Jump to content
murdera

Тунинг на H серия ...

Recommended Posts

След доста дълго чете по-чуждите форуми,реших да пусна една тема тук, за да има повече инфо. относно качественото турбиниране на Х серията.

На запад изкарват адски коне от Х серията(500+ whp),защо да не направим и тук такъв звяр? Какво е необходимо? На първо място трябва добре направен блок. Ковани бутала + биели и болтове. Но тези бутала са несъвместими с ризите на х22/23,които са направени от FRM( Fiber Reinforced Metal) и доколкото разбрах при слагането на афтърмаркет бутала-получават се надраскани ризи и преебани бутала.

За тези бутала искат задължително слагането на нови ризи(must sleeve the block). Darton предлагат 2 вида ризи за Х серията:

1) Сухи ризи,по-евтини: Публикувано изображение2) Мокри,по-скъпи,издържат на повече натоварване. Публикувано изображение

Въпросът ми е: някой в БГ правил ли е досега тези неща и изобщо имаме ли някъде необходимата техника за това?

 

пс. ако съм в грешка за по-горната информация,моля да бъда поправен :)

Ше се радвам да споделим малко полезна информация...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драго в момента изпълнява такъв Проект

Редактирано от ManiaK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много често слагат Darton MID sleeve на 90мм. и h22 глава и получават доста силен двигател....аз досега за такъв в БГ не съм чул,за жалост...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета мерак и кинти да има всичко става,даже и в наща смешна и малка държавица има си майстори и всичко става лесно ако се спазват инструкции.От известно време насам си карам с мокрите ризи ,защото на 2,5бара блока за д16з6 сгъва отвсякъде.Ето и една снимка на блока ми как изглежда след премахване на ОЕМ цилиндрите .

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JeepersCreepers Може ли малко инфо за махането на ОЕМ ризите: колко време отне,трудно ли беше,горе-долу колко излезе ? Мерси !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мокри Дартъни с монтажа грубо 1200лв!Хубаво е да четеш темите в проектиЕто как се правиhttp://www.dartonsleeves.com/Honda%20Manual.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при затворен блок(closed deck) осложняват/оскъпяват ли се нещата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според вас добре ли пасва това GT35 на тази карта?http://www.squirrelpf.com/turbocalc/graph.php?version=4&pr0=1&pr1=1.07&pr2=1.66&pr3=2.25&pr4=2.25&pr5=2.25&pr6=2.25&pr7=2.25&airflow0=2.7&airflow1=8.7&airflow2=19.3&airflow3=34.1&airflow4=38.8&airflow5=41.3&airflow6=43&airflow7=42.5&product_id=42

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали този гарет GT35R е удачен избор за H23vtec. На картата по-горе е зададено рпм лимит 7500, макс коне на 7000. фулл боост на 5500 об. 19-22 PSIНа мен ми се вижда добре, но искам и друго мнение :rolleyes:Чудя се м/у GT3076R и GT3582R , предполагам на 7000об м/у 1.3 и 1.5 бара ще има 50-100к.с в полза на 35цата,но пък и не искам да е много лагава...

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е по-голяма отколкото ти трябва при така зададените от теб параметри и ако сметките ти са верни. Или правиш драгаджийка?

Редактирано от PARADOX_sf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За драг ще се прави колата,но все пак идеята е турбината леко да тръгва от ~3500 rpm i при ~5500 вече да е фулл боост. Проблемът на тези калкулатори е че искат VE(volumetric efficiency) на двигателя,а в зависимост от въведените % VE, Airflow (lb/min) нараства драстично. Четох в чуждите форуми,че VEto на Х22 било около 95-102 % според спецификите на производителя,но за Х23 не намерих инфо(там % е по-нисък със сигурност).А за ГТ35Р поне по картата-има най-голяма ефективност под 1.6 бара.... с две думи по-голяма турбина на по малко надув или по-малка на по-голям надув....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пред сериозна дилема съм: 65мм или 68мм throttle body. Стоковия всмукател ще се стърга за да пасне точно.Въпроса е дали на 68 няма да дойде много голям за атмосферка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какви валове си !? :rolleyes: (ако сток според мен 65.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сток са валовете, и аз мисля че на 65мм ще е по-добре,ама кат има финанси искам да турбинирам,а там 68мм ще е по-добре.... Други мнения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо 68 ще е по-добре за турбо? Какво печелиш от това? До колкото съм чел турбо проектите във форума, никой не е слагал огромен дросел, май всеки си стои с фабричният. Мисля си, че за атмосферка има по-голямо значение...а за турбо -> така или иначе става тенджера под налягане в смукателя :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз поне четох точно обратното в хонда тех-а.... 68мм-70мм за турбо или атм. с агресивни валове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай голямо, само си портвай и всмукателния колектор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сигурен ли си, че си със FRM ризи? Те започват да се вграждат след 94г.Сигурно си я проверил тая работа, но аз да питам все пак... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чел всички Х серии са с ФРМ без значение от годината..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз доколко чета започват да правят Н22 с FRM от 94г. нататък. От друга страна Н23 винаги е бил със FRM ризи. http://jdmspecengines.com/honda-engines/h-series/h22.html http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_H_Engine Объркването идва, че за някои от номерата на ДВГ отговарят две или повече различни модификации. Например Н22А го има вариант 200 к.с. затворен блок с нормални ризи 92-94г. и затворен блок с FRM ризи 94-96г. Както и отворен блок със FRM ризи 94-01г., както и 220 к.с., отворен блок и FRM от 97-01г. Същата работа е и при Н23 пак има варианти със отверен и затворен блок с FRM ризи. Не знам ти със какъв блок си и от коя година, затова те питам... В зависимост от това нещата ти се променят драстично мисля, защото има много варианти в замисимост от блока и от твоите мераци, нали?! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички Н мотори са FRM, само има разновидности дали са open или closed deck.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...