besniq 1 #1 Публикувано 9 Август, 2011 Замерих напрежението с мултицет при запален мотор, показанията са под 12в.при подаване на газ се покачват минимално но не надвишават 12в.Лампата на таблото си гасне,дайте съвет от къде може да е проблема Възможно ли е да са заминали четки...не знам каде се намират и как се демонтират Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #2 Отговорено 9 Август, 2011 Мултицета от колко левчета е ?Мерни за сравнение и нещо друго с него дето го знаеш колко волта е за проверка на уреда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pe6o74 41 #3 Отговорено 9 Август, 2011 Акумулаторът изтощава ли се , че реши да мериш зареждането с волтметър? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #4 Отговорено 9 Август, 2011 (Редактирано) Проблема не е в мултицета,мерил съм много-пъти с него и ми даваше показания 13,8-14,0в.Съмнения ми се появиха след като забелязах, че стартера ми върти лениво а акумулатора е на 8м. за това реших да замеря отново и в момента не надвишава 12в. Редактирано 9 Август, 2011 от besniq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Just'Do'It 18 #5 Отговорено 9 Август, 2011 Проблема не е в мултицета,мерил съм много-пъти с него и ми даваше показания 13,8-14,0в.Съмнения ми се появиха след като забелязах, че стартера ми върти лениво а акумулатора е на 8м. за това реших да замеря отново и в момента не надвишава 12в. Привет !Значи, щом е на 8месеца е най-добре да го свалиш и включиш на зарядно да се зарежда поне 12 часа и да погледнеш течността , ако не е на необходимото ниво, да долееш дестилирана вода . п.с.:Дестилираната вода я продават във всяка бензиностанция, позната още като "дейонизирана вода" ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #6 Отговорено 9 Август, 2011 Акумулатора ми не се долива и да сложил съм го на заряд,дори ще мине 12ч. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #7 Отговорено 9 Август, 2011 Добре е наистина да пробваш да го заредиш с външно зарядно,акумулатора да не е монбат случайно ,че е здал багажа толкова бързо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pe6o74 41 #8 Отговорено 9 Август, 2011 На цифровия мултицет щом му се поизтощи батерията почва да показва невярно. Но стойностите обикновено са завишени: мериш акумулатор и показва 17-18 волта . Завчера имах много подобен случай като твоя, само че с японски трактор. Лампата за зареждането гаснеше след запалването на двигателя, но не зареждаше грам. Той е с динамо и външно реле (изправител с реле-регулатор в един блок). Смених му релето с работещо и вече зарежда. Виж си ремъка да не е хлабав преди да отвориш генератора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #9 Отговорено 9 Август, 2011 Не е здал багажа,не е монбат.Колата не зарежда и като не зарежда и я карам е нормално да се изтощава при положение,че и разни музики имам.Въпроса ми е,защо нямам необходим волтаж от 13,8 до 14,2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #10 Отговорено 9 Август, 2011 ремъка е бетон,проверил съм повечето неща всичко е ок,но слабия заряд си е факт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staykov 15 #11 Отговорено 9 Август, 2011 Може да имаш проблем с реле регулатора на алтернатора или да ти е заминал някой диод от изправителната група. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #12 Отговорено 9 Август, 2011 Чак толкова ли сложно,не е ли възможно да са четките,тях не съм проверил щот не знам къде се намират и как се свалят. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pe6o74 41 #13 Отговорено 9 Август, 2011 На японски генератор ДЕНСО съм сменял комплект - четки, четкодържател и реле са в един общ блок. Сменя се лесно- държи се на две болтчета. Цената му беше 20 и няколко лева, нов. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #14 Отговорено 9 Август, 2011 (Редактирано) Дано е от тях,тук се понаплаших от инфото до сега...утре ще погледна но ми се вижда доста ограничено пространството, в смисъл, незгодийка е за работа. Редактирано 9 Август, 2011 от besniq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #15 Отговорено 9 Август, 2011 Един авер така с едно рено 9 2 пъти купува плочката регулатор с четки и ме вика да меря напрежението и все 18 волта имаше на акумулатора ,след двумесечно всекидневно каране така скапа едногодишния си ексайд на сила!!!Накрая закара алтернатора на майстор и му казали диодите сдали багажа и опукват веднагически реле-регулатора демек плочката!За 150 лв си купи рециклиран щото за ремонта на неговия му казали повече.Така че вместо една плочка ,филма може да се окаже мноо голям -отиди на майстор!Дан казвам че на авера му сменях после и крайно стъпало на сд-то щото те са до 18в и после чиповете отлитат към вечните силиконови полета да почиват в мир!Така че тя белята от високото или ниското напрежение не е една само!Да знаеш че ако са четките,при високи обороти ще пада напрежението понеже центробежните сили избутват назад износените четки от колекторните пръстени на алтернатора и не зарежда! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #16 Отговорено 9 Август, 2011 При по високи обороти наистина се забелязва лек спад в напрежението ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krakajabel 3 #17 Отговорено 10 Август, 2011 (Редактирано) Четките тРябва да са ти първата работа , както каза колегата може да гасне лампата , защото четката прави някакъв контакт , но не достатъчен ... Ако след тяхната смяна нищо не се промени , значи отиди на майстор , но вярвам , че е от това те надали са сменяни някога .. Редактирано 10 Август, 2011 от Krakajabel Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #18 Отговорено 10 Август, 2011 Някой може ли да постне схема или линк как се свалят и къде се намират точно четките? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #19 Отговорено 10 Август, 2011 Ако не си развалял до сега алтернатор е препоръчително да го занесеш при човек, който го е правил! Денсо Митсубиши 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #20 Отговорено 10 Август, 2011 Мерси колега,не знаех,че са 2 вида алтернатори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SVE_1986 72 #21 Отговорено 10 Август, 2011 (Редактирано) Ето и със снимки как точно да си смениш четките на алтернатора(преди 3 дена го правих това,че ми светна лампата на акумулатора). Сваляш гайките с червени и зелени стрелки. Предпазитела с жълта стрелка и него ще го свалиш. Uploaded with ImageShack.us Като вдигнеш капака ще свалиш и посочените винтове. Uploaded with ImageShack.us След това дърпаш гуменото уплътнение,може да излезне с целия блок в,който се намират четките.Вижда се на снимката,че четки вече почти няма Uploaded with ImageShack.us Взимаш си нов блок с четки(6.50лв на мен толко ми взеха) и зглобяваш по обратния ред Uploaded with ImageShack.us Процедурата не е трудна,повече време отнема да свалиш алтернатора от колата Редактирано 10 Август, 2011 от SVE_1986 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #22 Отговорено 10 Август, 2011 Мерси колега,отговорът ти беше достатъчно изчерпателен и придружен от снимков материал,точно от това имах нужда...интересното при мен е, че лампата си гасне а дефакто заряд няма ! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pe6o74 41 #23 Отговорено 10 Август, 2011 Как стоиш вече 2 дни пред компютъра не знам! До сега трябваше да си го свалил и отворил поне. Благодарение на написаното във форума преди година разбрах каква е причината за непаленето на прелюда ми , когато е загрял. Ако щеш вярвай, но след доста четене тук в 2 часа посред нощ разбрах , че причината е в главното реле и по-точно в спойките на елементите му. Излетях в гаража и след около 30 мин. бях запалил поялника. Не ме питай как го монтирах после. В Кама-сутра няма такива стойки. Ако ви се наложи на прелюд 4 г. да сваляте главното реле НИКОГА не развивайте винта(6мм), който държи планката му към купето. Много по-лесно е да издърпате внимателно вътрешноста(платката) на релето. Пластмасовата му кутийка си остава на мястото и след "ремонта" връщате платката обратно в кутийката. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
archer 6 #24 Отговорено 11 Август, 2011 (Редактирано) Колега,преди време с един такъв мултицет подобно на теб меря зареждането 11,5 -12 волта. Смених четкодържатела на генератора заедно с регулатора, меря - пак същата работа. Свалях генератор, вътре нещо разпоявах, запоявах, вече съм забравали, накрая пак 11,5 -12 волта. Накрая се оказа че на тъппия мултицет му е изтощена леко батерията и не показва вярно. Имай го предвид. Иначе ако наистина не зарежда пробвай да смениш четкодържатела с регулатора (интегрален регулатор май се казваше). Мисля, че до към 20 лева някъде струва. Ако не е това вътре май имаше някакви диоди, дето изправят тока и се случва да fail-нат. Но може и някоя от намотките да е евентуално, да замасява или нещо такова. Айде че много задълбахме. Редактирано 11 Август, 2011 от archer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #25 Отговорено 11 Август, 2011 И на мен не ми е кеф да я карам и да дозареждам акумулатора но нямам алтернатива.Предпочитам да получа достатъчно инфо и после да реша дали четки и реле да сменям или направо друг алтернатор.Сами се сещате,че няма да е приятно да купувам релета,четки и да се окаже,че динамото е здало и да хварлям пари за друго.Поздрави ! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #26 Отговорено 11 Август, 2011 В някои области по колите (като тази примерно)е по-добре човек да иде на кадърен майстор и да си спести излишни смени на някои неща или да заноса насила други!Аз лично бих сменил релерегулатора с четките и ако не се оправи ще бягам при автоеладжия ,нищо че съм телевизионен техник,и аз и тате го можем ама тя козата си сака пръч -дето е приказката и това е истината стига да попаднете на точния човек за тази работа!Трябва човек сам да преценява до къде му стигат възможностите и уменията и по нататък да не пипа ! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lukov 11 #27 Отговорено 11 Август, 2011 Имах подобен проблем, само дето при мен от никакжо зареждане стигаше до 18-19в и маистора каза че е от диодното управление. Едвам стигнах от Варна до Шумен на акомулатор само и майстора каза че било противопоказно да се кара така защото ЕЦУ-то се побърквало от ниското напрежение и можело да изгори от високото. Ремонта ми струва около 80лв. Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #28 Отговорено 15 Август, 2011 Четките са наред,явно проблема е от друго място...решено е,сменям алтернатора !Ще пиша дали всичко е ок. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #29 Отговорено 15 Август, 2011 Смени регулатора на напрежението първо! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #30 Отговорено 15 Август, 2011 Алтернатора сменен всичко е ок вече,мерси на всички който се отзоваха. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko iolov 0 #31 Отговорено 15 Август, 2011 според мен си си за алтернаторче Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове