Jump to content
Guest BlackSun

Ламбда Сонда!

Recommended Posts

Guest BlackSun

Колеги,преди време бях писал за проблема с лампата на компютъра че свети.Оказа се че сондата е за смяна,смениха ми я в Дунев,обаче ми сложиха универсална Bosch.След което при студен мотор лампата пак светва,като загася и пак запаля вече не свети....както и да е..Та понеже днес позамериха аз лично тук там и стигнах до извода че всичко работи :D Обаче мисля че тази сонда не пасва на този двигател и подозренията ми идват от това че проблема определено идва от подгряването на сондата!Тази която е на Бош съпротивлението на реотана е 2 ома, а Хонда казва че съпротивлението на реотана на сондата(подгряването) трябва да в границите от 10 до 40 ома в противен случай трябва да се смени!!!Та аз искам да попитам възможно ли е Хонда да не работи добре с универсалните сонди и компютъра да отчита грешка при подгряването поради разликите в съпротивлението на реотана(подгряването)???Клата е Сивик 97г 1.6i 16v vtec sohc D16Y2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Jonini

И при мен е така, колега. Ходих при Мотоман, сложиха ми на бош и сега комп. ми дава грешка в подгряването на ламда сондата. Аз сам с d16z6. Не намерих никаква разлика с и без ламда сонда, нито по вървене, нито по разход на колата. Идеята ми е дали не мога да сложа съпротивление последователно на веригата и така ламдата да влезне в параметри?! Ако сложа R, дали това няма да прецака самата сонда, защото ще подгрява по-бавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest VTEC Inside

Според мен със съпротивление би трябвало да стане само не знам каква консумация прави подгрева става дума да подбереш съпротивление с подходяща мощност. Според мен Емо-1нет ще даде по-адекватно мнение!Късмет:cool:

Редактирано от VTEC Inside

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BlackSun

Не мисля че ще я прецака, просто ще загрява по бавно,обаче аз сега ислитам с 300 към Дунев :D ,за да искам да си ми сложи сонда за моята кола ако трябва ще доплатя,защото платих 235 лв там :lol: .....и за какво ?... за да ми свети пак лампата на компютъра.А ти пробвал ли си като запалиш да загасиш и после пак да запалиш и да видиш дали ще ти свети тогава,защото при мене загасва тогава,но и това си има обяснението,сондата се нагрчва от газовете според мен...айде тръгвам към дунер и после ще разправям.. :cool:!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Със съпротивление трябва да стане, но дали ще се махне кода.... баааали го. Сондата не е сигурно че ще загрява по-бавно. Проблемът според мен е че може вече да сте си изпекли малко някои части на ЕЦУ-то, но това ще се разбере чак като сложите сонда която е за това ЕЦУ... пробвайте да вземете на някой сондата за тест. Притеснява ме факта, че ако подгряването е направено за 20-тина ома, то на 4 токът ще му дойде маааалко (5 пъти) в повече, а незнам дали има защита в ЕЦУ-то, Шансът да има е голям, така че споко засега.А колко да е мощно съпротивлението.... ми доста, за потгряване отиват 1-2ампера предполагам. Падът върху съпротивлението ще е 4-5 пъти по-голям отколкото върху сондата, следователно, ако сондата е 10Вата ( чисто теоритично) то съпротивлението ще трябва да е кум 40-50...... Или аз не съм си изпил кафето още :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

Сега вече (след няколко кафета ;) ) сигурно си спомняш че U=I.R ;) Токовата защита е скъпа работа, така че ако има някаква изобщо, тя е във вид на FUSE ;) Много е сложно да следят подгрявянето, за това си мисля че следат напрежението на сондата и то няколко секунди след запалването. Когато загаси и запали отново, сондата вече е загрятя от газовете (това вече го писах в другата тема :) ) показанията са нормални и компа е доволен ;) Другия път като слагате НЕоригинални мислете малко и питайте преди.... Проблема е интересен :) С удоволствие бих помогнал за разрешаването му :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MVM

Аз имам сьщо проблем с ламбдата сонда нямам такава ... мотора ми е D16Z9 -125 PS и се 4удя като сондата е 4 кабелна става ли 4 кабелна сонда от друга марка кола или трябва то4но тая ? И мога ли да имам доверие на една такава сонда от магазина на Auto + ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

Аз имам сьщо проблем с ламбдата сонда нямам такава ... мотора ми е D16Z9 -125 PS и се 4удя като сондата е 4 кабелна става ли 4 кабелна сонда от друга марка кола или трябва то4но тая ? И мога ли да имам доверие на една такава сонда от магазина на Auto + ?

Ами от казаното до тук мен поне ми стана ясно, че е твърде препоръчително да си сложиш оригинална , освен ако не си готов тепърва да се блъскаш с нови проблеми :DАуто плюс внасят части за германски автомобили предимно , за сонди от там ще купиш Бош ... аз лично не пазарувам от тях , нещо не ми допадат.Ако все пак си решил че ше слагаш бош на риск , пиши едно ЛС да те пратя поне където трябва :P даже ще имаш избор между бош и ngk с различни съпротивления та да е макс близко до твойта кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BlackSun

Сега да спомена че ми сложиха 4 съпротивления по 5 ома на подгряването на сондата и ще ви кажа какъв е резолтата като истине мотора и запаля на студено!Мисля че ще стане защото нарочно изчаках над 30 мин когато ми ги сложиха за да поистине и като запалих не светна лампата,но за по сигорно нека истине пред блока напълно и веднага ще ви съобщя....!!Поздрави :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

оооо да, казвай резултатите че е интересно :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Jonini

Сега да спомена че ми сложиха 4 съпротивления по 5 ома на подгряването на сондата и ще ви кажа какъв е резолтата като истине мотора и запаля на студено!Мисля че ще стане защото нарочно изчаках над 30 мин когато ми ги сложиха за да поистине и като запалих не светна лампата,но за по сигорно нека истине пред блока напълно и веднага ще ви съобщя....!!Поздрави :D

Ako разбереш и на колко вата са ще съм ти много благодарен. :D Редактирано от Jonini

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BlackSun

Колеги резултата е налице :shock: ! Много съм доволен както аз така и компютъра.... при студен мотор лампата на комп-а не светна!Процедурата със съпротивленията е дала желания резултат....доволен съм!Ако някой има този проблем вече знае как да го реши, но най - добре е дойде ли време за смяна на сондата да купите такава която е за Хонда или най - малкото да знаете с какво съпротивление е подгряването :D Аз сега оставям тази универсалната на Bosch защото все пак съм дал 170 лв за нея, важното е че пооспокоих компютъра и себе си! :dry:Оспех и безавариино каране :PЗа D16Y2 подгряването трябва да е от 10 до 40 ома в противен случай ще имате код 41 и моя проблем!!!

Редактирано от BlackSun

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BlackSun

Обаче колеги..... позамислих се и да ви кажа още утре отивам до Дунев за да искам да ми смени сондата!!!Я си представете че примерно реотана на сондата е 70вата!Нека направим следния тест:Взимаме една крушка от 60-70 вата и преди нея връзваме един резистор от 20 ома какъвто са ми сложили на сондата!!!Как мислите дали крушката ще светне или едвам ще и се зачерви жичката!!!Точно това става и с реотана на сондата когато има резистор от 20 ома преди него и при положение че той е 2 ома :shock: !!Така че на практика се получава че аз съм дал 235 лв за сонда която не грее и за работа която не е извършена :dry: Сега вече се ядосах много и утре ебати скандала :D Никога не ползвайте услугите на Дунев!!!:P Но важното е че пак аз съм прав а те спореха с мене че не е проблема в това че са ми сложили някакъв универсален немски боклук с марката "Bosch"! Ядосан съм до безкрай :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Мдааааа, токът в момента си е като за фабрично сонда, но падът върху бошовата е 1/10 от цялото напрежение.... значи бошовата грее 1 пъти по малко :unsure:Сорри че не се сетих по-рано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BlackSun

1 net, как мислиш подгряването на време ли е или на достигната температура?Аз мисля че е на време и след това исключва а тия в Дунев ми спорят че било на температура, а аз питам кой ще даде инфо на комп-а за тая температура, като има 4 кабела от сондата и всеки от който добре се знае за какво е и нито един от тях не е свързан с някакъв термо датчик на самата сонда ! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

мисля че е на време.... широкобандовата ми сонда е на температура и си е с 5 кабела. Но как ТОЧНО се управлява потгряването на сондата, незнам.Да ти кажа честно, карай си така..... голямата работа като не се потгрява. Идеята на потгряването е че сондата по-бързо стига работна температура, което е необходимо за намаляване на вредните емисии. Но пък ако ги накараш да ти дадат оригинална хондова сонда, супер. Просто не му мисли много ако не се навият.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BlackSun

Така де аз много не му мисля но ме дразнат по тия сервизи че уж все много знаят, а всъщност не е така ! И за какво плащаме накрая за да приспособяваме ние по всевъзможни начини !!!:D Благодарство все пак за споделеното :D Поздрави..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Jonini

1 net, как мислиш подгряването на време ли е или на достигната температура?Аз мисля че е на време и след това исключва а тия в Дунев ми спорят че било на температура, а аз питам кой ще даде инфо на комп-а за тая температура, като има 4 кабела от сондата и всеки от който добре се знае за какво е и нито един от тях не е свързан с някакъв термо датчик на самата сонда ! :D

Аз мисля, че не е нито по време, нито по температура, а по съпротивление. Нагревателя има различни съпротивления при студено и работно състояние. Според мен точно това следи компа. Сега не искам да те притеснявам колега, но ако си вкарал в параметри ламдата при студено състояние то за работното не е сигурно. В момента ти имаш едни константни 20 ома. Не знам, но вече ми писна от майстори разбирачи и най-жалкото е, че това са хора които си изкарват хляба с това. Ако с хората от този форум се направи сервиз с качествена апаратура съм сигурен, че ще е най-добрият. :):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BlackSun

Така е и аз съм на това мнение затова сега добре ги наредих от Дунев!!! Казах им да поръчат от Хонда оригинална сонда и да ми се обадят до 10 дена като пристигне и да ми я сменят и те се навиха, каде ще ходят като ги направих на 2 стотинки всички разбирачи там!!!:D И може да си прав за съпротивлението..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Ако с хората от този форум се направи сервиз с качествена апаратура съм сигурен, че ще е най-добрият. :cool::D

Не знам дали се сешташ но много от знанията в този форум се ползват в няколко сервиза, и знания от тези няколко сервиза идват във форума :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BlackSun

Аз доста попрочитам и като гкедам по сервизите как се учат на колите на хората зле ми става!!!:blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ikurtev

колеги, да разбирам ли че има проблем с ламбда сондите, които не са оригинални? става дума за d16y8 имам проблем с сондата и ми предложиха от bosch. какво да направя, че в бултрако цената е малко висока :yawn:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много благодаря на 1net за подробната информация, но все пак дали доставена сонда от USA по каталог примерно от ТУК ще свърши работа. доколкото разбирам от предишния пост колеггата е имал проблем с такава от USA, т.е като BOSCH универсална.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest alpinab

ikurtev , доколкото съм запознат не всички щатски сайтове имаш шипинг за страни от Европа камоли БГ,Ако имаш познат в УСА става лесно тоя купува и после по пощата ти я праща , когато се ровех по щатски сайтове намерих оригинална "денсо" за У8-ца за 220 долара някаде , което е поносима цена , остава проблема с шипинга защото ако нямаш познат става тръдна работа, за толкова малко нещо дори и да подържа БГ. ще е доста солено, незабравяй ,че и мито и ддс се плаща после , общо зето Поръчките без познати , които да са там е трудна история. По-добре както каза Инет направи експеримента с Бош и съпротивление,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За D16Y2 подгряването трябва да е от 10 до 40 ома в противен случай ще имате код 41 и моя проблем!!!

това е цитат от първа страница на тази тема :) за тези които се чудят какъв резистор. По ГРУБИ сметки, гледайте да е мощен поне 15-20 вата.

 

и стига с това Инет бе хора :censored: ЕДНО нет ми е ника и идва от радиолюбителската ми позивна lz1net :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...