stomanata 2 #1 Публикувано 27 Януари, 2012 Здравейте,Интересува ме.......... от някъде би трябвало да идват +12в и отиват в електронното или чукчето, от къде после сеполучава високото напрежение за свещите.Къде и как мога да го открия? По принцип имам аванс процесор и там е прекъснат 1 кабел и е прекаран през процесора, но не знам дали това е въпросният кабел....Става дума за ЦР-В 99-та година, 2,0i 128 коня.Ако трябва да посоча още нещо - кажете, но не знам какво друго да опиша Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MonsterOOD 100 #2 Отговорено 27 Януари, 2012 Привет колега,нещо въпроса не ти е много ясен. +12В идва от акумулатора, след като запалиш мотора, акумулатора се захранва от алтернатор и да приемем че от там идват вече 12-те волта. Така....високото напрежение което е 12 000 волта се генерира от бобината. Принципа на действие е следният: Когато първичната намотка получи 12 волта тя се насища и се получава Е.Д.Н. (електродвижещо напрежение). При рязко прекъсване на 12 волта на първичната намотка на бобината се индуктира Е.Д.Н. във вторичната намотка на бобината. Процеса се нарича комуникационно пренапрежение. По този начин на вторичната намотка се получава заряд почти равен на 10 пъти първичното напрежение. Този заряд се предава посредством палец или електронен комутатор към кабелите за високо напрежение и от там към искровите свещите.По повод процесора: с това което съм описал процесор няма. Процесора като елемент се използва когато има зададен процес ( процес на изпълнение). Ако имаш нещо което трябва да се управлява с точно дефиниран метод, тогава се използва процесор. Пробвай да кажеш пак какво искаш да попиташ или да направиш и предполагам ще можем да помогне.Поздрави,Мариян Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stomanata 2 #3 Отговорено 27 Януари, 2012 Това с бобината ми е ясно Обаче си мислех, че "електронното" управлява ниското напрежение (12в), а не високото....Малко не съм съгласен с 12-те волта след като запалиш.... Когато въртиш на стартер от къде идва напрежениетоза бобината?Интересува ме този кабел с 12в, от които става високото напрежение Привет колега,нещо въпроса не ти е много ясен. +12В идва от акумулатора, след като запалиш мотора, акумулатора се захранва от алтернатор и да приемем че от там идват вече 12-те волта. Така....високото напрежение което е 12 000 волта се генерира от бобината. Принципа на действие е следният: Когато първичната намотка получи 12 волта тя се насища и се получава Е.Д.Н. (електродвижещо напрежение). При рязко прекъсване на 12 волта на първичната намотка на бобината се индуктира Е.Д.Н. във вторичната намотка на бобината. Процеса се нарича комуникационно пренапрежение. По този начин на вторичната намотка се получава заряд почти равен на 10 пъти първичното напрежение. Този заряд се предава посредством палец или електронен комутатор към кабелите за високо напрежение и от там към искровите свещите.По повод процесора: с това което съм описал процесор няма. Процесора като елемент се използва когато има зададен процес ( процес на изпълнение). Ако имаш нещо което трябва да се управлява с точно дефиниран метод, тогава се използва процесор. Пробвай да кажеш пак какво искаш да попиташ или да направиш и предполагам ще можем да помогне.Поздрави,Мариян Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MonsterOOD 100 #4 Отговорено 27 Януари, 2012 (Редактирано) Напрежението на бобината ти идва от едно реле. Когато започнеш да въртиш на стартер (при пълна инжекция), се задейства главно реле, което ти пуска ток към бобината и ток към помпата за подкачване на гориво. Това са необходимите неща за да запали мотора. Самия кабел към бобината ако точно той те интересува предполагам че може да се намери от ръководство за дадената кола с мотора. По спомен цвета на кабела беше нещо от сорта червен с жълти линии.П.С. Електрониката винаги е от страна ниско напрежение! Ако ще маниполираш веригата за каквито е да е цели се прави от страна ниско напрежение. Редактирано 27 Януари, 2012 от MonsterOOD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jokera 10 #5 Отговорено 27 Януари, 2012 Само дето забравяте комутатора и датчика за обороти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stomanata 2 #6 Отговорено 28 Януари, 2012 Абе и аз така го мислех Трудно ще и е на каквато и да е електроника да командва високото. Т.е кабела може би е на 1 букса със 7-8 кабела, точно където 1 от тях е прекъснат и прекаран презаванс процесора? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #7 Отговорено 28 Януари, 2012 (Редактирано) Ако моето делко може да те ориентира въпросния кабел е жълто-зеления(третия ако бром отляво-надясно на снимката). Той се прекъсва и сигнала от него се прекарва през ТАП-а преди да влезе в делкото. Нямам снимки от след монтажа. По въпросния кабел не се подават 12V, а стартовите импулси за комутатора. По спомени бяха с амплитуда 4-5V и продължителност 3-4милисекунди. Точно на база на тези импулси ТАП-а формира същите но изпреварващи по време. Редактирано 28 Януари, 2012 от SilverCivic Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stomanata 2 #8 Отговорено 28 Януари, 2012 Мерси.Кое е грешката?То и аз имам прекъснат кабел и прекаран през аванс процесора.А в такъв случай кой е кабела, който през електронното или делкото стига до първичната намотна на бобината? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #9 Отговорено 28 Януари, 2012 Грешката е, че мнението го бях постнал 3 пъти. Я кажи какъв е проблема и защо ти е кабела между комутатора и бобината? Вътре си е, в делкото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stomanata 2 #10 Отговорено 29 Януари, 2012 Всичко започна от една смешна обява за устройство, което го поставяш в запалката на автомобила и веднага започвашда получаваш икономия на гориво от 10 до 30 процента + вдигане на мощността и удължаване на живота на акумулатора!!!!Не знам дали изобщо някой им се връзва на тези глупости. А и то там продавача описваше, че имало мощен кондензатор (не виждам как той би помогнал на живота на акумулатора де).Иначе може би кондензатора да подпомага искрата освен, въпреки че и в акумулатора си има доста голям запас на енергия....Та си мислех на въпросният кабел да сложа 1 диод в права посока и след него 1 кондензатор 2-3000мф Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #11 Отговорено 29 Януари, 2012 Уникално, вероятно няма да запалиш след такава интервенция. Искрата се генерира не при предния, а при задния фронт на импулса. Насищането на бобината е сметнато, няма да подобриш нищо, просто ще изместиш искрата по късно във времето. Хората за подобряването на изгарянето, измислят устройства генериращи серия от импулси - съответно пакет от искри за един цикъл на запалване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stomanata 2 #12 Отговорено 29 Януари, 2012 Чувал съм за това, където се правят по 2-3 искри за по-добро изгаряне.Ам как ще се обясни това с кондензатора?Освен да е пълна лъжа, ама пък не може ли някой да го осъди за лъжлива реклама.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #13 Отговорено 29 Януари, 2012 Естествено, че е пълна лъжа. Като магнитите, които подреждат молекулите на горивото преди да изгори, същата глупост. Де да ставаше така, още в завода щяха да ги слагат. Кондензатор - 20% икономия, слагаш едни магнити и хоп още 20% и старата каруца вече покрива евро 5 стандарта по отношение изхвърляне на количества въглероден диоксид и азотни окиси. И всичко това за 20 евра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jokera 10 #14 Отговорено 29 Януари, 2012 WS-teleshop и търговците какво ли не измислят само и само да ти вземат парите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stomanata 2 #15 Отговорено 29 Януари, 2012 Лъжат, че не ги е осъдил все още някой Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове