Jump to content
besniq

не зарежда акумулатора

Recommended Posts

Замерих напрежението с мултицет при запален мотор, показанията са под 12в.при подаване на газ се покачват минимално но не надвишават 12в.Лампата на таблото си гасне,дайте съвет от къде може да е проблема :unsure: Възможно ли е да са заминали четки...не знам каде се намират и как се демонтират :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултицета от колко левчета е ?Мерни за сравнение и нещо друго с него дето го знаеш колко волта е за проверка на уреда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторът изтощава ли се , че реши да мериш зареждането с волтметър?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в мултицета,мерил съм много-пъти с него и ми даваше показания 13,8-14,0в.Съмнения ми се появиха след като забелязах, че стартера ми върти лениво а акумулатора е на 8м. за това реших да замеря отново и в момента не надвишава 12в.

Редактирано от besniq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в мултицета,мерил съм много-пъти с него и ми даваше показания 13,8-14,0в.Съмнения ми се появиха след като забелязах, че стартера ми върти лениво а акумулатора е на 8м. за това реших да замеря отново и в момента не надвишава 12в.

Привет !Значи, щом е на 8месеца е най-добре да го свалиш и включиш на зарядно да се зарежда поне 12 часа и да погледнеш течността , ако не е на необходимото ниво, да долееш дестилирана вода ;). п.с.:Дестилираната вода я продават във всяка бензиностанция, позната още като "дейонизирана вода" !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора ми не се долива и да сложил съм го на заряд,дори ще мине 12ч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е наистина да пробваш да го заредиш с външно зарядно,акумулатора да не е монбат случайно ,че е здал багажа толкова бързо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На цифровия мултицет щом му се поизтощи батерията почва да показва невярно. Но стойностите обикновено са завишени: мериш акумулатор и показва 17-18 волта :o . Завчера имах много подобен случай като твоя, само че с японски трактор. Лампата за зареждането гаснеше след запалването на двигателя, но не зареждаше грам. Той е с динамо и външно реле (изправител с реле-регулатор в един блок). Смених му релето с работещо и вече зарежда. Виж си ремъка да не е хлабав преди да отвориш генератора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е здал багажа,не е монбат.Колата не зарежда и като не зарежда и я карам е нормално да се изтощава при положение,че и разни музики имам.Въпроса ми е,защо нямам необходим волтаж от 13,8 до 14,2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ремъка е бетон,проверил съм повечето неща всичко е ок,но слабия заряд си е факт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да имаш проблем с реле регулатора на алтернатора или да ти е заминал някой диод от изправителната група.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак толкова ли сложно,не е ли възможно да са четките,тях не съм проверил щот не знам къде се намират и как се свалят.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На японски генератор ДЕНСО съм сменял комплект - четки, четкодържател и реле са в един общ блок. Сменя се лесно- държи се на две болтчета. Цената му беше 20 и няколко лева, нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано е от тях,тук се понаплаших от инфото до сега...утре ще погледна но ми се вижда доста ограничено пространството, в смисъл, незгодийка е за работа.

Редактирано от besniq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един авер така с едно рено 9 2 пъти купува плочката регулатор с четки и ме вика да меря напрежението и все 18 волта имаше на акумулатора ,след двумесечно всекидневно каране така скапа едногодишния си ексайд на сила!!!Накрая закара алтернатора на майстор и му казали диодите сдали багажа и опукват веднагически реле-регулатора демек плочката!За 150 лв си купи рециклиран щото за ремонта на неговия му казали повече.Така че вместо една плочка ,филма може да се окаже мноо голям -отиди на майстор!Дан казвам че на авера му сменях после и крайно стъпало на сд-то щото те са до 18в и после чиповете отлитат към вечните силиконови полета да почиват в мир!Така че тя белята от високото или ниското напрежение не е една само!Да знаеш че ако са четките,при високи обороти ще пада напрежението понеже центробежните сили избутват назад износените четки от колекторните пръстени на алтернатора и не зарежда!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по високи обороти наистина се забелязва лек спад в напрежението !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четките тРябва да са ти първата работа , както каза колегата може да гасне лампата , защото четката прави някакъв контакт , но не достатъчен ... Ако след тяхната смяна нищо не се промени , значи отиди на майстор , но вярвам , че е от това те надали са сменяни някога .. :unsure:

Редактирано от Krakajabel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да постне схема или линк как се свалят и къде се намират точно четките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си развалял до сега алтернатор е препоръчително да го занесеш при човек, който го е правил!

 

Денсо

Публикувано изображение

 

Митсубиши

Публикувано изображение

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега,не знаех,че са 2 вида алтернатори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и със снимки как точно да си смениш четките на алтернатора(преди 3 дена го правих това,че ми светна лампата на акумулатора).

Сваляш гайките с червени и зелени стрелки.

Предпазитела с жълта стрелка и него ще го свалиш.

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Като вдигнеш капака ще свалиш и посочените винтове.

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

След това дърпаш гуменото уплътнение,може да излезне с целия блок в,който се намират четките.Вижда се на снимката,че четки вече почти няма :(

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Взимаш си нов блок с четки(6.50лв на мен толко ми взеха) и зглобяваш по обратния ред :)

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Процедурата не е трудна,повече време отнема да свалиш алтернатора от колата ;)

Редактирано от SVE_1986
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега,отговорът ти беше достатъчно изчерпателен и придружен от снимков материал,точно от това имах нужда...интересното при мен е, че лампата си гасне а дефакто заряд няма !

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как стоиш вече 2 дни пред компютъра не знам! До сега трябваше да си го свалил и отворил поне. Благодарение на написаното във форума преди година разбрах каква е причината за непаленето на прелюда ми , когато е загрял. Ако щеш вярвай, но след доста четене тук в 2 часа посред нощ разбрах , че причината е в главното реле и по-точно в спойките на елементите му. Излетях в гаража и след около 30 мин. бях запалил поялника. Не ме питай как го монтирах после. В Кама-сутра няма такива стойки. Ако ви се наложи на прелюд 4 г. да сваляте главното реле НИКОГА не развивайте винта(6мм), който държи планката му към купето. Много по-лесно е да издърпате внимателно вътрешноста(платката) на релето. Пластмасовата му кутийка си остава на мястото и след "ремонта" връщате платката обратно в кутийката.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,преди време с един такъв мултицет подобно на теб меря зареждането 11,5 -12 волта. Смених четкодържатела на генератора заедно с регулатора, меря - пак същата работа. Свалях генератор, вътре нещо разпоявах, запоявах, вече съм забравали, накрая пак 11,5 -12 волта. Накрая се оказа че на тъппия мултицет му е изтощена леко батерията и не показва вярно. Имай го предвид. Иначе ако наистина не зарежда пробвай да смениш четкодържатела с регулатора (интегрален регулатор май се казваше). Мисля, че до към 20 лева някъде струва. Ако не е това вътре май имаше някакви диоди, дето изправят тока и се случва да fail-нат. Но може и някоя от намотките да е евентуално, да замасява или нещо такова. Айде че много задълбахме.

Редактирано от archer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен не ми е кеф да я карам и да дозареждам акумулатора но нямам алтернатива.Предпочитам да получа достатъчно инфо и после да реша дали четки и реле да сменям или направо друг алтернатор.Сами се сещате,че няма да е приятно да купувам релета,четки и да се окаже,че динамото е здало и да хварлям пари за друго.Поздрави !

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В някои области по колите (като тази примерно)е по-добре човек да иде на кадърен майстор и да си спести излишни смени на някои неща или да заноса насила други!Аз лично бих сменил релерегулатора с четките и ако не се оправи ще бягам при автоеладжия ,нищо че съм телевизионен техник,и аз и тате го можем ама тя козата си сака пръч -дето е приказката и това е истината стига да попаднете на точния човек за тази работа!Трябва човек сам да преценява до къде му стигат възможностите и уменията и по нататък да не пипа !

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем, само дето при мен от никакжо зареждане стигаше до 18-19в и маистора каза че е от диодното управление. Едвам стигнах от Варна до Шумен на акомулатор само и майстора каза че било противопоказно да се кара така защото ЕЦУ-то се побърквало от ниското напрежение и можело да изгори от високото. Ремонта ми струва около 80лв. Успех :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четките са наред,явно проблема е от друго място...решено е,сменям алтернатора !Ще пиша дали всичко е ок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени регулатора на напрежението първо! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора сменен всичко е ок вече,мерси на всички който се отзоваха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...