mielens 2 #1 Публикувано 15 Февруари, 2012 Здравейте колеги,Моля някой с повече познания от мен да си каже мнението дали ще мога да сменя САМО блока с главата (с делкото) и инжекторите от D16Z6 на моята англичанка, която е с Д14А2. Тук е момента да кажа, че не гоня някакви голени резултати - просто искам малко по-вървяща всекидневна кола. Не искам да я сменям моята за друга с по-мощен двигател, защото купето е уникално запазено (дори първият собственик си го е поръчал с задни дискови спирачки). Информацията, която съм събрал до сега е, че ЕКУ-то може да се чипне и да му се сложи VTEC управление (кода му е P1J). Идеята ми е да сменя блока с главата и 240 CC инжектори от Д16-ката, всичко останало да ползвам от д14-ката и след като чипна еку-то да му сложа стоковата таблица от Д16з6. На прав път ли съм или греша нещо? Благодаря на всички отзовали се по въпросите ми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #2 Отговорено 15 Февруари, 2012 Ти дефакто искаш да смениш целия мотор. Няма смисъл.Само тиквата е по-добре. Трябва ти и раздвижена ролка на разпределителния вал. Всмукател и после по избор- генерация, редене на кутията...Обаче с дино настройките няма да се разминеш. Тамън му тегли една ревизия на блока. А и комплект гарнитури и нов ангренажен ремък ще ти трябват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mielens 2 #3 Отговорено 15 Февруари, 2012 (Редактирано) Ти дефакто искаш да смениш целия мотор. Няма смисъл.Само тиквата е по-добре. Трябва ти и раздвижена ролка на разпределителния вал. Всмукател и после по избор- генерация, редене на кутията...Обаче с дино настройките няма да се разминеш. Тамън му тегли една ревизия на блока. А и комплект гарнитури и нов ангренажен ремък ще ти трябват.Всички тия неща ще лапнат доста пари, а аз както съм написал не гоня някакви спортни резултати. Гледам, че се продават блокове и глави за по 450 леврета (общо), чипването на екуто ще се справя сам, незнам само за смяната да блоковете колко ще ми струва, но не мисля, че ще е колкото тези неща, които си споменал. Редактирано 15 Февруари, 2012 от mielens Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #4 Отговорено 15 Февруари, 2012 Тука съм съгласен, но се променя номера на мотора и ставаш незаконен.Щом ще си правиш сам чипа си ок, ако не- свирни на лични да ти кажа кой може да ти помогне.Всмукателя не ти е нужно на първо време да го сменяш. Изпускателя също, генерация не прави. Виж стария болк как е, смени му сегментите и ще минеш само с ролка и обслужване на глава.п.п. Имам същата като твойта. Не очаквай чудеса. 3пъти размислям за тази продцедура и сега ровя по хеч-а на приятелката. Просто англичанката си голяма, с около 100-150 кила по-тежка от хечовете кола, високо и меко окачване, дълги скорости и не става да спорт. Ефект ще има 100%, но ще е минимален и не си заслужава да се рови по мотора според мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #5 Отговорено 15 Февруари, 2012 Естествено, че е по-добре да си вземеш по-голям мотор. По-големият мотор има по-голям ресурс. Съветвам те да купиш всичко комплект - блок+глава със всичко по нея - смукатели и тн. Казвам ти го, защото само така можеш да си сигурен, че ще изкараш правилният резултат от мотора, както си е фабричен. Твоят ще можеш да го развържеш на части - смукателя винаги ще го вземе някой с японски хеч Д14 за да си го сложи Ако си късметлия кутията ти ще е с 4,437 файнъл драйв. А за незаконен - няма да пускам анкета колко от хората, суапвали мотори са ги регистрирали, ясно е кои ще са мнозинството. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mielens 2 #6 Отговорено 16 Февруари, 2012 (Редактирано) Към колегата Chris Barnes - ще мога ли да ползвам стартера, маслената, водната помпа и ангренажния ремък от моята. И какво ти е мнението за D16Y2, който се слага в купе като моето от същата година - дали ще е по-добре? Благодаря. Редактирано 16 Февруари, 2012 от Dragi4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #7 Отговорено 16 Февруари, 2012 тук можеш да видиш дали са еднакви парт номера. По принцип знам, че за едновалова Д серия би трябвало да са съвместими маслената и водната помпа но не мога да кажа със сигурност. Ангренажа едва ли ще стане за твоята, но и да сменяш само глава, пак се сменя ангренажа D16Y2 е пак sohc vtec 1.6, близки са като показатели с другите мотори 1.6 витек (едновалов), само че този се слага само на англичанка. Не съм имал кола с такъв, но познавам хора които даже турбинираха такъв и си държеше доволно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове