radko1981 0 #1 Публикувано 8 Май, 2011 Здравейте, търсих и така и не можах да разбера какво е това вариатор. Ако може някой да ми даде малко разяснения, къде е, за какво служи и защо пише, че дават доста дефекти. Хонда джаз, мисля да си купувам и затова питам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #2 Отговорено 8 Май, 2011 Това е вид скоростна кутия. Ето едно видео, дори и да не знаеш английски, като го видиш какво прави и ще схванеш идеята: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=MhFK5gfAGpM&feature=player_detailpageАко знаеш руски: Как устроен вариатор и Устройство и принцип работы вариатора, примерно. На английски добре е обяснено тук: How CVTs Work (има и клипчета), или пък напиши "CVT" в YouTube и ще бъдеш заринат от предложения. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
radko1981 0 #3 Отговорено 8 Май, 2011 ?правилно ли съм разбрал или това е автоматична скоростна кутия т.е. тези хонди джаз които гледам аз са с ръчни скорости и нямат такова нещо?примерно тази : http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11304334398768419&f1=details Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #4 Отговорено 9 Май, 2011 Да, правилно си разбрал. Само една разлика има с автоматичните скорости - тази е безстепенна, т.е. няма краен брой предавки както автоматичната (4, 5, 6 и т.н.) (*) В обявата, която си посочил, автомобилът е с ръчни скорости. Ето как изглежда скоростният лост на Jazz/Fit с CVT скоростна кутия: За надежност нищо не мога да кажа, то в този форум такива колички се броят на пръстите на едната ръка сигурно, но може да видиш тук (на английски и трябва регистрация за да им разглеждаш често задаваните въпроси) или пък тук (на руски; широки славянски души, няма нужда от регистрация ). Ето какво пише там: К сожалению на наших машинах есть "болезнь", это опора CVT или подушка вариатора, у многих автомобилей в процессе эксплуатации после 50-60 тыс км пробега эту опору разрывает. Симптомы: повышенная вибрация, стук при трогании/торможении. Визуальный осмотр позволят сразу дефектовать деталь. Открываем капот, ищем АКБ, перед ним внизу видна опора двигателя. Подушка маслонаполненная, поэтому желательно устанавливать оригинал. Та, доколкото аз разбирам, няма проблем със самата скоростна кутя, а с някакъв маслен тампон, който си заминава за 50,000-60,000 км. (*) - Всъщност, оказва се, че има и спортна версия, при която има краен брой фиксирани предавки (7 на брой) за по-добро представяне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 487 #5 Отговорено 9 Май, 2011 (Редактирано) Има още нещо на което се вика вариатор. Toeст с думи прости Вариатор ( подразбира се от самата дума) значи нещо дето варира, променя се наи просто казано. При италянките има вариатор за разпределителните валовете VVT - variable valve timing там вариатора посредством сигнал от компа променя ъгъла на отваряне на смукателните клапани. И наистина често дава фира ама ремонтния му комплект е 20 тина лева. Когато е прецакан вариатора на италянките чука като дизел ритмично. Предполагам на джаз става дума за същото нещо ако се отнася за двигателя, освен ако не говорим за вариаторна скоростна кутия за която колегата user преди мен спомена. Редактирано 9 Май, 2011 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
radko1981 0 #6 Отговорено 11 Май, 2011 мда, точно затова става дума. Благодаря за обясненията на всички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 487 #7 Отговорено 11 Май, 2011 Явно апонците са последвали италянците в некои нововъведения Тея Джаз-ове дори има мотор туин спарк с по две свещи на цилиндър, естествено системата е далеч по интелигентна от италянската като по нова такава, и компа решава кога и ква искра да пуска. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове