Jump to content
Marcus

How to: Civic 96-00 Auto Climate Control

Recommended Posts

Първата част на темата се намира ТУК но понеже от избраните не мога да поствам и да я допълня. Малко по-малко ще пускам информация на нужните части и схеми. Междувременно търся помощ от някой който е извършил процедурата описана в старата тема. Моторчето, което управлява въздуха (топло/студено) е еднакво като на CRV, но механизма и планките са различни. Търся схема или рисунка с точни размери на планката която предава движението, по възможност и на планките които държат моторчето. Възможно е ако някой ги има свалени да ми ги прати за да ги копирам. Готов съм и да ги купя разбира се, но едва ли някой ще ги има излишни като се има предвид колко са разпространени...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, вече може да се пише в избраните теми. Но може би е добре да има отделна тема, незнам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата manniakk е описал в другата тема как се сменя централната конзола с такава от Civic Si, топ версията за щатите. Естествено, японците са оставили климатроника за своя пазар. Има две версии, едната е с навигация и всички функции за управление на климатика излизат на голям дисплей, другата е по-опростена, като моята, само с малко дисплейче на което излиза информация за позициите на духалките, за жалост не изписва температурата, нито зададената, нито моментната. Ето за тези които не са виждали как изглеждат:

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

 

Когато реших да влизам в тоя филм, доста мислих коя от двете конзоли да взема. Навигацията колкото и яко да изглежда е напълно нефункционална, диск с карта няма никаде, цялото меню е на японски, освен това за да работи коректно трябва да е вързана с оригиналния Хонда касетофон. Важното е, че буксите на двете са абсолютно еднакви, конзолите са взаимнозаменяеми.

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

 

Става въпрос за двете букси от лявата страна, едната е 16, а другата е 20 пинова, на дясната конзола другите букси са за връзка с касетофона, за колони, GPS антената и други такива. Ако някой реши да си пазари такава конзола, търсете такава с кабели, само кабелите са невъзможни за намиране. За съжаление лявата снимка си е на моята конзола, т.е. аз получих буксите и стърчащи 10-тина сантиметра кабели.

Конзолата физически не пасва правилно, защото е от кола с десен волан, а захващането на конзолата не е симетрично. Зад бутоните на аварийните и на задния реотан има по една видия, отдолу има още две, това е цялото закрепване. Аз изрязах тази част която е зад бутона на авариините, и в момента се държи само на 3 места, друг начин няма. Оня щифт между двете духалки дето сменя позицията малко трябва да се закриви, че и той не се пада точно в средата.

По-късно ще продължа с другите необходими неща...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има време за още малко писане...

Движа се по частите от другата тема. Понеже в моя случай конзолата и колата са преди фейслифта, нямах нужда от въздуховодите за централните духалки, заради които се сваля цялото табло. Моето през цялото време си беше на мястото и колата беше в движение. Е, малко неудобно но ставаше за каране:

Публикувано изображение

 

 

В тази конверсия също имаме нужда от Heater Core Box от сивик 99-00 или поне от механизма от долната му страна, пада се зад пепелника. Това моторче определя потока на студен или топъл въздух.

 

Транзистор за управление степените на вентилатора. Тук първоначално си направих един домашно производство:

Публикувано изображение

 

 

като използвах оригиналната горна част заради буксата. Схемата между двата радиатора е с един транзистор и един термистор. Оригиналния транзистор е Тошиба 2SD1460, но сложихме 2SD1525 който е аналогичен но е с плоска форма. Решението не е лошо, издържа около година преди да изгори транзистора, явно радиатора му дойде малък. Сега вече съм с транзистор от Акорд 99-00, малко по-голям е като размер и се наложи да разширя отвора.

Публикувано изображение

Следва релето, което като се включи вентилатора на най-високата степен шунтира горната схема с транзистора. Използвах някакво реле за фаровете от ауди, 40А за всеки случай ;)

Кабелите: както споменах по-горе, без кабели работата става много трудна. По принцип за правилната конверсия според някакъв немски форум трябват:

98-00 Ek9 or EK4 Dash Harness

98-00 JDM Heater Sub-Harness A

98-00 JDM Heater Sub-Harness B

но понеже аз не можах да ги открия за около месец търсене преших проблема радикално, където можах ползвах наличната инсталация, а за всичко останало съм пуснал нови кабели. За да спазвам цветовете, от една морга си взех цяла инсталация от Пежо (като е без пари марката няма значение)

Публикувано изображение

 

 

Докато тествах всичко беше на клеми, в последствие запоих и изолирах всичко.

 

Следват сензорите (датчиците). Пускам снимки как изглеждат оригиналните, лично аз използвах от акорд, стават и от прелюд:

AC Sunlight Sensor - датчик за слънце, намира се по средата на таблото

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

 

Ето изрязаната капачка с датчик от акорд

Публикувано изображение

 

 

Прекарването на кабелите за него е малък кошмар. Наложи се да сваля и километража, определено без жило няма как да стане:

 

Публикувано изображение

 

 

In-car temperature sensor, датчика за температурата в купето, оригиналното му местоположение е тук:

 

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

 

Моя за сега е закрепен зад таблото, все още му търся подходящо място.

 

AC evaporator temperature sensor, това е датчика след радиатора който е вътре в купето

Публикувано изображение

 

 

Понеже ме домързя да разглобявам за да го набутам вътре, издърпах гуменото уплатнение около кабела назад и набутах новия датчик до стария, като стария си остана там, само му клъцнах кабела.

 

 

Outside air temperature sensor, намира се между предната броня и радиатора, мери температурата на околния въздух.

Публикувано изображение

 

 

 

Ето и една табличка на какви параметри трябва да отговарят датчиците

 

Публикувано изображение

 

 

Тъй като всички са на принципа колкото повече температура, толкова по-малко съпротивление, няма значение как ще се мерят или връзват. Ако някой липсва или е повреден, може да се замени с подходящ резистор за да не се бърка управлението на климатроника.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...