Jump to content
atanasoff

Мога ли да карам VTI EK4 с масло 15w40 Mineral?

Recommended Posts

Здравейте колеги.Въпросът ми е мога ли да сложа масло(MOTUL) 15w40 Минерално на VTI EK4(B16A2)? Дали ще навредя на мотора с такова минерално масло? Кажете си мнението и опита тъй като аз не съм компетентен.Мисълта ми беше да сложа по-гъсто тъй като 10w40 ми го гори доста и за това реших да пробвам с по-гъсто 15w40 mineral.Дали ще е проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре отвори мотора, сложи едни нови оригинални сегменти и гумички и няма да ти гори и 5W40.Че както си го подкарал ми е интересно дали мотора ще умре преди да стигнеш 75W90 диференциално масло.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега когато един мотор е каран примерно с полу-синтетика и минеш на минерално масло износванията стават в пъти по-големи и това ще влоши още повече здравето на мотора! Когато караш мотора с полу-синтетика може да се мине на пълна синтетика, но после също не е хубаво да се минава пак на полу-синтетика ... като цяло низходящия процес е нездравословен за двигателя! Още повече че, минералното масло попринцип си заминава по-бързо от полу и пълната синтетика и ще доливаш 2 пъти повече!Мога да ти дам следните съвети:-Ако държиш марката на маслото да е Мотул използвай 15W50 Synergie 6100 (полу-синтетика техносинтенз) така наречения летен вискозитетен индекс (50) е много благоприятен за високите летни температури и като цяло маслото е доста по-гъсто от 10W40 и дори от 15W40 (в работна температура на двигателя), но в никакъв случай не ти го предлагам това масло за ниските температури през зимата, защото при студен старт износванията на коляновия вал с подобно масло са много големи, заради така наречения зимен индекс който е (15W) (W би трябвало да значи Winter или зима от английски)!-Другия ми съвет е да си смениш сегменти, гумички и хем може да си прегледаш и други неща по двигателя като биелни лагери например, пасване на клапани и т.н. и след това да караш с масло от рода на 5W40 или 5W50 (пълна синтетика) и да не се занимаваш с глупости!Поздрави и дано да съм помогнал с мнението си! :)

Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" Когато караш мотора с полу-синтетика може да се мине на пълна синтетика, но после също не е хубаво да се минава пак на полу-синтетика ... като цяло низходящия процес е нездравословен за двигателя!" Само където пича от Щатите с 1 милион мили с акорда е карал през цялото време зимата с 5/30 а лятото с 10/30 :) Незнам къде го пише това , че не било добре и защо да не е ? Както е написал колегата Izanagi и аз бих направил това което е казал на твое място ако харча на масло на 100км стане повече от бензина :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонта на мотора няма да е на този етап. Т'ва са некви 1000 лева, които в момента не ми идват излишни. За това питам за други варианти, тъй като миналото лято карах с мотул 15W50 и пак си ми го гореше. После минах 20000км с 10W40 и си го гори. Немога да засека кое го гори повече - може би е еднакво. Пък отзад не е неква страшна пушилка да кажеш ето къде отива маслото.Както и да е. Разбрах, че немога да карам с такова.Ще си взема някакво друго както съм сега и ще си карам. Пък на есен, ако има кеш ще се отваря мотора.Поздрави и мерси за отговорите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" Когато караш мотора с полу-синтетика може да се мине на пълна синтетика, но после също не е хубаво да се минава пак на полу-синтетика ... като цяло низходящия процес е нездравословен за двигателя!" Само където пича от Щатите с 1 милион мили с акорда е карал през цялото време зимата с 5/30 а лятото с 10/30 :) Незнам къде го пише това , че не било добре и защо да не е ? Както е написал колегата Izanagi и аз бих направил това което е казал на твое място ако харча на масло на 100км стане повече от бензина :)

Ами той пича може да си е карал с такова масло, но попринцип не виждам смисъл да налива 10W30 лятото тъй като то вискозитетна гледна точка дали ще караш лятото с 5W30 или 10W30 разликата е никаква! Иначе е ясно че 5W30 е (или би трябвало) да е пълна синтетика. А и съм сигурен че човека с Акорда не си е карал колата така както примерно колегата ни с B16-ката ;)! А между другото имам един познат с Акорд 84-та или 86-та не се сещам вече и си превъртя километража един път и ги направи някъде около 100 000км на километраж (тоест 1 100 000 общ пробег) и се отказа от колата си защото започна да му харчи много ГАЗ и не знам сега каде му е колата, но до последно мотора му беше в добро за годините си състояние! :) Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...