти дам следните съвети:-Ако държиш марката на маслото да е Мотул използвай 15W50 Synergie 6100 (полу-синтетика техносинтенз) така наречения летен вискозитетен индекс (50) е много благоприятен за високите летни температури и като цяло маслото е доста по-гъсто от 10W40 и дори от 15W40 (в работна температура на двигателя), но в никакъв случай не ти го предлагам това масло за ниските температури през зимата, защото при студен старт износванията на коляновия вал с подобно масло са много големи, заради така наречения зимен индекс който е (15W) (W би трябвало да значи Winter или зима от английски)!-Другия ми съвет е да си смениш сегменти, гумички и хем може да си прегледаш и други неща по двигателя като биелни лагери например, пасване на клапани и т.н. и след това да караш с масло от рода на 5W40 или 5W50 (пълна синтетика) и да не се занимаваш с глупости!Поздрави и дано да съм помогнал с мнението си! Редактирано 2 Април, 2012 от Doomwisher Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1006 #4 Отговорено 2 Април, 2012 " Когато караш мотора с полу-синтетика може да се мине на пълна синтетика, но после също не е хубаво да се минава пак на полу-синтетика ... като цяло низходящия процес е нездравословен за двигателя!" Само където пича от Щатите с 1 милион мили с акорда е карал през цялото време зимата с 5/30 а лятото с 10/30 Незнам къде го пише това , че не било добре и защо да не е ? Както е написал колегата Izanagi и аз бих направил това което е казал на твое място ако харча на масло на 100км стане повече от бензина 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atanasoff 13 #5 Отговорено 2 Април, 2012 Ремонта на мотора няма да е на този етап. Т'ва са некви 1000 лева, които в момента не ми идват излишни. За това питам за други варианти, тъй като миналото лято карах с мотул 15W50 и пак си ми го гореше. После минах 20000км с 10W40 и си го гори. Немога да засека кое го гори повече - може би е еднакво. Пък отзад не е неква страшна пушилка да кажеш ето къде отива маслото.Както и да е. Разбрах, че немога да карам с такова.Ще си взема някакво друго както съм сега и ще си карам. Пък на есен, ако има кеш ще се отваря мотора.Поздрави и мерси за отговорите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Doomwisher 164 #6 Отговорено 2 Април, 2012 (Редактирано) " Когато караш мотора с полу-синтетика може да се мине на пълна синтетика, но после също не е хубаво да се минава пак на полу-синтетика ... като цяло низходящия процес е нездравословен за двигателя!" Само където пича от Щатите с 1 милион мили с акорда е карал през цялото време зимата с 5/30 а лятото с 10/30 Незнам къде го пише това , че не било добре и защо да не е ? Както е написал колегата Izanagi и аз бих направил това което е казал на твое място ако харча на масло на 100км стане повече от бензина Ами той пича може да си е карал с такова масло, но попринцип не виждам смисъл да налива 10W30 лятото тъй като то вискозитетна гледна точка дали ще караш лятото с 5W30 или 10W30 разликата е никаква! Иначе е ясно че 5W30 е (или би трябвало) да е пълна синтетика. А и съм сигурен че човека с Акорда не си е карал колата така както примерно колегата ни с B16-ката ! А между другото имам един познат с Акорд 84-та или 86-та не се сещам вече и си превъртя километража един път и ги направи някъде около 100 000км на километраж (тоест 1 100 000 общ пробег) и се отказа от колата си защото започна да му харчи много ГАЗ и не знам сега каде му е колата, но до последно мотора му беше в добро за годините си състояние! Редактирано 2 Април, 2012 от Doomwisher Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове