Jump to content
tony-asa

Колата угасна в движение и не ще да запали

Recommended Posts

Понеже напоследак зачестиха темите с подобно заглавие реших да пусна тема в която да обобщим причините.

За да угасне в движение нашият автомобил и да не ще да запали след това има две основни причини:

-липса на гориво

-липса на запалване(ток или искра на свещите)

 

Относно липсата на гориво:

-изгоряла горивна помпа(рядко се случва,но не е невъзможно)

-запушен горивен филтър

 

Относно липсата на запалване:

-окъсила бобина

-комутатор

 

Как да процедираме когато ни изгасне колата в движение?

Връщаме ключа в начално положение след което въртиме на положение едно и слушаме дали тръгва горивната

помпа.Ако не тръгва проблема е в нея(Някои ще кажат,че трябва да се презапои главното реле,но не съм съгласен

с тях.От студена споика не тръгва също помпата,но при опит за палене,но не и в движение )Продължаваме и приемаме

,че помпата работи,завъртаме ключа и въртим на стартер.Не се получава и опитваме още един или два пъти и неще.

Ако всичко е наред с горивото би трябвало да усетите мирис на бензин(колата се дави) значи не е проблема в горивото.

При положение,че не усетите мирис на гориво а помпата работи отвиите леко(около четвърт оборот) щуцела на изхода на

горивния филтър които които докарва горевото до горивната реика.Завъртете на положение едно докато чуете помпата

и изключете.Ако разхлабеният щуцер е влажен,то филтърът е на ред.Продължаваме нататък.Остават запалването.

Заподозрените са бобина и комутатор.Проверявате стига ли искра до свещите и виждате,че няма.Изчакаите двигателя

да изстите и опитаите да запалите.При положение,че запали или припали и угасне причината е в комутатора.Не запали

ли причината е в окасила бобина.Какво следва.Отваряме делкото и вадим бобината.При положение,че е окасила на

нея се забелязва сивкавочерно петно от окъсяването,което понякога е едва забележимо или има серьозни поражения

както тази бобина на снимката(моята от д16з6)

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Тук се вижда как при окъсяване липсва част от бакелитовата трабичка на корпоса в която се намира предпазителя върху

които се закрепва пружината дето контактува в дистрибуторната капачка.

Това е от мен.Мисля да е написано разбираемо за всички и е на базата на личния ми опит и познания.

Ако съм изпуснал нещо моля колеги допълнете темата.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезно обобщение, колега. Благодаря!Аз ще добавя още една много прозаична причина (от личен опит :D ). Не пали, защото сме останали без бензин. Истината е, че при тези арктически температури, колите ни харчат много повече, отколкото сме свикнали и тъй като повечето нямаме контролни лампички за горивото, следенето е леко затруднено. Моят съвет е, зареждайте още когато стигнете до червената чертичка за резервата. Иначе се стига до конфузни ситуации :)При моя случай конкретно, вечерта се прибрах и паркирах под наклон. На сутринта въртях стартера и ругах, докато изтощих акумулатора, преди да се сетя, че няма бензин. След като налях от туба 5 литра и ми подадоха ток, запалих на трето-четвърто завъртане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Относно липсата на запалване: -окъсила бобина -комутатор...

Добре, но за цитираното причина може да е пробил палец, кабел, свещ и т.н.Не препоръчвам проверка за светкавица със свещ в лулата и на маса, щото може да ти трепне ръката и причината за "цитираното" да е проверката! ;) Темата не е лоша, но трябва да се допълва... :rolleyes:П.П. Ако налягането на горивото от помпата не е нужното? Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб Sebulba,че трябва да се допълва.Нали за това темата е отворена.Целта е да се допълнят всички възможни причини за проблема.Също така и да се добави и малко технически параметри за бобина и комутатор и как се замерват.По долу показвам цитат от тема от форума в която колегата kalos е обяснил каксе замерва бобина.Бобината се проверява с ом-метър. Като модул бобината има 3 извода 2 са с винтчета на корпуса (извод А+ и Б–) и един с една пружинка(извод В).първо мериш първичната намотка, тя е между А и Б. Съпротивлението (при 20 градуса температура на околната среда) трябва да е между: 0.45-0.55 ома за HITACHI и 0.63-0.77 за ТЕС.Ако там всичко е наред мериш вторичната намотка, тя е между А и В там съпротивлението трябва да е: 22.4-33.6 за HITACHI и 12.8-19.2 за ТЕС.И така като сме тръгнали измери и кабелите на свещите съпротивлението им пак при 20 градуса не трябва да превишава 25килоома. Ако е повече кабелите се заменят с нови

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се добави и прескачане на ангренажния ремък.Както си карате,изведнъж колата започва да губи мощност и след това изгасва.Казвам го от личен опит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат от друг форум:

При инжекциона горивната смес е много точно дозирана и в по-малко количество от карбураторния двигател. За да се възпламени иска искра с висока енергия.

При обикновената бобина на нисковолтовата намотка се подават 12V и когато се прекъснат във високоволтовата се индуцира напрежение около 8-10 000 волта.

При инжекциона е нужно напрежение над 25 и дори над 30 киловолта. Това се постига като нисковолтовите импулси на бобината се усилват електронно до 400 волта.

Точно това прави комутаторът.

Ето и нещо полезно от форума:My link

Редактирано от tony-asa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с 400V. от комутатора не съм съгласен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връщаме ключа в начално положение след което въртиме на положение едно и слушаме дали тръгва горивнатапомпа.Ако не тръгва проблема е в нея(Някои ще кажат,че трябва да се презапои главното реле,но не съм съгласенс тях.От студена споика не тръгва също помпата,но при опит за палене,но не и в движение )

Тук леко не съм съгласен с теб. Имах проблем с главното реле на англичанката. За щастие съм с газова уредба. Топла колата не палеше. С удър под колонката на волана се оправяше, но после и в движение ми се наложи да мина на бензин/ свърши ми газта/ и пак не искаше. Пак удър и тогава тръгна. А иначе преди да е на газ си палеше на бенз. Презапои го майсторчето, но нямаше файда и си взех работещо, 2ра ръка. Между другото газаджията ми ми каза, че можел да ги лекува с побългаряване, но чакам да стане време да сменявам филтрите на газта и тогава ще му дам старото да се пробва и ще стои за резерва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега darsi ,разглеждаики принципа на работа на Main Relai в темата на колегата AMD My link проблема при нето е подобен както при комутатора-не пали при топъл мотор,но няма да угаснев движение както при комутатора.При теб случая с газта е друг.Не знам с ГИ ли си или с обикновенагазова.Ако прочетеш внимателно темата от линка която съм дал ще ти стане ясно,че за да работиколата трябва да си минал процидурата по запалването и ключа остава в положение едно.Какво сеслучва по нататък,колата работи,но ЕКУто командва бензиновата помпа,през Main Relai минава напрежение .За да ти работи колата на газ по някакъв начин трябва да се спре бензиноватапомпа и да излъжеш ЕКУто,че имаш гориво за да не меша газ и бензин едновременно.Тази функцияна лъжец играе така наречения емулатор.Като свършиш газта и обърнеш на бензин ЕКУто ти подавасигнал на помпата да се включи,но тя отказва понеже си имал студена споика,независимо че си вдвижение понеже си бил на газ.Прехвърлянето от газ на бензин ЕКУто го третира като спиране на работата на двигателя и при положение,че си имал проблем с Main Relai студена споика резултата ече колата не пали топла.Колега jokera,написъл съм,че е цитат от друг форум My link,понеже само това успях да намерякато обяснение за комутатор.Ще се радвам ако знаеш нещо да го споделиш и да се аргументираш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че помпата ми не се гасеше като бях на газ. Преди бях с обикновена, сега е ГИ, но помпата не се гаси, защото се скапва много бързо. Гаси се сигнала на инжекторите.п.п. Както и да е. Ако не се чува помпата е релето или бушона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tony-asa попилях се да се смея от този линк без да се обиждаш нали форома е да си помагаме, но там са описани всевъзможни глупости не го прочетох целия, но до средата ми стигаше. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

crank сензора отчита времето за всеки инжектор и запалването за всеки цилиндар както и RPM към ECU.ECU подава инпулси към комутатора, а комутатора подава минус на бобина. Може и да греша ако е така да ме поправят колегите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това е нещо друго,няма за какво да се обиждам.Знам само симптомите на заминал си комутатор а самия принцип на работа не.Щом смяташ,че е грешно ще помоля модераторите да изтрият цитата и линка които съм дал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та да споделя и аз личния си опит- преди около седмица бях оставил колата навън за няколко дена и когато ми се наложи да я запаля ми беше паднал акумулатора! Подадоха ми ток с кабели, но колата не искаше и да чуе за палене и реших, че имам нещо замръзнало по горивната система и я бутнахме в гаража за няколко дена за да се отпусне малко! Изчаках я 2,3 дни и резултата същия- проверих помпата, горичния филтър, мерих бубината и им нямаше нищо и най- накрая се оказа, че от многото въртене някакси колата се беше удавила и зацапала свещите( които между другото са нови на около месец) и след като ги позабърсах малко си запали от ряз! Дано съм бил полезен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...