Jump to content

Recommended Posts

Здравейте колеги. Днес докато се прибирах изведнъй колата започна да забива муцуната като подам газ и да работи сякаш на 3 цилиндъра. Спрях на място и оставих двигатела да работи. Извадих буксата на стъпковия мотор (който съм чистил скоро) и оборотите паднаха, но колата не загасна. Закачих обратно буксата и се пробрах до нас. Укъсих буксата и на чека ми излезе грешка 14 и грешка 16. 14 е стъпков мотор за празен ход и причината за появата и най-вероятно е това че му издърпах буксата. За 16 обаче пише инжектори :) Въпросът ми е какво да правя: да ги свала и почистя в ултразвукова вана (на работа имаме една малка ваничка но не знам каква течност да налея ако пускам инжекторите..пак вода или ?), да си търся на старо ...тук евентуално ще съм благодарен ако някой ме ориентира с цена или третата възможност да търся да купя нови ? ДВГ-то е Д15Б2 кара се основно на газ.Поздрави: no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защто първо не ги измериш какво съпротивление имат,та да си сигурен дали е за смяна въопще?А за течноста съм сигурен че не е само вода,имаше и някаква киселина,но не се сещам каква.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото не знам дали е от значение, но прекъсва и забива муцуната и на газ и на бензин. Според мен когато колата е на газ би трябвало инжекторите да не пеят в хора.@combo - сега ще видя какво трябва да им е съпротивлението и ще ги сваля да ги замеря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Щом и на газ го прави не е от тях,а грешката може да ти я дава защото дюзите не работят когато караш на газ(ако газовото е монтирано както трябва и изклучва бензиновите дюзите или помпата в резервуара).А на място форсира ли се ?

Редактирано от combo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си помислих че едва ли ще е от тях при положение че го прави и на газ. На място сега като я палих работи много неравномерно наораво все едно прекъсва. Не иска и да се форсира като свят...пак го има това прекъсване. Вадих кабелите един по един, но с изкаран кабел започва още повече да тресе. Утре ще погледна свещите че сега нямам ключ. Свещите са иридиево НЖК, но си пазя и старото Беру. Така че има с какво да тествам. Ще пробвам с други свещи и кабели, но едва утре. Като работи на газ ми свети чека така че най-вероятно от там ми идва и тази грешка 16.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Като провериш свещите драскаи да видим какво е станало.А грешката 90% е от това.п.п Провери си капачката и палеца за профилактика така и така сще се ровиш.

Редактирано от combo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,пробвай да ресетнеш ЕКУ-то.И после я запали на бензин и я остави да се обучи.Виж след тава дали пак ще свети чека и дали ще е същата грешка.След това прави другите неща.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема е от газовия инжекцион. Сигнала за бензиновите инжектори се прекьсва и влиза в газовия комп и от там се врьща кьм самия инжектор. Ако има проблем с лоша врьзка в местата кьдето са снадките  бензиновия комп ще отчете грешка както е и станало.  Виж и провери как са врьзките в местата кьдето е прекьсната инсталацията за инжекторите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mom4i74 - не съм с газов инжекцион колега...с обикновена газова уредба съм. И не е монтирана като свят защото когато съм на газ ми свети нонстоп чека. Днес Изкарах предпазителя на ЕКУ-то за около 15-20мин и после като запалих на бензип пак прекъсваше колата. Като вадя кабелите на свещите един по един работата на двигателя се променя осезаемо, което ме навежда на мисълта че и кабелите и свещите са добре. Развих 2 от свещите (другите две не успях просто) и електродите им са керемидено червени. Свещите са иридиево японско НЖК. Някакви други предположения колеги. Защо ДВГ-то работи неравномерно на място и прекъсва при форсиране и на газ и на бензин. В краен случай кажете някой в Шумен който им разбира, че с тоя двигател няма да успея да се прибера до Русе :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега имам същия проблем с д15б2 само че не използвам газ.ецу то дава грешка 16.но не ми свети чека.а когао работи на бензин мриша ли много ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери ли си капачката и палеца?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Единственото общо между газта и бензиновите инжектори е релето което са сложили газаджиите  като включи газовия клапан да прекьсне захранването на инжекторите. Тьрси там в това реле проблема. Ако е укьсило по някаква причина релето или кабелите може да даде грешка 16 инжектори. Расьждавам по пьтя на логиката и просто предполагам.

Редактирано от mom4i74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...