Jump to content
user

Бъдещето на автомобилите и Хонда в частност

Recommended Posts

Понеже нещо не срещам интересни теми тук напоследък, ето една съвкупност от новини тип "@sand0"-овка. :tooth: Който разбрал, разбрал. :)

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам "серията репортажи" с нещо позабравено, но много добро (малко като завръщане в бъдещето :)). Предстои му много път до масовото навлизане в превозните средства, но ако е наистина толкова добро ще си заслужава чакането. Засега има само една компания, която ще започне серийно да ги вгражда, но това ще са автомобили за по над $100,000, така че засега не ни касае пряко.

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Ето и едно клипче. На френски е, но и без да знаете езика си заслужава да се изгледа. Обърнете внимание как накрая автомобилът прескача препятствия. :)

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Lyf4rfT7bHU

Редактирано от user
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как скача така ? изумен съм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като го видях да скача първоначално си помислих, че това е някакъв монатаж, но наистина го може. Това окачване е електромагнитно, доколкото разбирам принципа му. Т.е. представи си в амортисьора да има два магнита един срещу друг. Когато засече неравност, колата свива и разширява амортисьора (виж как точно преди да прескочи забива леко муцуната), като така отблъсква предните гуми от пътя, а след това "изхвърля" и задницата (по време на движение данни от 4-те амортисьора непрекъснато постъпват в компютър (или "calculator ultra rapide" както му казват в клипчето :)) и той управлява работата им, като това окачване е много по-бързо реагиращо от всичко познато досега). Аз така си го обяснявам.ПП А сега си представете един Type-R с горивни клетки на водород и такова окачване... :)

Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшно интересна система, помня че преди години бях възхитен от нея, но и много енергоемка с добавяне на значително тегло към това на автомобила. Дано го развият с времето и го направят достатъчно ефективно. В природата най-важно е консумираната невъзобновяема енергия да бъде сведена до минимум. А щом говорим за електромагнитна енергия "изхвърляща" такова тегло като на този автомобил, то говорим и за доволно количество косумирана енергия.П.С> Иначе скороста на реакция на окачването е теоретично същата като отскачането на мембраната на говорителя при генериране на звуков сигнал с по-високо ниво. ;) Чичо Bose е доста напред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това на втората картинка в първото ми мнение се окаже вярно и се доразвие до степен да е масово използваемо, то енергията няма да е никакъв проблем. Вода има колкото искаш, а с автомобила Honda вече са готови. :) За съжаление това е разработка отпреди да ги удари кризата, но пак са напред. Написаното от @petar petrov е много вярно, ето цялата статия, че да не си играем с картинки (втората страница е по-интересна). Накратко: добавят около 90 кг. към теглото на колата и смучат ток колкото 1/3 от климатика. :D Обаче пък когато колата се снишава тези амортисьори са способни да регенерират енергията. И пак в тази статия има препратка към други амортисьори, които са способни да произведат от 100-400 W по гладък път и до 1600 W по по-неравен път, като конвертират движението надолу-нагоре в електричество вместо топлина, като с това могат да намалят консумацията на гориво с 1-4% за нормални и до 8% за хибридни автомобили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи т'ва дето не мога да си редактирам мнението, а също така и дето се появява "Това мнение е редактирано от ..." само за поправена запетайка в рамките на 1-2 минути след публикуването му... :ranting:

 

Понеже сигурно доста народ ще се оплаче, че не разбира за какво става въпрос, ето пак накратко (съвсем свободна моя интерпретация): учени от някакъв университет са успели да разработят система, която произвежда водород от процес за който като изходни суровини трябват отпадъчни води или био разградими органични материали (боклук). За да се случва процесът не е необходимо електричество от мрежата, той се самоподдържа. Устройството е способно да произведе 0.8-1.6 m3 водород за всеки кубичен метър вода, преминаващ през него. И според най-учения от учените :D това показва, че: "чист водород може да бъде произвеждан ефективно от на практика неограничените количества морска и речна вода, както и био разградими продукти."

За по-любознателните ето на английски, ето и на руски.

И това общо взето беше идеята на първото ми мнение, малко повдигане на духа... след новия Сивик (*).

Тези от Пенсилванския университет са разработили технологията за добив на водород, Honda вече има автомобил използващ въпросното гориво, от 2020-та в ЕС (където сме и ние) ще започнат да затрудняват водачите на бензинови и дизелови автомобили, от 2030-та поне 50% от движещите се в градовете ще са или електрически или водородни (абе алтернативни), а от 2050-та - тесла за останалите. Та Хонда са в крак с времето, че даже и малко напред. Сега ще посъвземат, ще се стегнат и със следващите модели се надявам само да ни радват.

 

(*) - където предницата била приличала на "разперила преди полет крила птица", ако питаме главния гей дизайнер, а за задницата ме е страх да попитам дали си е мислил същото като Player101. :tooth:

Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:offtopic: Виж сега, това ми беше най-най-първата асоциация когато го видях тоя стоп да стърчи така :D . Проблема е ако освен мен още 10 000 клиенти на марката направят същата асоциация :( , тогава чакай продажби.По темата: както се казва: "Има повече от един начин да одереш котка". Като гледам "едни пичове" са решили проблема с килцата на окачването и то доста отдавна (вярно, че няма генериране на енергия, ама все пак ;) )http://www.youtube.com/watch?v=sjbc1tmKi6gТая кола все едно е дищащ хищник :blink:
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф, трябва утре да ставам рано, а нещо сън не ме хваща.

Представи си сега как болидът се засилва, влиза в струята на предишния, прескача го и отпрашва напред. :D

Това горе като го гледам с тези тръбички по-скоро ми бие на хидро-пневматично, отколкото на електро-магнитно. Нещо като окачването на този Мерцедес:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=D6sg2ryMKy8

 

Докато горното по-скоро има сходство с това:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=i1uTR-8KarE

 

Смятах да пиша за него, но не го бях виждал в действие. Погледнах снимките и си казах: "Е, к'во толкова, сложили там някакъв ел. мотор в колелото, голяма работа." Обаче като видях клипчето и... :blink::shock::blink:

Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...