no1else 162 #1 Публикувано 23 Юли, 2011 Здравейте колеги. Днес докато се прибирах изведнъй колата започна да забива муцуната като подам газ и да работи сякаш на 3 цилиндъра. Спрях на място и оставих двигатела да работи. Извадих буксата на стъпковия мотор (който съм чистил скоро) и оборотите паднаха, но колата не загасна. Закачих обратно буксата и се пробрах до нас. Укъсих буксата и на чека ми излезе грешка 14 и грешка 16. 14 е стъпков мотор за празен ход и причината за появата и най-вероятно е това че му издърпах буксата. За 16 обаче пише инжектори Въпросът ми е какво да правя: да ги свала и почистя в ултразвукова вана (на работа имаме една малка ваничка но не знам каква течност да налея ако пускам инжекторите..пак вода или ?), да си търся на старо ...тук евентуално ще съм благодарен ако някой ме ориентира с цена или третата възможност да търся да купя нови ? ДВГ-то е Д15Б2 кара се основно на газ.Поздрави: no1else Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
combo 7 #2 Отговорено 23 Юли, 2011 А защто първо не ги измериш какво съпротивление имат,та да си сигурен дали е за смяна въопще?А за течноста съм сигурен че не е само вода,имаше и някаква киселина,но не се сещам каква. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #3 Отговорено 23 Юли, 2011 Между другото не знам дали е от значение, но прекъсва и забива муцуната и на газ и на бензин. Според мен когато колата е на газ би трябвало инжекторите да не пеят в хора.@combo - сега ще видя какво трябва да им е съпротивлението и ще ги сваля да ги замеря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
combo 7 #4 Отговорено 23 Юли, 2011 (Редактирано) Щом и на газ го прави не е от тях,а грешката може да ти я дава защото дюзите не работят когато караш на газ(ако газовото е монтирано както трябва и изклучва бензиновите дюзите или помпата в резервуара).А на място форсира ли се ? Редактирано 23 Юли, 2011 от combo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #5 Отговорено 23 Юли, 2011 И аз си помислих че едва ли ще е от тях при положение че го прави и на газ. На място сега като я палих работи много неравномерно наораво все едно прекъсва. Не иска и да се форсира като свят...пак го има това прекъсване. Вадих кабелите един по един, но с изкаран кабел започва още повече да тресе. Утре ще погледна свещите че сега нямам ключ. Свещите са иридиево НЖК, но си пазя и старото Беру. Така че има с какво да тествам. Ще пробвам с други свещи и кабели, но едва утре. Като работи на газ ми свети чека така че най-вероятно от там ми идва и тази грешка 16. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
combo 7 #6 Отговорено 23 Юли, 2011 (Редактирано) Като провериш свещите драскаи да видим какво е станало.А грешката 90% е от това.п.п Провери си капачката и палеца за профилактика така и така сще се ровиш. Редактирано 23 Юли, 2011 от combo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #7 Отговорено 23 Юли, 2011 Колега ,пробвай да ресетнеш ЕКУ-то.И после я запали на бензин и я остави да се обучи.Виж след тава дали пак ще свети чека и дали ще е същата грешка.След това прави другите неща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #8 Отговорено 24 Юли, 2011 Според мен проблема е от газовия инжекцион. Сигнала за бензиновите инжектори се прекьсва и влиза в газовия комп и от там се врьща кьм самия инжектор. Ако има проблем с лоша врьзка в местата кьдето са снадките бензиновия комп ще отчете грешка както е и станало. Виж и провери как са врьзките в местата кьдето е прекьсната инсталацията за инжекторите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #9 Отговорено 25 Юли, 2011 @mom4i74 - не съм с газов инжекцион колега...с обикновена газова уредба съм. И не е монтирана като свят защото когато съм на газ ми свети нонстоп чека. Днес Изкарах предпазителя на ЕКУ-то за около 15-20мин и после като запалих на бензип пак прекъсваше колата. Като вадя кабелите на свещите един по един работата на двигателя се променя осезаемо, което ме навежда на мисълта че и кабелите и свещите са добре. Развих 2 от свещите (другите две не успях просто) и електродите им са керемидено червени. Свещите са иридиево японско НЖК. Някакви други предположения колеги. Защо ДВГ-то работи неравномерно на място и прекъсва при форсиране и на газ и на бензин. В краен случай кажете някой в Шумен който им разбира, че с тоя двигател няма да успея да се прибера до Русе Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tasmany 1 #10 Отговорено 25 Юли, 2011 колега имам същия проблем с д15б2 само че не използвам газ.ецу то дава грешка 16.но не ми свети чека.а когао работи на бензин мриша ли много ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
combo 7 #11 Отговорено 25 Юли, 2011 Провери ли си капачката и палеца? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #12 Отговорено 26 Юли, 2011 (Редактирано) Единственото общо между газта и бензиновите инжектори е релето което са сложили газаджиите като включи газовия клапан да прекьсне захранването на инжекторите. Тьрси там в това реле проблема. Ако е укьсило по някаква причина релето или кабелите може да даде грешка 16 инжектори. Расьждавам по пьтя на логиката и просто предполагам. Редактирано 26 Юли, 2011 от mom4i74 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове