Jump to content
H22_turbo_Vtec

Всичко свързано с турбо моторите

Recommended Posts

Имайки предвид нарастването на турбо проектите в БГ реших да пусна тази тема.Аз лично имам няколко въпроса към по-запознатите и се надявам другите колеги, които не са на "ТИ" да четат и питат.Надявам се темата да не се превърне в говорилня, така че я пазете.Почвам първи дано да се получи хубава тема.От скоро имам турбо кола и взеха да ме налягат едни въпроси, кое как се получава и защо?1.Всички знаем, че са по-разредени двг-тата.8.5-9,.... такааа защо?Каде е проблема да се кара малко по-сгъстена кола с по-малко турбо и с по-малък надув.Не е ли по-благоприятно.1 пример. 2.0 8.8 сгъстяване на 0.7 да изкара 200коня2 пример. 2.0 10.0 сгъстяване на 0.3 да изкара 200коня това са само въображаеми данни.2 пример няма ли да надува от по-рано турбината и съответно да се натоварва по-малко?2.Когато си с по-малко турбо тръгва по-рано, но успява ли да държи в целия диапазон на мах. бууст, ако не защо?3.Защо се слага по-голямата турбина?Само защото по-малката не успява да изкара желаното налягане или просто ако го изкара прекалено бързо ще се счупи.4.Има ли разлика в конете при еднакво налягане но при различна големина на турбината или само разликата е в кои обороти ще те ритне?

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли кой да отговори на колегата че има и други любопитни Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почвам по ред:1)Колкото по-разреден е мотора,толкова повче боост може да понесе безопасно(и при сток карантия и при правена),толкова по-късно тръгва турбината и съотвено лага е по-голям.2) съвсем възжможно е 2.0 10:1 да изкара 200к.с на 0.3 и 200к.с на 0.6 при 8:1 , т.е колкото по-раздреден е мотора,толкова по-малко коне ще излязат на едно и също налягане3)Зависи от турбината. Колкото по-рано надува,толкова по-рано ще излезе от карта. Но при 2.0+ моторите и при 10:1 сгъстяване,развъртането ще става хем рано,а оборотите няма да превишават 7000(например). Една т3/т4 хибридна с 50 трим и .63 а/р е перфектна за 2.2, 2.3,хем тръгва рано,хем стоиш до 70% в карта до края на оборотите.4)Зависи от турбото,ако сложиш наистина малко турбо на 2.0 и тръгва в idle(шегичга,малко по късно да речем),0.6-7 бара,ще ги правиш на мн.ниски обороти,но след определени обороти ще губиш ефективност,излизаш от карта и турбото се чупи...има такива графики при които ясно се вижда рязкия спад на В.М след определени обороти(графиката на в.м върви сравнително хоризонтално и накря тръгва вертикално надолу...)4)Турбината се слага според това, за което искаш да ползваш колата. Ако целиш 200к.с турбината ще е малка,ако търсиш 300к.с ще е по-голяма,ако търсиш 450к.с ще е голяма, а за нагоре ще ти трябва чудовище и обороти.(Рибата от 1.6 изкара маса коне,но има яко обороти да я развърта,т.е на по-голям мотор няма да са му нужни чак 9000об.)5)Отново зависи. Целта е да се избере най-точната турбина,спрямо налягането на което ще работи,оборотите на които двигателят ще върти и ест. кога искаш да тръгва. Т.е при голяма турбина,ще тръгва от 5000(например),ще направиш фулл буст на 7хил.(1 бар.) и ще въртиш до 8к+. Силата ти ще идва изведнъж и нагоре ще върви много,но като си атмосферен режим,колата ще е лагава и спряла...Ако има несъгласни с това,което съм написал,ще се радвам да прочета/разбера нещо ново :)

Редактирано от murdera
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Ще се възползвам от прясната тема и от поканата за задаване на въпроси. :) Питането ми е следното. При замяната на биелите и буталата с ковани на колко трябва да се разстържат цилиндрите? Пример: мерим цилиндрите и виждаме, че сме подминали 75мм.... трябва да ползваме буталата дето са на 75.5мм. Колко трябва да е хлабината след разстъргване и хонинговане? Какъв е препоръчителния диапазон? Най-ми е лесно да погледна service manual и да прочета каква е хлабината, но съм чел, че при кованите бутала трябва да има по голяма хлабина. Така ли е? Ако е так ЗАЩО? При работата на моторите на такива турбинирани автомобили се чува по-твърдата им работа (чукат като дизели) това заради по-голямата хлабина между цилиндъра и буталото ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-голяма е хлабината ,защото forged буталото се разширява малко повече от OEM-ското.Спазваш си инструкцията на производителя!Бягаме от темата обаче :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ми е пряко свързан с типа гарнитура която трябва да сложа.Кометикс-варират от 0.8 до 1.5мм.(поне аз това открих) ако сложа по-дебела ще ми падне сгъстяването и на същото налягане ще ми паднат конете.А ако сложа най-тънката ще съм леко сгъстен и на същото налягане 0.8 ще съм с някой кон напред.Има ли смисъл да е по-разредена с по-голям надув и не се товари повече турбината?С стоковото турбо съм.Точно ей това съотношение ме вълнува сгъстяване и налягане на турбото.Понеже всички казват по-добре да ти е по-разреден мотора ако ще надуваш много.ОК хипотетично паднем на степен 8.5 и 1.2бара. е резултата няма ли да е същия ако е 9.0:1 при 1бар?Къде е тънката граница?Натиска които върху буталото не е ли същия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай напредвид,че ако не си много разреден на сток мотор ще си е рисковано да буташ някакви големи налягания.За евридейка над 0.5 бара може да не издържи дълго.... 9:1 разреждане ще е добре,с хубава настройка на смесите може да я пуснеш и на 0.7-0.8 бара,а колко ще издържи....никой не знае :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пример ще дам ,че интегра таип Р на сток мотор които е на 10.8-11:1 степен държи 0.5-6 бара без проблем(примерно едни 300 коня).ТОВа според мен зависи от концепцияата на мотора и колко натоварване може да понесе в сток вид. (И НАИ вече до настроика !!) :cool:

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ви подведох :rolleyes: Става въпрос за Скайлайн.Той си е разреден не знам точно колко?Но сега му шлайфат главата и трябва да поръчам гарнитура.Въпроса е колко да е дебела.Притесняваме факта да не си обърка настройките след промяната на степента на сгъстяване.Или това ще се корегира с леко надуване на турбината?Имам 2 компа един стоков на 0.5уш и чипнат на който колата се кара 0.7-0.9.Тази тема може да бъде много полезна за доста хора от форума :).На мен ми беше.http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=13&t=17239

Редактирано от H22_turbo_Vtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай обаче заглавието на темата не подсказва че имаш дерзания за Нисана си :)И какво значи шлайфат главата....пускат стружка :) или просто лице!Слагай фабричната дебелина като не си сигурен какво правиш и стига мисли за турбината :) По специфични въпроси за RB25DET задай в http://nissanbg.com/forum/ има колеги които точно ще ти отговорят.пп За уточнение Кометик имат и 3 ммппИначе няма по голям кеф да караш сгъстена турбо бегачка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип темата е с общ характер.Просто при мен е тясно свързана.Иначе въпросите от 1вият ми пост не са свързани пряко с нисана, а с липсата ми на знания свързани с духалките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега някой мапер ще ме поправи,но ако предположим че на главата ти ще и вземат само лице и ще сложиш фабричен размер гарнитура ще се наложат минимални корекции на картата.Даже няма и да има нужда,това си е фабричен турбинен мотор достатъчно запасен.На въпроса ти,всеки иска с възможно по-ниско налягане много сила.Степен на сгъстяване,аванси,градуси........хубаво гориво....все важни неща

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл от по-голяма гарнитура за разреждане, на дали сгъстяването ти е над 8,5:1 и смятам че ще държиш дори малко над бар без проблем! А за съотношението сгъстяване и надув нещата не са толкова прости! Като цяло разреждането се прави с цел надеждност на мотора и от там поносимостта му към по-голям надув. Твоят мотор от завода си е турбиниран и всичко си е изчислено както трябва, според мен купи фабричния размер гарнитура, а вятъра ще ти коства само 0.05 стотни от милиметъра което няма да е от такова значение, че да правиш нова настройка. Един ден когато решиш да си караш нисана на 2 бара ... (пожелавам ти го от сърце) може да минеш пак без разреждане просто взимаш фабричния размер бутала (като твойте) само че, да са ковани и мисля че, пак няма да е никакъв проблем!

;)

Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а да попитам 9:1 достатъчно ли е за по сериозни натоварвания или трябва да се пада по надолу?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достатъчно е ще извадиш желани коне на по малък надув и колата ще се държи доста добре в атмосверен режим аз моята умишлено я оставих на 9.1:1 и съм доволен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, видях че се задават въпроси :) и аз да питамДо колкото ми е ясно има тук няколко човека които се стремят в максимални коне или с други думи максималната мощност трябва да я има при превключване на всяка предавка да си в максималния надув.Повечето ипросто искаме малко повече да ни вървят колите. При това положение ако сменяме бутала и биели може ли да си запазим високата компресия с голямо налягане (примерно над 1 бар)? Ако не са сменяни бутала и биели и искаме да истискаме максимума от стоков мотор (примерно при мен няма възможност за здрави на Д14). Моя мотор на 0,6 прави около 150-160 коня на колелата ако е с интейк от Д16. Ако се смени тоя инейк с ITB от мотор (щото са по-евтино от такива специални за хонда) мощноста скача доста. Ако се сменят клапаните с по- големи и вала да се смени мощноста скача още малко. Чел съм и за хора които изправят портовете - отгоре ги пилят а отдолу наваряват. За моя мотор се пише навсякъде че максума на биелите е около 200коня (мерени на колелата). Ако не надуваме повече от това и не вкарваме повече гориво (те си остават константа), може ли да се каже че печелим мощност от по-малкото загуби? Значи ли това че не се напрягат повече бутала и биелите?Знам че стана малко дълго, за да го напиша малкисимално разбираемо(най-вече за мен самия) се наложи :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло нее проблем само степента! Основния проблем е горивото при по сгъстен мотор и турбо надув се получават опасни детонации които със сигурност ще строшат мотора ако ще и с най здравата карантия да е:) просто колкото по висока степен толкова по силен бензин трябва да се сипва, качеството на наще бензини е плащаш 100 октана на ОМВ получаваш 95:) и за това сипваме в него малко бардал за да може да догоним около 100:) При твоята Д14 нее проблем да я настроиш на 0.6 зависи каква турбина ще ползваш ако е по големичка без проблем ще сцепиш буталата, защото те си имат някакав живот и запас който с по голямото турбо приключва:) от опит ще кажа че настроена Д16З5 на 0.7 с турбина К26 изкара точно 3000 километра и свършиха буталата:) буквално всички се бяха нацепили между сигментите.за това батко ви Гефи или известен като Ивайло Йовчев може да ви орянтира със съвети гопре долу какви коне могат да понасят тези моторетки със сток карантии за да не минете таваните и да ги потрошите:) същия човек ще ви препоръча да настроите колите си на дино за да видите кога стигате тоз таван и да спрете:)ние явно минахме тавана защото настройвахме на пътя а там нямаме реална представа какви коне е изкарал мотора. важното е че колата 3К километра вървеше на патрон:)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка,ако колата не е евридейка а се кара за кеф и гонки-тези 3хил. км,няма да са хич малко като време...Toчно леглата на сегментите са слабата част в буталата,поне при Х моторите...карантията и биелите държат ама при налягания от 0.7++ буталата се чупят..пс. какви бяха последствията на тая Д16ка?

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, за подковаване още е рано да се говори, като за начало просто малко ще я поосвежа, ще сменя някой неща и най-много да я пребоядисам в близко бъдеще! Иначе доста шамари отнесе тоя мотор и за сега няма никакви ядове ... колата се кара евридейка, ходя на пазар с нея, помагам на закъсали коли :lol: абее всичко е шест! :) Разбира се внимавам много с бензина гледам да е винаги 100 октана и то от определени бензиностанций ... ама сега да не правя реклами! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивко не мисля че са писани глупости от колегите по нагоре, темата е интересна и самия ти знаеш че нито аз нито ти нито който и да е по света е открил топлата вода и всеки ден се научава по нещо ново, написаното по нагоре от мен беше ти самия да обясниш на колегите че настройката на една кола на професионален инструмент наречен Дино е много важна, за да избегнеш евентоално счупване на маторя:) аз съм за качването на всяка правена кола на дино защото настройката на пътя в повечето случаи води до краш:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как по-точно, уреда "Дино" показва, кога мотора е пред счупване?

  • Нагоре 1
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами ти кажи виждам че знаеш;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг въпрос-Богати смеси?

Подразбирам: процентово съотношение бензин:въздух, ама в ползва на скъпото.

Колко се засилва и защо когато бензина в сместа е повече възможността от детонация намалява.

И какво се оказва стискаме яко пистолета и си викамеПубликувано изображение поне няма да гръмне на първият светофар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо когато бензина в сместа е повече възможността от детонация намалява.

Бензинът всъщност, е с различно октаново число, в зависимост от ламбда. При по-богати смеси, числото е по-високо и обратно. Оттам и обогатените смеси са по-безопасни откъм детонация. Отделно, че често сместа умишлено се обогатява, с цел допълнителното гориво, да отнеме топлина, от топлинните гнезда, като по този начин намалява възможността от самозапалване и детонация. Информация, за октановото число, при различна ламбда трябва да има из документациите, на горивото, но до обикновения юзър достига осреднена стойност - да кажем 96 октана.Означенията, на авио бензините(или поне някои), са по-точни. Такова означение, е например \"Б 95-130\" - или в превод 95 октана при обеднени смеси и 130 октана при обогатени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето и нещо интересно и от мен :)http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=5

Темата е много хубава само дето не разбрах коя от двете турбини е по-добра.Има ли друг вид турбини който се предлагат.Нещо по-хитро измислено през последните години.При тези с променлив ъгъл на лопатките сякаш колите вадят повече коне.Къде е разликата нали и другата си се разтоварва при повечко обороти.Въпроса ми главно клони към,коя е развъртяна повече време в максимума и защо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...