Jump to content
ivankirichev

акорд 2.4 въпрос за маслко

Recommended Posts

Здравейте колеги, дойде време да сменям маслото. Досега карах с кастрол 5 на 30 но колата ми изгори за около 13 000км около литар масло което несмятам за нормално. Колата е на 100 000км, какво масло ще ме посаветвате да сложа ? Гледах ма Мотул маслко какво ще кажете за него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пише ли на жълтата капачка за маслото с какво да се кара?Иначе ВИЖ ТУК има и намаление сега!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай това масло...

 

Публикувано изображение

 

Аз съм с такова и съм много доволен от него.Все пак избора си е твой.Надявам се да съм ти бил полезен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако харчи масло...каквито и бъркочи да слагаш няма да спре. Само, че при твоя случай мисля, че е нормално. Прието е 1 литър масло на 10 000 км да гори или иначе казано 100 грама на 1000км. Това е норма давана почти от всички производители. Нормално е да гори малко масло, иначе няма как да смазва първият компресорен сигмент. Затова на по оборотни коли с цел издръжливост се допуска малко масло към компресорните сигменти за да има съвсем минимално смазване. Много модели като Астра ЕКО-ТЕК, Тойота Авенсис 1.8 заводски горят масло от 0 километра. Хондите също горят малко но според мен си е в нормите. Сигурен съм, че при теб няма преразход на масло или повреден двигател. И според мен всичко си е в заводските норми. Бих ти препоръчал масло Мобил пълна синтетика с препоръчаният от завода вискозитет. За Акорд 2005 дават 0W20 за студен климат, 10W30 за умерен климат и 15W40 за много горещ климат.Имам няколко книжки останали от старите ми коли едната, от които на БГ. Те са сервизни ръководства за основно за ремонт и за нуждите на сервизите. В тях за разход на масло е записано, че е в нормите 1 литър на 10 000км. Така, че карай си колата спокойно, смени си маслото както си му е реда и пробвай 10 000 км да не я държиш във високи обороти, сигурен съм, че разхода на масло драстично ще намалее. Ще ти дам пример от моя опит. Имах Нисан Примера 99 година 1.6 безнин. От смяна до смяна гореше около 100-200 грама и практически това не се усещаше нито на щеката нито по никакъв друг начин. Винаги е каран спокойно и без излишно юркане. Веднъж трябваше да отида до Румъния - Синай. Това е в средата на Румъния горе долу. Само, че доста бързахме. След Букурещ се минава планина с доста завои и изкачвания, там просто смлях колата от държане на обороти на 3-та за да изпреварвам тирове всякакви датчии стари модели. На връщане същото юркане. Събраха ми се около 2500 км. за 4 дни и доста бързо каране и държане високите обороти. Като се прибрах маслото беше почти до минимума. Аз лично се изумих и съответно притесних. След доливане и нормално каране останалите километри до смяната на маслото то не мръдна както си беше и преди. За финал:Моето мнение е, че не толкова маслото ще оправи проблема, а по скоро стила и начина на каране както и техническите характеристики на самият двигател. Това, което те съветвам е да не набуташ някоя добавка за няма нищо. Двигателя ти е в съвсем нормални норми за разход на масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега защо непробваш 5в40 на хонда маслото.Не е по скъпо от останалите масла,пък и си е на хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я карам в англия а тук в хонда туба 4 литра маслко е 60 паунда а 4 литра са напълно недостатъчни което означава, че трябва да дам 120 паунда за една смяна. А от както съм я купил колата преди 2 месеца съм и навил 15-16 000 км вече и ми се стува малко нерентабилно :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ,10W40,15W-40 е твърде "гъсто" за К-серията двигатели,правилния вискозитет за К20 и К24 двигатели е 5W-30,0W-30 или 5w-40 за нашите климатични особености.По спецификации хонда го дава с 0W-20,но ти си над 100 х км и мисля че ще го гори леко .Относно кастрола-не се притеснявай аз също налях кастрол 0W-40 предната смяна когато бях на 40 х км и също го пипна при мен ,после се порових из руските и западни сайтове и прочетох че по принципк-К серията не се разбира с кастрол,.сега съм с мобил-1 0W-30 и не го пипа.За маслото-според мен правилния вискозитет за теб е 5W-40.,пълна синтетика ,по принцип големите производители на масло имат и справочник за колата и дават препоръчително с кой вид масло,аз лично бих се насочил или към мотул или мобил , това еконерджи в линка също е подходящо,успех

Редактирано от niki64

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че така се включвам отново в темата, ама каква е логиката и най-вече причината едно масло да го харчи а друго не. Особено, ако е с един и същ вискозитет. Средното ми образование е ДВГ и логически не мога да си обясня причината за спиране на харча на масло с друг модел масло!!! Някой като каже тънко и дебело масло, той масленият филм е толкова тънък, че в практиката не съм чул при износен двигател масло 15W40 да запълни така хлабините между сегменти, гумички на клапаните или каквото ще да е там и да спре да харчи масло колата. Не ми се вярва 1 микрон по дебел маслен филм да запълни няколко стотни износване. В практиката обаче съм виждал, кола която харчи масло и темповете на харчене са едни и същи за синтетика, полусинтетика и минерално масло.Чувал съм приказки от автоджамбази, които казват колата ти е стара, не я карай с пълна синтетика а карай с полусинтетика щото маслото е по-дебело, което за мен е пълна глупост. На въпросната кола се оказа, че не гореше полу синтетика, но също така не гореше и пълна синтетика и още си я кара с пълна синтетика човека и е на 300 хил сигурно.Та обяснете ми технически, логически и както сметнете за добре, как разликата на дебелината, която е по малка от микрон сигурно на масленият филм на масло с различен вискозитет ще запълни механични хлабини поне 100 пъти по дебели от разликата в дебелината между маслата, така че да спре харча на масло?Не твърдя, че е невъзможно защото форума е пълен с подобни изказвания, които най-вероятно са верни, но за себе си не мога да намеря никакво логично, физическо или техническо обяснение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравейте, колеги. Имам същата хонда акорд 2.4. Въпроса ми е дали е нормално да духа през щеката или капачката за маслото. Друг проблем е че гори доста големи количества масло - 700-800 грама на 2000 км. Да, карам я предимно във високи обороти но все пак това си е голямо горене на масло. В момента е с Кастрол 5W40 преди това беше 5W30, и пак го гореше така. Благодаря ви предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веско предполагам отговора е в съставките/компонентите на самото масло -вискозитета не е единственото определящо нещо ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ,10W40,15W-40 е твърде "гъсто" за К-серията двигатели

Колега, би ли обяснил "твърде" гъсто какво значи? Не питам за вискозитета, а какво точно ще стане с гъстото масло? Да не сгъсти двигателя? Димитър Стоянов, ако така гори масло, значи си за сегменти. Аз нямах сегменти и за 1000км изгорих 2 литра, докато карах във високи обороти. Също за такива упражнения във високите обороти е добре да си купиш подходящо масло.

Не твърдя, че е невъзможно защото форума е пълен с подобни изказвания, които най-вероятно са верни, но за себе си не мога да намеря никакво логично, физическо или техническо обяснение.

Колега, щом по-вискозното масло има по-добри смазочни характеристики, какво пречи да минава по-малко през грапавините? Естествено, няма да спре да изгаря някво количество, но ще минава 1-2 хил км повече(примерно).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да ми отговорите само на още 1 въпрос - дали на някой акорда духа като му вдигнете щеката или като отворите капачката за маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги имам отново питане, днес най-накрая ми пристигна маслото, но не е това което поръчах (Motul 8100 ECO-ENERGY) а те ми пратиха MOTUL 8100 X-CESS FULLY SYNTHETIC какво ще кажете дали ще имам проблем с него ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...